Поликлиниката в ж.к. „Меден рудник” поиска обединение с МБАЛ „Бургасмед”, няма специалисти
Ключови думи:
поликлиника, Медицински център, Бургасмед, МБАЛ, ж.к. Меден рудник, управител, д-р Георги Белев
„Медицински център III Бургас” ЕООД, който се намира в най-големия жилищен комплекс в морския град поиска да се обедини с намиращата се в същата сграда с МБАЛ „Бургасмед”, бившата МБАЛ „Черноморска”. По този повод управителят на поликлиниката д-р Галин Белев е входирал становище в Община Бургас, с което заявява, че няма необходимите специалисти, за да попълни нужния състав.
„Двете лечебни заведения се намират обща сграда, която е функционално неразделима, с общи фоайета, коридори и вход. Медицинският център няма достатъчно разкрити специализирани кабинети. Лекарите – специалисти, заети в момента, са малко на брой, поради факта, че все по-трудно и почти невъзможно е да се привлекат специалисти, които да попълнят необходимия лекарски състав, който от своя страна трябва да предлага качествена лекарска грижа на гражданите на Община Бургас”, мотивира се д-р Белев.
Той подчертава, че поради недостига на специалисти, здравното заведение, освен че не изпълнява основната си функция – предлагане на качествена медицинска извънболнична помощ, също така генерира недостатъчно приходи. В резултат на това е невъзможността Медицинският център да се самоиздържа и трябва редовно да се субсидира от Община Буергас. „Това натоварва общинския бюджет и води до невъзможност за закупуване на апарати и техника, както и невъзможност за повишаване на възнаграждението на работещите в Медицинския център”, смята управителят.
Според него ръководството на „Бургасмед” има възможността и ресурсите да привлече външни специалисти и хабилитирани лица от София, Пловдив и други университетски градове и в колаборация със сега заетите лекари –специалисти, ще се запълни недостига на лекари, което в момента е наболял проблем, който не търпи отлагане.
„Така ще се подобри не само качеството на здравеопазване в ж.к. Меден рудник и в Бургас като цяло, но ще се и улесни хоспитализацията на пациенти, които са потърсили помощ в МЦ и на които се налага да се предложи навреме болнична помощ. Това ще ни позволи да предоставим на пациентите от „Меден рудник” вискокачествена медицинска услуга от вратата на специализирания кабинет, през тяхната хоспитаизация до изписването им като окончателен завършек на тяхното лечение.”, категоричен е д-р Белев.
22
Коментара по темата
22.
Ди мор
16.01.2016 15:36:32
В тази болница са любезни но незнаещи,красиви и издокарани но нехайни.Там не лекуват,там само източват пари от касата,защото няма специалисти,а некадърници които кой знае как са станали лекари и дори и не се преструват,че искат да ти помогнат,а просто си избутват смяната за да си вземат заплатата и толкова,без да обръщат внимание на болните,които очакват от тях помощ.
21.
доктор
24.06.2015 21:47:39
До 20.патилия......като не си доволен от Окръжна б-ца защо водиш да оперират баща ти там?!Защо не го закара да го оперират в Бургасмед?Нали били тихи и възпитани!
20.
патил
18.05.2015 14:53:38
Преди няколко дни оперираха сина ми в МБАЛ Бургасмед. Вчера приеха баща ми по спешност в Окръжна. Разликата е жестока!!! В окръжна охраната-двама тюфлеци - и на спешния и пред отделението крещеше по нас като луди, караха се и викаха защо влизаме и как излизаме, все едно , че не караме спешен случай със собствен транспорт , и не сме стресирани така или иначе. В отделението крещеше и сестрата, която го прие. За изследнавия, които не са ни дали - все едно ние знаем от спешното какво трябва да ни дадат. Слава Богу - баща ми отцеля. А като оперираха сина ми, в Бургасмед, никой не повиши тон, никой не беше нервен, никой не бързаше и не го мързеше да обяснява. И двете болници дръпкат еднакво от здравната каса, но отношението е различно.
19.
RE-7
18.05.2015 08:18:40
Недовършеният корпус трябваще да бъде трети учебен корпус и библиотека още през 1993г.за сметка на студентските такси.
После измилен факултет за мед.сестри и т.н.
После измилен факултет за мед.сестри и т.н.
18.
До Теди, до бургазлия, до N 17
18.05.2015 07:22:44
МБАЛ "Бургасмед", съществува едва от 2 месеца, с обновен състав, нови специалисти и собственик. Единственото общо със старата болница в комплекса е сградата, която е закупена от Бургасмед.
Следователно:
- няма как близката на Теди да е оперирана в Бургасмед и да е лекувана после още 6 месеца в София в други болници
- в МБАЛ "Бургасмед" бебета не са изчезвали под никаква форма, а напротив, отделението по АГ е обновено и разширено с нови стаи и нови легла, за да посрещне големият поток от акушеро-гинекологични пациенти
- Болницата за двата си месеца съществуване няма нито едно оплакване, набра достатъчно добър поток от пациенти
- Разкриват се нови отделения с хабилитирани специалисти, които идват от университетските болници в страната
Следователно:
- няма как близката на Теди да е оперирана в Бургасмед и да е лекувана после още 6 месеца в София в други болници
- в МБАЛ "Бургасмед" бебета не са изчезвали под никаква форма, а напротив, отделението по АГ е обновено и разширено с нови стаи и нови легла, за да посрещне големият поток от акушеро-гинекологични пациенти
- Болницата за двата си месеца съществуване няма нито едно оплакване, набра достатъчно добър поток от пациенти
- Разкриват се нови отделения с хабилитирани специалисти, които идват от университетските болници в страната
17.
до 11
18.05.2015 01:23:20
Теди не лъже , така че като не си на ясно по добре,замълчи!! Много хора се оплакват от тая измислена клиника без покритие и персонал
16.
бургазлия
18.05.2015 01:18:47
какво стана с бебето което изчезна от черноморска ,сегашната бургасмед, ами като нямате специалисти затваряйте я, кафа от продажни лекари който се чудят само как да изкарат пари на гърба на народа по разни пътеки който дори не са ползвани от пациента...отивайте да работите на вън , ама там няма да крадете и убивате , защото ще ви съдят .....
15.
до Теди
17.05.2015 16:35:44
Кажи името на болната, в кое отделение е оперирана, от какво е оперирана, кой и на коя дата? Има ли такава болна?
Напиши и в коя болница е отишла в София и защо?
Иначе, и аз имам приятелка, и то не една или две, минали през различни болници в Бургас за какво ли не.
Напиши и в коя болница е отишла в София и защо?
Иначе, и аз имам приятелка, и то не една или две, минали през различни болници в Бургас за какво ли не.
14.
bgman
17.05.2015 14:30:35
Гатанка: какво е общото между ДКЦ, в което има само лични лекари с МБСЛ, където са лекуващи лекари?
Отговор: От МБАЛ са обещали добра сумичка на шефа на ДКЦ, ако успее да убеди общинския съвет да се съгласи на тази приватизация.
Отговор: От МБАЛ са обещали добра сумичка на шефа на ДКЦ, ако успее да убеди общинския съвет да се съгласи на тази приватизация.
13.
bgman
17.05.2015 14:25:00
Чакайте, че нещо не разбрах - общинския МЦ да се влее в частна болница???
И това ако не е далавера, здраве му кажи...
Тоя доктор за тикви ли ни взема или за картофи...
И това ако не е далавера, здраве му кажи...
Тоя доктор за тикви ли ни взема или за картофи...
12.
теди
17.05.2015 07:05:43
Да , да оперирана , за да се вземе поредната клинична пътека и оттам направо в София.Лечението продължава още 6 месеца.Не ходете в тази болница!!!!!!!!
11.
До ТЕДИ
16.05.2015 22:20:13
Теди, защо лъжеш? Посочи имена, отделения, болести, пациентка - поне за да се знае дали е така. И понеже е оперирана там, затова е останала жива, ей така, без да я гледат, без да има специалисти, без нищо. Поредните платени провокации.
10.
теди
16.05.2015 22:09:02
Моля ви не ходете в тази болница.Моя близка беше оперирана там.Няма лекар през нощта.Събота и неделя изобщо никой не се мярка.Сестрите спят или пушат по терасите.Никакво качество.Какви специалисти- изгонени от други градове.Каква медицина , търговия.Крадат ни хора, крадат
9.
Гласоподавател
16.05.2015 19:19:33
3, направо да закрием града, а? Ако те беше грижа за града, не виждам как щеше да си против мед. университет. Липсата на университет не води до повишаване нивото на здравеопазването, не знам защо правиш такава връзка. Защо тогава направиха втори медицински факултет в София - за да понижат нивото на здравеопазването ли? Учудвам се от логиката ти.
Защо всъщност ни трябва университет?
През значителна част от годината (лятото) населението в региона на Бургас се увеличава сериозно, доста над населението на Плевен или Стара Загора. Част от спешните случаи не могат да се обслужват на място и се превозват чак до София.
Непрекъснато има кампании за лечение на хора в чужбина. Повече университети и учени ще доведат до по-голяма конкуренция в научно отношение, по-бързо развитие, намаляване на допълнителните разходи и неудобства за хората по лечение далеч от дома и близките им. Нали уж искаме да сме модерна държава с технологии, наука и т.н.? Местното население целогодишно хвърля много пари за транспорт, нощувки и лечение в университетските градове. За гинекологичните операции - в Плевен, за онкологични и всякакви други проблеми - в София и т.н., където има добри специалисти. Нищо против другите градове, но как според теб тези специалисти все още стоят например в Плевен и Стара Загора, а не биха стояли в Бургас?
Да отидеш да работиш в друга държава като лекар не е толкова лесно, колкото го изкарваш. Има много условия пред кандидатите за това - език, стаж и налични работни места. Може да се въведат и законови мерки тук - високи учебни такси, държавата ти плаща образованието, но се задължаваш да работиш в нея определен период след завършването си - с гарантирана работа и добра заплата. Ако не си съгласен - плащаш си сам таксите и отиваш където искаш. Иначе купуваш евтино квалификация тук и я продаваш скъпо навън. Никоя държава, защитаваща интереса си, не би го допуснала. Не беше правилно също да се открива втори медицински факултет в София, вместо да се разшири териториално покритието на страната с медицинско образование. Централизацията за съжаление продължава да се задълбочава и България замира първо откъм периферията - където няма работа, заплатите са ниски и няма здравеопазване. Този модел на управление само ускорява затриването на държавата и регионите извън София.
Бургаският регион допринася значително за БВП на страната и е сред регионите с най-голям икономически потенциал, но реализацията на този потенциал се спъва централно - не се изграждат нормални университети, водещи до квалифицирана работна сила и до добро здравеопазване. Заради това хората бягат от тук - няма развитие и добри работни места. Здравеопазването си го знаем - правят се нови болници, лекарите остават същите.
Ситуацията в бургаското здравеопазване стимулира търгашеството и посредствеността - нито те диагностицират правилно, нито те излекуват, зорът е да ти вземат парите. Никой кадърен лекар няма да работи в среда, която не му предлага развитие - като апаратура и възможности за научни изследвания.
Защо всъщност ни трябва университет?
През значителна част от годината (лятото) населението в региона на Бургас се увеличава сериозно, доста над населението на Плевен или Стара Загора. Част от спешните случаи не могат да се обслужват на място и се превозват чак до София.
Непрекъснато има кампании за лечение на хора в чужбина. Повече университети и учени ще доведат до по-голяма конкуренция в научно отношение, по-бързо развитие, намаляване на допълнителните разходи и неудобства за хората по лечение далеч от дома и близките им. Нали уж искаме да сме модерна държава с технологии, наука и т.н.? Местното население целогодишно хвърля много пари за транспорт, нощувки и лечение в университетските градове. За гинекологичните операции - в Плевен, за онкологични и всякакви други проблеми - в София и т.н., където има добри специалисти. Нищо против другите градове, но как според теб тези специалисти все още стоят например в Плевен и Стара Загора, а не биха стояли в Бургас?
Да отидеш да работиш в друга държава като лекар не е толкова лесно, колкото го изкарваш. Има много условия пред кандидатите за това - език, стаж и налични работни места. Може да се въведат и законови мерки тук - високи учебни такси, държавата ти плаща образованието, но се задължаваш да работиш в нея определен период след завършването си - с гарантирана работа и добра заплата. Ако не си съгласен - плащаш си сам таксите и отиваш където искаш. Иначе купуваш евтино квалификация тук и я продаваш скъпо навън. Никоя държава, защитаваща интереса си, не би го допуснала. Не беше правилно също да се открива втори медицински факултет в София, вместо да се разшири териториално покритието на страната с медицинско образование. Централизацията за съжаление продължава да се задълбочава и България замира първо откъм периферията - където няма работа, заплатите са ниски и няма здравеопазване. Този модел на управление само ускорява затриването на държавата и регионите извън София.
Бургаският регион допринася значително за БВП на страната и е сред регионите с най-голям икономически потенциал, но реализацията на този потенциал се спъва централно - не се изграждат нормални университети, водещи до квалифицирана работна сила и до добро здравеопазване. Заради това хората бягат от тук - няма развитие и добри работни места. Здравеопазването си го знаем - правят се нови болници, лекарите остават същите.
Ситуацията в бургаското здравеопазване стимулира търгашеството и посредствеността - нито те диагностицират правилно, нито те излекуват, зорът е да ти вземат парите. Никой кадърен лекар няма да работи в среда, която не му предлага развитие - като апаратура и възможности за научни изследвания.
8.
dddd
16.05.2015 17:04:33
Palen smqh sa Nikvi sybsidii da si hodqt I da q vzemat hora koito naistina hte lekyvat a ne biznesmeni alchni!
7.
до 123
16.05.2015 16:09:46
Това недовършеното до ОК,демек органичен корпус е въпроснкят строеж
6.
123
16.05.2015 14:31:40
Honorik, Нищо подобно не се е изграждал на територията на Университет Айше Златаров и не виждам каква връзка има КТБ! В този т.н. факултет щяха да обучават медицински сестри. Само прах в очите.
В Бургас винаги основните проблеми са са свеждали до липсата на университет и качествено медицинско обслужване. Града е спрял интелектуално точно по тази причина и няма признаци да се събуди.
Разни празноглавци се радват на криви плочки и тунели за никъде като наричат това развитие и искат още от същото.
В Бургас винаги основните проблеми са са свеждали до липсата на университет и качествено медицинско обслужване. Града е спрял интелектуално точно по тази причина и няма признаци да се събуди.
Разни празноглавци се радват на криви плочки и тунели за никъде като наричат това развитие и искат още от същото.
5.
Не обяснявайте какво няма
16.05.2015 14:16:57
А защо го няма , моруци
4.
Honorik
16.05.2015 13:38:29
На територията на университет "Проф. Асен Златаров" се изграждаше здравен факултет, но с фалита на КТБ парите за довършването му потънаха.
3.
Smith
16.05.2015 12:51:51
Нека мислим малко по-реалистично. Още един мед университет в малка България? Та в момента бала за влизане в МУ София е спаднал почти двойно, преди 10 г беше невъзможно да се влезе с оценки по-малки от 5 по биология и химия, сега 3.5 се счита за висок бал. Значи за влизане в тукашен институт ще е достатъчно и 3-ка. Такива студенти ли ви трябват? Със сигурност ще има и отличници, но гаранция ви давам, че щом завършат ще отидат в чужбина, за да работят за 3-4 хил евра на месец, няма да бъдат псувани, бити и унижавани от мангали, селяндури с ML-и, Q7-ци и т.н. А тук ще ви лекуват сещате се кой....
2.
Чер Вен Пън
16.05.2015 12:34:21
Какво стана с онези,дето нямаше да могат да спят заради шума на линейките?Много ми е дерт за тях.Дали страдат от безсъние?Щото и срещу поликлиниката имаше вой..Както срещу всичко де....Селячеството...Пардон,гражданството обича да се възмущава..Само като си изхвърля боклуците през терасите не се възмущава
1.
Гласоподавател
16.05.2015 12:23:33
Ако ще има здравеопазване в Бургас и региона, трябва да се направи медицински университет. Липсата му спира цялостното развитие на града. Идват местни избори - кметът е зам.-председател на управляващата партия. Говореше, че искал да прави филиал на медицински университет, университетска болница, високоспециализирана болница, факултет за морска медицина ... Какво стана? Вдигаха пушилка и млъкнаха - нищо по въпроса. С тези темпове може да имаме мед. факултет през 2150 г.