РСК „МиГ” заплаши България да не обслужва МиГ-29 заради договора с Полша
Руската корпорация РСК „МиГ” счита за нелегитимно подготвяното споразумение за обслужване на българските изтребители МиГ-29 в Полша и си запазва правото да го оспори, заявил генералният директор на корпорацията Сергей Коротков. Съобщението е на РИА Новости.„В случай на подписване от българска страна на споразумение с Полша за ремонта на двигателите РД-33, поставени на „МиГ”-овете, ние нямаме друг изход, освен да откажем от експлоатационно съпровождане и поддържане на техническата експлоатация на самолетите МиГ-29 от ВВС на България” – се казва в съобщението на компанията.
Според генералния директор, подписването на такова споразумение „поставя под въпрос правомерното по-нататъшно използване на самолета, а така също сигурността живота на летците.
„Ние съжаляваме, че това решение се взема от съображения на политическата конюнктура и вероятно е резултат на външен натиск” – отбелязал Коротков.
Според изявлението на РСК, Русия е предложила на България „една степен по-изгодни” условия за сътрудничество.
„На Полша не са предавани лиценз и актуална техническа документация за изпълнение на ремонтните работи по двигателите на самолетите „МиГ”. Във връзка с това, на нас, както сме го казвали и преди, ни е непонятна позицията на нашите партньори в Полша, с които ни свързва дълга история на успешно сътрудничество” – отбелязва ръководителят на корпорацията.
По-рано бе съобщено, че българското правителство е дало „зелена светлина” за подписване на междуправителствено споразумение с Полша за ремонта на МиГ-29. както твърди българското МО, Полша е „единствената страна, която има възможности да обслужва и ремонтира МиГ-29.
ДОСИЕ БЛИЦ:
България разполага с 12 бойни МиГ-29 и 2 учебно-бойни МиГ-29УБ. Страната ни беше подложена на натиск от САЩ да не ремонтираме изтребителите в руския производител, който стана особено силен след като преди месец Вашингтон включи РСК „МиГ” в списъка на санкциите.
Ремонтът в Полша на всеки от договорираните 6 двигателя РД-33 в двигателноремотния завод във Варшава е по-евтин с около 25 хиляди долара спрямо руската оферта. Този довод обаче е смешен на фона на цена от 1,1 млн евро. При това освен двигателите, на задължителна профилактика подлежат както планерът на самолета, така и негови възли, системи и агрегати, като особено е важна КСА (кутия на самолетните агрегати). Това би следвало да се извърши в ремонтния завод в Бидгошч, но договорът се отнася единствено за 6 двигателя.
РСК „МиГ” вече няма да предостави нито едно болтче за МиГ-29, както на България, така и на Полша, което обрича изтребителите ни на смърт от „изтощение”.
Преди два дни официалният представител на корпорацията у нас космонавтът Александър Александров в тясно професионален кръг направи мрачна прогноза. Тъй като поляците не разполагат с резервни части за РД-33, те изкупуват по света двигатели от този тип и точно от същата модификация. При нужда те вземат от тях необходимия агрегат и го слагат на ремонтирания двигател, но не го разглобяват и да видят състоянието му, защото не смеят. След ремонта дават гаранция 2 г., при дефект са готови отново да го подменят с „втора ръка” и така, докато изтече 2-годишната гаранция. Поляците разчитат, че при сериозен дефект пилотът ще изключи авариралия двигател и ще се „довлече” до летището с помощта на другия двигател.
В цялата тази постановка генерал Александров вижда заговор не само против МиГ-29, но и против българските ВВС, защото никой не казва как и откъде ще бъдат намерени пари за мечтания нов изтребител. Не казва нищо и военният министър Николай Ненчев, чието най-голямо притеснение е зависимостта от Русия и как да я прекъсне, но без да подготви поне трайна перспектива относно новия самолет.
4
Коментара по темата
4.
bingo
17.10.2015 10:04:38
Когато дам минус на някакво мнение, обикновено пиша и пост с опровержение. Но когато фактите говорят и боговете мълчат.
3.
сащ
17.10.2015 06:50:25
Накараха ни да опростим дълговете на либия и ирак сега да ни подарят ф16 американците
2.
bingo
17.10.2015 00:49:48
Не е лошо да допълните, че разликата в първоначалната оферта на руснаците беше с 600 хил. евро на двигател по висока от тази на поляците, което прави по 1,2 млн. евро. на самолет или за 10 самолета са 12 млн. евро повече. Руснаците като монополисти до последно държаха на супер високата си цена и като видяха, че няма да им мине номера свалиха цената, но както се казва "Алчен г*з кръв сере". Явно Александров щеше да се нагушка доста добре от разликата в офертите и сега реве като ощипана мома. Крайно време е рашаните да спрат да ни третират като васали и да разберат че времето на фалшивите им оферти и проекти свърши. Както ни заробиха краварите с тецовете, така щяха да ни заробят и руснаците с "Белене" и "Южен Поток", с "Лукоил" вече го направиха и виждате какво е дереджето. Статията ви е манипулативна макар и прекопирана от друг сайт.
1.
baihui
16.10.2015 19:34:12
"Който не е бил в съюз с Русия е губил !"(Буров)