Веломрежата ще обхваща и отдалечените квартали на Бургас
Кметът Димитър Николов и бургаски велосипедисти направиха символична първа копка за изграждането на велоалеята, която ще преминава по улица "Крайбрежна" до квартал "Сарафово". Едната част от нея ще започва от "Черноморски солници" и ще е двупосочна. Трасето е изцяло в насип и по цялата му дължина ще се изгради подпорна стена от страната на плажната ивица. Паралелно ще бъде изградена и пешеходна зона.
Другата част от веломрежата ще преминава по улица "Крайбрежна". Тя ще е продължение на съществуващата алея в Морската градина и също ще бъде двупосочна. Предвидено е преасфалтиране и разширяване на настилката до съществуващата бетонна стена.
След приключването на втория етап от изграждането на мрежата ще е възможно с велосипед да се стига лесно и безопасно до квартал "Крайморие". Новото трасе ще свързва пътен възел "Юг" с пътен възел "Бургас - Малко Търново - Созопол". Стоманен парапет ще осигурява безопасността на колоездачите и в същото време няма да позволява паркирането на автомобили.
Велосипеден маршрут ще свързва "Банево" и "Ветрен". Ширината на платното между двата квартала ще е 2 метра. Пътуването по тази отсечка ще предлага атрактивна гледка. В квартал "Ветрен" алеята ще преминава по улиците "Ропотамо", "Чавдар", "Александър Стамболийски", "Божур", "Минерална", "Люляците", "Черногорово" и "Ком". В "Банево" маршрутът на велосипедистите ще минава по улиците "Анушка Драгиева", "Тракия", "Хаджи Димитър", "Любен Каравелов", "Минерална", "Свобода", "Неделчо Камбов".
Вторият етап от изграждането на веломрежата е част от проекта "Интегриран градски транспорт на Бургас". Той се финансира от ОП "Регионално развитие" 2007 - 2013, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и от държавния бюджет. Проектът ще създаде няколко удобства за хората в Бургас - добра мобилност, по-малко задръствания и замърсяване на въздуха, сигурен и удобен градски транспорт.
6
Коментара по темата
6.
bingo
09.09.2015 22:22:09
Кви велоалеи бе тъпаци мръсни, улиците на крайните квартали са като лунен пейзаж, а тротоарите са още по зле, тези ще харчат пари за велоалеи. Гледайте и да ги направите по тротоарите където майките си бутат количките с децата.
5.
бургаско магаре
09.09.2015 14:51:09
До изборите да са готови иначе впрягам каручката и ... ви изнасям багажериите ...
4.
Георги
09.09.2015 13:55:43
Искам да ходя на работа с колело и да не ползвам градски транспорт. Как да стане като повечето велоалеи почват от никъде и свършват никъде. Как да стигна от центъра на Бургас до Славейков или до Меден рудник с колело безопасно? Айде, до Изгрев ще мина през морската градина и парк Езеро, макар че голямо обикаляне ми се пише.
3.
Защо?
09.09.2015 13:33:29
Велоаеите добре, макар че колоездачите в Бургас се броят на пръсти. Но защо направиха тротоарите велоалеи, а пешеходците и майките с колички трябва да ходят по платното, ако не искат да пречат на велосипедистите-фантоми?
2.
Малумник
09.09.2015 13:07:32
Я си вземи хапчетата! Развитите икономики не могат да си го позволят та ние ли. И умнико колко места има в България за зареждане на електромобили!
1.
BBC
09.09.2015 12:01:14
A koga shte namalim kolite koito karan na dizel i petrol, triaba 50% ot kolite da sa elektricheski do 2025ta godina!!!!