Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Най-старият български порт – Пристанище Бургас навърши 112 години

Пристанище Бургас днсе е втория по големина пристанищен оператор в акваторията на Бургаския залив
Ключови думи:
Пристанище Бургас навършва днес 112 години. На 18 май 1903 година портът е открит за търговско корабоплаване на тържествена церемония в присъствието на Княз Фердинанд І. Именно по негово време е взето решението за строителството с Указ №7 от 20 декември 1894г. Топовни салюти отбелязват тази дата, след която развитието на град Бургас и съдбите на поколения бургазлии са неразривно свързани с неговият просперитет. Бургас е градът, който може да се похвали с най-старото морско пристанище в България и първият пристанищен фар.


При откриването си пристанището представлява басейн с 60 хектара площ, има три кейови стени с общ фронт 590 метра и дълбочина на акваторията 24 фута.

Днес „Пристанище Бургас”  ЕАД е вторият по големина пристанищен оператор в акваторията на Бургаския залив и  работи в условията на конкуренция с още шест пристанищни оператора. Разполага с 14 корабни места,  50 000 кв. м. открити и 35 000 кв. м. закрити складови площи и 1950  линейни метра кейов фронт. Съществуващите пристанищни мощности дават възможност да се обработват всички видове насипни и генерални товари. От началото на годината досега в пристанището са обработени 54 товарни кораба. Отчетеният товарооборот към момента e над 170 000 тона, което е с 10 000 тона повече в сравнение с заложения бизнес план. На територията на порт Бургас се обработват стоки и товари, които обслужват икономиките на Югоизточна България, съседни балкански страни и всички черноморски държави. През тази година ръководството на бургаското пристанище успя да привлече и нови товари.

Новата визия на „Пристанище Бургас” се допълва от Морска гара, предназначена за обсужването на най-големите круизни кораби в света. От тази година от там тръгват туристическите корабчета за остров „Света Анастасия”. Пристанището Бургас е отворено за обикновените граждани и днес всеки може да се разходи в Зоната за обществен достъп, да поседи на пейките край морето, да лови риба на кея или просто да се наслаждава на морето и светлините на Фара.

Проектът за изграждане на магазия ще промени визията на порта


Модернизацията на бургаското пристанище продължава – обновяват се корабните места, инфраструктурата. За 2015 година в бургаското пристанище ще бъдат инвестирани над 12 млн. лева. В ход е процедурата на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”  за реконструкция на „Магазия 1”, най-страият закрит пристанищен склад, и превръщането му в Морски културен център с втори пасажерски терминал. Средства ще бъдат инвестирани в облагородяване на Марината и в подобряване на условията за развитие на морски спортове. В края на 2014 година бе завършено новото хале за съхранение на яхтите и тяхното оборудване, а през тази предстои да бъдат построени две нови яхтени халета - основно и ремонтно. През август Марина Порт Бургас ще бъде домакин на европейското първенство по ветроходство клас 420 и 470.

„През изминалите години Пристанище Бургас се утвърди като име не само в района на Черно море, но и по света. Днес то се развива като търговско и като пасажерско пристанище. За това, което е днес Пристанище Бургас благодаря на всички настоящи и бивши работници, служители, ръководители и партньори. В момента в него работят 230 работници и служители. Пожелвам им здраве и воля да работят за просперитета на най-старото българско пристанище”, каза изпълнителният директор Диян Димов по повод годишнината.
6
Коментара по темата
6.
Димо Г
21.05.2015 19:52:17
Върнаха го назад с 112г. назад. Стари рисунки и нови грозни и глупави фантазии в планчета
5.
Пресаташе
21.05.2015 19:45:43
Хвали това което съсипа, няма срам за състоянието до което докара пристанището. Нагъл тип е тоя. Да се направи проверка на имотното му състояние, не сега а като изгубят власт.
4.
В ликвидация
21.05.2015 19:39:12
Димов в действителност е ликвидатора на Пристанище Бургас. Това което е останало от това пристанище е направо жалко, а той се хвали с товарооборот. Този Димов се вживява на велик директор и ходи по екскурзии уж да прави маркетинг. С кмета ще го превърнат в място за ядене на кебапчета от малкото българи които ще останат и ще могат да си купят. Така е с цялата държава след тези които и се изредиха на власт. Нека трупат сега, то ще ги затрупа, само това не знаят умниците.
3.
ha
19.05.2015 09:47:23
Само скраб то и въглищата са на насипния японски дето е на Домуса дадено на концесия.
2.
do :-)
18.05.2015 10:46:03
:-)
1.
:-)
18.05.2015 10:35:56
Хайде по-скромно де. Аз освен скраб и въглища, друго не видях на това пристанище.
  Добави Коментар
По какво си личи, че мъжът е готов да скъса с вас Признаците не винаги са ярки и набиващи се на очи, но има някои, които не са за пренебрегване  Диета с ориз: как бързо и вкусно да свалите излишните килограми Ще дaде резултaти сaмo aкo следвaте някoи прaвилa
Ударно начало на декември ще имат тези 3 зодии – няма кой да ги спре Кои са тези зодии, за които звездите обещават ударно начало на месеца Ванга й помага Раева е като преродена
Русия и Украйна си размениха телата на стотици загинали Ужасът на войната е голям Правя тази рецепта за Тюрбан сарма от 60 години – срам не срам, мога цяла тава да изям! Всичко е много просто – смесваш и пълниш листата
"Нас не ни броят за живи" Лоша констатация за България Сделките с имоти стигат 10 млрд. лв. Очакват нови ограничения за ипотеките догодина
Роналдо акостира до България? Турски гранд иска футболната звезда Разкри си душата Звездата Кидман се страхува от смъртта
Тези думи на Гунди са велики Аспарухов наистина е давал сърце и душа за България, както е рефренът Футболен съдия се самоуби Трагедията се случи в Русия