Част от пътя до Слънчев бряг поскъпва драстично от 7 на 24 млн. лв.
"За съжаление се наложи дапрекратим процедурата, но всяко зло за добро, защото междувременно излезе докладът по оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС), тъй като тук зоната е много чувствителна", коментира министър Павлова. "В този доклад са заложени много сериозни допълнителни мерки по отношение изграждането на пътя и в крайна сметка се радваме, че прекратихме търга. Сега се допроектира този участък, тъй като пътят трябва да бъде вдигнат с около 1 метър и трябва да се включат допълнителни съоръжения с цел опазване на околната среда. Така крайната цена отива на 24 млн. лв.", обясни Павлова. Министърът каза още, че ще се разчита на целево финансиране от Министерския съвет, което ще бъде заложено в бюджет 2016 г.
Предстоят обходните пътища на Поморие и Ахелой
Реконструкцията на пътя Ахелой - Поморие включва изграждане на второ платно от км 212 до км 217 и от км 210 до км 215 на пътя Слънчев бряг – Бургас. Началото на реконструирания участък при км 212 е от бъдещия обходен път на гр. Ахелой, а краят е при бъдещия обход на гр. Поморие при км 217.
Търгът за обхода на Поморие (5.8 км) е на финалната права и до края на ноември ще имаме избран изпълнител, посочи Павлова. Проектът е с прогнозна цена 20 млн. лв. и събра осем оферти - основно български строителни компании плюс австрийската "Щрабаг" и обединение на турски фирми.
"За Ахелой сме малко по-назад", посочи Павлова. Освен финансирането на пътя Слънчев бряг - Бургас има още един съществен проблем и това са отчуждителните процедури, които не са започнали, каза министърът и допълни, че ще разчита на кметовете. "Трябва да разгледаме парцеларните планове, да ги одобрим на експертен съвет, да ги внесем на Министерския съвет, след което да започне дългата сага по отчуждаване. Винаги давам за пример Западната дъга и Северната тангента: 340 дела от собственици на имоти имахме на тангентата (15 км), за втората част на Западната дъга с дължина 5 км за три дни получихме над 90 жалби, това доведе до 9 месеца удължаване на срока", каза министърът.
Така в периода 2016-2017 г. ще се избира изпълнител за пътя Ахелой - Поморие и ще се правят отчуждения. Същественото изпълнение на строителството може да се отложи чак до 2018 г.
Дълга история
За изграждането на допълнителни платна на пътя Бургас - Слънчев бряг във въпросните участъци се говори от години. Проектите се забавиха заради отчуждения, спорове на черноморските общини с държавата за финансиране и липса на пари за самия ремонт. Средства се търсеха от оперативните програми, програма "Транзитни пътища" на Световната банка и в крайна сметка правителството реши да плати от бюджета. Пътят е натоварен целогодишно, а след проливни дъждове миналата година беше залят от вода и временно затворен. През летния сезон пък интензивността на движението е толкова висока, че задръстванията са ежедневие и изнервят превозвачи и туристи.
4
Коментара по темата
4.
ГРАЖДАНИН
05.10.2015 09:20:27
В АХЕЛОЙ ИМА ЕДИН СВЕТОФАР И ТРИ ПЕШЕХОДНИ ПЪТЕКИ. МНОГО Е ПРОСТО И ЕЛЕМЕНТАРНО. НАПРАВЕТЕ НАДЛЕЗИ............ И ОГРАНИЧЕТЕ ПРЕМИНАВАНЕТО НА ПЕШЕХОДЦИТЕ
3.
Донев
04.10.2015 17:40:22
Задръстванията са резултат на тапата на проклетия светофар в Ахелой. Ако ще чакаме до 2018 г. това е трагедия. А има едно просто и евтино решение - вместо светофар в Ахелой да се изгради кръгово движение.
2.
Мързи ви да работите
04.10.2015 17:03:41
Щом 3 години се бавят с някакви отчуждения и жалби , направете си сметка за важните неща как се решават при многохилядна администрация
1.
ай стига бе!
04.10.2015 14:14:01
ВКЛЮЧИЛИ СА СИ И КОМИСИОННИТЕ...