Депутат от Патриотичния фронт иска оставки заради верижната катастрофа в тунела на Витиня
Състоянието на тунелите е ужасно и заради това трябва да има оставки, каза в интервю за Нова телевизия депутатът от Патриотичния фронт Валентин Николов, чиято кола също е катастрофирала.
„Имаше разлята течност на пътя. Тя бе кафеникава. Не знам дали това е нафта, масло, нито кога и по какъв начин се е разляла. Моят автомобил беше един от първите катастрофирали, може би шести или седми. Веднага след това започнаха да се блъскат всички останали в нас. Имахме чувството, че гърмят бомби. Всичко стана за секунди. Когато излязохме от страната на Ботевград се виждаше с просто око, че има разлята течност. Самата настилка беше абсолютно хлъзгава, сякаш имаше някаква поледица“, заяви народният представител.
„Колеги, които катастрофираха, казаха, че са карали колите си с 30-40 км, но не са могли да спрат. Тунелът е неосветен, а шахтите необезопасени. Трагична е ситуацията”, добавя народният представител.
Той уточни, че линейките и полицията са стигнали до мястото едва след втория час. „Не мога да си обясня как може като Ботевград е на две крачки от тунела, линейките да закъснеят толкова. Не го твърдя само аз, а и всички очевидци”, подчерта патриотът.
„Трябва да сме благодарни на Господ, че не пламна някой автомобил. Жертвите тогава щяха да са десетки. Всички тунели трябва да са с видеонаблюдение. Имам чувството, че случаят прилича на трагедията с влака София-Кардам, при която имаше девет загинали и накрая нямаше нито един виновен. Нужно е да се вземат спешни мерки за тези съоръжения, които са много опасни. Трябва да има оставки! Има виновни и те трябва да си понесат отговорността. Какво правят служителите на Агенция „Пътна инфраструктура“? Не следят ли състоянието на тунелите?“, попита депутатът.
Според бившия директор на КАТ – Пътна полиция Алекси Стратиев, обаче в тунела платното най-вероятно е по-хлъзгаво от това, което е навън, защото се натрупва мръсотия, докато платното отвън дъждът го измива, вятърът издухва боклуците. „Това се получава при такива метеорологични условия – този прах на пътя. От газовете на автомобилите има наслоения и върху пътя, и върху стените на тунела”, каза още Стратиев.
По думите му, при лоши метеорологични условия трябва да се кара със скорост по-ниска от разрешената. Добави Коментар