Съдът реши: Машинистът, причинил влаковата катастрофа на гара Калояновец, влиза в затвора
Мярката за неотклонение на машиниста от парична гаранция 2000 лева бе променена в задържане под стража с цел да не бъде предизвикан друг такъв инцидент, дори и по непредпазливост, тъй като подсъдимият и до ден днешен е изпълнявал професията си. Мярката може да бъде обжалвана в 7-днвен срок, а присъдата в 15-дневен.
Машинистът е осъден да плати и близо 1,5 млн. лева обезщетения и разноски по делото.
БГНЕС припомня, че тежката влакова катастрофа на гара Калояновец се случи на 12 юли 2014 г. Тогава бързият влак София-Варна дерайлира, загина машинистът на влака, 14 души бяха ранени, като петима от тях останаха в старозагорската болница за лечение. В композицията пътуваха около 160 пътници. Обвиняем е помощник-машинистът Христо Тиляшев.
Експерти тогава посочиха, че проблеми с железния път не е имало, тъй като системите за сигурност са много надеждни и фактът, че през това трасе за 14 минути са преминали два влака. Още тогава се породиха съмнения защо помощник-машинистът е управлявал влака.
Светофарите, които указват с каква скорост трябва да навлезе машината в този участък, са работили и те не са само един.
Знакът е показвал за отклонение, че е трябвало да премине с 40 км/ч. За разлика от автомобилните знаци, този знак се подава най-малко километър напред. Има повторителен – предупредителен сигнал, който му казва, че трябва след спирачно разстояние да спре или да премине с 40 км/ч. Светофарите са два последователни. Един основен и един предупредителен преди него.
На 7 август 2015 г. Окръжната прокуратура в Стара Загора внесе в съда обвинителен акт срещу 44-годишния Христо Тиляшев за нарушаване на правилата за движение при управление на подвижен жп състав и причиняване по непредпазливост на телесна повреда или смърт на едно или повече лица. Според обвинителния акт Христо Тиляшев е нарушил два текста от правилата за движение. Така при наредено транзитно преминаване по четвърти коловоз на гара Калояновец, от железен път 1 на железен път 2, не спазил указанията на предупредителния и входния светофар, управлявайки влака със скорост от 106 км/ч при разрешена до 40 км/ч.
По делото са разпитани 50 свидетели, изготвени са заключенията на множество експертизи - съдебно-медицински, химически, технически и др. Големият спор е дали причина за катастрофата е техническа или човешка грешка. Добави Коментар