Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Разширяването на улицата към капаните в Морската градина е като да лекуваш наднормено тегло с разхлабен колан

В ОбС съвет беше внесено предложение за разширяването на ул. Поморийска, което обаче беше оттеглено от вносителя и не стигна до гласуване
Ключови думи: Михаил Попов, Морска градина, ул. Поморийска, Бургас, платно, автомобили, пешеходци,
В Общинския съвет в Бургас беше внесена докладна записка за разширяване на ул. Поморийска в Морската градина, която води към капаните край морето. Днес, на сесия на местния парламент, вносителят Георги Чавдаров сам оттегли предложението си и то не бе гласувано в заседателната зала. Мнение по идеята за разширяването на улицата изказа секретарят на „Безопасни улици за Валя” – Михаил Попов, който е един от най-големите наблюдатели за спазването на правилата на улицата.


На пръв поглед, ако се разсъждава първосигнално, а не върху всичките възможни последствия, предложението е добро: По-широк път – по-лесно преминаване на колите. Обаче нека погледнем ситуацията в момента! Имаме един път, който е спокоен, кара се бавно, пешеходците преминават безопасно и навсякъде, както всъщност и трябва да е в един парк (в случая Морска градина). Кое е най-лошото, което може да се случи в момента? Може би да бъде счупено огледалото на някой автомобил или някоя чукната ламарина… Какво ще стане, ако бъде разширен пътя? Със сигурност шофьорите ще започнат да карат по-спокойно, но ще намали ли това възможността да бъде счупено някое огледало или да бъде чукната някоя ламарина? Не… Защото за сметка на лесното преминаване със сигурност ще им се намали вниманието и поради тази причина последствията вече могат да бъдат много по-лоши. Заради по-високата скорост а те в никакъв случай няма да са съпоставими със счупеното огледало или чукнатите ламарини.

Но да погледнем за другите последствия! С улесняване на преминаването ще влизат много повече коли за единица време, а това неминуемо ще доведе до задръствания в района на паркинга и повече неправилно паркирани коли върху тротоара и зелените площи, а там е труден контролът, защото цял мандат не им стигна на общинските съветници, за да направят така, че да се работи като в цял свят, да се налагат глоби с фишове, в отсъствието на шофьора. Нещо, което ние, от нашата фондация предлагаме и говорим от много време. По този начин ще се затрудни най-вече придвижването на хора с двигателни проблеми и колите, които зареждат заведенията там.

Между другото, защо все още няма наредба за зареждане на търговските обекти за целия град и защо никой не контролира по сега действащата наредба? И не на последно място, колко пари ще бъдат изхарчени за ремонта? Хайде сега се сетете колко улици и тротоари в града наистина се нуждаят от ремонт, а не им е правен от много години! Дори може би парите ще са толкова, колкото да се оправи, например, паркинга до МБАЛ, който е в окаяно състояние от много години и по който е трудно дори да се върви и е може би една от причините хората да предпочитат да не паркират на него. Това само като идея, защото когато става въпрос за ремонти, в нашата община определено имаме проблем с приоритетите.

Ето и моите предложения за решаване на проблема: Мога много лесно да предложа да се направи пропускателен режим там, защото самият факт, че този участък е в Морската градина ще оправдае всяко едно такова действие на Общината, но явно като общество още мисленето ни е в средата на миналия век и това няма да се приеме добре, затова предлагам: - Да се премахнат през определено разстояние по едно паркомясто на тази улица, т.е. да се обособят т.н. „джобове“ на мястото на тези паркоместа! - Да се назначава всяко лято служител, който да упражнява контрол по паркирането там! - Да се направи платено паркирането, като да е безплатно само за инвалиди и родители с малки деца! - Да се направи график за обслужването на обектите!

И накрая ще завърша с това, което е казал Луис Мамфорд : „Да разширяваш уличното платно, за да се справиш със задръстванията, е като да си разхлабваш колана, за да се излекуваш от наднормено тегло."
8
Коментара по темата
8.
До 7
09.09.2015 13:55:09
Това не е предложено от Михаил Попов, а той се опълчва на докладната на някакъв общински съветник, който иска разширение на пътя там и то със ясни и необорими доводи.
7.
до 1 и 6
09.09.2015 13:36:49
Вие и двамата тъпи ли сте? Това не е предложено от общинския съвет а от г-н Михаил Попов секретарят на „Безопасни улици за Валя”!
6.
бургазлия автомобилист
08.09.2015 19:10:37
Направете цял Бургас синя зона и "куче-касичка" да е за всички които искат да идат до морето.Стига господа бирници.Бургас сме го създали ние кореняците бургазлии и някакви алчни кметчета и общинарчета искат от всяка улица построени с нашите пари да печелят.Направет паркинг на няколко етажа.Като ходите толкова често в командировки,защо не прихванете нещо умно и полезно от вън?!Всичко ново построено в Бургас е безумие и грозотия-например Тройката-с този "паро-пушилник",с бетонните пейки и бетонните чешмички. Спрете се ,престъпно крадливо племе!
5.
Оф
08.09.2015 18:09:39
Не трябват големи, а многоетажни паркинги. Кога? Вече няма толкова свободни обширни места.
4.
lisan lisan
08.09.2015 16:22:02
НИЩО НЕ МОЖЕ ДА СЕ НПРАВИ БЕЗ ДА СА ОТНЕМАТ ЗЕЛЕНИ ПЛОЩИ А ТОВА Е ПРСТЪПЛЕНИЕ
3.
Bs
08.09.2015 15:26:35
Направете един голям паркинг там, ако трябва и платен! Всяко лято е кошмар, идват хора от други градове, нека има места за паркиране.
2.
До 1
08.09.2015 14:59:06
Безплатно ти е сигурно парковото место пред вас. Ако искаш до там, има градски транспорт. Спирката е на 100 метра от там/
1.
пак празнотии
08.09.2015 14:50:53
Да стане платено така ли? Кое точно да ти плащаме пътя който е правен от нашите данъци ли? Измислете повече безплатни паркоместа да могат хората да се радват на хубавата морска градина! И стига с тея такси сини зелени вие достатъчно ни скибете с данъци, които впрочем са доста по-високи от други общини (в които няма сини зони)
  Добави Коментар
Истината за тяхната връзка 40-годишният бизнесмен остана шокиран при вида на младото момиче, с което до скоро е имал интимни отношения След три брака и два развода – Джейда Дювенджи пак мечтае за сватба В твоето лице открих истинската любов. Ако решиш да продължим заедно като семейство, няма да откажа“, написа Дювенджи в социалните мрежи, обръщайки се към своя любим
Тази българка стана популярна от турските сериали, а сега е на път да покори света Гюлсим Али триумфира в Париж – носи тоалети на топ дизайнерка Опита се да прелъсти звезда от турско кино Тя е страхотна жена, но аз съм необвързан само по документи. Обичам годеницата си и нямам намерение да я предавам с авантюри, споделил Улусой
Мартениците стават все по-популярни в Турция Цената на една мартеничка за ръка в турската столица Анкара варира между 10 и 25 турски лири Демонтират паметника на Христо Ботев във Враца Бронзова статуя ще бъде разделена на три части
Тревожни данни: До 2050 г. болестта на Паркинсон ще засегне 25 милиона души И при двата пола се наблюдава възрастово зависимо нарастване на разпространението, което достига своя връх между 85 и 89 години Енергийният министър Жечо Станков: Зеленият водород е в центъра на енергийната трансформация Чрез плановете за преход на въглищните региони правителството ще подкрепя финансово центрове за върхови технологии като този, каза още министър Станков
Командир на „Ахмат“ каза какво се случва в Курска област По думите на генерал-лейтенант Апти Алаудинов остават да бъдат освободени пет селища Защо той извира отвсякъде В момента Вергов е капитан на отбор в популярното шоу „Аз обичам България“ по Би Ти Ви, но това далеч не е всичко
Късат с бТВ, за да изгреят в Нова ТВ Рокадите в телевизионния ефир предизвикаха истинска сензация! Би Ти Ви отдавна не допуска лица, които са напуснали, да се завръщат в ефира ѝ, дори като гости ЕС обсъжда 40 милиарда евро военна помощ за Украйна за 2025 година Очаква се основен принос да направят страни като Германия, Франция и Нидерландия