Пострадалите в автобуса-ковчег на „Ентуртранс“ на нокти – ще накаже ли ВКС виновните, или ще точи делото
Ключови думи:
ентуртранс, ениз ченгел, дело, вкс, бурак саглам, денчо стоянов, тракия, трагедия, загинали, катастрофа, яшар узун, албена самуилова, николай точев, светослав димитров, загинали
Знаковото дело „Ентуртранс“ очаква своята развръзка 4 години след инцидента. Процесът за катастрофата на магистрала „Тракия“ от 15 юни 2011 година, при която загинаха 9 души, а над 10 бяха ранени тежко, влиза във Върховния касационен съд /ВКС/. Това каза пред Флагман.Бг братът на жертвата от кървавата баня Албена Самуилова – Яшар Узун.Делото ще се гледа на 18-ти септември във ВКС. От Бургас ще тръгнат пострадалите при инцидента, както и техните близки и тези на загиналите, за да следят отблизо процеса. Те се надяват съдът да се произнесе в тяхна полза и виновниците най-накрая да влязат в затвора.
Флагман.Бг разговаря с Яшар Узун, който погреба сестра си. Албена Самуилова бе най-тежко пострадалата сред останалите живи пътници от автобуса-убиец. Цели 55 дни след катастрофата лекарите от пловдивската болница се опитваха да я върнат към живота, но 46-годишната бургазлийка не успя да се пребори.
Тежкият процес
Делото в Бургаския окръжен съд срещу виновниците тръгна година и половина след инцидента – през ноември 2012 година.
Процесът го гледа опитният съдия Денчо Стоянов, който преди няколко месеца почина от коварна болест. Няколко пъти делото беше отложено поради различни причини – неявяване на свидетели, неотложна операция на собственика на автобуса-убиец Ениз Ченгел и др.
В крайна сметка процесът завърши с три осъдителни присъди - по десет години лишаване от свобода получиха управителят на фирмата „Ентуртранс” Ениз Ченгел и шефът на техническия отдел на фирмата Николай Точев. Пет години зад решетките ще лежи шофьорът на рейса Светослав Димитров.
Сега очакванията на близките на жертвите са делото да приключи веднъж завинаги в тяхна полза, т.е. съдът да потвърди решението, взето на последната инстанция.
„Ние искаме решенията от двете инстанции да се потвърдят. Настояваме за прозрачно, реално, толерантно гледане на делото във ВКС, а не да се върнем отново пак в Апелативния съд в Бургас, защото тогава ще се проточи с още една година. А и не се знае какъв ще бъде крайният резултат“, каза Узун.
Въпреки че неговите очаквания са делото да приключи, той смята, че нищо не е сигурно. „В България не може да се каже, че нещата ще се случат на 100 %. Имайки предвид, че Ениз Ченгел е богат, всичко може да стане. Нека съдът да реши окончателно“, добави в заключение той.
Бизнесът – от превозвач до оборотна баничарница
Още през 2011 година, след кървавата баня на „Тракия“, фирмата „Ентуртранс“ ООД започва процедура по несъстоятелност. Съдружници във дружеството са Ениз Ченгел, съпругата му Мюневер Ченгел, Есат Ченгел. Има съмнение, че ценните активи са прехвърлени в ново дружество, а останалите – оставени в старата фирма. В това число и всички договори за лизинг на автобуси.
Дружеството не може да покрие ликвидните си задължения към кредиторите с наличното имущество. От приложените към молбата доказателства става ясно, че фирмата дължи по договори за кредит и лизинг 3,49 млн лв.,15 000 за заплата на работници и 17 000 за осигуровки.
Фирмата е заличена през август 2013 година.
Не е тайна, че Ениз Ченгел върти и друг бизнес в България. Той има две турски баничарници "Симит Сарай" в Бургас, които са доста оборотни.
На практика те не са на негово име. Справка в търговския регистър показа, че фирмата „Бургас Тур 90“ ЕООД е на Бурак Саглам, който е племенник на Ениз Ченгел.
10
Коментара по темата
10.
....
18.09.2015 10:01:16
Затова не трябва да имат имунитет магистратите - те са , които точат делата според финансовите възможности на страните по делото. Нали точно Лозан Панов се изказа, че "бавното правосъдие е отказ от правосъдие"! Как за 9 убити няма влязъл в затвора?
9.
kak
17.09.2015 22:25:38
Голям смях за корумпираното ни правосъдие- за 4 години нито един няма влязъл в затвора с ефективна присъда и то ПРИ ДЕВЕТ УБИТИ ???
Как,как става така , кой ще даде обяснение ???
Как,как става така , кой ще даде обяснение ???
8.
Professional
17.09.2015 19:27:43
Какви глупости пишете. Тия глави празни ли са?
7.
uzun
17.09.2015 19:20:38
molimpremieragenborisovdanabl[davadelotovavvksna18septemvri
6.
f
17.09.2015 18:57:27
Ako vzemem nemskite linii da rabotiat v BG, shte uvelichim turizma.
5.
Тракиец анти-Руснак
17.09.2015 18:49:01
Толкова ли не можете да извикате немските автобусни линии, общината!!!!!
4.
Бург USA
17.09.2015 18:47:35
Следващата фирма която ще катастрофира е Юнион Ивкони. Избягвайте я ако можете, автобусите им са 15 годишни ковчези, без тоалетна и интернет. Пълня подигравка със модерно ниво на гражданско превозване. Къде е кмета да иска стандарт и да защити гражданите!!!!! белята ще стане всеки момент!!!!!
3.
Нонка
17.09.2015 18:44:54
А къде беше общината да проверява качеството на транспорта и фирмите. При тези цени по хубаво да извикаме Flixbus ili DB немските автобусни линии и да им заречем да осигуряват истински транспорт тук, ами не някакви съмнителни турски фирми.
2.
gb
17.09.2015 18:42:44
Дайте снимка на престъпния собственик!!!!
1.
George Washington
17.09.2015 18:39:35
Vie gledaite sledvashtata firma koiato shte katostrofira e Union Ivconi. Nai loshite avtobusi, otnema 6 chasa mejdu Burgas i Sofia i shofiora kara vuv nasreshtnoto dvijenie kato mu se prispi.
Niama i toaletna ili internet, Nishto niama, a iskat 30 leva.
Niama i toaletna ili internet, Nishto niama, a iskat 30 leva.