10 неща, които лидерите никога не правят
Ето 10 неща, които никога няма да видите да прави един успешен човек или лидер:
1. Да се оплаква, че не получава достатъчно обратна връзка.
По-младото поколение, особено това на новото хилядолетие, не може без обратна връзка. Но на всякаква възраст получаването на признателност и съзнаването, че работата ви е значима, е важно. Успешните хора обаче рядко се спират за достатъчно дълго, за да забележат, че шефовете им не ги заливат с похвали.
Те са твърде заети да вършат работа и да постигат удовлетворение от собственото си усещане за постигнати цели. Всички ние обичаме да ни потупат по гърба, но колкото повече можете да преодолеете потребността си да бъдете ценени от някой друг, толкова по-добре.
2. Да се опитва постоянно да си приписва заслуги.
Ако се притеснявате кой е направил нещо и дали получавате заслужено признание, вероятно не сте толкова успешни, колкото бихте могли да бъдете.
Служителите, които са на път да станат лидери, работят добре в екип и не се притесняват да бъдат наричани "специални".
Много служители, особено тези, които тепърва започват, надценяват значимостта на приноса си и в резултат на това се чувстват пратени в глуха линия. По-вероятно е работата ви да е била част от обща екипна дейност. Дайте похвали на колегите си от екипа, за да откриете смисъл в работата и да се изкатерите нагоре по кариерната стълбица.
3. Да не спазва поети ангажименти.
Колкото и зает да е някой висш шеф, той рядко игнорира поет ангажимент. Това не означава, че няма да отложи среща с вас, но думата "отмяна" обикновено не присъства в речника на лидера.
Лидерите са доста отворени към намирането на възможности във всяка комуникация и вярват, че спазването на ангажиментите, които са поели към другите, е от решаващо значение. Така те си печелят уважение, доверие и респект.
4. Да си тръгва от работа, когато не се чувства добре.
Независимо дали вярвате в баланса между личен живот и кариера, рядко ще видите висшия мениджмънт да си тръгва по-рано от работа, защото не се чувства добре.
Защо? Защото тези лидери искат да си вършат работата.
Успешните хора обичат работата си, колкото и стресираща да е тя. Когато се разболеят, изборът им е или да си седят на дивана пред телевизора, или да седят в офиса пред компютъра. Повечето ще изберат последното. Въпреки риска от заразяване на други, работата по време на болест е разпространена практика сред успешните хора, освен ако наистина не могат да се държат на краката си.
5. Да не вижда цялостната картина.
Вие може да се дразните от факта, че друг екип не довършва започнатата работа, но лидерите виждат цялостната картина. Те знаят кои от проблемите, с които се сблъсква другият екип, са често срещани и са просто част от изграждането на една компания.
Вашата неспособност да се поставите намястото на другия екип, както и липсата ви на опит, вероятно влияе на вашето неудовлетворение.
Следващия път, когато се дразните от нещо такова, направете стъпка назад и проверете дали така няма да придобиете по-мащабна представа за проблемите. Може и да не сте толкова умни, колкото сте считали, и всички всъщност да правят всичко по силите си, за да се реализира проектът?
6. Да е завиждащ или докачлив.
Истинските лидери не се крият от конкурентите, а се учат от тях. А отличните служители не странят от впечатляващи колеги - а ги посрещат с отворени обятия.
Ако се чудите защо всичкото внимание е за новия ви колега, вместо за вас, намерете начин да подкрепите този човек. Не се цупете в ъгъла. Когато се засягаме от действията или поведението на другите, нямаме достатъчно енергия, за да сме успешни в собствената си работа.
7. Да иска твърде малко.
Ако има едно нещо, което да пречи на служителите навсякъде, то е да искат твърде малко. Вместо да им се плаща колкото заслужават, вместо да получават най-добри финансови предложения и да създават силни партньорства, те се примиряват с по-малко.
Успешните хора обаче знаят как да поискат това, което желаят. Независимо дали става дума за повишение, по-изгодни условия или представяне пред важен човек, лидерите не странят от потенциално дискомфортни моменти.
Вместо да приемат това, което им се дава, успешните хора правят всичко по силите си, за да контролират резултата.
8. Да казва "това не е моя работа".
Само защото длъжностната ви характеристика не включва да помагате на техническия екип или да стоите до късно за старта на проект, това не означава, че не е ваша работа.
Успешните служители не работят изолирани; те постоянно търсят възможности да бъдат полезни и да създават добавена стойност. Когато участвате активно и работите като екип, научавате и разбирате повече за бизнеса и колегите си. С разбирането идва и емпатията и ефективността, които ви позволяват да изпитвате удоволствие от отиването на работа сутрин.
9. Да се опитва да прави всичко.
Не можете да имате всичко - поне не и наведнъж. Успешните хора разбират това и се стараят да делегират и да дават шанс на другите.
Когато се опитваме да правим твърде много, обикновено се опитваме да докажем нещо - че сме най-добрите, че можем да победим, че можем да го направим. Лидерите знаят, че това е невъзможно. Успешните хора умеят да пускат нещата от своя контрол и да разпределят тежестта на проекта между други хора.
Това означава да имат доверие и да вярват в професионалната етика на колегите ви поне толкова, колкото и във вашата собствена.
10. Да делегира само скучната работа.
Вместо да се опитвате да доказвате нещо за вас, предайте на стажантите част от забавната, креативна работа, и ги наблюдавайте как се развиват. Невероятно приятно е да развиваш нови таланти и успешните хора знаят, че за да изградят нещо значимо и важно, не могат да задържат всичката "добра" работа за себе си.
Зад кулисите, лидерите отмятат много досадни задачи, защото когато правите това, което никой друг не желае да прави, ставате незаменими.
Ако можете да избегнете тези 10 неща по пътя си към успеха, вероятно този път ще е поне малко по-приятен, триумфален и смислен. Добави Коментар