Виж кои са 9-те най-трудни за каране серийни автомобили
Saab 9-3 Viggen
Viggen за Saab е нещо като буквата М за BMW и RS за Renault. Проблемът в случая е, че тази кола разполага с 230 к.с., а задвижващи са предните колела. Винаги е проблем, когато цялата мощност отива само към предния мост, защото това е рецепта за т.нар. torquesteer. Това е онзи момент, в който подаваш рязко газ и воланът дърпа на една страна. Не е никак приятно, а и не е особено безопасно.
Tatra T77
Tatra T77 няма как да избяга от участие в тази класация. Автомобилът има задно разположен V8 двигател с въздушно охлаждане и swing axle задно окачване (независимо, но не съвсем), което е рецепта за сериозно презавиване. През Втората световна война моделът дори си печели прякор – “Тайното оръжие на Чехословакия”. Защо? Защото много германски офицери са загинали зад волана на T77. Толкова е била лесна за каране.
Ford Model T
Уважаваме до болка Ford Model T, все пак това е първият сериен автомобил в света. Той ни е дал много, но и взима много….от енергията на шофьора. За да успееш да подкараш тази класика, трябва добре да контролираш ръцете и краката си, които през цялото време ще са заети с управлението на големия брой лостове, ръчки и педали.
AC Cobra
Тежка предница, леко дупе, огромно количество въртящ момент – с тази кола винаги си на няколко милиметра ход на педала на газта от това да отидеш да попасеш в полето или да целунеш мантинелата.
Renault Clio V6 Mk1
Никога не е особено разумно да монтираш огромен двигател в градски хечбек със скромно междуосие. Задното предаване пък е черешката на тортата. Още повече, че хора, имали честта да карат този френски изрод, казват, че радиуса на завиване е по- голям от този на Титаник.
Lancia Stratos Stradale
Тази кола изобщо не е трябвало да излиза на улицата. И все пак, хомологацията на състезателната машина е изисквала подобна стъпка от страна на Lancia. Шампионът от WRC Сандро Мунари казва за Stratos, че колата е била напълно непредсказуема и дори да правиш едно и също нещо в един и същи завой, колата е реагирала по различен начин.
Porsche 930 Turbo
Когато Porsche слага турбокомпресор на 911, компанията дава мощност на модела. Мощност, която е можела да те убие за секунди. Проблемът отново се крие в задно разположения двигател, който действал като махало. А когато махалото се заклати, спиране няма.
Reliant Robin
Колите са създадени да имат четири колела. В някои случаи може и повече, но не и по- малко.Reliant Robin доказва това твърдение. Малкият британец има само едно предно колело, както и невероятното умение да се обръща горе-долу на всеки завой. При това без скоростта да е от особено значение.
Dodge Viper ACR
Груб, брутален и непрощаващ – това е Dodge Viper ACR. Ако не умееш да шофираш, по- добре не се качвай в тази кола, защото вероятността да излезеш жив от кокпита е минимален. Viper е като еволюцията – ако си глупав или неспособен, умираш. Толкова е просто. Добави Коментар