Разцепват почти целия бул. „Стефан Стамболов“, махат още една пешеходна пътека
Ключови думи:
бул. стефан стамболов, пешеходна пътека, кашмир, зебра, михаил попов, пешеходци, костантин луков, безопасни улици от валя, движение, трафик, пътно платно
Мащабният ремонт, който се извършва на бул. „Стефан Стамболов“, продължава с пълна сила. По средата на платното се поставят бетонни огради, тип „Ню джърси“. Те ще бъдат изградени чак до хотел „Космос“, а не само до Механотехникума, каквато беше първоначалната идея, видя репортер на Флагман.Бг.Според Михаил Попов от фондация „Безопасни улици от Валя“ след поставянето на бетонните огради пешеходната пътека пред бар „Кашмир“ ще бъде премахната.
Тя е единствената „зебра“ на бул. „Стефан Стамболов“ в участъка между улиците „Сан Стефанов“ и „Дунав“. Поради тази причина е и много натоварена. В района има няколко училища, а възпитаниците им често пресичат оттам.
Същата съдба очаквала и друга натоварена пешеходна пътека – тази преди хотел „Космос“. След премахването им пешеходците няма да имат много алтернативи за пресичане.
„Пешеходното движение трябва да е с приоритет в едно населено място пред другите алтернативи на автомобила, защото пешеходците са най-многобройните участници в движението, а в същото време са най-беззащитните уязвимите! Недопустимо е другите алтернативи да пречат на хората, а с тези проекти за велоалеите и бързата линия виждаме точно това. Пешеходците трябва да имат възможност да пресичат на ниво терен на всяко кръстовище вътре в града и това трябва да им бъде осигурено. Ако искат да не се пречи на Бързата линия, можеше в проекта да включат и светофари, които да могат да се управляват от шофьорите на автобусите (защо не с бутони) на всяка пресечка, а не да ограничават хората. Иначе ще имаме достъпна среда, ама друг път“, каза пред Флагман.Бг Михаил Попов.
Освен по платното за движение реконструкция се извършва и на тротоара. Заради ремонтите движението в района е затруднено.
Решението за поставянето на бетонната ограда е още от 2012 година, по идея на тогавашния заместник-председател на Общинския съвет в Бургас и настоящ председател Костантин Луков. Мотивите му бяха, че дисциплината на водачите и пешеходците в района около Новата поща е изключително слаба и често заради безразсъдни действия там стават инциденти.
Становището на Михаил Попов по казуса може да видите ТУК!
27
Коментара по темата
27.
Professional
19.09.2015 20:48:45
Големи сте мушмуроци
26.
KOНСТАНТИН ЛУКОВ - 0884548888
19.09.2015 20:08:47
TОВА Е ЕКСКАТАДЖИЯТА от ГЕРБ, КОЙТО Е ИНИЦИАТОР И ВДЪХНОВИТЕЛ НА БЕЗЗАКОНИЕТО.
ПО ПРОЕКТА ЗА ИНТЕГРИРАНИЯТ ТРАНСПОРТ, НЯМА ПО ПРОЕКТ ТАКОВА ПРЕГРАЖДАНЕ НА ДВЕТЕ ПЛАТНА.
А КАТО ЗАТВОРЯТ И ПО ЕДНА ЛЕНТА за АВТОБУСИТЕ, КОЕТО Е ПО ПРОЕКТ ВЕЧЕ, ЗА ВСИЧКИТЕ АВТОМОБИЛИ, ЩЕ ОСТАНЕ САМО ЕДНА ЛЕНТА !??? ЕТО ТОГАВА, ЩЕ ПРИКЛЮЧИ СКОРОПОСТИЖНО, ТРЕТИЯТ МАНДАТ НА ДИМИТЪР НИКОЛОВ, КАТО СЕ СЪБУДЯТ БУРГАЗЛИИ И БЛОКИРАТ С КОЛИТЕ СИ ЦЕЛИЯТ ГРАД. СЪБУДИ СИ БУРГАС ! СЪБУДИ СЕ, НАРИТАЙ ПОЛИТИЧЕСКИТЕ КАТАДЖИИ ВЪВ ВЛАСТТА.
ПО ПРОЕКТА ЗА ИНТЕГРИРАНИЯТ ТРАНСПОРТ, НЯМА ПО ПРОЕКТ ТАКОВА ПРЕГРАЖДАНЕ НА ДВЕТЕ ПЛАТНА.
А КАТО ЗАТВОРЯТ И ПО ЕДНА ЛЕНТА за АВТОБУСИТЕ, КОЕТО Е ПО ПРОЕКТ ВЕЧЕ, ЗА ВСИЧКИТЕ АВТОМОБИЛИ, ЩЕ ОСТАНЕ САМО ЕДНА ЛЕНТА !??? ЕТО ТОГАВА, ЩЕ ПРИКЛЮЧИ СКОРОПОСТИЖНО, ТРЕТИЯТ МАНДАТ НА ДИМИТЪР НИКОЛОВ, КАТО СЕ СЪБУДЯТ БУРГАЗЛИИ И БЛОКИРАТ С КОЛИТЕ СИ ЦЕЛИЯТ ГРАД. СЪБУДИ СИ БУРГАС ! СЪБУДИ СЕ, НАРИТАЙ ПОЛИТИЧЕСКИТЕ КАТАДЖИИ ВЪВ ВЛАСТТА.
25.
do 24-ti
19.09.2015 19:59:06
Imeto na avtora proekta e - KONSTANTIN YORDANOV LUKOV, obshtinski savetnik ot GERB, pudela na Dimityr Nikolov. Jivee v k-s" Slaveikov", blok 67, et.19. mobilen tel: 0884 548888. Obajdaite mu se, da mu spodelite vashite mneniq, za prostotiqta, koqto pravqt GERB. I s glasuvane na 25.10.2015g. im zaviite shutove, zashtoto Lukov e na 6-to mqsto v listata GERB, toest 12g shte e savetnik.
24.
ХРИСТО
19.09.2015 16:01:46
Да сложат табели с името на автора на тоя "проект"че като минават хората от там да ги заплюват.
23.
Кол
19.09.2015 15:30:49
Недей, защото Ще ти е*ба п*ут*ката майчина!
22.
tasho
19.09.2015 08:47:22
Burgas e kenef.
Bulgaria e goliam kenef.
Bulgarina e 4algarski kenef
Bulgarkite sa kurvi, koito praviat felacio v kenefite.
Da produljavam li.....
Bulgaria e goliam kenef.
Bulgarina e 4algarski kenef
Bulgarkite sa kurvi, koito praviat felacio v kenefite.
Da produljavam li.....
21.
гневен
18.09.2015 20:53:10
Прав е г-н Попов! А ония, дето "работят"с колите си, а и оня тиквеник дето му се ще да "дисциплинира" другите, вярвам, ще им се случи да стъпят на земята ... по гъз.
20.
Бургазлия
18.09.2015 18:27:32
Сегашните пътеки са излишни. Всички. На едно единствено място по Стамболов е наложащо и трябва да се помисли за пасарелка или подлез , а то там даже пътека не е имало. Прохода от Лазур към спирката на свободния. Наистина потока от хора е голям, а по тротоара до светофара трудно може да мине сам едър човек, да не говорим да се разминат множество хора..
19.
аааа
18.09.2015 16:31:41
До 14.Мишо
Мишо,Мишо, явно доста те помързява. В района на няколко метра от тези пешеходни пътеки има подлез и 2 светофара. С тези "нацвъкани" пешеходни пътеки се затруднява автомобилното движение, което пък е предпоставка за повече пътни инциденти. И представи си, хората освен че се разхождат за удоволствие, ходят и на работа. Използват си автомобилите също за работа.
Мишо,Мишо, явно доста те помързява. В района на няколко метра от тези пешеходни пътеки има подлез и 2 светофара. С тези "нацвъкани" пешеходни пътеки се затруднява автомобилното движение, което пък е предпоставка за повече пътни инциденти. И представи си, хората освен че се разхождат за удоволствие, ходят и на работа. Използват си автомобилите също за работа.
18.
stabilen
18.09.2015 16:03:35
neka neka super neka mahat teq pateki deto gi nacvakaha prez 10 metra. no sega neka mahnat i spirashtite pred kashmira, neka se spira samo na mestata tam za tova no kakto sa ochertani ne kato sega nastrani
17.
бяс
18.09.2015 15:52:06
Дисциплина трябва,дисциплина! Не може къде му е кеф на пешеходеца, от там да пресича Дори и огради с електричество да сложат винаги ще има някой дивак на който колите са му виновни. В края на краищата булеварда е с 4 ленти които трябва да се използуват от автомобилите. Стара ни е инфраструктурата не е предвидена за такъв трафик. И с тези светофари през 30 метра, пешеходни пътеки през 40, от всякъде искачащи келеши.... какъв трябва да е водача не знам. Не дай се боже да е чужденец.....ще си лее куршум
16.
Морски
18.09.2015 15:51:24
Крайно време беше. Така е по цял свят. Колкото по малко конфликтни точки, толкова по-добре. Не може от всеки вход да започва пешеходна пътека.
15.
bss
18.09.2015 15:50:50
На някои и магистралата им идва тясна..Разделянето е крайно необходимо.Пешеходни пътеки през 10 метра са предпоставка за инциденти...А за гостите на Бургас, да уточним(щотоне знаят) че там и подлез, и достатъчно светофари, та да не им се налага на пешеходците да летят..Между другото, какво стана с ''Космос''? Щяха да го ремонтират уж..Тези тимаджии, май само експлоатират.Не обичат да ремонтират..
14.
мишо
18.09.2015 15:26:19
Стамболов е улица със силен трафик и стесняването и с един метър заради разделянето по средата е пълна глупост. Премахването на пешеходни пътеки е втората пълна глупост. Пешеходците да летят ли. Като се премахват пешеходни пътеки трябва да се изграждат надлези или подлези. Решенията , които се вземат и изпълнението им е безотговорност и безобразие.
13.
ne moga da razbera samo...
18.09.2015 15:19:43
...koi maloumen arhitekt razpisa toq proekt s otnemane na nad 1 METAR ot ulicata?! Kakvi ogradi New Jersey, kakvi 5 lv?! Tam minavat adski mnogo koli,busove,avtobusi,marshrutki.da bqga slojili visoka ograda kato tazi po protejenieto na bul. Demoraciq ot 3-ta poliklinika do Kosmos.Napulno dostatuchna e.....kakuv e toq trotoar posredata na ulicata.Inache ideqta e mnogo dobra,NO realizaciqta otnovo e maloumna!
Sushtata rabota e na novata avtobusna spirka.Zabelqzali li ste kakuv trotoar ostaviha otkam curkvata i kakuv mejdu spirkata i San Stefano.Razlikata v shirochinata im e dvoina.A tozi v sredata vodi tochno do mqsto kade e zabraneno presichaneto.Dnes v zadrustvaneto sedqh i gledah tochno tova kolko hora varvqt po tesniq trotoar i samo edin po toq golemiq...
Sushtata rabota e na novata avtobusna spirka.Zabelqzali li ste kakuv trotoar ostaviha otkam curkvata i kakuv mejdu spirkata i San Stefano.Razlikata v shirochinata im e dvoina.A tozi v sredata vodi tochno do mqsto kade e zabraneno presichaneto.Dnes v zadrustvaneto sedqh i gledah tochno tova kolko hora varvqt po tesniq trotoar i samo edin po toq golemiq...
12.
един
18.09.2015 14:35:51
Намаляване на инцидентите с пешеходци = разделяне на автомобилния и пешеходния трафик.
А пешеходна пътека на 4 лентов булевард е капан-убиец, с пъти по-опасен от обикновена пътека!
Повече подлези и надлези, пешеходните пътеки само на светофари!
А пешеходна пътека на 4 лентов булевард е капан-убиец, с пъти по-опасен от обикновена пътека!
Повече подлези и надлези, пешеходните пътеки само на светофари!
11.
До Иванчо от старите приказки
18.09.2015 14:05:48
А за теб е предпоследното изречение:
"Преди две седмици в София имаше семинар с участието на специалисти и експерти от чужбина, на който се обясняваше как се прави модерна и безопасна пътна инфраструктура в населените места, но на такива семинари нашите специалисти не ходят, защото те си ги знаят тези неща… Последствията всички ги виждаме в достъпността на инфраструктурата и в черната статистика."
Аман от Лукови специалисти!
"Преди две седмици в София имаше семинар с участието на специалисти и експерти от чужбина, на който се обясняваше как се прави модерна и безопасна пътна инфраструктура в населените места, но на такива семинари нашите специалисти не ходят, защото те си ги знаят тези неща… Последствията всички ги виждаме в достъпността на инфраструктурата и в черната статистика."
Аман от Лукови специалисти!
10.
G3
18.09.2015 14:04:47
М. Попов е време да спре да занимава всички с глупостите си. А вие медиите е време да спрете да му обръщате внимание.
"натоварената" пешеходна пътека пред ТОХ-а е буквално на 20 секунди разстояние от пешеходна пътека регулирана със светофар! Нищо не оправдава мързела на пешеходеца да измине няколко метра за да пресече безопасно.
Другата премахвана пешеходна пътека се намера на 50 метра разстояние между още 2 пешеходни пътеки, като едната от тези 2 е на 50 метра и от подлез.
Подяволите Попов - МЛЪКНИ най-после. Видяхме те как дори на собствените ти видео записи не спазваш правилни за движение по пътищата. Спри да тровиш живота на всички.
"натоварената" пешеходна пътека пред ТОХ-а е буквално на 20 секунди разстояние от пешеходна пътека регулирана със светофар! Нищо не оправдава мързела на пешеходеца да измине няколко метра за да пресече безопасно.
Другата премахвана пешеходна пътека се намера на 50 метра разстояние между още 2 пешеходни пътеки, като едната от тези 2 е на 50 метра и от подлез.
Подяволите Попов - МЛЪКНИ най-после. Видяхме те как дори на собствените ти видео записи не спазваш правилни за движение по пътищата. Спри да тровиш живота на всички.
9.
bss
18.09.2015 14:04:36
И правилно.Така кретените няма да могат да правят обратни завои, пресичайки двойна непрекъсната линия...А за пешеходците-не съм оптимист.Ако преградата не е висока поне 2 метра, няма да ги спре...Вчера един малоумник прескачаше оградата срещу Била...Колко бели станаха там, ограда сложиха, но....Полза няма.Сега и пасарелки ще направят, но пак ще си прескачат.Такъв си е Ганьо
8.
един
18.09.2015 13:57:09
Подкрепям с две ръце!
От светофара на болницата, до Новата поща, на 4 лентов булевард, има пешеходни пътеки през 100 метра, при положение, че заедно с това има подлез (пред Строителния) и светофар (до Механотехникума).
Което не пречи на пешеходците да пресичат където си решат, а на тарикатите да правят обратни завои.
Затова - ограда!
От светофара на болницата, до Новата поща, на 4 лентов булевард, има пешеходни пътеки през 100 метра, при положение, че заедно с това има подлез (пред Строителния) и светофар (до Механотехникума).
Което не пречи на пешеходците да пресичат където си решат, а на тарикатите да правят обратни завои.
Затова - ограда!
7.
До 5
18.09.2015 13:55:53
Даа здраве е особено в града е голямо здраве да дишаш на колите гадните изпарения :D
6.
Ivan
18.09.2015 13:54:55
Пешеходните пътеки са за малки улички, а не за булеварди и не трябва да има пряк контакт между пешеходци и автомобили.Все още има неизползваеми подлези. И ако заедно с тях се поставят и пасарелки, няма да има пешеходни пътеки на булевардите.Това драги ми г-н Попов ще намали инцидентите на пътя.
5.
*********
18.09.2015 13:51:45
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4.
Много точно казано
18.09.2015 13:50:32
Истината за града ни е в последното изречение: "Последствията всички ги виждаме в достъпността на инфраструктурата и в черната статистика." Честито!
3.
този до онзи
18.09.2015 13:46:44
А от кого има нужда, Бургас? От "големи експерти", като Луков ли?
2.
онзи
18.09.2015 13:25:16
Бургас няма нужда от Мишо
1.
vvvv
18.09.2015 13:13:41
Burgas ima nujda ot ogranichenie na jitelite. Burgas ima nujda ot metro.