Платихте ли 77 лв. за сертификат „Коректна фирма”?
Както в реалния живот, така и в интернет, ръка за ръка с търговията върви и маркетингът. Проучването на пазара, позиционирането на стоката, изграждането на маркетингов микс, рекламна стратегия и т.н.
Уеб маркетингът не е просто изграждане на уеб страница, или разпращане на рекламни е-мейли на когото попадне и слагане на банери където може.
Уеб маркетингът е процес на изграждане и развитие на позициите на дадена фирма в Интернет средата. Именно с това нещо се занимава бързо-развиващата се фирма ИЦНКМ ЕООД от Бургас.
В момента на мода е сертификатът за т. нар. „коректна фирма”. От регистрирането си през януари тази година фирмата-издател на сертификатите има стотици клиенти, като сред тях са и доста сериозни имена.
Кой обаче има правото да определя коя фирма е коректна и коя не? И изобщо каква стойност има подобен сертификат?
Проверка на Флагман.БГ в Търговския регистър установи, че фирмата, предлагаща сертификата е бургаската „Изследователски център на клиентски мнения” ЕООД. Прави впечатление, че фирмата е регистрирана на 15 януари 2015 г., а вече е проучила десетки и е връчила сертификати за настоящата година. Но като погледнем историята на проекта в интернет, виждаме, че този сертификат е започнал развитието си в Полша още през 2013г. За отрицателно време иноваторската програма се разпространи в много европейски държави.
Справката в сайта на въпросната полска фирма показва, че: „Сертификатът Коректна Фирма съществува на европейския пазар от 2013 година. Проектът се изпълнява от бургаската фирма ИЦНКМ ЕООД. Реализира се успешно благодарение на предварителни наблюдения на всеобхватния Интернет и бързо развиващите се технологии, ясно изменящи съществуващите бизнес модели, държанието и реакциите на потребителите.”
Флагман.бг провери какви са мненията за сертификата в един от авторитетните форуми – правния lex.bg, в който има цяла тема, посветена на „коректна фирма”. Има доста негативни отзиви относно дали това не е поредната измама? След като внимателно разгледахме въпросните коментари – ясно се вижда, че повечето от тях са написани от хора, които не са се запознали добре с методиката на изследване и подхождат скептично към иновациите в онлайн маркетинга.
Репортер на Флагман.бг се обади на обявения в интернет телефонен номер на самата „Изследователски център на клиентски мнения” ЕООД, за да попита каква процедура трябва да премине една фирма (посочихме наименованието й) - с цел да получи престижната грамота. Телефонът вдигна момиче, което е убедено, че с "иновативен специализиран софтуер, с какъвто само те разполагат" ще проверят дали „Коефициентът на Мнения“ е положителен и ще се пристъпи към подготовката на сертификата. Не се наложи да уточняваме, че кандидат-коректната фирма е самият издател на информационния портал Флагман.бг и че ако проверката им се състои в отзиви за нас в интернет, би трябвало никога да не получим това отличие, поради хилядите остри критики, които търпим денонощно от анонимни хейтъри в собствения ни свободен форум. Все пак това е критерият определен от международната компания, който явно няма как да прескочим.