Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

АМ "Тракия" отесня

Ключови думи:
Последните измервания на трафика по магистрала „Тракия“ показват, че в участъка София-Пловдив често има дни, в които се движат по 73 000 и дори 75 000 коли на денонощие. След Пловдив трафикът рязко спада и до Бургас минават не повече от 40 000 превозни средства на денонощие, пише в Труд.

Според българските, а и европейските норми, при трафик от над 70 000 коли магистралата трябва да се състои от 3 активни ленти за движение в едната посока и една аварийна. Т.е. „Тракия“ в частта между София и Пловдив с нейните две активни ленти вече е отесняла. Ако трафикът продължи да расте със сегашните темпове, ще трябва да свикваме с тапите не само при ремонти и при катастрофи, прогнозират експерти.

Според нормите за строителство скоростен път с по две ленти в едната посока и без аварийна се прави при трафик от 12 000 до 20 000 коли в денонощие, при 20 000 до 70 000 автомобила се прави магистрала с две активни ленти в едната посока плюс аварийна, а над 70 000 - с по три активни ленти.

„В началото на стоежа на „Тракия“ през 1974 г. имаше идея между София и Пловдив да има по три активни ленти в едната посока. Но надделяха финансовите съображения и в последния момент всичко се препроектира, за да изградим по-скромния вариант“, каза пред „Труд“ един от дългогодишните служители на пътната агенция и бивш неин шеф Милош Поцков.

„Разширяване“ на „Тракия“ между двата най-големи български града не се предвижда в приетата наскоро от кабинета Стратегия за пътната инфраструктура. Няма и сметка колко би струвало това.

Засега недостатъчна се оказва само „Тракия“ в частта между София и Пловдив. На „Струма“ най-високият измерен трафик до момента е 45 000 превозни средства между София и Дупница, което означава, че сегашните две активни ленти в едната посока са достатъчни. Освен това такова активно движение има само през почивните дни през лятото, иначе трафикът е в рамките на 25 000-30 000 коли на денонощие.

ФУНИЯ

Последните изнервящи тапи на магистралите бяха по време на 4-дневните празници за Деня на Независимостта. Освен на „Тракия“ заради ремонтите недовършената „Струма“ също изпили нервите на българите, потеглили на последна за сезона морска почивка в Гърция. Километрична колона се изви на стеснението преди Дупница, където свършва готовата част от магистралата и автомобилите попадат буквално във фуния. Според експерти това неудобство, а и опасност за движението няма как да бъде избегнато, докато не се довърши цялата магистрала. Единственият начин е полицията да организира по-добре движението в тези участъци.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Уилям поема трона от Чарлз III? Макар мнозина да очакват, че младият и харизматичен принц скоро ще се възкачи на престола, реалността изглежда съвсем различна Дърво падна и премаза автомобил в София Автомобилът е със сериозни материални щети
Над 800 случая на морбили в САЩ, огнища има в 24 щата Епидемията скоро може да излезе извън контрол Дъжд, гръмотевици и сняг връхлитат България в събота, а за Възкресение... Минималните температури ще бъдат между 6° и 11°, в София – около 9°
Защо сексът „по приятелски“ носи усложнения - 10 правила Ако сте „само за единия секс“, трябва да сте убедени, че никоя от двете страни няма да се влюби Ад на кръстовище в София заради пиян моторист Инцидентът е станал на кръстовищата на булевардите "Александър Стамболийски" и "Вардар"
18 знака, че женската ви енергия е блокирана Сравнявате се с мъжете 3 зодии, които ще направят голям скок в кариерата си тази пролет Дали сте сред тях
Няма такъв пухкав кекс с ябълка и моркови, става за нула време С ябълки, моркови и малко лимонада стават ето такива вкусотии - пухкав кекс с ябълка и моркови Клюкарстването било полезно, твърди учен Суийт обяснява, че клюкарстването е дълбоко вкоренено в социалната ни природа и има сложни психологически корени
Мариан Бачев уволни ключов шеф в културата Заповедта е издадена две седмици преди ресорният зам.-министър Тодор Чобанов да коментира пред ситуацията с НИНКН Проф. Рачев: Давайте към планината и морето, там агнешкото е по-вкусно! Във вторник може да има гръмотевични бури, но може да гръмне, може и да не гръмне