Първо във Флагман.бг: Вижте новата транспортна схема на Бургас. Вътрешни автобуси за „Възраждане“ и ж.к.“Меден рудник“
Ключови думи:
Нова транспортна схема, Бургас
Най-късно до четири месеца Бургас ще има изцяло нова транспортна схема – с нови номера на автобусите и променени маршрути. Обществените обсъждания ще започнат на 1 декември. Очаква се утре (петък, б.а.) схемата да бъде официално публикувана в сайта на Община Бургас.Флагман.бг узна част от детайлите на новата транспортна схема, които са изключително интересни за широката общественост.
Цялата философия на мрежата е изградена около Бързата автобусна линия (BRT). Идеята е "бързите автобуси" да бъдат основни и свързват кварталите с центъра на града, а оттам всеки да може да се прехвърли към желания маршрут на друг автобус. За да не се оскъпява пътуването е предвидено въвеждането на едночасови карти и пътни ваучери, които ще заменят досегашните билети. Амбициите на превозвача „Бургасбус“ са по този начин цените да паднат значително.
За да се облекчи пътуването ще се въведат и т.нар.“захранващи линии“. Такава например ще има само за „Меден рудник“ и ще свързва селото с квартала, както и отделните зони, които често остават изолирани.
Другата ще е в центъра – от автогара „Юг“ до „Лазур“. Интересното при нея е, че ще сече пряко сърцето на ж.к.“Възраждане“ - ул.“Гладстон“, където от следващата година се очаква строг контрол и санкции за стотиците нарушители, задръстващи ежедневно тази улица. Линията ще минава по ул.“Гладстон“, бул.“Сан Стефано“, бул.“Стефан Стамболов“, ул.“Дунав“ и бул.“Демокрация“, след което отново ще стига автогара „Юг“.
Предвидено е друга „захранваща линия“ да осигури свързаност между ж.к.“Изгрев“ и ж.к.“Славейков“.
Промените няма да засегнат сериозно единствено линиите до най-крайните квартали на Бургас - „Долно Езерово“, „Горно Езерово“, „Ветрен“, „Минерални бани“, „Банево“ и други.
Както е известно основното трасе на BRT ще минава по следните точки: Новият автобусен терминал в ж.к.“Меден рудник“, източната артерия на ж.к.“Меден рудник“, пътен възел „Юг“, околовръстното шосе на Бургас, оттам към ул.“Спортна“ по надлеза на „Океански риболов“ и бул.“Иван Вазов“. Автобусите ще обръщат на автогара „Юг“ и ще продължават по бул.“Христо Ботев“ и „Стефан Стамболов“ към „Мираж“, където ще се разделят на два лъча – към терминала в ж.к.“Изгрев“ и през бул.“Тракия“ в ж.к.“Славейков“ към „Мастерхаус“.
Номерата на линиите ще започват от №1 и ще са последователни. Възможно е да има известни корекции след обществените обсъждания.
ОЧАКВАЙТЕ В ПЕТЪК САМО ВЪВ ФЛАГМАН.БГ
Защо се въвеждат новите автобусни линии?
Какви са иновациите за бургазлии и как ще плащаме билетите си от следващата година?
Превръща ли се Бургас в градът с най-добър обществен транспорт в България или новата схема ще обърка тотално бургазлии?
39
Коментара по темата
39.
пътник незнаен
04.12.2015 12:13:06
Нека Кмета -Слънце нареди на авторите на "новата транспортна схема "един месец да оставят служебните коли и да попътуват с градският транспорт и после да измислят "по-добра схема"!
Съществуващата схема е десетки пъти по -добра от предлаганата!
Съществуващата схема е десетки пъти по -добра от предлаганата!
38.
Гражданка
30.11.2015 08:33:11
Абе и аз да попитам, как от Лазур ще стигам до Победа , като бачкам там ? Ако автобустите обслужват само кварталите и BRT-то свърза М.р. през околовръстния път Славейков и Изгрев? То освен 2 автобуса друг начин не виждам! Честно, по-малоумни маршрути не можахте ли да измислите! Ще принудите все повече хора да ходят с коли, а аз лично вече смятам да си купя, тъкмо сме двама души семейство - всеки с колата си! Ай ЧИСТИТО Община Бургас!!!
37.
RE-37
30.11.2015 08:17:47
Не сте прав. След като 1/3 от населението на града живее в МР и повечето предприятия, магазини,КАТ, ВУЗ и училища се намират в Славейков, нормално е да има пряка връзка. Сега се пътува с маршрутки, 121 и прехвърляне. Не бъдете егоисти. Нормално е да се заменят М-кащите кондукторки с нови модерни системи и да се заплаща за действително пропътуваното време(разстояние).
36.
Бургазлия
29.11.2015 19:26:37
Голяма простотия.Колко от МР са се юрнали дневно да ходят до края на "Славейков".Реално необходима е връзка С-ов-Изгрев,а не МР.От МР народеца си взема каквато и да е возилка и си отива на работа.След това се прибира в къщи.Ако някой от умниците,направил схемата действително може да мисли,дори той ще разбере за каква недомислица става дума.Забравих да честитя и великата пасарелка на Трапезица-новия мост на самоубийците.Не съм уверен ,че бБургас е най-добрия град за живеене,но категорично съчм съгласен,че най-тъпите градоначалници са в него.Да стесним пътните платна,за да направим градинки,цвета в които да садят моя човек.Голямагнусотия.
35.
Шлосер
29.11.2015 11:15:02
"Интересното при нея е, че ще сече пряко сърцето на ж.к.“Възраждане“ - ул.“Гладстон“"
И на мен ми стана интересно, че чак тръпки ме побиват, като знам в какво състояние е улицата, колко е натоварена и тясна. Основно прави впечатление, че никъде не се разширяват пътищата (къде защото не може, къде защото няма пари и воля за това), а се чертаят едни дебели жълти линии за да се подготви цялата пътна мрежа за масово нарушаване на закона. Пътна полиция вече доволно потрива ръце.
И на мен ми стана интересно, че чак тръпки ме побиват, като знам в какво състояние е улицата, колко е натоварена и тясна. Основно прави впечатление, че никъде не се разширяват пътищата (къде защото не може, къде защото няма пари и воля за това), а се чертаят едни дебели жълти линии за да се подготви цялата пътна мрежа за масово нарушаване на закона. Пътна полиция вече доволно потрива ръце.
34.
Меден рудник батко
28.11.2015 15:19:18
А да попитам - ще има ли редовна линия Меден рудник - Върли бряг?
33.
Бургазлия в по-малко
28.11.2015 13:43:00
Бургас беше един наистина добър град за живеене до преди 15-20г.Сега въпреки ,че се строи и обновява става все по-мрачен и захлюпен.Градът не се развива!Той си стои все в тези си граници и се вплътнява и самозадушава.Нека да ме извинят поддръжниците на чичо Митко ,но аз не споделям неговия оптимизъм за развитието на града.С чужди пари се строи лесно.Трудното е да поддържаш направеното особено когато нямаш с какво.Намерете стари снимки на града от преди 30тина години и вижте колко е широко и просторно.Какво остана от този простор ,виждаме всички.Нека се продължава с безугледното строителство на всяко празно петънце ,пък послесе чудете каква транспортна схема ще е най-удачна
32.
дд
28.11.2015 08:43:55
Схеми, графици , автобуси, а накрая като излезеш в 17,30 по главната виждаш как половината град се прибира пеша. Пеша се върви и в други раьони особено във Възраждане. От цялата схема стана голема каша до момента.
31.
мам
28.11.2015 08:16:13
Толкова труден град за предвижване, не виждам кое му е хубавото.Автобусите се движат празни коли много.Каквото и да правят ние който сме свикнали с коли няма да слезем от колите и да се качим в автобусите. Просто се хабят излишно с тия нови автобуси жълти ленти ,само по големи задръствания стават.Града ни не е толкова голям за тези глупости.Пак недоклецани работи.
30.
Iv
27.11.2015 15:01:07
Molia, avtobusnata liniia izgrev-slaveikov da ne e samo sutrin i sled16.00 chasa, a i na obiad.
29.
М. ДОЙНОВ
27.11.2015 11:43:48
А ? Ами обществените обсъждания още не са минали или това е за да има какво да не се обсъжда ???
28.
Трабанта
27.11.2015 10:18:49
Да ми каже колегата Рейса, аз как да стигна от Лазур (Флората) до края на ул. Комлушка низина с тоз бърз транспорт. Щот не всеки пътува oт Славейков до банковия офис в центъра.
27.
до 25
27.11.2015 10:14:01
Как се стига от Мария Луиза до зад Краставицата?-няма транспорт- пеша до моста ,по Сан Стефано до там Като си млад -35 минути пеша не са проблем,но като си вече над 55 това е проблем.Няма удобен транспорт,значи ползваш кола.За това става въпрос-няма удобен транспорт който да обхваща целия град.
26.
до10
27.11.2015 10:04:45
в колко града с размера на гр.Бургас си ходил по тоя "цял свят"!? Не забравяйте , че тук е България(Бургас) не е Лондон, Не е Брюксел и най-важното, прослойки няма всички сме бекове, някои повече!??
Сравненията не са коректни, а условията са несравними. Не можеш сляпо да копираш модели.....
Живи и здрави
Сравненията не са коректни, а условията са несравними. Не можеш сляпо да копираш модели.....
Живи и здрави
25.
do 23
27.11.2015 09:58:04
Каква бърза линия града е 3 х 3 км. Въпросните линии са безмислени(трябваше да се вземе лев) и това е очевидно. При толкова тесен и малък град новата организация ще направи задръстванията още по големи!???И това се доказва от вчерашни експеримент със светофара на моста "Москва" и "Иван Вазов" задръстването беше до гарата. Освен това условията днес не са условията от 70 и 80 когато всички хора работеха в заводи в изградените за целта индустриални зони и професионалният и личен живот на всеки беше относително стационарен
А кой ще кара коли!? Този въпрос се решава по естествен начин, автомобил кара този който има нужда и пари да го прави. И стига сте говорили глупости защото от автомобилите Общината събира милиони от данъци и синя зона, така, че както във всичко и тук има баланс!?
А кой ще кара коли!? Този въпрос се решава по естествен начин, автомобил кара този който има нужда и пари да го прави. И стига сте говорили глупости защото от автомобилите Общината събира милиони от данъци и синя зона, така, че както във всичко и тук има баланс!?
24.
Hankrume
27.11.2015 09:08:15
Добре би било.Тук, дори и един от принцовете на Дания дойде с клело до ресторанта в който работих. Посрещна гостите си, след края на празника си трагна пак с колелото. А има и бусленти и никой не нарушава, защото глобите са големи.
23.
Рейса
27.11.2015 09:08:01
Стига с тия коли ве граждани, за това е тази бърза линия за да облекчи пътуването ви до месторабота. Aко 50% спрат да карат коли всеки ден ще видите, че всичко си е на мястото. Защо казвам това ли? Просто застанете на някое възлово кръстовище и вижте хиляди коли с по един човек вътре...Малко помислете!
22.
пътник
27.11.2015 08:27:13
Освен "Меден рудник" и "Славейков" никъде другъде,никой друг комплекс ,дори и центъра не е обхванат от удобен обществен транспорт.Ако имаше такъм нямаше да има такъм наплив от коли в центъра.Нали идеята преди 8 години беше да има синя зона само за "сърцето"на града ,където са административните сгради- кметство,данъчно и т.н.После се въведе синя зона в почти целия център.Сега пък ще се въведат билетчета от различни ценови диапазони в зависимост от изминатите километри и време. Само за сведение- в Холандия имат карта която се маркира и ако в рамките на 1 час отидеш от т.А до т.Б и се върнеш в рамките на 1 час ти сторнират стойността.Нашите какво ще правят?От статията нищо не се разбира -едночасови карти,пътни ваучери..Дрън-дрън.Ей този хаос ще увеличи потока от автомобилен транспорт,защото никой не мисли трезво и се въвеждат все повече недоумислени идеи.Какви са тези едночасови карти и ваучери- колко ще струват,колко ще струват картите за ученици и пенсионери,обясните разбрано и един човек със средна интелигентност като чете да разбере.
21.
Geri
27.11.2015 08:11:14
Флагманци,като сте толкова информирани дайте цялата схема на "новата"транспортна схема.Вътрешни автобуси във "Възраждане"-това ли е по "Гладстон" един автобус?Знаете ли как от "Мария Луиза "се стига до "Ботева"-пеш.В момента в кметството тези които отговарят по проекти за нови автобусни маршрути и всички отговорни фактори НИКОГА не са се движили с автобус.Те качени в служебните автомобили обикалят и решават от къде да мине новата автобусна линия и хал хабер нямат как се предвижват хората например във "Възраждане",един комплекс с разбита настилка ,с разбити тротоари ,без осветление и без вътрешен транспорт.Там улиците са тесни и няма как да има вътрешен транспорт ,уважаеми господа !Първо оправете инфраструктурата и осветлението ,защото и занапред ще се върви пешком."Новите" идеи е пресипване от пълно в празно.
20.
Гражданин
27.11.2015 07:31:56
Аз като гледам маркировката и като чета какви промени ще правят, вече си мисля, че или ще трябва да ходя с такси до работа или ще трябва да сменям 2 автобуса за 5 спирки..
№11 - най-адекватен коментар
№11 - най-адекватен коментар
19.
баба пена
27.11.2015 07:11:00
Кому е нужна вътрешната автобусна линия в меден рудник.?! Както и от автогарата до лазур!! Просто ги направете съществуващите линии по начесто!
18.
RE-9
27.11.2015 06:39:50
Нека "тати да ти купи влак"-като на арабски студент в Германия.
17.
RE-10
27.11.2015 06:37:15
1.Виж коментара на №10.
2.Жалко щом автомобила е мерна единица за успялост.
3. Почети нещо за интелектуалния капитализъм, компютърните облаци и т.н.
4.А що се отнася до "драйвъра" той ще си остане такъв винаги-мазен и нагъл.
2.Жалко щом автомобила е мерна единица за успялост.
3. Почети нещо за интелектуалния капитализъм, компютърните облаци и т.н.
4.А що се отнася до "драйвъра" той ще си остане такъв винаги-мазен и нагъл.
16.
Гошо
27.11.2015 03:58:30
Аз си мисля че създателя на бързата линия ще го сърби доста четирибуквието.
15.
gb
27.11.2015 02:19:53
Как се казва мъж над 30г возещ се в автобус .....неудачник.
14.
HighSpirited
27.11.2015 02:03:05
трафика няма да се облекчи с билети за 5 км- от 1 лв. когато станат 20-30 ст. би могло да стане
13.
Георги
26.11.2015 23:59:07
Новата схема ще обърка тотално бургазлии... докато се научат. Какво приключение и вдигане на адреналина ще е в началото: Беър Грилс ряпа да яде. Всеки път ще тръпна дали ще се озова до четвърта поликлиника в Славейков, или до мола в Изгрев.
Ами аз като живея в центъра и хващам рейса от ул. Булаир, ще се лутам като че ли съм в чужд град. Фантастично! Малка промяна на рутината никому не е навредила.
Ами аз като живея в центъра и хващам рейса от ул. Булаир, ще се лутам като че ли съм в чужд град. Фантастично! Малка промяна на рутината никому не е навредила.
12.
Joro
26.11.2015 23:13:25
Къде е това село в М.рудник ? Да нямате в предвид зона"Г" ? Аз си мислих,че жилищния комплекс е разделен на зони а той бил на "селяни " и граждани от "Флагман" !
11.
Бург
26.11.2015 22:09:52
Господа от Бургасбус, научете шофьорите си да карат в буслентите !Бързата автобусна лента за Меден рудник е уникална , като започнем с маркировката на детелината за включването към комплекса , след това след светофара на бившите вече 1000 бани , от трите и без това тесни ленти ни оставихте две , ако там жълтата маркировка не се промени на прекъсната , гарантирам ви че в час пик ще има тапа . После кой умник реши че на завоя след Капчето ще прави бензиностанция ? За пробива да не говорим , от три ленти , ако може да ползва една пак добре , особено около офиса на Еконт , та така до битака . За велоалеите в селото да не говорим - пълен ъпсурд . За центъра и Славейков положението е още по-зле . Вместо да подобри . тази BRT ще влоши и без това задъхващия се трафик . Сменете си и крушките с по-силни ,че с това ,,евро" осветление трудно се кара нощем . Поздрави .
10.
123
26.11.2015 22:08:49
9 - дори в Африка няма примати с твоето мислене.
Само бургаските примати ги е срам да се качат в автобус докато по цял свят градския транспорт се използва от хора с всякакъв статус.
Само бургаските примати ги е срам да се качат в автобус докато по цял свят градския транспорт се използва от хора с всякакъв статус.
9.
Геле
26.11.2015 21:55:01
За какво плащаме хиляди левове годишно за поддържане на 1 кола, за да се возя на автобус като в Африка ли?
8.
до Геле
26.11.2015 21:41:40
принципно Геле оптимизирането на градския транспорт цели ти и такива като теб да не се возят сами в колите си отивайки на работа или на кафе в центъра а да се качат на автобус.Следователно резултатът ще е по-облекчен трафик.А че бай Ганьовщината не може да се изкорени и ще има селяци каращи и паркиращи в бус лентата е ясно
7.
до 1-1
26.11.2015 21:35:52
а ти на какво искаш да стане Бургас, на голфове и bmw от 95 ли?
6.
Геле
26.11.2015 20:34:21
Кво обществено обсъждане като маркировката вече е начертана бе :)
С тея бус ленти очаквайте мега задръствания в центъра.
С тея бус ленти очаквайте мега задръствания в центъра.
5.
gsigzufzpulrapurzitzpyzyspuxpux
26.11.2015 20:20:22
ЕЙ ТОЯ МИТКО СЪН НЕ ГО ФАЩА ДА СА СНИМА И ДА СОЧИ КАТ КИМ ИР СЕН ГОЛЯМО ПОЗЬОРСТВО ГОЛЯМО САМОЛЮБИЕ ДОБРЕ ЧЕ ГО ОДОБРИХА ЗА ПРЕЗИДЕНТ ЧЕ ТАМ ДА ЧУПИ СТОЙКИ
4.
тхотхх
26.11.2015 20:14:50
"Първо във Флагман: някой далавераджия ще окраде 700хил евро за 7 автобуса! За целта Общината ще тегли нов заем!"
....
дано ама едва ли
....
дано ама едва ли
3.
заинтересован
26.11.2015 20:06:09
Нещо да не бъркате? От автогара Юг през Гладстон за по-напряко към "Лазур"?
2.
до 1
26.11.2015 20:01:58
ами като гледам ти си на компютъра а внуците им най вероятно ебът женати и дъщеря ти
1.
1
26.11.2015 19:58:22
Моля обяснете защо Бургас става град на бабичките с автобусите и мъжете им с велосипедите. Внуците им къде са.