Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Зловеща статистика: Войната на пътя у нас напълнила гробищата с 10 000 трупа за 10 години

Ключови думи:
Годишно в света загиват над 1,3 млн. души, а в момента България е на трето място в света по брой загинали при катастрофи – 90 на всеки 1 000 000 души. За последните 10 години у нас за загинали 10 000 души - колкото населението на Сопот или Банско, а броят на ранените е равен на живеещите в Перник. Тази статистика представи председателят на УС на Българска асоциация на пострадали при катастрофи Владимир Тодоров пред участниците в Срещата на върха на министрите по пътна инфраструктура.Това съобщиха от пресцентъра на Министерство на регионалното развитие и благоустройството. Той допълни, че загубите за икономиката у нас годишно в следствие на ПТП са около 2% от Брутния вътрешен продукт или 1,2 млрд. лв.

Като основна причина представителят на неправителствения сектор определи скоростта. Не трябва да има аргументи, че пускайки нови пътища и магистрали увеличаваме скороста. Според него това може да се контролира чрез използването на технически средства и допълни, че камерите у нас са изключително малко. Направените анализи показват, че по пътищата трябва да се поставят 350-400 стационарни камери за контрол на скоростта, каза Владимир Тодоров и допълни, че трябва да се обмисли възможността те да могат да бъдат поставяни и от общините, защото знаят кои са проблемните участъци на тяхна територия.

Според него у нас има 30 проблемни участъка с концентрация на ПТП. За пример той посочи участъка Бургас – Созопол, където всяка година са загивали 10-12 души, но след поставянето на мантинели и разделянето на пътните потоци там няма загинали.

Тодоров предложи още въвеждането на специален статут за младите водачи, за които да има определени рестрикции за даден период след получаването на правото да управляват моторни превозни средства, като през този преходен период те шофират само с придружител.

Пътната безопасност е споделена отговорност, която зависи от всички нас – пътния сектор, администрацията, неправителствения сектор, бизнеса и обществото, подчерта в заключение председателят на Българската асоциация на пострадали при катастрофи.

В рамките на дискусията председателят на сдружение „Българска браншова асоциация пътна безопасност“ Николай Иванов припомни, че страната ни е задължена да прави одит за пътна безопасност на пътищата, които са част от трансевропейската транспортна мрежа. Той предложи такива инспекции да бъдат правени и на по-малки републикански и общински пътища, както и на такива в градовете, тъй като статистиката показва, че по-голямата част от тежките инциденти се случват на такива пътища.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Тъжна вест във футбола Почина национал на Габон Направи обръщение към българското общество Рамазанов иска да носи още спортна слава на България, той е един от тримата ни настоящи олимпийски шампиони
Сръбският парламент избра ново правителство Депутатите взеха решение да гласуват поименно Сподели, че никога няма да... Лилиън е порн* модел
Лекар е обвинен за смъртта на 15 пациенти В Берлин Нафтата подписа с... Диагонал от чужбина се присъединява към "Нефтохимик"
Пускат нападателя на Дебора под парична гаранция Пловдивският районен съд промени постоянната мярка за неотклонение на подсъдимия Невероятен скандал в България В борбата
86-годишен крие боен пистолет и граната Мъжът нахлу в офис и се закани на персонала с убийство "Бомба" в имението с розите Ергените хванаха бас, който не изглежда от най-джентълменските
Направи разтърсващо признание Бил е жертва на тормоз като дете Британският върховен съд най-после разумно: Трансджендър жените да не се третират като жени Петимата съдии по делото взеха единодушно решение