Най-старият български порт – Пристанище Бургас навърши 112 години
При откриването си пристанището представлява басейн с 60 хектара площ, има три кейови стени с общ фронт 590 метра и дълбочина на акваторията 24 фута.
Днес „Пристанище Бургас” ЕАД е вторият по големина пристанищен оператор в акваторията на Бургаския залив и работи в условията на конкуренция с още шест пристанищни оператора. Разполага с 14 корабни места, 50 000 кв. м. открити и 35 000 кв. м. закрити складови площи и 1950 линейни метра кейов фронт. Съществуващите пристанищни мощности дават възможност да се обработват всички видове насипни и генерални товари. От началото на годината досега в пристанището са обработени 54 товарни кораба. Отчетеният товарооборот към момента e над 170 000 тона, което е с 10 000 тона повече в сравнение с заложения бизнес план. На територията на порт Бургас се обработват стоки и товари, които обслужват икономиките на Югоизточна България, съседни балкански страни и всички черноморски държави. През тази година ръководството на бургаското пристанище успя да привлече и нови товари.
Новата визия на „Пристанище Бургас” се допълва от Морска гара, предназначена за обсужването на най-големите круизни кораби в света. От тази година от там тръгват туристическите корабчета за остров „Света Анастасия”. Пристанището Бургас е отворено за обикновените граждани и днес всеки може да се разходи в Зоната за обществен достъп, да поседи на пейките край морето, да лови риба на кея или просто да се наслаждава на морето и светлините на Фара.
Проектът за изграждане на магазия ще промени визията на порта
|
Модернизацията на бургаското пристанище продължава – обновяват се корабните места, инфраструктурата. За 2015 година в бургаското пристанище ще бъдат инвестирани над 12 млн. лева. В ход е процедурата на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” за реконструкция на „Магазия 1”, най-страият закрит пристанищен склад, и превръщането му в Морски културен център с втори пасажерски терминал. Средства ще бъдат инвестирани в облагородяване на Марината и в подобряване на условията за развитие на морски спортове. В края на 2014 година бе завършено новото хале за съхранение на яхтите и тяхното оборудване, а през тази предстои да бъдат построени две нови яхтени халета - основно и ремонтно. През август Марина Порт Бургас ще бъде домакин на европейското първенство по ветроходство клас 420 и 470.
„През изминалите години Пристанище Бургас се утвърди като име не само в района на Черно море, но и по света. Днес то се развива като търговско и като пасажерско пристанище. За това, което е днес Пристанище Бургас благодаря на всички настоящи и бивши работници, служители, ръководители и партньори. В момента в него работят 230 работници и служители. Пожелвам им здраве и воля да работят за просперитета на най-старото българско пристанище”, каза изпълнителният директор Диян Димов по повод годишнината.
6
Коментара по темата
6.
Димо Г
21.05.2015 19:52:17
Върнаха го назад с 112г. назад. Стари рисунки и нови грозни и глупави фантазии в планчета
5.
Пресаташе
21.05.2015 19:45:43
Хвали това което съсипа, няма срам за състоянието до което докара пристанището. Нагъл тип е тоя. Да се направи проверка на имотното му състояние, не сега а като изгубят власт.
4.
В ликвидация
21.05.2015 19:39:12
Димов в действителност е ликвидатора на Пристанище Бургас. Това което е останало от това пристанище е направо жалко, а той се хвали с товарооборот. Този Димов се вживява на велик директор и ходи по екскурзии уж да прави маркетинг. С кмета ще го превърнат в място за ядене на кебапчета от малкото българи които ще останат и ще могат да си купят. Така е с цялата държава след тези които и се изредиха на власт. Нека трупат сега, то ще ги затрупа, само това не знаят умниците.
3.
ha
19.05.2015 09:47:23
Само скраб то и въглищата са на насипния японски дето е на Домуса дадено на концесия.
2.
do :-)
18.05.2015 10:46:03
:-)
1.
:-)
18.05.2015 10:35:56
Хайде по-скромно де. Аз освен скраб и въглища, друго не видях на това пристанище.