АМ "Тракия" отесня
Според българските, а и европейските норми, при трафик от над 70 000 коли магистралата трябва да се състои от 3 активни ленти за движение в едната посока и една аварийна. Т.е. „Тракия“ в частта между София и Пловдив с нейните две активни ленти вече е отесняла. Ако трафикът продължи да расте със сегашните темпове, ще трябва да свикваме с тапите не само при ремонти и при катастрофи, прогнозират експерти.
Според нормите за строителство скоростен път с по две ленти в едната посока и без аварийна се прави при трафик от 12 000 до 20 000 коли в денонощие, при 20 000 до 70 000 автомобила се прави магистрала с две активни ленти в едната посока плюс аварийна, а над 70 000 - с по три активни ленти.
„В началото на стоежа на „Тракия“ през 1974 г. имаше идея между София и Пловдив да има по три активни ленти в едната посока. Но надделяха финансовите съображения и в последния момент всичко се препроектира, за да изградим по-скромния вариант“, каза пред „Труд“ един от дългогодишните служители на пътната агенция и бивш неин шеф Милош Поцков.
„Разширяване“ на „Тракия“ между двата най-големи български града не се предвижда в приетата наскоро от кабинета Стратегия за пътната инфраструктура. Няма и сметка колко би струвало това.
Засега недостатъчна се оказва само „Тракия“ в частта между София и Пловдив. На „Струма“ най-високият измерен трафик до момента е 45 000 превозни средства между София и Дупница, което означава, че сегашните две активни ленти в едната посока са достатъчни. Освен това такова активно движение има само през почивните дни през лятото, иначе трафикът е в рамките на 25 000-30 000 коли на денонощие.
ФУНИЯ
Последните изнервящи тапи на магистралите бяха по време на 4-дневните празници за Деня на Независимостта. Освен на „Тракия“ заради ремонтите недовършената „Струма“ също изпили нервите на българите, потеглили на последна за сезона морска почивка в Гърция. Километрична колона се изви на стеснението преди Дупница, където свършва готовата част от магистралата и автомобилите попадат буквално във фуния. Според експерти това неудобство, а и опасност за движението няма как да бъде избегнато, докато не се довърши цялата магистрала. Единственият начин е полицията да организира по-добре движението в тези участъци. Добави Коментар