Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Седем трика, с които ни цакат в маркетите

Забелязали ли сте, че осветлението винаги е жълто, а количката сама спира край щандовете?
Ключови думи:

Засилващата се конкуренция кара собствениците на супермаркети да търсят най-различни маркетингови стратегии, с които да привлекат вниманието на клиента. Докато обикаляте между отрупаните със стоки щандове, пакетчето чипс и вкусният какаов кейк ви се струват все неща, от които в никакъв случай не желаете да се лишите. И накрая отново се оказва, че сте напълнили количката си с висококалорични и в повечето случаи ненужни продукти.

Според изследвания на психолози и експерти по поведението на потребителите, от 30 до 60% от покупките в супермаркета са спонтанни, т.е. зависят от моментната нагласа на потребителя. Колкото и да не ни се вярва, от влизането в магазина сетивата ни биват буквално бомбардирани от скрити послания, впечатления и примамливи изкушения, които ни въздействат подсъзнателно до такава степен, че контролират решенията за покупка. Standartnews.com разкрива седемте най-популярни трика, с които ни "работят" от момента, в който влезем в магазина.

1. Осветлението

Играта със светлината е един от лесните и стари трикове за привличане на вниманието. Подходящото осветление, съчетано с вярната пространствена огледална илюзия, могат да направят чудеса - всички продукти да изглеждат пресни, сочни и апетитни. А при повторно разглеждане вкъщи забелязваме, че продуктът не е толкова лъскав, колкото ни се е сторило в магазина. Не е чудно, че до 50% от инвестираните средства за изграждане на един магазин се изразходват за качествено осветление.

2. Силата на звука

Не е тайна, че музиката също предразполага клиента да пазарува повече. Тихата и приятна мелодия го кара да се чувства като на разходка, отпуска го и той не бърза да си тръгне от супермаркета. В моловете пък се залага на по-засилен бас - установено е, че денс атмосферата засилва желанието за прахосничество при покупката на дрешки.

3. Температурата

Един от най-важните фактори, които влияят върху престоя ни в търговския обект, е температурата. Тя не трябва да е много висока, нито много ниска. Идеалният стандарт е около 20 градуса. Някои фешън магазини, особено лятото, предпочитат да създадат почти ледена атмосфера; предполага се, че заради жегите клиентите ще предпочетат да останат за по-дълго в магазина.

4. Ароматът

Топлият щанд има цяла система от миризми, които въздействат на обонянието и ни насочват натам. Ароматът, който често се носи от топлия хляб, провокира сетивата. Трудно се подминава с безразличие например пещта с прясно изпечени хлебчета. Дори и да не сме имали предвид покупката на хлебни изделия, все пак си ги добавяме в кошницата. Магазините за дрехи пък разчитат на куп силни и омайващи миризми, които да въздействат върху обонянието ни и да ни предразположат към покупки.

5. Подредбата

Методът, по който са позиционирани стоките, е цяла наука. Винаги най-скъпите са точно пред очите ни - там са най-забележими и най-лесно достъпни. По-евтините стоят на по-трудни за достигане места - на нивото на краката и над главата, което създава неудобство за достигането им. Опитайте се например да се пресегнете към вафлите за по 30-40 стотинки и ще сте принудени да навлезете в дебрите на йогата. Според статистиката част от потребителите дори не са склонни на подобно физическо натоварване в името на някоя друга спестена стотинка.

6. Количките са забавени нарочно

Най-големият съюзник на всеки магазин е количката. Тайната е в това, че тя умишлено е структурирана да се движи по-бавно - за да може потребителите да имат време да огледат повече стоки.

7. В комплект

Популярна стратегия на супермаркетите е съчетаването на стоки, които имат връзка помежду си. До месото има подправки, до рибата лимони, до виното тирбушон. Това е част от концепцията кръстосана продажба - функционално свързаните продукти се излагат в близост един до друг. Стоки, които никой не би се сетил да купи самостоятелно, се произвеждат специално за този вид продажби. Окачени са на т.нар. печеливши куки в близост до продукти от първа необходимост.

Съвети за пазаруващи

1. Не пазарувайте, когато сте гладни - ще бъдете привлечени от топлите витрини и всичко, което ви попадне пред погледа.

2. Винаги подготвяйте списък, така че да знаете точно какво да вземете, без да се чудите и да купувате излишни продукти.

3. Ограничавайте времето си. Цял ден в мола е пагубно разхищение.

4. Разглеждайте седмичните брошури. Така ще имате поглед къде продуктите са по-евтини и качествени.
4
Коментара по темата
4.
baihui
12.09.2015 21:17:25
Влизането в такъв магазин е все едно да влезеш в партийна централа или църква ! Сигурно е,че ще излезеш с промит мозък !
3.
gabarko
12.09.2015 10:19:37
До 2 - Ти да не си мислиш, че онзи гений Иван Колев я е написал ;). Щом няма "Потрес, Шок, Първо ...!!!".
2.
Professional
11.09.2015 22:02:51
Страхотно флагман. Добра статия на фона на другите гръмки стряскащи заглавия. Дано не е copy paste
1.
_nib_
11.09.2015 20:39:30
Има си за месните щандове луминисцентни лампи за месото.Изглежда сякаш преди 10 минути животното е пасяло пред магазина.
  Добави Коментар
Потвърдиха интереса на унгарската МОЛ към Лукойл Нефтохим Бургас Не се бъркаме в преговори и сделка, към каквато върви частния мажоритарен собственик на рафинерията, каза служебният министър на енергетиката Откриха морска мина в Черно море Местните жители са видели подозрителен обект
Раду от "Игри на волята" хвърли страшна бомба за жените в неговия живот  Със Силвия и Вики в Изолатора щеше да стане като с Чернобил, каза шеговито фенът на Челси пред „МачКаст“ Албания забранява "ТикТок" за една година заради убийството на тийнейджър Забраната, която е част от по-широк план за безопасност в училище, ще влезе в сила в началото на следващата година, каза албанският министър-председател Еди Рама
Почина звезда от Умирай трудно Арт Евънс издъхна на 82 години  Почина известна българка Проф. Божилова е една от най-известните европейски палинолози и палеоеколози
Коледен рекорд: 174 заявки и над 2500 участници в празничната инициатива „Да украсим Бургас”2024 Инициативата „Да украсим Бургас“ отбеляза рекордна година с общо 174 подадени заявки, включващи над 2500 участници от целия град и околните квартали и села Ученици от ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ коледуваха в Окръжна и Районна прокуратура- Бургас Окръжният и Районният прокурор на Бургас Георги Чинев и Мария Маркова от своя страна си пожелаха младите коледари да им гостуват и през идните години
Умря една кино легенда Почина крокодилът от Дънди Крокодила Побеля и остаря Вече 33 години той се радва на любов и хармония с половинката си Меги, с която имат трима сина
Изгониха го от полицията, вече е само мъж на жена си Наскоро се появиха слухове, че двамата са разделени, но това се оказа лъжа ДПС напуска АЛДЕ Между нас има ценностен разлом - ние работим за хората, а либералите - за собствен интерес, обяви Пеевски