Да разпънете детето ми на кръст и да го хвърлите в огъня? Щом е за реклама - ОК!
Социален експеримент в предаването „Комбина” по Нова телевизия показа на какво са готови български родители, за да направят детето си известно. Оказа се, че жаждата за слава си има граница, но тя е доста разтеглива. Екип, преструващ се на част от рекламна агенция, разпитва родители в столичен мол дали са съгласни детето им да участва в реклама. След като родителите проявяват интерес, започва проверката на тяхната търпимост.
Повечето хора нямаха нищо против да оставят детето си на студено за около 15-20 минути, което се изисква за снимките на „рекламата”. Дори допълнението, че дечицата трябва да са по къси панталонки и потници не ги смути. „Няма проблем”, заяви уверено една майка. „Той и без това е кален”, изтъкна друга.
Друга екстравагантна идея за реклама – разпъване на кръст на дете, също не срещна възражения. „Само не знам дали ще издържи. Ама тя ще е вързана, така че няма проблем”, каза една от майките. Когато хората разбраха, че детето ще бъде обградено от умиращи или умрели кучета, също не се притесниха.
Следващият „кръг” беше въпрос за участие в реклама, в която детенцето ще стои в средата на огнен кръг. Родителите пак не възразиха. „Искаме да участваме. Тя и без това е победител в конкурс”, похвали една майка дъщеря си.
Чак когато попитаха една майка дали е съгласна детето й да бъде сложено в ковчег, тя отказа. „Огън може, ковчег – не”. Друга двойка родители сериозно се поколебаха, но като им казаха, че ковчегът няма да е затворен, бяха склонни да се навият.
В студиото на предаването въпросът беше коментиран от няколко души. Беше изтъкнато, че освен традиционното желание на родителите да бутат децата си напред, трябва да се има предвид и икономическата ситуация у нас, която още повече допринася за това българинът да се навива лесно.
Според Влади Априлов, естествен е стремежът на родители и деца да станат известни. „И как става това – като ги покажат по телевизията. Те виждат известните хора по телевизията”, каза той. Разликата между нашите и американските напористи родители, обаче, е, че в САЩ хората винаги питат колко ще получат за изявата на детето им. Докато при експеримента у нас никой не зададе този въпрос./БЛИЦ/ Добави Коментар