Цените на бензина са високи заради хранилищата за горива, монополисти печелят милиарди?
Наличието само на една петролна рафинерия в България не означава монопол и високи цени на горивата, а напротив - би следвало да са по-евтини. Голям проблем обаче, който оказва влияние върху цените, са митническите складове, които често са с неуреден статут. Монополът държи хранилищата на горивата в България. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ депутатът от Патриотичния фронт Емил Димитров-Ревизоро.
Той уточни, че става въпрос за около два милиарда лева, които остават в монополистите и много трудно Комисията за защита на конкуренцията би се изправила срещу такава сума. Служителите й предпочитат да не виждат проблема и да си вземат заплатите, заяви Ревизоро. Според него, държавата е тази, която трябва да разбие монопола.
„Когато някой собственик на бензиностанция даде висока цена на горивата, всички се нареждат до него, въпреки че имат различна печалба. Всъщност тя се генерира от много малка група хора и по никакъв начин КЗК не е казала: „Вие сте монополисти, вие не сте”, защото има бензиностанции, които нямат бази и там горивото ще е по-скъпо, но има бензиностанции, които имат”, заяви депутатът.
Като аргумент защо цените по всички бензиностанции не може да са еднакви, той посочи, че горивата се превозват от едно място до различни точки в страната. Това означава, че транспортните разходи са различни”, допълни експертът.
Според него страната ни не може да има две рафинерии, въпреки че граничи с Дунав и Черно море и те позволяват строежа на такива. Обикновено рафинериите се правят до море или река, за да може да е удобно за доставки, България обаче е твърде малък пазар за две рафинерии, посочи бившият председател на агенция „Митници”. По думите му няма как да се избие инвестицията. Освен това горивото и без друго може да дойде само от едно място – Русия.
6
Коментара по темата
6.
lisan lisan
03.09.2015 23:22:51
до ало това за суровината е така КОЕТО Е НА ВХОДА(както съм написал)НО ПРОБЛЕМА(за нас е високата цена на дребно при ниски международни цени)ОПРЕДЕЛЕНИ ОЛИГАРХИЧНИ ВЛИЯНИЯ ВЪРХУ ЦЕНИТЕ КОИТО ЩЕ СЕ ПРЕМАХНАТ ПО ЗАКОНОДАТЕЛЕН ПЪТ
5.
до 4
03.09.2015 15:28:54
и каква е разликата между руснаците и златев той работи за тях .Лукойл Нефтохим е не само преработвателна фирма те са и търговци на горива продават не само на лукойл българия имат и директни продажби на други фирми ,например като Лукойл България бункер и др. а по отношение на цената естествено ,че могат да влияят ,играта е в суровината която преработват вземи се информирай малко .Луккойл нефтохим получават за обработка преработен продукт не чист нефт а го калкулират в на цена за сорт БРЕНт там е играта и после ревем че горивото не е качествено е как да е....
4.
lisan lisan
03.09.2015 13:53:17
до ало и ти се изказваш неподготвен ЛУКОЙЛ НЕФТОХИМ Б-с е преработвателната фирма (НА ОТДЕЛНА СМЕТКА)парите остават (НА ВХОДА И ИЗХОДА)РАЗБИРАЙ ЛУКОЙЛ БЪЛГАРИЯ -В ЗЛАТЕВ (СОБСТВЕНОСТ НА МРЕЖАТА ОТ БЕНЗИНОСТАНЦИИ ТРЪБАТА И БАЗИТЕ-ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ МИТНИЧЕСКИ СКЛАДОВЕ)ТАМ СА СКРИТИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ЦЕНИТЕ САМО ЗАКОН МОЖЕ ДА ОПРАВИ НЕЩАТА (НО ЛИПСВА ВОЛЯ -ИНТЕРЕС КОЙ ЩЕ СКОЧИ СРЕЩУ ЗЛАТЕВ
3.
ало
03.09.2015 12:23:35
не се изказвайте неподготвени акциза на горивата е с твърда ставка и изобщо не зависи от цената на горивото.Проблема е в монопола на Лукойл Нефтохим Бургас и като гледам какво се случва нищо няма да се промени ,просто Лукойл са държава в държавата и си правят каквото искат.Пускат си лобиски закони които обслужват само и единствено тях,убиват си конкуренцията по един или друг начин и си слагат цени каквито си искат.Откакто Иван костов им подари Нефтохим Бургас за 200 милиона долара /при положение че само желязото за скрап по сегашни оценки струва около 2 милярда лева /тази фирма не е излизала на печалба всички пари потъват и се изнасят в русия.
2.
...........
03.09.2015 12:04:33
Голямо приказване от всички. Интересен обаче е и факта, че никой не говори за ползата на държавата от високата цена на горивата. Същата се състои във високата стойност на акциза и ДДС, които са процент от цената на горивата т.е. колкото е по-висока цената, толкова по-голям ще е платения акциз и ДДС.
Не по-малко интересен е и факта, че митническите складове за горива са в основата на тази схема, защото малко и голямо от там налива гориво. А кой е собственика им или по-точно, колко са собствениците на тези складове ?!
Не по-малко интересен е и факта, че митническите складове за горива са в основата на тази схема, защото малко и голямо от там налива гориво. А кой е собственика им или по-точно, колко са собствениците на тези складове ?!
1.
lisan lisan
03.09.2015 11:42:33
ХАЙДЕ БЕ УПРАВЛЯВАЩИТЕ(БЕЗ МНОГО БЛА БЛА)ВНЕСЕТЕ ЗАКОНОПРОЕКТ И ГО ПРОКАРАЙТЕ ЗА ДА СЕ ОПРАВИ ПАЗАРА НА ГОРИВА (ТОГАВА ЩЕ ВИ ПОВЯРВАМЕ)