ГЕРБ спира ТИМ за летище „София“!
Варненската икономическа групировка иска да вземе столичното летище, за да улесни бизнеса на своята авиокомпания „България Еър“. Намерението й обаче ще бъде стопирано от управляващите за сметка на чуждестранния инвеститор.
Очакваният приход от концесията е 600 милиона лева, който ще бъде получен еднократно и ще отидат за покриване задълженията на БДЖ.
„Надяваме се концесията на летище София да бъде достатъчно голяма, за да може да покрива задълженията на железниците“, заяви той на 16 септември пред депутатите от ресорната комисия. Едновременно с това сумата от 600 млн. лв. силно напомня тази, нужна на железниците за оздравяването им. Ако сценарият е такъв, това би означавало, че поредното спасяване на БДЖ ще е за сметка на летището, тъй като залагането на толкова висока еднократна цена най-вероятно ще се отрази негативно на възможностите от държавата да иска от концесионера и инвестиции в него. Проблеми от това решение може да има и за бюджета, пише „Капитал“.
През 2006 г. германската компания „Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт“ спечели конкурса за аерогарите във Варна и Бургас и ги пое за 35 години. Регистрираното в България дружество е 60% собственост на германската Fraport. Останалите 40% от 2008 г. официално са на компания от групата „Химимпорт“, зад която стои ТИМ. „Химимпорт“ пък е собственик и на авиопревозвача „България ер“. Сред летищата, които Fraport управлява, освен Варна и Бургас, са и тези във Франкфурт и в Лима, където компанията има 70% дял.
От няколко години двете черноморски летища заедно изпреварват по брой пътници столичното, като за 2013 г. те вече са 3,8 млн., или с 5.5% повече от предходната година. Летището във Варна е обслужило 1.32 млн. души, а това в Бургас - 2.5 млн. души. През 2013 г. „Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт“ реализира ръст от почти 60% на приходите си спрямо предходната. Постъпленията достигнаха 198 млн. лв., а печалбата - 26.7 млн. лв. Половината от приходите идват от строителството, което е ангажимент на компанията по концесионния договор.
Според наш източник от летище „София“ пък всеки месец служителите на аерогарата би трябвало да пролучават бонус към заплатата от около 4-5%, които зависят от броя на пътниците, обслужени за периода. От години обаче сумите не са стигали до работниците, а са отивали за спасяването на БДЖ.
20
Коментара по темата
20.
Fraport
25.12.2015 15:13:08
Преди Фрапорт да вземе летището ж бургас значи преди 2006 взимах ме заплати по 1000 1200лв.(аз съм един прост товарач) сега 10г по късно с високия стандарт на Евро-съюза ние взимаме 600лв. на 3 пъти повече работа от времето преди ФРАПОРТ!!! Независимо на кой се дава консесията ние Бургазлий и Българи нищо няма да усетим такаче се тая.
19.
DGF
25.12.2015 11:01:46
Искате да кажете, че СИК спира ТИМ?
18.
Чистача
24.12.2015 22:59:19
Абе, вие май не разбирате какво става !?!? Продават хиляди хора да жълти стотинки, за да лапнат някой лев тъпаците докато още са си с дебелите задници по меката мебел... Кой ще страда после -работниците... Щото сега шефовете са повече от работниците... Куцо,кьораво и сакато е нек'ъв ШЕФ на Нещо.. Измислят длъжности да си набутат хората... И цял отдел кокошки четат пресата.. Длъжност "Четач на вестници" и "Следач на форуми".. Как ви се струва... !? Да идва който иска -само да махне тия два етажа Администрация...
17.
до 16
24.12.2015 10:52:05
Байнольо, другия път се прекръсти на някой атлет, също имат хубави имена.
16.
baihui do#14
24.12.2015 08:31:19
Първо малко се ограмоти, за да разбереш какво означава ник-а ми и после сери във форумите ! ГОВНЯР(КА)!
15.
Калина
24.12.2015 08:03:04
Що за малоумие е да продадеш печелившо предприятие, за да "спасиш" губещо. Оттърви се от губещото и продължавай да наливаш в държавата печалбите от другото. Повтарям, в държавата! Не в собствения си джоб!
14.
до baihui
24.12.2015 07:26:53
Не мога да обърна сериозно внимание на пояснение от човек с подобен ''ник''. И дано ''информацията'' с която разполагаш не е достигнала до теб от някой друг ''БАЙ''.
13.
baihui
23.12.2015 23:07:42
Искам да поясня на малоумниците по-долу,че когато се отдаваха летищата на концесия (Варна и Бургас )при търга тя бе спечелена от една датска фирма която е дала в пъти повече пари от другите конкуренти, но ТИМ и ракетата носител "Фрапорт" обжалват решението и със съдействието на корумпираният съд и корумпираното правителство печелят конкурса по "втория" начин !
12.
работник
23.12.2015 20:57:06
Разпродавайте,разпродавайте днес,ама в утрешния ден и децата ви ще продавате за жълти стотинки,нещастници.Ще ви отнемат парите,от къде дошли,там отишли.
11.
бла бла
23.12.2015 20:42:35
Парите ще отидат по джобовете на някои хора,не в БДЖ,то е ясно. Такава златна кокошка е това летище,зорлем го съсипват.Дали ТИМ ще са,дали китайци,турци няма значение за обществото и за работещите се там,всички ще плащат минимална заплата.
10.
до 8
23.12.2015 18:52:19
Важното е че летището ще стане частно което е най-правилното с оглед на сегашното управление. Нека първо да стане факт концесията а после ще има мнооого години за коментари.
Колкото до незнанието ти дали ще фалира или не националния ни превозвач, май не се отнася само в тази област. Весели празници!
Колкото до незнанието ти дали ще фалира или не националния ни превозвач, май не се отнася само в тази област. Весели празници!
9.
Обективен
23.12.2015 18:21:45
Лъжат Тиквата и мургавия Московски ЩЕ харижат летещето на консорциума ТАВ-ТУРЦИЯ за целта Бокои Московски ще дялнат100МИЛИОНА рушвет от мазните турчаля които държат летищата в Истанбул Анкара ТБИЛИСИ-и Батуми-ГРУЗИЯ Сараево-Босна Прищина-Косово Свети Павел в Охрид Хамамет-Тунис и принс Абдула в МЕКА-Саудитска Арабия.Това е част от плана Зелена Исямска Дъга известен като БАЯЗИД 2-Китайските компани МНОГОот тях са собственост на АРАБСКИ фондове от Катар С-Арабия и ОАЕкоито държат контролния пакет акции които после преотстъпват на ТУРЦИЯ
8.
До 6
23.12.2015 18:12:03
Да да 100 % в Бс и Вн заплатите ще са по- големи от Софийското, май ти не си много запознат. Затова сигурно от 2 години постоянни работници в летище Бс вече са почасово на работа. За сезонните пък няма кво да говорим те са най-нашити, ангажират те зимата с курсове, големи изосквания и накрая почваш за 3 месеца работа. По- добре че не са го дали на Тим, те са доказани че с авиация не могат да се справят, пример за това е бг еър, която незнам в кой момент ще фалира.
7.
До 6
23.12.2015 17:36:23
Какви въздушни коридори те гонят бе шебек.
Ходи се гръмни някъде щото ми стана ясен колко разбираш по темата.
Ходи се гръмни някъде щото ми стана ясен колко разбираш по темата.
6.
До 4
23.12.2015 17:13:31
Явно не си запознат много-много с темата и не си обикалял много летища. Летището в Бургас е дори прекалено хубаво за мащаба на града и за броя на въздушните коридори. За заплатите мога да кажа, че са почти същите като в София, където е в пъти по-голямо летището, а за трудната работа е така, но все пак те отговарят за хиляди човешки животи и напрежението е голямо постоянно.
5.
Асен
23.12.2015 16:47:58
Щом видя гръмки заглавия и прочета в "новината" - наш източник, без други уточнения, ми става ясно, че всичко е дооста скалъпено...
4.
До антиГЕРБ
23.12.2015 16:44:00
То на Бургаското л-ще са въведени страхотни "европейски " практики,благодарение на българо(мутренско)-германското ноу хау.
Робски условия на труд за мизерно заплащане.
Робски условия на труд за мизерно заплащане.
3.
антиГЕРБ
23.12.2015 16:27:08
Това ще бъде най-голямата простотия на ГЕРБ, ако се случи. Вместо да дадат бизнеса на наша компания, хем партньор с германци, те на китайци го харизали... Сигурно докато бяха в Китай го е обещал ей така, кръчмарската...
2.
Глупости
23.12.2015 16:23:49
Нищо общо с истината. Първо че си има конкурс, второ че не става дума за некакви местни трибуквия, а за немската и доста престижна фирма Фрапорт, трето, че подобни клюки няма се пускат най-често умишлено за да може да се повлияе на конкурса... Съвсем за балами ни вземате с подобни "матряли"
1.
ъожщктн
23.12.2015 16:17:12
Ами сигурно китайците са предложили повече на когото и където трябва. А кво ше прави пожарникарят, като даде парите за БДЖ?