Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

БДЖ лети към фалит по-бързо от японски влак

БДЖ се срина окончателно и върви към фалит
Ключови думи:
БДЖ лети към фалита по-бързо от скоростта на движение на японските високоскоростни влакчета "Шинкансен", които през ден трошат световните рекорди.

Това показва анализът на финансовите резултати на държавната компания за първото тримесечие, а те са меко казано кошмарни.

В товарното поделение на БДЖ приходите от продажби намаляват от 30,476 млн. лева през 2014 г. на 26,889 млн. лева през първо тримесечие на 2015 г., т.е. намалението е 3, 586 млн. лева или 12%.

Оперативната печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизации намалява от 2,402 млн. лева през 2014 г. на 118 хил. лева през 3-те месеца на 2015 г., т.е. намалението е 2,284 млн. лева или 95%.

Така чистата загуба на БДЖ-Товарни превози нараства от 3,182 млн. лева през 2014 г. на  5,397 млн. лева или със 70%.

Естествено влошените финансови резултати се отразяват в драстична обезценка на активите. Собственият капитал намалява от 76,3 милиона лева през 3-те месеца на 2014 г. на 45,5 млн. лева през 3-те месеца на 2015 г. Това означава, че оценката на компанията е паднала с 31,105 милиона лева или с 41%.

В допълнение дълговете на компанията към собствения капитал са се увеличили от 139% към първото тримесечие на миналата година до 245% през същия период на 2015 г.

Данните на БДЖ показват, че клиентите на компанията масово се отказват от услугите й. Основният клиент на компанията - енергийният бос Христо Ковачки е намалил поръчките си с над 36 процента. Същото важи и за други основни клиенти като "Стомана"-Перник.

В същото време държавният превозвач продължава да трупа огромни дългове към Национална компания "Железопътна инфраструктура", която стопанисва железните пътища у нас. Борчовете са се увеличили с 6,5 милиона лева само за три месеца.

И докато БДЖ целеустремено се води към фалит, частните жп компании увеличават обема си на работа. Основните компании от сектора привличат нови клиенти и отбелязват двуцифрен ръст на превозените обеми, който идва основно от привличането на транзитен трафик между Турция и Западна Европа.

Новото старо ръководство на БДЖ - изпълнителен директор Владимир Владимиров и шеф на борда Велик Занчев, които управляваха железницата и през първия мандат на ГЕРБ, се върна в компанията веднага след парламентарните избори. Оттогава насам бизнесът на жп компанията непрекъснато пада, а финансовите резултати се влошават от ден на ден.
1
Коментара по темата
1.
Dimov
24.05.2015 20:54:51
БДЖ. Носталгия! Мръсни купета , тоалетни. Връщам се в младоста си при всяко пътуване.
  Добави Коментар
Пие специфична спе*ма, защото... Вокалният педагог казва, че е полезно Кънчев с двойна грешка... За Роналдо
Пияницата, който отне два живота, съжалявал, но го оставиха в ареста Обвиняемият Тодор Нейков е без книжка от катастрофата на "Тракия", но често се качвал зад волана Бой в метрото в София Младежи са с наранявания
Отиде си известен режисьор Този свят напусна Ив Боасе Пребиха 20-годишен в София след катастрофа Агресивен шофьор слязъл от колата си и нападнал младият мъж, счупил и стъклото на колата му
Протестиращи затвориха път в България, има задържан Граждани са недоволни от битови условия Откриха мъртви трима американски войници Автомобилът на военните потъна във воден басейн 
Ад край Луковит, тежкотоварен автомобил уби дете  Водачът на камиона, разбира се, е освободен, защо да го задържат, пита Диана Русинова Мъж отиде на гости на 42-годишна пловдивчанка, тя го... Нападна с нож
Човек бере душа след нападение от мечка До България Дете падна от тераса В България