Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

95% от пациентите биха се лекували в МБАЛ Бургас отново

Анкетирането на пациентите е въведено още през 2011 г. и се прави всяка година
Ключови думи: бургас, болница, мбал бургас, анкета, пациенти


94,59% от пациентите на МБАЛ Бургас отново биха се лекували в нея, ако им се наложи. 89,9% смятат, че времето, отделено за общуване с тях от страна на лекарите и медицинските сестри, е достатъчно.  В 89% от случаите медицинската сестра е дошла при леглото на пациента до 5 минути, след като е повикана.

Това показва проучването „Удовлетвореност на пациента на МБАЛ Бургас АД“, извършено през месеците май и юни т.г. Анкетата обхваща 17 отделения, извършена е сред 148 пациенти и е представителна за нуждите на лечебното заведение.

Анкетирането на пациентите е въведено още през 2011 г. и се прави всяка година. Въпросите са стандартизирани и са включени в документацията за сертифицирането по международния стандарт за управление на качеството ISO 9001:2008. МБАЛ Бургас притежава сертификата от миналата година. Той гарантира, че болницата отговаря на всички европейски изисквания за оказване на медицинска помощ.

Въпросите обхващат начина на насочване към лечебното заведение, удовлетвореност от отношение, информираност относно изследвания и манипулации, време за отзоваване на повикване, битовите условия, хигиена и храна.

Половината от анкетираните са приети в болницата след насочване от личния лекар. Останалите посочват, че са дошли сами, защото вече са ползвали услугите на лечебното заведение, или то им е препоръчано от близки и познати. Това определя вече формирано положително мнение към МБАЛ Бургас както у бургазлии, така и в професионалната общност на личните лекари.

На въпроса „Бяхте ли запознат с естеството на лечебните и диагностичните процедури преди провеждането им и рисковете от тях?“ утвърдително отговарят 80,50% от пациентите. Големият процент категорично „да“ говори за добра информираност от персонала. Процентите с „не“ – 16,50% и „не винаги“ – 2,87% означават“, че е необходимо информираността да се подобри.

Едно от добрите постижения е времето, за което медицинската сестра се отзовава на повикванията на пациента. В 57% от случаите тя е дошла до 2 минути, в 32% - до 5 минути, а в останалите случаи – след 10 минути.

Пациентите препоръчват на ръководството на болницата да отдели средства за козметични ремонти, да назначи повече персонал, който да отделя на болните по-голямо внимание. Повече любезност и по-добро отношение също са сред препоръките, записани от пациентите в анкетните им карти.

На база на препоръките вече са извършени промени.  Въведени са медицински постове в Приемно-спешно отделение, които тушират напрежението и притеснението на болните и техните близки. Във всички отделения има книги за препоръки и оплаквания, а в новия и стария корпус са поставени кутии за сигнали. МБАЛ Бургас въведе и единен номер *7070, на който денонощно се дават разяснения за приема. Болницата вече е достъпна и чрез мобилното приложение IVR, което може да бъде изтеглено от всяко мобилно устройство.


4
Коментара по темата
4.
Хора опомнете се!!!!!!
13.08.2015 00:32:12
Д-р Матев прави пак нещо ами ония ПУТ---ЦИ от РЗИ Бургас начело с Паздеров , Цанова Костадинова и вся останалая свол-ч какво правят , освен да вартят далавери и се чудят какви мръсостии да направят ,затова и не се появяват никъде в пространството защото са заети със себе си мръсниците.такава им е грижата за здравето на хората.Да си ходят всичките !!!!!!!!!!!!!!!!!1
3.
д-р Хаус
12.08.2015 17:44:49
МБАЛ-БУРГАС ПАК ЗАКЪСАХА ЗА ПАЦИЕНТИ. ТО САМО С РЕКЛАМА И ПИАР НЕ СТАВА БЕ МАТЕВ.
ТРЯБВАТ ТИ СПЕЦИАЛИСТИ.
С ТЕЗИ ДЪЛГОВЕ СТЕ ВИНАГИ В БАТАКА И ПО-МАЛКО ГЕПАНЕ И ЛАПАНЕ.
2.
До еh
12.08.2015 16:15:11
Абсолютно глупаво обобщение.В същия дух ,мога да кажа,че бургазлията е интригант,мързелив,завистлив и се радва ,ако може да мине на аванта,без пари!ВИЕ СЪГЛАСЕН ЛИ СТЕ ДА ВЛЕЗЕТЕ В ТОВА ОБОБЩЕНИЕ????
1.
eh
12.08.2015 13:48:45
Бургас е градът с едно от най-лошите лекари. Почти никакви свястни специалисти няма. Няколк о имена се говорят между устите на хората. За това за сериозни работи все бягаме в София, Ст.Загора, Варна.
  Добави Коментар
Бургазлийка остава в „Живот на Кантар“ след порой от сълзи  Фотографката Вили Пефтичева свали 1,5 килограма от теглото си за седмица, но заради имунитета на Йорданка, отиде на елиминации и ги спечели Остави малко на въображението Певицата показа отлична кондиция
Има огромна цел Илиана Раева разкри важни неща за родната художествена гимнастика Показа тяло за милиони Ратайковски е в отлична кондиция
Шашна всички Говори с извънземни и смята, че има хора, които се хранят "само със слънце" Знае 3 чужди езика Петко Панайотов от ЦСКА е талантлив не само във футбола
Вижте как ученици от Люляково едва не разплакаха от радост класната си Подариха й разкошен букет и я развълнуваха с покана за бал, на която нямаше как да отговори, освен с „разбира се“ 111-годишна посочи, че е в добра форма, защото... "Не пие алкохол, не пуши, чете книги и похапва шоколад"
Стана леля Страхотна новина за Крисия Уточниха дали е имало жесток бой в съблекалнята От "Левски" категорично отрекоха 
Земетресение от 4,8 по Рихтер близо до България Гръцки остров се люшна Дете със спешна нужда от трансплантация летя до Германия със "Спартан" На борда с малкия пациент са били неговите родители, медицински екип от СБАЛ по детски болести "Проф. Иван Митев" и медицинска реанимационна сестра от ВМА