Данъчни започват проверки на фризьори и козметици
НАП започва цялостна кампания за намаляване на риска от неотчитане на обороти и неплащането на данъци и осигурителни вноски от фризьори, козметици, маникюристи и др., работещи в сферата на красотата и здравето, съобщиха от пресцентъра на приходната агенция.
Освен контролните мерки и наблюдения на работата на фризьорите, кампанията предвижда изпращането на информационни материали до рисковите лица, така че те да могат да поправят поведението си, преди НАП да подложи бизнеса им на проверка.
Анализ на сектора на здравето и красота за периода 2008-2013 г. показва, че рискът от неотчитане на приходи от фризьори, козметици маникюристи и други, предоставящи услуги в сферата за красота и здраве, се проявява средно в 82% от случаите.
Данъчните отчитат още, че през 2013 г., заради свързването на касовите апарати с НАП, има спад с около 4% на този показател. Данните на агенцията сочат още, че щетата за бюджета от неплащане на преки и косвени данъци от фризьори и козметици на година средно възлиза на 15,2 млн. лв., а от осигурителни вноски - на 10,1 млн. лв.
Кампанията на данъчните предвижда контролни мерки чрез наблюдения, проверки и ревизии да бъдат предприети към 200 обекта на лица от бранша в цялата страна. Освен това, част от работещите в сферата, при които се наблюдава известна степен на отклонение при деклариране на годишните обороти и печалби, ще бъдат предупредени от НАП чрез е-писмо.
От НАП напомнят, че срещу всяка заплатена услуга, законът изисква издаването на документ. Сигнали за неиздаване на платежен документ от фризьори, козметици, маникюристи и др., гражданите могат да подават на телефон 0700 18 700, уточняват от агенцията.
Според наблюдения в Бургас, фризьорите имат касови апарати и са готови за всякакви проверки, но де факто не издават касови бонове. Те отчитат до две подстргивания на ден, а работят десеторно повече, особено по празници. Маникюристи и козметици пък изобщо не си дават труд да чукат по апарата, а често и поставените на видно място ценоразписи нямат нищо общо със сумата, която клиентът брои накрая. /24chasa
3
Коментара по темата
3.
11111
27.02.2015 08:26:43
А лекарите кога ще ми подхванат и тях?! Прибират си такси , а касова бележка досега не са ми дали. Да не говорим, че ми се наложи да ми издадат, тъй като беше разход за работодателя и ми казват: " Ела утре, че има проблем" Настоявах, че няма да как да стане, нямам излишно време и какво се оказа-в апарата няма касова лента!!!! А добър ден! И е чаках уж да отиде до колата, че останала там, да не говорим, че 10 минути го гледаха как да пуснат касовата бележка! Време е да ги преслушат и тях, защото се оказва, че в тази държава лекарите са май са най-богати!
2.
да
26.02.2015 00:48:58
В момента в който влезете във фризьорският салон моментално питате за цената...ако не ви изнася ,пробвате следващият...
1.
6666
25.02.2015 21:36:26
Крайно време беше да ги подхванат и тях !