Експерт: Не е изключено самолетът да е взривен
Най-вероятно на борда на разбилия се в Южна Франция самолет да е избухнал взрив, вследствие на което той се е разхерметизирал и е започнал рязко да губи височина. В извънредната ситуация пилотите са успели да предадат само сигнал за бедствие. Ако ситуацията е била друга, то екипажът е щял да сподели с диспечерите какво се случва на борда и каква е опасността за самолета. Това е мнението на президента на Руската асоциация на пилотите и собственици на самолети Леонид Кошельов, предава lifenews.ru. "Пилотите са нямали възможност да говорят с диспечерите, а само са подали сигнал за бедствие. Това сочи към вероятността за взрив на борда на самолета. Нерядко в авиацията са ставали подобни инциденти, когато в багажа залагат взривно устройство, например бомба. При задействането й се разхерметизира корпусът на самолета и връзката пропада, тъй като елекрониката се поврежда.
Тази хипотеза се подхранва и от информацията на германското министерство на транспорта, което обяви, че "екипажът не е изпращал сигнали за помощ. Това са направили авиодиспечерите в Дюселдорф, които са преценили, че със самолета е станало извънредно произшествие и затова не могат да се свържат с екипажа", предаде АФП.
Същевременно обаче спецслужбите на ФРГ обявиха, че на този етап не разглеждат версията за терористичен акт.
Руският експерт обаче изключва вероятността катастрофата да е по вина на пилотите от Germanwings, тъй като те са достатъчно опитни. Той отхвърля и твърденията, че причина за аварията може да е амортизация на 25-годишния самолет.
"Аз съм голям противник на разговорите за възрастта на самолетите, тъй като това не доказва с нищо, че те са по-лоши от новите.
Трудно ми е да си представя, че немската компания Germanwings може да пусне неизправен самолет. Това е много странен сценарий. Пилотите също едва ли са виновни, тъй като на борда е станало нещо много сериозно и те просто не са могли да се справят с него.
Кошельов подчертава, че всички подробности от катастрофата ще станат известни, както обикновено, след откриването и разчитането на записите от черните кутии. Експертите трябва да изучат техническите данни на полета и да разшифроват разговорите на пилотите, които са в първата кутия. Това отнемало няколко часа. По-продължително е изготвянето на техническата експертиза.
Нито една версия за катастрофата на самолета А320 във френските Алпи не може да бъде изключена, заяви и премиерът на Франция Мануел Валс, предаде АФП.
„На текущия етап не можем да изключим никакви хипотези за случилото се“, заяви Валс, като добави, че министерството на извънредните ситуации на Франция е открило кризисен център за семействата на жертвите на катастрофата. Добави Коментар