Бившият шеф на РИОСВ-Бургас Бойчо Георгиев осъди Министерството на околната среда и водите
Преди две години тогавашният министър на околната среда и водите Нона Караджова санкционира Георгиев, заради съмненията за допуснато строителство в резерват „Ропотамо“. По-късно се оказа, че строителство няма, а новият наемател на услугата „Венис Марина“ ЕООД просто разчиства района около река Ропотамо, изоставените незаконни постройки и започва ремонт на тоалетната и кея. Изцяло се подменят дървените конструкции, които в голяма част са изгнили, обновяват се тоалетните, извършена е смяна на ВиК съоръженията, констатира експертна комисия. Това само по себе си обезсилва наказанието на Георгиев, заради което той се обръща към съда и настоява предупреждението да отпадне от досието му. Реабилитацията е важна най-вече за бъдещото му участие на конкурси за държавен пост.
„При тези факти съдът е на мнение, че липсва неправомерно поведение от страна на ищеца(Бойчо Георгиев, б.а.). Същият не е разрешил извършването на ново строителство, а само на текущ ремонт“, пише съдия Георги Грънчев в мотивите си.
Припомняме, че Бойчо Георгиев бе кандидат за директор на РИОСВ-Бургас, но в петък комисията от отдел „Човешки ресурси“ на МОСВ излезе със становище, че нито един от осемте кандидати, не е преминал интервюто, поради което пракрати конкурсната надпревара. Предстои да се обяви нова, а дотогава дирекцията ще се управлява от вр.и.д. Таня Манолова.
В същото време през миналата седмица Георгиев загуби и на втора инстанция делото си за възстановяване като началник на РИОСВ-Бургас. Окръжен съд-Ямбол отхвърли мотивите му. Сега пред него остава възможността да обжалва пред ВКС.
72
Коментара по темата
72.
Xyz
07.04.2015 17:16:07
Къде е тази класация.Абсурда е голям
71.
незапознат
06.04.2015 15:37:58
Важното е, че всеобщата любимка (таницка) е блеснала с резултат. Сигурно е случайност, или пък в резултат на положени усилия и наличен капацитет. Както и един друг наш познайник от близкото минало - антоний. През цялото време като ръководител на инспекцията показваше блестящи знания в областта на екологията. Раздвам се, че най-накрая конкурсите се провеждат като хората и само кадърни люде ще бъдат първи.
70.
Запознат
06.04.2015 13:44:21
Нещо бая са се поизложили на конкурса в МОСВ всеобщите любимци на мошеническото съсловие: разБойчо - трети чак, останалите (Трошкин, Димитричка и сие) - след него!
69.
безпартиен
04.04.2015 21:36:41
Г-жо Василева, дългогодишен служител съм на РИОСВ-Бургас, безпартийна съм, но трябва да Ви кажа, че повечето от служителите в инспекцията са потресени от нещата, които се случват с Вашето нагло одобрение. Не Ви прави чест!
68.
гербер
04.04.2015 19:17:50
А гафовете се виждат от далече (скоро и от МОСВ надяваме се) въпреки опитите за медиен чадър осигурен с европейски средства - каво ли ще каже ОЛАФ за това?
67.
гербер
04.04.2015 19:05:40
Много говори Министърката ама нищо не каза. Още по малко направи. След време ще я плюят отново ДПС за гафовете, които сега допускат пак техните хора, но много повече ще я боли от герберите които не защити и дори не поиска да чуе.
66.
Нямам повече въпроси
04.04.2015 16:25:17
Много коректен и достоен отговор браво на министър Василева, вижте само кой пита с какво безочие те задават подобни въпроси, нима си помислиха че народа е забравил за какво бяха протестите през лятото на 2013, а може би това е поръчка на някой техен кадър попаднал "случайно" в сегашното управление.
65.
Отговор
04.04.2015 16:01:52
http://www.moew.government.bg/?show=news&nid=3223
64.
61
04.04.2015 15:27:58
...на отговора
63.
61
04.04.2015 15:22:10
Пусни линк, моля те
62.
До 61
04.04.2015 14:10:51
Погледни си стенограмите от парламентарния контрол. Публикуват се на сайта на Народното събрание.
61.
до спечелилия
04.04.2015 08:59:52
Министър василева тепърва тепърва ще отговаря на доста неудобни за нея въпроси, спокойно. А дали на парламентарния контрол набедената министърка е споменала нещо за вашата пък любимка таничка, и за нейните набиращи скорост и обем гафове?
60.
На печелившите - честито!
04.04.2015 07:35:13
Вчера в Народното събрание, по време на парламентарния контрол министър Василева е била принудена да отговаря на питане относно допускането на вашия любимец разБойчо Георгиев до конкурс за директор на РИОСВ Бургас. Ха сега сетете се дали ще последва назначение за дебелия чалгаджия! Няма такъв срам!
59.
аз оня с цифрите
03.04.2015 22:33:00
Наблюдателю, недей така с рогата, че току-виж си засегнал някой луд фен на таня манолова. Сторило ти се е само. (Уф дано не се включи пак оня с парк Странджа и д-р Патронов)
58.
наблюдател
03.04.2015 22:12:17
Гледах преди един ден на официалната страница на РИОСВ Бургас проект за защитени територии за над милион евросредства. Дали въпросното назначение не е свързано с този проект.Доста пари са за разпределяне.А и обявата вече е изчезнала от страницата им,Малко е странно нали.
57.
49,51,53,54,56
03.04.2015 13:39:59
Абе ти нямаш ли си работа? Интересно ми е как изкарваш парите си, че да им плащаш данъците, при положение, че не спираш да пишеш? Айде, и аз съм в публичния сектор и също разчитам на твоите данъци, но ти не правиш нищо за да ме убедиш, че ще си ги платиш...
56.
49,51,53,54
03.04.2015 13:33:52
Амин! Само на тях обаче! За други не се отнася това. Никой от министерството не бива да бъде подлаган на това. Нито пък антоний иванов, добрина стоилова, симеон симеонов, тодор вълчев, таня манолова и останалите. Ops! Извинявай, ако си някои от гореизброените (или тяхно протеже). Нищо лично! Изпуснах се...
55.
До 53
03.04.2015 13:25:18
Да, освен уволнение, е следвало да им се направи и пълна данъчна ревизия на доходите!
54.
49, 51, 53
03.04.2015 13:24:08
Я пак повтори ония реплики за комисията и компетентността на лесовъдите, за да се убедя, че не си умрял/а, сам със собствената си злоба ...
53.
49, 51
03.04.2015 13:20:51
Ти обаче продължаваш да си мелиш едно и също. Аз не се опитвам повече да те оборвам, както виждаш съгласих се с теб. Предполагам вече си спокоен, че няма да плащаш заплатите на "измекяри". Светът без тях ще бъде едно по-приятно място, а твоите (и на останалите данъкоплатци) пари ще си отиват по предназначение. Изброените от теб хора слагаха прът в колелото, което движи страната. Усещам инерцията как свисти покрай ушите ми. България най-накрая тръгна напред. Вън измекярите от целия публичен сектор! Всички на сапун, уволнението им не е достатъчно!
52.
До 51
03.04.2015 13:10:54
Когато съгласуваш нещо, особено след като участваш в силно специализирана комисия, каквато е била тази, няма начин да не притежаваш специализирано образование! Другото значи, че не си КОМПЕТЕНТЕН! Колкото до Трошевци, разБойчовци, Димитрички и сие, да засегнат съм ЛИЧНО и много при това, щото съм им плащал заплатите чрез част от данъците си, на подобни КОРУМПЕТА! Вън измекярите от целия публичен сектор! Да си търсят реализация в частния бранш!
51.
49
03.04.2015 13:00:18
Да бе, петдесети, аз да не би нещо друго да съм казал/а? Че таня манолова си е Бог отвсякъде!!! Не само горските програми, но и абсолютно всеки казус от всякакво естество, свързан с работата на РИОСВ, може да бъде решен единствени и само от въпросната дама!
(само не разбрах защо пак се намесват Димитрички, Трошевци, разБойчовци и т.н., нещо си засегнат лично от някой от тях ли, че всяка тема около институцията непременно е свързана с тях???)
(само не разбрах защо пак се намесват Димитрички, Трошевци, разБойчовци и т.н., нещо си засегнат лично от някой от тях ли, че всяка тема около институцията непременно е свързана с тях???)
50.
До 49
03.04.2015 12:33:19
Абе пич/пичка, я си представи тогава кой друг в РИОСВ, освен Таня Манолова е в състояние да участва в подобна комисия, при условие, че задължително трябва да е с квалификация инженер-лесовъд?! Има ли друг лесовъд в РИОСВ Бургас, освен нея?! Я си представи, примерно разБойчо, какво отбира от подобна материя?! Та той хал-хабер си няма от гори! Аман от платени атаки! Знам, че Манолова не ви устройва, щото далаверките може да минават по-трудно, но с хора като разБойчо и кликата около него (Димитричка, Трошкин - все уволнени правомерно) сте за никъде! А туй, че горските програми се съгласуват и от РИОСВ (и ЗАЩО се прави това) не могат да го проумеят хора, като тебе, дето едва ли различават бук от дъб! Остави на лесовъдите да се произнасят за горските дела! Като си толкова знаещ/а, дали РИОСВ е проверявал някога как се изпълняват съгласуваните сечи не само в парк Странджа, ами изобщо?! Аман от "разбиратели"!
49.
клика
03.04.2015 10:21:06
Абсурд Таня Манолова да има каквато и да е вина! Тя дори и договора за запушване на устите на скатаджии не е подготвяла, а е подведена от служителя!
(а това, че горските програми се съгласуват и в РИОСВ е само за спорта, за пълнеж. инспекцията не носи отговороност, пардон...директорът не носи отговорност)
(а това, че горските програми се съгласуват и в РИОСВ е само за спорта, за пълнеж. инспекцията не носи отговороност, пардон...директорът не носи отговорност)
48.
Запознат
03.04.2015 09:39:24
47, объркАл си се нещо пич! РИОСВ не отговаря за сечите в Парк Странджа. За целта си има специализирано териториално звено към Изпълнителна агенция по горите - Дирекция на Природен парк Странджа. Техния представител в комисията д-р Дико Патронов (един от създаделите на Парка и може би най-компетентния лесовъд в Бургаска област) е потвърдил съгласуването. Така че кликата около разБойчо и сие няма смисъл да се опитвате да прехвърляте вината на Таня Манолова!
47.
аман от директори
03.04.2015 01:08:11
http://www.skat.bg/news.php?action=7&newsID=30205
46.
ТРОЯНЕЦА
01.04.2015 23:02:27
МАЗЕН ПЪПЧИВ МИРИЗЛИВ КОРУМПИРАН ЛИЗАЧ ПОДМАЗВАЧ С ФИЗИОНОМИЯ НА ЛУД ОЛИГФРЕН ВИДЯ НЯКОЙ ЛЕВ И ВЗЕ ДА СЕ ХРАНИ ВСЕКИ ДЕН В ХЕПИ ОТ БАРОВЕТЕ НЕ ИЗЛИЗАШЕ ПРИМЕРЕН ГЕРБАДЖИЯ НЕКА ПАК ДА СИ ГО НАЗНАЧАВАТ ДА МУ СЪРБАТ ПОПАРАТА
45.
Запознат
01.04.2015 10:35:24
http://bgblacklist.blogspot.com/2008/02/blog-post_8575.html
44.
лелееееее
30.03.2015 16:39:48
въй!
43.
малееее.......
30.03.2015 15:04:29
Р Е Ш Е Н И Е
№: 35 14.03.2014г. гр.Царево,
В ИМЕТО НА НАРОДА
Царевският районен съд, наказателен състав
На двадесет и осми февруари, две хиляди и четиринадесета година
В публично заседание в следния състав:
Председател:…Румен Йосифов
Членове:.......................................
Съдебни заседатели:..................
Секретар: Н.С.
Прокурор:
като разгледа докладваното от Румен Йосифов
н.а.х.дело № 430 по описа за 2013год., за да се произнесе взе пред вид следното:
Производството е от административно наказателен характер, с правно основание по чл.59 и сл. от ЗАНН и е образувано по жалба на „Венис Марина”ЕООД, ЕИК-201283884, к.к.Сл.Бряг, общ.Несебър, кв.Камелия 210, ет.2, срещу наказателно постановление № 21/16.08.2013г. на директора на РИОСВ-гр.Бургас, с което за нарушение по чл.83, ал.2, вр. ал.1, т.2 от ЗЗТ, му е наложена имуществена санкция в размер на 30`000лв.
В жалбата се сочи, че атакуваното наказателно постановление е неправилно и незаконосъобразно и се иска от съда то да бъде отменено, тъй като липсват доказателства за осъществен състав на административно нарушение.
В съдебно заседание жалбоподател се представлява от адвокат, който поддържа жалбата и иска от съда отмяна на постановлението.
За ответника по жалбата се явява юрисконсулт, който поддържа наказателното постановление като правилно и законосъобразно и иска неговото потвърждаване.
По делото бяха събрани писмени доказателства. Разпитани са актосъставителя Д.И., свидетелите по акта М.Я. и Д.Т.. Извършена беше и съдебно-техническа експертиза от в.л.С.Р..
Въз основа на събраните доказателства, съдът установи от фактическа страна следното:
С писмо вх.№ Н-179/26.02.2013г. жалбоподателят „Венис Марина”ЕООД във връзка със сключен договор с РИОСВ-Бургас от 24.10.2012г., по силата на който ползвал имоти на територията на резерват Ропотамо – Пристан край моста на р.Ропотамо и сграда с идентификатор 58356.67.39.1 по КК на гр.Приморско, поискал от РИОСВ-Бургас да извърши ремонт на покрива на сградата, ВиКинсталацията, ел.инсталацията, да извърши интериорно оптимизиране, инспекция на съществуващия пристан, подмяна на негови елементи, ремонт и пребоядисване на парапетите, ремонт на тоалетната, ремонт на дървени парапети ограничаващи територията на резервата, ремонт на бариерата. С писмо изх.№ 1179 от 04.03.2012г. директорът на РИОСВ-Бургас заявил, че не възразява да се извършат посочените дейности, квалифицирани като текущ ремонт.
На 21 и 25.03.2013г. актосъставителят Д.И.,***, заедно с колегата си Д.Т., във връзка с публикации в медиите за извършвано незаконно строителство на територията на резервата, извършили проверка съвместно със служители на РДНСК-Бургас и Община Приморско в резерват Ропотамо в района около пристана. При нея установили, че „Венис Марина”ЕООД като изпълнител на туристическа дейност – ползване на бар-грил Ропотамо на територията на резервата, извършвал строително-монтажни работи. Премахната била цялата конструкция набар-грила и се изгражда нова дървена конструкция върху същия терен. Подменяли се дъските на терасата към заведението. Изграждала се нова будка за билети на мястото на старата. Подменял се покривът на тоалетните и дървените парапети.
За извършената от нея проверка актосъставителят Д.И. съставила констативен протокол № 004719-ПД-11-05 от 25.03.2013г., който е подписан от нея, св.Т. и управителя на „ВенисМарина”ЕООД – З.К..
На следващия ден управителят З.К. се намирал в административната сграда на РИОСВ-Бургас във връзка с налагане административна мярка „спиране на строителството“ и в негово присъствие Д.И. съставила акт за установяване на административно нарушение № 21/26.03.2013г. против „Венис Марина”ЕООД, в който нарушението е описано по следния начин „На 25.03.2013г. в гр.Приморско е премахнал цялата конструкция на бар-грил Ропотамо, представляващ сграда с идентификатор 58356.67.39.1 по КК на гр.Приморско и изгражда нова дървена конструкция. Строителството на новия обект не е съгласувано с РИОСВ-Бургас или МОСВ”. Актът бил предявен за подпис и подписан от управителя на дружеството, който не е изложил възражения срещу него.
Впоследствие наказващият орган издал обжалваното наказателно постановление № 21/16.08.2013г., с което действията на жалбоподателя били квалифицирани като нарушение на чл.13, ал.2 от Закона за защитените територии, поради което на осн. чл.83, ал.2, вр. ал.1, т.2 от ЗЗТ, му наложил имуществена санкция в размер на 30`000лв.
По делото се извърши съдебно-техническа експертиза от в.л.С.Р., която е констатирала на терена наличието на конструкция, представляваща дървени колони с размери 20/20см., височина 2,50м. и на разстояние 3м., трайно свързани към терена посредством метални планки с болтове на бетонови фундаменти. Покривът бил от столици, ферми с ребра, с частично накована дървена обшивка. Свързването между отделните елементи на дървената конструкция било осъществено със скоби, болтове и гвоздеи. Според експерта, така описаната дървена конструкция се различава по площ и конфигурация от съществувалата на нейно място сграда за обществено хранене, съгласно заснемането на последната по кадастралната карта.
Горната фактическа обстановка се установява по безспорен начин от събраните по делото писмени доказателства, показанията на актосъставителя, свидетелите и заключението на вещото лице.
При така установената фактическа обстановка, съдът прие от правна страна следното:
Приема се, че жалбата е подадена в срок (липсват данни кога постановлението е връчено) и от надлежно лице посочено като нарушител, поради което същата е допустима.
Разгледана по същество, същата обаче се явява неоснователна.
Настоящото производство е от административно наказателен характер. Същественото при него е да се установи има ли извършено деяние, което да представлява административно нарушение по смисъла на чл. 6 от ЗАНН, дали това деяние е извършено от лицето посочено в акта и наказателното постановление като нарушител и дали е извършено от това лице виновно. В настоящия случай въпросът за вината не може да бъде изследван, защото извършителят е юридическо лице, правно образование, което не може да има собствено психично отношение към деянието.
Съгласно нормата на чл.13, ал.2 от ЗЗТ, за нарушение на която е санкционирано „ВенисМарина”ЕООД, в защитените територии строителството на нови обекти, разширението, преустройството и промяната на предназначението на съществуващи обекти, за които не се изисква оценка на въздействието на околната среда, се извършват след съгласуване с министъра на околната среда и водите или с оправомощени от него длъжностни лица, независимо от разрешенията, които се изискват по други закони. Сградата на бар-грил Ропотамо с идентификатор 58356.67.39.1 по КК на гр.Приморско, която е било обект на извършваните строително-монтажни работи от жалбоподателя, се намира в защитена територия по смисъла на чл.5, т.1 от ЗЗТ – резерват.
Съгласно обнародваната в ДВ бр.41/1992г. заповед № 318 от 07.05.1992г. на министъра на околната среда, е възстановен резерват „Ропотамо” с територията включваща река Ропотамо – от устието до моста на м.”Калдъръм гетчит”. Този резерват е включен и в приложението № 2 на ЗЗТ в т.І.53. Анализът на разпоредбите на ЗЗТ сочи, че резерватите са най-строго охраняваната категория защитени територии от гледна точка на природо-опазването и целите по чл.2 на закона. В чл.8, ал.3 от ЗЗТ е предвидено, че опазването на природните резервати изключва всякаква или допуска минимална човешка намеса. Както вече се посочи, в тях е допустимо извършването на строително-монтажни работи съгл. чл.13, ал.2 от ЗЗТ само при определени условия, най-важното от които е съгласуване с министъра на околната среда и водите или соправомощени от него длъжностни лица.
С писмо вх.№ Н-179/26.02.2013г. жалбоподателят е поискал от РИОСВ-Бургас да извърши ремонт на покрива на сградата с идентификатор 58356.67.39.1, ВиК инсталацията, ел.инсталацията и др., но не е поискал да извърши ремонт на цялата сграда, който да включва цялостното й събаряне и изграждане отново. С писмо изх.№ 1179 от 04.03.2012г. директорът на РИОСВ-Бургас (без данни за оправомощаване от министъра на околната среда и водите, както изисква чл.13, ал.2 от ЗЗТ) заявил, че не възразява да се извършат посочените дейности. При извършването на тази дейност „Венис Марина”ЕООД излязъл извън даденото разрешение, като премахнал цялата конструкция на сградата и започнал за я изгражда наново въпреки, че е имал разрешение за ремонт само на покрива й. Освен това при извършените строително-монтажни работи се достигнало до увеличаване на съществуващата площ и промяна на конфигурацията на сградата, което в никакъв случай не може да се счете за ремонт на покрив, за което жалбоподателят е имал разрешение.
В този ред на правните съждения, съдът намира наказателното постановление за законосъобразно. При съставянето на акта и издаването на наказателното постановление не са допуснати нарушения на процесуалните правила. Актът е съставен от оправомощено лице, в изискуемия срок и е надлежно подписан от съставителя, свидетелите и предявен на нарушителя. Наказателното постановление е издадено при спазване изискванията на закона и съдържа необходимите реквизити. Наложеното наказание е в рамките на средния размер, предвиден в закона за такова нарушение, като правилно е индивидуализиран от наказващия орган, защото се касае за строително-монтажни работи в резерват, а не просто в защитена територия.
Ето защо наказателното постановление се явява правилно и законосъобразно и следва да бъде потвърдено изцяло.
Водим от горното и на основание чл.85, ал.3 от Закона за защитените територии и чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът
Р Е Ш И :
ОСТАВЯ без уважение жалбата на „Венис Марина”ЕООД, ЕИК-201283884, к.к.Сл.Бряг, общ.Несебър, кв.Камелия 210, ет.2, срещу наказателно постановление № 21/16.08.2013г. на директора на РИОСВ-гр.Бургас, с което за нарушение по чл.83, ал.2, вр. ал.1, т.2 от ЗЗТ, му е наложена имуществена санкция в размер на 30`000лв. и ПОТВЪРЖДАВА наказателното постановление като ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
Решението подлежи на касационно обжалване в 14-дневен срок от съобщаването му на страните пред Бургаски административен съд.
СЪДИЯ:
№: 35 14.03.2014г. гр.Царево,
В ИМЕТО НА НАРОДА
Царевският районен съд, наказателен състав
На двадесет и осми февруари, две хиляди и четиринадесета година
В публично заседание в следния състав:
Председател:…Румен Йосифов
Членове:.......................................
Съдебни заседатели:..................
Секретар: Н.С.
Прокурор:
като разгледа докладваното от Румен Йосифов
н.а.х.дело № 430 по описа за 2013год., за да се произнесе взе пред вид следното:
Производството е от административно наказателен характер, с правно основание по чл.59 и сл. от ЗАНН и е образувано по жалба на „Венис Марина”ЕООД, ЕИК-201283884, к.к.Сл.Бряг, общ.Несебър, кв.Камелия 210, ет.2, срещу наказателно постановление № 21/16.08.2013г. на директора на РИОСВ-гр.Бургас, с което за нарушение по чл.83, ал.2, вр. ал.1, т.2 от ЗЗТ, му е наложена имуществена санкция в размер на 30`000лв.
В жалбата се сочи, че атакуваното наказателно постановление е неправилно и незаконосъобразно и се иска от съда то да бъде отменено, тъй като липсват доказателства за осъществен състав на административно нарушение.
В съдебно заседание жалбоподател се представлява от адвокат, който поддържа жалбата и иска от съда отмяна на постановлението.
За ответника по жалбата се явява юрисконсулт, който поддържа наказателното постановление като правилно и законосъобразно и иска неговото потвърждаване.
По делото бяха събрани писмени доказателства. Разпитани са актосъставителя Д.И., свидетелите по акта М.Я. и Д.Т.. Извършена беше и съдебно-техническа експертиза от в.л.С.Р..
Въз основа на събраните доказателства, съдът установи от фактическа страна следното:
С писмо вх.№ Н-179/26.02.2013г. жалбоподателят „Венис Марина”ЕООД във връзка със сключен договор с РИОСВ-Бургас от 24.10.2012г., по силата на който ползвал имоти на територията на резерват Ропотамо – Пристан край моста на р.Ропотамо и сграда с идентификатор 58356.67.39.1 по КК на гр.Приморско, поискал от РИОСВ-Бургас да извърши ремонт на покрива на сградата, ВиКинсталацията, ел.инсталацията, да извърши интериорно оптимизиране, инспекция на съществуващия пристан, подмяна на негови елементи, ремонт и пребоядисване на парапетите, ремонт на тоалетната, ремонт на дървени парапети ограничаващи територията на резервата, ремонт на бариерата. С писмо изх.№ 1179 от 04.03.2012г. директорът на РИОСВ-Бургас заявил, че не възразява да се извършат посочените дейности, квалифицирани като текущ ремонт.
На 21 и 25.03.2013г. актосъставителят Д.И.,***, заедно с колегата си Д.Т., във връзка с публикации в медиите за извършвано незаконно строителство на територията на резервата, извършили проверка съвместно със служители на РДНСК-Бургас и Община Приморско в резерват Ропотамо в района около пристана. При нея установили, че „Венис Марина”ЕООД като изпълнител на туристическа дейност – ползване на бар-грил Ропотамо на територията на резервата, извършвал строително-монтажни работи. Премахната била цялата конструкция набар-грила и се изгражда нова дървена конструкция върху същия терен. Подменяли се дъските на терасата към заведението. Изграждала се нова будка за билети на мястото на старата. Подменял се покривът на тоалетните и дървените парапети.
За извършената от нея проверка актосъставителят Д.И. съставила констативен протокол № 004719-ПД-11-05 от 25.03.2013г., който е подписан от нея, св.Т. и управителя на „ВенисМарина”ЕООД – З.К..
На следващия ден управителят З.К. се намирал в административната сграда на РИОСВ-Бургас във връзка с налагане административна мярка „спиране на строителството“ и в негово присъствие Д.И. съставила акт за установяване на административно нарушение № 21/26.03.2013г. против „Венис Марина”ЕООД, в който нарушението е описано по следния начин „На 25.03.2013г. в гр.Приморско е премахнал цялата конструкция на бар-грил Ропотамо, представляващ сграда с идентификатор 58356.67.39.1 по КК на гр.Приморско и изгражда нова дървена конструкция. Строителството на новия обект не е съгласувано с РИОСВ-Бургас или МОСВ”. Актът бил предявен за подпис и подписан от управителя на дружеството, който не е изложил възражения срещу него.
Впоследствие наказващият орган издал обжалваното наказателно постановление № 21/16.08.2013г., с което действията на жалбоподателя били квалифицирани като нарушение на чл.13, ал.2 от Закона за защитените територии, поради което на осн. чл.83, ал.2, вр. ал.1, т.2 от ЗЗТ, му наложил имуществена санкция в размер на 30`000лв.
По делото се извърши съдебно-техническа експертиза от в.л.С.Р., която е констатирала на терена наличието на конструкция, представляваща дървени колони с размери 20/20см., височина 2,50м. и на разстояние 3м., трайно свързани към терена посредством метални планки с болтове на бетонови фундаменти. Покривът бил от столици, ферми с ребра, с частично накована дървена обшивка. Свързването между отделните елементи на дървената конструкция било осъществено със скоби, болтове и гвоздеи. Според експерта, така описаната дървена конструкция се различава по площ и конфигурация от съществувалата на нейно място сграда за обществено хранене, съгласно заснемането на последната по кадастралната карта.
Горната фактическа обстановка се установява по безспорен начин от събраните по делото писмени доказателства, показанията на актосъставителя, свидетелите и заключението на вещото лице.
При така установената фактическа обстановка, съдът прие от правна страна следното:
Приема се, че жалбата е подадена в срок (липсват данни кога постановлението е връчено) и от надлежно лице посочено като нарушител, поради което същата е допустима.
Разгледана по същество, същата обаче се явява неоснователна.
Настоящото производство е от административно наказателен характер. Същественото при него е да се установи има ли извършено деяние, което да представлява административно нарушение по смисъла на чл. 6 от ЗАНН, дали това деяние е извършено от лицето посочено в акта и наказателното постановление като нарушител и дали е извършено от това лице виновно. В настоящия случай въпросът за вината не може да бъде изследван, защото извършителят е юридическо лице, правно образование, което не може да има собствено психично отношение към деянието.
Съгласно нормата на чл.13, ал.2 от ЗЗТ, за нарушение на която е санкционирано „ВенисМарина”ЕООД, в защитените територии строителството на нови обекти, разширението, преустройството и промяната на предназначението на съществуващи обекти, за които не се изисква оценка на въздействието на околната среда, се извършват след съгласуване с министъра на околната среда и водите или с оправомощени от него длъжностни лица, независимо от разрешенията, които се изискват по други закони. Сградата на бар-грил Ропотамо с идентификатор 58356.67.39.1 по КК на гр.Приморско, която е било обект на извършваните строително-монтажни работи от жалбоподателя, се намира в защитена територия по смисъла на чл.5, т.1 от ЗЗТ – резерват.
Съгласно обнародваната в ДВ бр.41/1992г. заповед № 318 от 07.05.1992г. на министъра на околната среда, е възстановен резерват „Ропотамо” с територията включваща река Ропотамо – от устието до моста на м.”Калдъръм гетчит”. Този резерват е включен и в приложението № 2 на ЗЗТ в т.І.53. Анализът на разпоредбите на ЗЗТ сочи, че резерватите са най-строго охраняваната категория защитени територии от гледна точка на природо-опазването и целите по чл.2 на закона. В чл.8, ал.3 от ЗЗТ е предвидено, че опазването на природните резервати изключва всякаква или допуска минимална човешка намеса. Както вече се посочи, в тях е допустимо извършването на строително-монтажни работи съгл. чл.13, ал.2 от ЗЗТ само при определени условия, най-важното от които е съгласуване с министъра на околната среда и водите или соправомощени от него длъжностни лица.
С писмо вх.№ Н-179/26.02.2013г. жалбоподателят е поискал от РИОСВ-Бургас да извърши ремонт на покрива на сградата с идентификатор 58356.67.39.1, ВиК инсталацията, ел.инсталацията и др., но не е поискал да извърши ремонт на цялата сграда, който да включва цялостното й събаряне и изграждане отново. С писмо изх.№ 1179 от 04.03.2012г. директорът на РИОСВ-Бургас (без данни за оправомощаване от министъра на околната среда и водите, както изисква чл.13, ал.2 от ЗЗТ) заявил, че не възразява да се извършат посочените дейности. При извършването на тази дейност „Венис Марина”ЕООД излязъл извън даденото разрешение, като премахнал цялата конструкция на сградата и започнал за я изгражда наново въпреки, че е имал разрешение за ремонт само на покрива й. Освен това при извършените строително-монтажни работи се достигнало до увеличаване на съществуващата площ и промяна на конфигурацията на сградата, което в никакъв случай не може да се счете за ремонт на покрив, за което жалбоподателят е имал разрешение.
В този ред на правните съждения, съдът намира наказателното постановление за законосъобразно. При съставянето на акта и издаването на наказателното постановление не са допуснати нарушения на процесуалните правила. Актът е съставен от оправомощено лице, в изискуемия срок и е надлежно подписан от съставителя, свидетелите и предявен на нарушителя. Наказателното постановление е издадено при спазване изискванията на закона и съдържа необходимите реквизити. Наложеното наказание е в рамките на средния размер, предвиден в закона за такова нарушение, като правилно е индивидуализиран от наказващия орган, защото се касае за строително-монтажни работи в резерват, а не просто в защитена територия.
Ето защо наказателното постановление се явява правилно и законосъобразно и следва да бъде потвърдено изцяло.
Водим от горното и на основание чл.85, ал.3 от Закона за защитените територии и чл.63, ал.1 от ЗАНН, съдът
Р Е Ш И :
ОСТАВЯ без уважение жалбата на „Венис Марина”ЕООД, ЕИК-201283884, к.к.Сл.Бряг, общ.Несебър, кв.Камелия 210, ет.2, срещу наказателно постановление № 21/16.08.2013г. на директора на РИОСВ-гр.Бургас, с което за нарушение по чл.83, ал.2, вр. ал.1, т.2 от ЗЗТ, му е наложена имуществена санкция в размер на 30`000лв. и ПОТВЪРЖДАВА наказателното постановление като ЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
Решението подлежи на касационно обжалване в 14-дневен срок от съобщаването му на страните пред Бургаски административен съд.
СЪДИЯ:
42.
Бургазлия
30.03.2015 15:01:05
Браво на него
41.
До 39
30.03.2015 14:59:03
Аз пък си мисля, че вина има този, дето имаше интерес да смени съдържателя на лодките по Ропотамо последния път. Пак същия, дето беше направил така, че интернет-сайта на РИОСВ да не се отваря за няколко месеца от интернет-ползватели в Бургаска област. Ха познай кое е това лице?! Винаги някой ДРУГ е виновен за хайката еко-мафиотчета, дето се препитават с далавери около тоя РИОСВ! Истината е, че натискането за поста е ОСНОВНО заради предстоящите многобройни съгласувания на застрояването по крайбрежието на парк Странджа! В съчетание с безнаказаните далавери, дето се въртят там от години виждаме кое привлича толкова голям брой кандидати за поста Директор! Кандидат-шефчетата си гледат на това като на уредена държавна хранилка, дето без много усилия и умствен капацитет може да се спечелят големи пари в ущърб на обществените интереси. А Зелените са замаени и нехаят в подобни случаи... Няма спасение от продажната паплач!
40.
riosv
30.03.2015 14:40:36
по-голям хаос никога не е имало в инспекцията, по-голямо следене никога не е имало.
39.
xxx
30.03.2015 14:07:07
истината е,че за това нарушение вина имат сегашната шефка-таня маволова и нейната бледа сянка-детелинка иванова.но тогава го отнесе бойчо.
38.
Питащ
30.03.2015 11:02:56
https://www.miriamijoan.com/boicho-georgiev.html
И след подобно разкрития такива скандални корумпета имат наглостта да претендират за обществени постове!?! НАРОДЕ????
И след подобно разкрития такива скандални корумпета имат наглостта да претендират за обществени постове!?! НАРОДЕ????
37.
Дървар
30.03.2015 10:23:21
Таня и Емил Манолови толкова са се ояли, че вече се хранят на корито!
36.
ГРУХ ГРУХ
30.03.2015 10:18:29
Корумпирана свиня.
35.
Х
30.03.2015 09:15:49
Парите . Просто е
34.
Прокурор
29.03.2015 23:00:23
Скоро ще повдигнем обвинение на Таня Манолова, защо и прави чадър Ивелина Василева немога да разбера!
33.
Весо прасето
29.03.2015 22:11:54
Свиня
32.
Свидетел
29.03.2015 21:06:14
Верно че юристката е много грозна веднъж я срещнах в инспекцията и от тогава сънувам кошмари! Леле господ е наказал този урод!
31.
Емил Манолов
29.03.2015 21:03:14
Дървената мафия плати на министърката да държи жена ми! Бая пари лапнаха и затова я държат иначе трябва да ги връщат
30.
Запознат
29.03.2015 21:00:56
Връзката е тлъст рушвет даден от един селски тарикат! Скоро всичко ще излезе на яве!
29.
кой ще ми каже??????
29.03.2015 20:58:46
Р Е Ш Е Н И Е
Номер 1268 от 07.07.2014г., град Бургас
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административен съд – гр. Бургас, петнадесети състав, на деветнадесети юни две хиляди и четиринадесета година в публично заседание в следния състав:
Председател: Станимир Христов
Членове: 1. Лилия Александрова
2. Павлина Стойчева
при секретаря Й.Б. и прокурор Андрей Червеняков като разгледа докладваното от съдия Христовкасационно наказателно административен характер дело номер 1132 по описа за 2014 година и за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.208 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК) във връзка с чл.63, ал.1, изречение второ от Закона за административните нарушения и наказания (ЗАНН).
Образувано е по касационна жалба на „ВЕНИС МАРИНА” ЕООД с ЕИК 201283884 със седалище и адрес на управление к.к. „Слънчев бряг”, общ. Несебър, кв. „Камелия” 210, ет. 2, представлявано от управителя Х. А. А. против Решение № 35/14.03.2014г., постановено по НАХД № 430/2013г. на Районен съд Царево, с което е потвърдено Наказателно постановление № 21/16.08.2013 г., издадено от Директора на РИОСВ гр. Бургас, с което за нарушение на чл. 13, ал. 2 от Закона за защитените територии (ЗЗТ) на основание чл. 83, ал. 2, във връзка с чл. 83, ал. 1, т. 2 от ЗЗТ на касатора е наложена имуществена санкция в размер на 30 000 лева. Иска се от съда да отмени първоинстанционното решение като неправилно и незаконосъобразно и да отмени потвърденото с него наказателното постановление. Посочените в жалбата оплаквания съдът квалифицира по чл. 348, ал. 1 от НПК – неправилно решение поради противоречие с материалния закон. В съдебно заседание касатора не се явява и не се представлява.
Ответникът – Директора на РИОСВ гр. Бургас, в съдебно заседание чрез процесуалния си представител – юрисконсулт А. К., оспорва касационната жалба и иска от съда да потвърди обжалваното решение. Ангажира нови писмени доказателства и представя писмени бележки по съществото на спора.
Представителят на Окръжна прокуратура – гр. Бургас дава заключение за неоснователност на оспорването.
След като прецени твърденията на страните и събрания по делото доказателствен материал, Бургаският административен съд намира за установено от фактическа и правна страна следното:
Касационната жалба е подадена в преклузивния 14-дневен срок по чл. 211 от АПК от надлежна страна и в съответствие с изискванията за форма и реквизити, поради което е процесуално допустима.
Разгледани по същество, жалбата е неоснователна.
Производството пред Районен съд – гр. Царево е образувано по жалба на „ВЕНИС МАРИНА” ЕООД против Наказателно постановление № 21/16.08.2013 г., издадено от Директора на РИОСВ гр. Бургас, с което за нарушение на чл. 13, ал. 2 от Закона за защитените територии (ЗЗТ) на основание чл. 83, ал. 2, във връзка с чл. 83, ал. 1, т. 2 от ЗЗТ на дружеството е наложена имуществена санкция в размер на 30 000 лева. За да отхвърли жалбата и да потвърди процесното наказателно постановление, районният съд е приел, че при съставяне на акта и издаване на наказателното постановление не са допуснати нарушения на процесуалните правила – същите са издадени от компетентни и надлежно оправомощени лица, при спазване на законовите изисквания за форма и реквизити. По същество, първоинстанционния съд е приел за безспорно установено извършеното от дружеството нарушение, като наложената санкция е в средния, предвиден в закона размер, като правилно е индивидуализиран от решаващия орган.
Решението на Районен съд – Царево е правилно и следва да се остави в сила.
Предмет на касационна проверка съгласно чл. 218 от АПК е решението на районния съд само на посочените в жалбата пороци като за валидността, допустимостта и съответствието на първоинстанционния акт с материалния закон съдът следи служебно.
Настоящата инстанция намира, че съдебното решение не страда от посочените пороци и е съобразено с материалния закон и процесуалните правила. При постановяването му, съдът пълно и всестранно е изследвал фактическата обстановка, като изложените от решаващия съд мотиви относно възможността за ангажиране на административнонаказателната отговорност на дружеството-жалбоподател са обстойни и се споделят и от настоящия касационен състав. Правнозначимите обстоятелства са установени посредством събраните в хода на съдебното следствие гласни и писмени доказателства, които са надлежно обсъдени от първата инстанция. Районния съд е изложил подробни и изчерпателни мотиви относно материалната законосъобразност на обжалвания акт, като е обсъдил в цялост и възраженията на жалбоподателя пред него. При постановяването на решението не са допуснати съществени процесуални нарушения, съдът е възприел правилна фактическата обстановка и въз основа на събраните доказателства е формирал вътрешното си убеждение.
Възраженията на касатора са неоснователни. Настоящият касационен състав не споделя заявените в касационната жалба доводи за допуснати процесуални нарушение в хода на административнонаказателното производство. Липсата на покана за явяване за съставяне на АУАН не съставлява процесуално нарушение, предвид обстоятелството, че видно от приложения по преписката АУАН, същия е съставен в присъствието на З. К. – управител на „ВЕНИС МАРИНА” ЕООД, т.е. в случая е спазена разпоредбата на чл. 40, ал. 1 от ЗАНН и акта е съставен в присъствие на представляващия дружеството-нарушител. Без опора в доказателствата са и останалите възражения на касатора, за допуснати нарушение на нормите на чл. 42, т. 3 и т. 4 и чл. 57, ал. 1, т. 5 от ЗАНН, а именно липсата на посочване на датата, на която е извършено нарушението и описание на нарушението. В случая, при извършената на 25.03.2013 год. проверка от служители на РИОСВ Бургас е констатирана извършената от санкционираното дружество строителна дейност в резерват „Ропотамо”, съставляваща премахване на съществувалата сграда с идентификатор 58356.67.39.1 по КККР на гр. Приморско и изграждането на нова, която строителна дейност не е съгласувана по предвидения в закона ред. С оглед така посоченото, за съставомерността на деянието е необходимо и достатъчно посочване на датата, на която е констатирана незаконосъобразно осъществената дейност, като е ирелевантно на коя точно дата е започната същата. В тази насока следва да се има предвид, че и самата дейност, като процес не се осъществява само за един ден, който да бъде посочен като дата на извършване на нарушението. Нещо повече – незаконосъобразно осъществяваната дейност е констатирана и към момента на извършване на проверката – в приложения Констативен протокол от 25.03.2013 год. е записано, че дружеството извършва строително-монтажни работи и към момента на проверката се изгражда нова дървена конструкция върху същия терен.
Касационният състав намира за правилни и съответни на събраните по делото доказателства изводите на първата инстанция, още повече, че по делото е допусната и съдебно- техническа експертиза, от заключението по която безспорно се установява цялостното премахване на съществувалата сграда с идентификатор 58356.67.39.1 по КККР на гр. Приморско и изграждането на нова, която нова сграда е с увеличена площ и различна конфигурация. Обоснован е и анализа на първоинстанционния съд, по отношение на представеното писмо изх. № 1179/04.03.2013 год. на Директора на РИОСВ Бургас, по силата на което, административния орган е заявил, че не възразява „ВЕНИС МАРИНА” ЕООД да извърши поисканите ремонтни и поддържащи дейности на предоставените за ползване стопански обекти. При извършената от контролния орган проверка, безпротиворечиво е установено, че дружеството-жалбоподател е излязло извън обхвата на така даденото разрешение за извършване на поисканите ремонтни и поддържащи дейности. Цялостното премахване на съществуващата сграда и изграждането на нова такава с по-голяма площ, по никакъв начин не би могло да се възприеме като ремонтна или поддържаща дейност – ремонтира се и се поддържа нещо което съществува. В случая, съществувалата сграда е била премахната и на нейно място е установено да се изгражда нова дървена конструкция. В посочената като нарушена норма на чл. 13, ал. 2 от ЗЗТ е указано, че строителството на нови обекти, разширението, преустройството и промяната на предназначението на съществуващи обекти, за които не се изисква оценка на въздействието на околната среда, се извършват след съгласуване с министъра на околната среда и водите или с оправомощени от него длъжностни лица, независимо от разрешенията, които се изискват по други закони. В този смисъл, цитираното по-горе писмо на Директора на РИОСВ гр. Бургас не съставлява съгласуване на установените на място дейности, осъществявани от касатора – премахване на съществуващата сграда и изграждане на нова дървена конструкция.
Предвид изложените мотиви касационната инстанция намира решението на районния съд за валидно, допустимо и правилно, поради което същото следва да се остави в сила.
Мотивиран от гореизложеното и на основание чл.221, ал.2 от АПК във връзка с чл.63, ал.1, изречение второ от ЗАНН, Административен съд – гр. Бургас, ХV състав
Р Е Ш И:
ОСТАВЯ В СИЛА Решение № 35/14.03.2014г., постановено по НАХД № 430/2013г. на Районен съд Царево.
РЕШЕНИЕТО е окончателно и не подлежи на обжалване.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЧЛЕНОВЕ: 1.
2.
Номер 1268 от 07.07.2014г., град Бургас
В ИМЕТО НА НАРОДА
Административен съд – гр. Бургас, петнадесети състав, на деветнадесети юни две хиляди и четиринадесета година в публично заседание в следния състав:
Председател: Станимир Христов
Членове: 1. Лилия Александрова
2. Павлина Стойчева
при секретаря Й.Б. и прокурор Андрей Червеняков като разгледа докладваното от съдия Христовкасационно наказателно административен характер дело номер 1132 по описа за 2014 година и за да се произнесе взе предвид следното:
Производството е по реда на чл.208 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК) във връзка с чл.63, ал.1, изречение второ от Закона за административните нарушения и наказания (ЗАНН).
Образувано е по касационна жалба на „ВЕНИС МАРИНА” ЕООД с ЕИК 201283884 със седалище и адрес на управление к.к. „Слънчев бряг”, общ. Несебър, кв. „Камелия” 210, ет. 2, представлявано от управителя Х. А. А. против Решение № 35/14.03.2014г., постановено по НАХД № 430/2013г. на Районен съд Царево, с което е потвърдено Наказателно постановление № 21/16.08.2013 г., издадено от Директора на РИОСВ гр. Бургас, с което за нарушение на чл. 13, ал. 2 от Закона за защитените територии (ЗЗТ) на основание чл. 83, ал. 2, във връзка с чл. 83, ал. 1, т. 2 от ЗЗТ на касатора е наложена имуществена санкция в размер на 30 000 лева. Иска се от съда да отмени първоинстанционното решение като неправилно и незаконосъобразно и да отмени потвърденото с него наказателното постановление. Посочените в жалбата оплаквания съдът квалифицира по чл. 348, ал. 1 от НПК – неправилно решение поради противоречие с материалния закон. В съдебно заседание касатора не се явява и не се представлява.
Ответникът – Директора на РИОСВ гр. Бургас, в съдебно заседание чрез процесуалния си представител – юрисконсулт А. К., оспорва касационната жалба и иска от съда да потвърди обжалваното решение. Ангажира нови писмени доказателства и представя писмени бележки по съществото на спора.
Представителят на Окръжна прокуратура – гр. Бургас дава заключение за неоснователност на оспорването.
След като прецени твърденията на страните и събрания по делото доказателствен материал, Бургаският административен съд намира за установено от фактическа и правна страна следното:
Касационната жалба е подадена в преклузивния 14-дневен срок по чл. 211 от АПК от надлежна страна и в съответствие с изискванията за форма и реквизити, поради което е процесуално допустима.
Разгледани по същество, жалбата е неоснователна.
Производството пред Районен съд – гр. Царево е образувано по жалба на „ВЕНИС МАРИНА” ЕООД против Наказателно постановление № 21/16.08.2013 г., издадено от Директора на РИОСВ гр. Бургас, с което за нарушение на чл. 13, ал. 2 от Закона за защитените територии (ЗЗТ) на основание чл. 83, ал. 2, във връзка с чл. 83, ал. 1, т. 2 от ЗЗТ на дружеството е наложена имуществена санкция в размер на 30 000 лева. За да отхвърли жалбата и да потвърди процесното наказателно постановление, районният съд е приел, че при съставяне на акта и издаване на наказателното постановление не са допуснати нарушения на процесуалните правила – същите са издадени от компетентни и надлежно оправомощени лица, при спазване на законовите изисквания за форма и реквизити. По същество, първоинстанционния съд е приел за безспорно установено извършеното от дружеството нарушение, като наложената санкция е в средния, предвиден в закона размер, като правилно е индивидуализиран от решаващия орган.
Решението на Районен съд – Царево е правилно и следва да се остави в сила.
Предмет на касационна проверка съгласно чл. 218 от АПК е решението на районния съд само на посочените в жалбата пороци като за валидността, допустимостта и съответствието на първоинстанционния акт с материалния закон съдът следи служебно.
Настоящата инстанция намира, че съдебното решение не страда от посочените пороци и е съобразено с материалния закон и процесуалните правила. При постановяването му, съдът пълно и всестранно е изследвал фактическата обстановка, като изложените от решаващия съд мотиви относно възможността за ангажиране на административнонаказателната отговорност на дружеството-жалбоподател са обстойни и се споделят и от настоящия касационен състав. Правнозначимите обстоятелства са установени посредством събраните в хода на съдебното следствие гласни и писмени доказателства, които са надлежно обсъдени от първата инстанция. Районния съд е изложил подробни и изчерпателни мотиви относно материалната законосъобразност на обжалвания акт, като е обсъдил в цялост и възраженията на жалбоподателя пред него. При постановяването на решението не са допуснати съществени процесуални нарушения, съдът е възприел правилна фактическата обстановка и въз основа на събраните доказателства е формирал вътрешното си убеждение.
Възраженията на касатора са неоснователни. Настоящият касационен състав не споделя заявените в касационната жалба доводи за допуснати процесуални нарушение в хода на административнонаказателното производство. Липсата на покана за явяване за съставяне на АУАН не съставлява процесуално нарушение, предвид обстоятелството, че видно от приложения по преписката АУАН, същия е съставен в присъствието на З. К. – управител на „ВЕНИС МАРИНА” ЕООД, т.е. в случая е спазена разпоредбата на чл. 40, ал. 1 от ЗАНН и акта е съставен в присъствие на представляващия дружеството-нарушител. Без опора в доказателствата са и останалите възражения на касатора, за допуснати нарушение на нормите на чл. 42, т. 3 и т. 4 и чл. 57, ал. 1, т. 5 от ЗАНН, а именно липсата на посочване на датата, на която е извършено нарушението и описание на нарушението. В случая, при извършената на 25.03.2013 год. проверка от служители на РИОСВ Бургас е констатирана извършената от санкционираното дружество строителна дейност в резерват „Ропотамо”, съставляваща премахване на съществувалата сграда с идентификатор 58356.67.39.1 по КККР на гр. Приморско и изграждането на нова, която строителна дейност не е съгласувана по предвидения в закона ред. С оглед така посоченото, за съставомерността на деянието е необходимо и достатъчно посочване на датата, на която е констатирана незаконосъобразно осъществената дейност, като е ирелевантно на коя точно дата е започната същата. В тази насока следва да се има предвид, че и самата дейност, като процес не се осъществява само за един ден, който да бъде посочен като дата на извършване на нарушението. Нещо повече – незаконосъобразно осъществяваната дейност е констатирана и към момента на извършване на проверката – в приложения Констативен протокол от 25.03.2013 год. е записано, че дружеството извършва строително-монтажни работи и към момента на проверката се изгражда нова дървена конструкция върху същия терен.
Касационният състав намира за правилни и съответни на събраните по делото доказателства изводите на първата инстанция, още повече, че по делото е допусната и съдебно- техническа експертиза, от заключението по която безспорно се установява цялостното премахване на съществувалата сграда с идентификатор 58356.67.39.1 по КККР на гр. Приморско и изграждането на нова, която нова сграда е с увеличена площ и различна конфигурация. Обоснован е и анализа на първоинстанционния съд, по отношение на представеното писмо изх. № 1179/04.03.2013 год. на Директора на РИОСВ Бургас, по силата на което, административния орган е заявил, че не възразява „ВЕНИС МАРИНА” ЕООД да извърши поисканите ремонтни и поддържащи дейности на предоставените за ползване стопански обекти. При извършената от контролния орган проверка, безпротиворечиво е установено, че дружеството-жалбоподател е излязло извън обхвата на така даденото разрешение за извършване на поисканите ремонтни и поддържащи дейности. Цялостното премахване на съществуващата сграда и изграждането на нова такава с по-голяма площ, по никакъв начин не би могло да се възприеме като ремонтна или поддържаща дейност – ремонтира се и се поддържа нещо което съществува. В случая, съществувалата сграда е била премахната и на нейно място е установено да се изгражда нова дървена конструкция. В посочената като нарушена норма на чл. 13, ал. 2 от ЗЗТ е указано, че строителството на нови обекти, разширението, преустройството и промяната на предназначението на съществуващи обекти, за които не се изисква оценка на въздействието на околната среда, се извършват след съгласуване с министъра на околната среда и водите или с оправомощени от него длъжностни лица, независимо от разрешенията, които се изискват по други закони. В този смисъл, цитираното по-горе писмо на Директора на РИОСВ гр. Бургас не съставлява съгласуване на установените на място дейности, осъществявани от касатора – премахване на съществуващата сграда и изграждане на нова дървена конструкция.
Предвид изложените мотиви касационната инстанция намира решението на районния съд за валидно, допустимо и правилно, поради което същото следва да се остави в сила.
Мотивиран от гореизложеното и на основание чл.221, ал.2 от АПК във връзка с чл.63, ал.1, изречение второ от ЗАНН, Административен съд – гр. Бургас, ХV състав
Р Е Ш И:
ОСТАВЯ В СИЛА Решение № 35/14.03.2014г., постановено по НАХД № 430/2013г. на Районен съд Царево.
РЕШЕНИЕТО е окончателно и не подлежи на обжалване.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
ЧЛЕНОВЕ: 1.
2.
28.
Питащ
29.03.2015 20:58:28
Каква е връзката между Ивелина Василева и Таня Манолова някой знае ли? Такъв чадър за нарушения от страна на министър не е правен на никой!
27.
Запознат
29.03.2015 20:55:26
Почти юриската се казва насрАна! Едно грозно, продажно трътлесто човече с дебели стъкла! Приличат си с Таня Мърсолова по грозотия!
26.
ада ли е така?
29.03.2015 20:55:11
Р Е Ш Е Н И Е
№ 1182/03.06.2013 година, гр. Бургас,
Административен съд – Бургас, в съдебно заседание на двадесет и осми май, две хиляди и тринадесета година, в състав:
Съдия: Веселин Енчев
при секретар Г.Д., разгледа адм.д. № 1076/2013 година.
Производството е по реда на чл. 215 от Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Образувано е по жалба от “Венис марина” ЕООД – Несебър с ЕИК *** против заповед № 265/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
С оспорения акт, на основание чл.57а ал.1 от ЗУТ, е заповядано премахването на преместваем обект, разположен от жалбоподателя без съответно разрешение върху територията на ПИ с идентификатор № 58356.67.39 по КК на община Приморско, резерват „Ропотамо”, представляващ дървена конструкция, предназначена за слънцезащитен навес с площ от 6 м² и размери 2,00/3,00 метра.
Жалбоподателят излага доводи за незаконосъобразност на акта. Твърди, че навесът е съществувал към момента, в който дружеството е въведено в ПИ, а „Венис марина” ЕООД няма нищо общо с неговото първоначално монтиране.
Ответникът прилага административната преписка по издаването на оспорената заповед.
По допустимостта на оспорването.
Жалбата е подадена срещу индивидуален административен акт, по смисъла на чл. 214 от ЗУТ, с който се засягат правата на жалбоподателя и за който е предвидена възможност за съдебен контрол по реда на чл.215 ал.1 изр.1 от ЗУТ. Жалбата е подадена в срок и като цяло - допустима.
Разгледана по същество, тя е неоснователна.
Обжалваната заповед е издадена от компетентен орган. Съгласно чл.57а ал.3 от ЗУТ, заповедите за премахване на обекти се издават от кмета на общината. В случая, оспореният акт е издаден от кмета на общината.
Заповедта съдържа всички необходими реквизити, поради което съдът приема, че е издадена в съответствие с изискванията за форма на административния акт.
В производството по издаването на заповедта не са допуснати процесуални нарушения.
С констативен акт № 10/25.03.2013 година (лист 17-19) служители на община Приморско са установили, че дружеството е разположило върху ПИ с идентификатор № 58356.67.39 по КК на община Приморско, резерват „Ропотамо”, преместваем обект, представляващ дървена конструкция, предназначена за слънцезащитен навес с площ от 6 м² и размери 2,00/3,00 метра.
Въз основа на констативния акт е издадена и оспорената заповед.
Оспорената заповед не противоречи на материалноправни разпоредби.
Съгласно чл.56 ал.2 изр.І от ЗУТ, за преместваемите обекти се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет.
По делото, от страна на жалбоподателя не се спори по факта, че такъв обект е разполжен в ПИ. Спори се относно момента на поставяне на съоръжението.
След като се запозна с материалите по делото съдът приема, че навесът представлява преместваем обект и се използва за осъществяваната от дружеството търговска дейност – ползване на обект „бар-грил Ропотамо”, разположен в непосредствена близост до навеса. Съоръжението е новоизградено, видно от заключението на вещото лице, представените (като приложение) снимки и отговорите на експерта в съдебното заседание.
Разпитаната, като свидетел, Д.д., посетила ПИ в началото на 2013 година, не индивидуализира в достатъчна степен обекта, за да може да бъде направен извод за идентичност между него и описания в оспорената заповед. Д. сочи приблизителни размери на навеса, който е видяла и уточнява, че е бил ограден с нисък парапет – обстоятелство, което не е налице за обекта, описан в заповед № 256/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
Съгласно чл.56 ал.2 изр. първо от ЗУТ, за преместваемите обекти се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет, а за държавни и общински имоти - и въз основа на схема, одобрена от главния архитект на общината. За разположения обект не е представено разрешение от общината. Този отрицателен факт не е опроверган от жалбоподателя. Съгласно чл.170 ал.1 от АПК, в съдебното производство на проверка подлежат съществуването на фактическите основания за издаването на акта и съобразяването на органа със законовите изисквания, към датата на издаването му. В хода на съдебното производство фактическата обстановка, установена от административния орган в оспорената заповед, бе доказана по несъмнен начин.
Затова съдът намира, че жалбата е неоснователна и следва да бъде отхвърлена, поради което, на основание чл.219 ал.1 от ЗУТ, чл.172 ал.2 и чл.173 ал.2 от АПК,
Р Е Ш И
ОТХВЪРЛЯ жалбата на “Венис марина” ЕООД – Несебър с ЕИК *** против заповед № 265/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
Решението е окончателно.
СЪДИЯ:
№ 1182/03.06.2013 година, гр. Бургас,
Административен съд – Бургас, в съдебно заседание на двадесет и осми май, две хиляди и тринадесета година, в състав:
Съдия: Веселин Енчев
при секретар Г.Д., разгледа адм.д. № 1076/2013 година.
Производството е по реда на чл. 215 от Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Образувано е по жалба от “Венис марина” ЕООД – Несебър с ЕИК *** против заповед № 265/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
С оспорения акт, на основание чл.57а ал.1 от ЗУТ, е заповядано премахването на преместваем обект, разположен от жалбоподателя без съответно разрешение върху територията на ПИ с идентификатор № 58356.67.39 по КК на община Приморско, резерват „Ропотамо”, представляващ дървена конструкция, предназначена за слънцезащитен навес с площ от 6 м² и размери 2,00/3,00 метра.
Жалбоподателят излага доводи за незаконосъобразност на акта. Твърди, че навесът е съществувал към момента, в който дружеството е въведено в ПИ, а „Венис марина” ЕООД няма нищо общо с неговото първоначално монтиране.
Ответникът прилага административната преписка по издаването на оспорената заповед.
По допустимостта на оспорването.
Жалбата е подадена срещу индивидуален административен акт, по смисъла на чл. 214 от ЗУТ, с който се засягат правата на жалбоподателя и за който е предвидена възможност за съдебен контрол по реда на чл.215 ал.1 изр.1 от ЗУТ. Жалбата е подадена в срок и като цяло - допустима.
Разгледана по същество, тя е неоснователна.
Обжалваната заповед е издадена от компетентен орган. Съгласно чл.57а ал.3 от ЗУТ, заповедите за премахване на обекти се издават от кмета на общината. В случая, оспореният акт е издаден от кмета на общината.
Заповедта съдържа всички необходими реквизити, поради което съдът приема, че е издадена в съответствие с изискванията за форма на административния акт.
В производството по издаването на заповедта не са допуснати процесуални нарушения.
С констативен акт № 10/25.03.2013 година (лист 17-19) служители на община Приморско са установили, че дружеството е разположило върху ПИ с идентификатор № 58356.67.39 по КК на община Приморско, резерват „Ропотамо”, преместваем обект, представляващ дървена конструкция, предназначена за слънцезащитен навес с площ от 6 м² и размери 2,00/3,00 метра.
Въз основа на констативния акт е издадена и оспорената заповед.
Оспорената заповед не противоречи на материалноправни разпоредби.
Съгласно чл.56 ал.2 изр.І от ЗУТ, за преместваемите обекти се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет.
По делото, от страна на жалбоподателя не се спори по факта, че такъв обект е разполжен в ПИ. Спори се относно момента на поставяне на съоръжението.
След като се запозна с материалите по делото съдът приема, че навесът представлява преместваем обект и се използва за осъществяваната от дружеството търговска дейност – ползване на обект „бар-грил Ропотамо”, разположен в непосредствена близост до навеса. Съоръжението е новоизградено, видно от заключението на вещото лице, представените (като приложение) снимки и отговорите на експерта в съдебното заседание.
Разпитаната, като свидетел, Д.д., посетила ПИ в началото на 2013 година, не индивидуализира в достатъчна степен обекта, за да може да бъде направен извод за идентичност между него и описания в оспорената заповед. Д. сочи приблизителни размери на навеса, който е видяла и уточнява, че е бил ограден с нисък парапет – обстоятелство, което не е налице за обекта, описан в заповед № 256/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
Съгласно чл.56 ал.2 изр. първо от ЗУТ, за преместваемите обекти се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет, а за държавни и общински имоти - и въз основа на схема, одобрена от главния архитект на общината. За разположения обект не е представено разрешение от общината. Този отрицателен факт не е опроверган от жалбоподателя. Съгласно чл.170 ал.1 от АПК, в съдебното производство на проверка подлежат съществуването на фактическите основания за издаването на акта и съобразяването на органа със законовите изисквания, към датата на издаването му. В хода на съдебното производство фактическата обстановка, установена от административния орган в оспорената заповед, бе доказана по несъмнен начин.
Затова съдът намира, че жалбата е неоснователна и следва да бъде отхвърлена, поради което, на основание чл.219 ал.1 от ЗУТ, чл.172 ал.2 и чл.173 ал.2 от АПК,
Р Е Ш И
ОТХВЪРЛЯ жалбата на “Венис марина” ЕООД – Несебър с ЕИК *** против заповед № 265/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
Решението е окончателно.
СЪДИЯ:
25.
Флагман
29.03.2015 20:52:36
Почти юриската на РИОСВ-Бургас да не се опитва да прави манипулации! Толкова е зле горката че губи всяко дело в съда! Как и беше името?
24.
ада ли е така?
29.03.2015 20:45:54
Р Е Ш Е Н И Е
№ 1182/03.06.2013 година, гр. Бургас,
Административен съд – Бургас, в съдебно заседание на двадесет и осми май, две хиляди и тринадесета година, в състав:
Съдия: Веселин Енчев
при секретар Г.Д., разгледа адм.д. № 1076/2013 година.
Производството е по реда на чл. 215 от Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Образувано е по жалба от “Венис марина” ЕООД – Несебър с ЕИК *** против заповед № 265/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
С оспорения акт, на основание чл.57а ал.1 от ЗУТ, е заповядано премахването на преместваем обект, разположен от жалбоподателя без съответно разрешение върху територията на ПИ с идентификатор № 58356.67.39 по КК на община Приморско, резерват „Ропотамо”, представляващ дървена конструкция, предназначена за слънцезащитен навес с площ от 6 м² и размери 2,00/3,00 метра.
Жалбоподателят излага доводи за незаконосъобразност на акта. Твърди, че навесът е съществувал към момента, в който дружеството е въведено в ПИ, а „Венис марина” ЕООД няма нищо общо с неговото първоначално монтиране.
Ответникът прилага административната преписка по издаването на оспорената заповед.
По допустимостта на оспорването.
Жалбата е подадена срещу индивидуален административен акт, по смисъла на чл. 214 от ЗУТ, с който се засягат правата на жалбоподателя и за който е предвидена възможност за съдебен контрол по реда на чл.215 ал.1 изр.1 от ЗУТ. Жалбата е подадена в срок и като цяло - допустима.
Разгледана по същество, тя е неоснователна.
Обжалваната заповед е издадена от компетентен орган. Съгласно чл.57а ал.3 от ЗУТ, заповедите за премахване на обекти се издават от кмета на общината. В случая, оспореният акт е издаден от кмета на общината.
Заповедта съдържа всички необходими реквизити, поради което съдът приема, че е издадена в съответствие с изискванията за форма на административния акт.
В производството по издаването на заповедта не са допуснати процесуални нарушения.
С констативен акт № 10/25.03.2013 година (лист 17-19) служители на община Приморско са установили, че дружеството е разположило върху ПИ с идентификатор № 58356.67.39 по КК на община Приморско, резерват „Ропотамо”, преместваем обект, представляващ дървена конструкция, предназначена за слънцезащитен навес с площ от 6 м² и размери 2,00/3,00 метра.
Въз основа на констативния акт е издадена и оспорената заповед.
Оспорената заповед не противоречи на материалноправни разпоредби.
Съгласно чл.56 ал.2 изр.І от ЗУТ, за преместваемите обекти се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет.
По делото, от страна на жалбоподателя не се спори по факта, че такъв обект е разполжен в ПИ. Спори се относно момента на поставяне на съоръжението.
След като се запозна с материалите по делото съдът приема, че навесът представлява преместваем обект и се използва за осъществяваната от дружеството търговска дейност – ползване на обект „бар-грил Ропотамо”, разположен в непосредствена близост до навеса. Съоръжението е новоизградено, видно от заключението на вещото лице, представените (като приложение) снимки и отговорите на експерта в съдебното заседание.
Разпитаната, като свидетел, Д.д., посетила ПИ в началото на 2013 година, не индивидуализира в достатъчна степен обекта, за да може да бъде направен извод за идентичност между него и описания в оспорената заповед. Д. сочи приблизителни размери на навеса, който е видяла и уточнява, че е бил ограден с нисък парапет – обстоятелство, което не е налице за обекта, описан в заповед № 256/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
Съгласно чл.56 ал.2 изр. първо от ЗУТ, за преместваемите обекти се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет, а за държавни и общински имоти - и въз основа на схема, одобрена от главния архитект на общината. За разположения обект не е представено разрешение от общината. Този отрицателен факт не е опроверган от жалбоподателя. Съгласно чл.170 ал.1 от АПК, в съдебното производство на проверка подлежат съществуването на фактическите основания за издаването на акта и съобразяването на органа със законовите изисквания, към датата на издаването му. В хода на съдебното производство фактическата обстановка, установена от административния орган в оспорената заповед, бе доказана по несъмнен начин.
Затова съдът намира, че жалбата е неоснователна и следва да бъде отхвърлена, поради което, на основание чл.219 ал.1 от ЗУТ, чл.172 ал.2 и чл.173 ал.2 от АПК,
Р Е Ш И
ОТХВЪРЛЯ жалбата на “Венис марина” ЕООД – Несебър с ЕИК *** против заповед № 265/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
Решението е окончателно.
СЪДИЯ:
№ 1182/03.06.2013 година, гр. Бургас,
Административен съд – Бургас, в съдебно заседание на двадесет и осми май, две хиляди и тринадесета година, в състав:
Съдия: Веселин Енчев
при секретар Г.Д., разгледа адм.д. № 1076/2013 година.
Производството е по реда на чл. 215 от Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Образувано е по жалба от “Венис марина” ЕООД – Несебър с ЕИК *** против заповед № 265/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
С оспорения акт, на основание чл.57а ал.1 от ЗУТ, е заповядано премахването на преместваем обект, разположен от жалбоподателя без съответно разрешение върху територията на ПИ с идентификатор № 58356.67.39 по КК на община Приморско, резерват „Ропотамо”, представляващ дървена конструкция, предназначена за слънцезащитен навес с площ от 6 м² и размери 2,00/3,00 метра.
Жалбоподателят излага доводи за незаконосъобразност на акта. Твърди, че навесът е съществувал към момента, в който дружеството е въведено в ПИ, а „Венис марина” ЕООД няма нищо общо с неговото първоначално монтиране.
Ответникът прилага административната преписка по издаването на оспорената заповед.
По допустимостта на оспорването.
Жалбата е подадена срещу индивидуален административен акт, по смисъла на чл. 214 от ЗУТ, с който се засягат правата на жалбоподателя и за който е предвидена възможност за съдебен контрол по реда на чл.215 ал.1 изр.1 от ЗУТ. Жалбата е подадена в срок и като цяло - допустима.
Разгледана по същество, тя е неоснователна.
Обжалваната заповед е издадена от компетентен орган. Съгласно чл.57а ал.3 от ЗУТ, заповедите за премахване на обекти се издават от кмета на общината. В случая, оспореният акт е издаден от кмета на общината.
Заповедта съдържа всички необходими реквизити, поради което съдът приема, че е издадена в съответствие с изискванията за форма на административния акт.
В производството по издаването на заповедта не са допуснати процесуални нарушения.
С констативен акт № 10/25.03.2013 година (лист 17-19) служители на община Приморско са установили, че дружеството е разположило върху ПИ с идентификатор № 58356.67.39 по КК на община Приморско, резерват „Ропотамо”, преместваем обект, представляващ дървена конструкция, предназначена за слънцезащитен навес с площ от 6 м² и размери 2,00/3,00 метра.
Въз основа на констативния акт е издадена и оспорената заповед.
Оспорената заповед не противоречи на материалноправни разпоредби.
Съгласно чл.56 ал.2 изр.І от ЗУТ, за преместваемите обекти се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет.
По делото, от страна на жалбоподателя не се спори по факта, че такъв обект е разполжен в ПИ. Спори се относно момента на поставяне на съоръжението.
След като се запозна с материалите по делото съдът приема, че навесът представлява преместваем обект и се използва за осъществяваната от дружеството търговска дейност – ползване на обект „бар-грил Ропотамо”, разположен в непосредствена близост до навеса. Съоръжението е новоизградено, видно от заключението на вещото лице, представените (като приложение) снимки и отговорите на експерта в съдебното заседание.
Разпитаната, като свидетел, Д.д., посетила ПИ в началото на 2013 година, не индивидуализира в достатъчна степен обекта, за да може да бъде направен извод за идентичност между него и описания в оспорената заповед. Д. сочи приблизителни размери на навеса, който е видяла и уточнява, че е бил ограден с нисък парапет – обстоятелство, което не е налице за обекта, описан в заповед № 256/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
Съгласно чл.56 ал.2 изр. първо от ЗУТ, за преместваемите обекти се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет, а за държавни и общински имоти - и въз основа на схема, одобрена от главния архитект на общината. За разположения обект не е представено разрешение от общината. Този отрицателен факт не е опроверган от жалбоподателя. Съгласно чл.170 ал.1 от АПК, в съдебното производство на проверка подлежат съществуването на фактическите основания за издаването на акта и съобразяването на органа със законовите изисквания, към датата на издаването му. В хода на съдебното производство фактическата обстановка, установена от административния орган в оспорената заповед, бе доказана по несъмнен начин.
Затова съдът намира, че жалбата е неоснователна и следва да бъде отхвърлена, поради което, на основание чл.219 ал.1 от ЗУТ, чл.172 ал.2 и чл.173 ал.2 от АПК,
Р Е Ш И
ОТХВЪРЛЯ жалбата на “Венис марина” ЕООД – Несебър с ЕИК *** против заповед № 265/05.04.2013 година на кмета на община Приморско.
Решението е окончателно.
СЪДИЯ:
23.
Д1
29.03.2015 20:42:54
Таня Манолова и Ивелина Василева са корумпирани лелички които и майка си ще продадат за някои лев! Докога обществото ще търпи хора дадени на прокурор да ни управляват!
22.
До 19
29.03.2015 20:23:46
Радвам се, че се съгласяваш с казаното от 18: "Че Бойчо е глупаво момче го знае целия град! Замесен в куп афери и далавери, дебелака дори не е е състояние да даде определение за "екология"! ИСТИНАТА е по-силна и се вижда от всички, дори и от електората на ГЕРБ!
21.
Зов
29.03.2015 20:17:46
Това мисля всеки разбра но вр.ид може до 6 месеца
20.
Патриот
29.03.2015 20:13:34
Тъпа продажна нация! Таня Мърсолова си плаща на Ивелина Василева и отменят конкурса само и само да я оставят врид!
19.
До 18
29.03.2015 19:51:26
Дори и част от това което твърдиш да е така, не означава че се говори за религиозна вяра а вяра в определени общоморални ценности и идеологии, които властимащите в настоящия момент не зачитат, но това ще им изиграе лоша шега на следващите избори. Все пак в по-голямата си част политическия електорат на Бургас е по интелигентен от този на прикрития си коалиционен партньор и най-вече, че не се страхува да го покаже.
18.
До 17
29.03.2015 19:23:21
За какво вяра става дума?! Че Бойчо е глупаво момче го знае целия град! Замесен в куп афери и далавери, дебелака дори не е е състояние да даде определение за "екология"! Вярата и партийната принадлежност към ГЕРБ не може да бъдат основание за заемане на ръководен пост в държавната администрация! Като сте толкова правоверни - насочете се към кариера в Светата ни църква, а не в системата на МОСВ! Аман от всякакви некадърни простаци, напиращи да цоцат на държавна ясла!
17.
До16
29.03.2015 19:07:25
Еи малоумнико и ти ли си продаде вярата на фесовете или ще си останеш миризлив мангал! Отивайте да правите свирки на братята резаци безгръбначни твари!
16.
Зов
29.03.2015 18:52:57
Абе спрете вече с този Бойчо!Той ли е най големия еколог.Срамота за всички еколози и за град Бургас.ГЕРБ му даде шанс с чисто партийно назначение но човека е прост и простак.Забърква непрекъснато скандал след скандал.Стига партии.Този бардак само компетентен и интелигентен човек може да оправи.Там всичко е стигнало дъното.Трябва външен човек за системата МОСВ но много компетентен. Колкото повече се чака толкова по зле. И без никакви партийни уговорки.Срамота и за този абсурден завършек на конкурса. аман от политически и партийни уговорки.Като е така включете длъжността в местните избори
15.
гошо
29.03.2015 18:43:02
Че какво му е на инж.Георгиев!Познавам го от Нефтозавода и ВХТИ и смея да твърдя,че е добро момче!ННароден и Човечен!
14.
Бургазлия до 12
29.03.2015 18:35:16
Ей капут не ми се прави на търбух.
Пиши истини, не на твоя Бойчо да лапаш търбуха!
Пиши истини, не на твоя Бойчо да лапаш търбуха!
13.
АБВ
29.03.2015 18:31:03
И кво стана турците управляват МОСВ и при ГЕРБ! Ашкосун на министъра!
12.
Бургазлия
29.03.2015 18:28:56
Страх ви е че ако се върне Бойчо ще постави всички еничери на мястото си начело с Таня Манолова!
11.
Пич
29.03.2015 18:13:38
Много хора му завиждат затова го плюят! Пукайте се през гърба плужеци! Освен за анонимни коментари за друго не ставате!
10.
Бургазлия
29.03.2015 18:09:15
Бойчо е помогнал на себе си, за това му е такъв тарбуха!
Сит търбух за проблемите на хората ГЛУХ.
Дебел циганин тоз Бойчо.
Сит търбух за проблемите на хората ГЛУХ.
Дебел циганин тоз Бойчо.
9.
maora
29.03.2015 17:55:40
сега министърката да поеме разходите по делото , вместо държавата
8.
ГЕРБ-Бургас
29.03.2015 17:47:23
Скоро време в РИОСВ няма да остане нито един член на ГЕРБ! Лично министър Ивелина Василева е възложила на Таня Манолова да извършва репресии върху хората!
7.
Ивелина Василева
29.03.2015 17:43:08
РИОСВ-Бургас съм го спазарила за ДПС! Така че относно бъдещия директор там се обръщайте към Делян Преевски и Дурхан Мустафа, а не към мен!
6.
Бургазлия
29.03.2015 17:39:30
На много хора е помогнал Бойчо, но и много му завиждат затова му ядат краката! Тези който пишат злобни коментари са дребни душици продали се на турците за жълти стотинки!
5.
Наблюдател
29.03.2015 17:35:32
Това момче е един от малкото мъжкари в ГЕРБ! Повечето целунаха ръка на ДПС и затова сега в РИОСВ коли и беси еничарката Таня Манолова!
4.
Питащ
29.03.2015 17:30:41
За никого не е тайна, че разБойчо е натурален простак. Напористо политикантче, от което не става и чеп за зеле! На две магарета слама не може да раздели, а тръгнал Директор на РИОСВ пак да ми става! Зависим послушко, стар ерген (па макар и "най-харесван"), другаруващ с мутри, забъркан в куп скандали (Дюнигейт и т.н.). Един близо 40 годишен мъж няма ли семейство, деца - не е никак добра атестация за каквато и да е ръководна позиция! Аман от стари моми и ергени в тоя РИОСВ! Няма ли да се намери някой некорумпиран и почтен професионалист, който да се наеме да чисти Авгиевите обори на бургаската РИОСВ?
3.
Приятел
29.03.2015 17:29:47
Най-големия пич! Дръж се братле ние сме с теб! ГЕРБ те продадоха но и много приятели имаш!
2.
спас
29.03.2015 17:21:14
Още ли ни занимавате с Разбойчо .. чалга глигана на Сле Груп ....
Айде да ляга в саркофага и да му слагаме капака ... заради такива като него природа не остана в България ..
Да си хваща Аудито и да възира ...
Айде да ляга в саркофага и да му слагаме капака ... заради такива като него природа не остана в България ..
Да си хваща Аудито и да възира ...
1.
Бургазлия
29.03.2015 17:20:35
Задължително е в Бургас да има истински служител в РИОСВ.
Оядените прасета да отслабнат и тогава да работят за трада!
Оядените прасета да отслабнат и тогава да работят за трада!