Над 400 туристи идат в Слънчев бряг заради „Златният Орфей“
400 легла в хотелите в близост до мястото, където ще се проведе „Златният Орфей“ вече са резервирани за участници и гости на фестивала, който се завръща след 16-годишна пауза. Потвърдени са около 2000 нощувки, съобщи изпълнителният директор на „Слънчев бряг“ АД Златко Димитров.
„Това е една много сантиментална тема. Един от начините за удължаване на туристическия сезон е с фестивалния туризъм. Ние участваме като спонсор на „Златният Орфей“. Приехме инициативата, тъй като храним сантиментални чувства към фестивала. В момента имаме доста свършена работа. Всичко, което сме поели като ангажимент, сме го изпълнили и сме готови да посрещнем всички, които ще участват в „Златният Орфей“, каза в „Тази сутрин“ по бТВ Димитров.
Фестивалът ще се проведе от 31 август до 2 септември в Слънчев бряг.
Водещият Антон Хекимян в началото на интервюто със Златко Димитров заяви, че курортът се е превърнал в истински рай, но за туристите, които са отишли да се напият, а шефът на „Слънчев бряг“ АД сподели, че за него това е болезнена тема, но уточни, че този тип мероприятия се провеждат концентрирано в централната зона на комплекса.
„В северната зона и донякъде в южната имаме висок категориен набор от хотели, които предлагат доста сносна услуга на много висока цена. Пазарът е разделил Слънчев бряг, защото той е космополитен курорт“, подчерта Димитров.
Той обаче е останал в миналото, във вашите спомените и в снимките, прекъсна го водещият.
„Слънчев бряг се разви много динамично и много стихийно без архитектурна мисъл и без цялостен проект. Мисля, че има добри постижения, но и лоши“, подчерта Златко Димитров.
На въпрос какво е превърнало тогава този курортен Рай в градче на греха, както го описва BBC и други чуждестранни медии, той отговори, че приватизацията на хотелите е причина за това. „Поеманите инвестиционни намерения са трудно изпълними поради липсата на територията, която да позволи това. Развитието на всеки обект е индивидуално и никой май не се съобразява с архитектурната среда. Всеки хотел търси своята заетост, защото оттам произлизат приходите“, обясни Димитров. Той определи темата за алкохолния туризъм като болезнена.
„Въпрос на личен избор е кой как да се весели и да прекарва свободното си време. Слънчев бряг е емблемата на българския парти туризъм, но не трябва да пренебрегваме факта, че в Европа има и други подобни места, където може да се снимат същите документални филми, като тези на BBC. Стои въпросът какво да направим, за да не излизат от контрол тези неща, да не бъдат опасни и противозаконни“, каза още Златко Димитров. Добави Коментар