ЖП тунелът Бургас-Варна пред срутване заради свлачище
Годината е 1986, а строителството на високоскоростни ЖП линии - държавен приоритет. Три тунела, естакади и 120 километра релси трябва да направят по-удобно пътуването между Бургас и Варна за пътници и за товарни композиции.
„Около 6-7 милиона долара се отпуснаха за закупуване на нова техника... На три смени работеха хората, тук кипеше живот в целия район", спомня си проектантът на ЖП тунел „Лозарево” Младен Младенов.
Близо 3-километровото съоръжение е най-дълго строеното у нас. С демокрацията проектът няколко пъти временно е замразяван, за да спре преди четири години. Изоставен, сега тунелът е превърнат в убежище на птици - гълъби, лястовици и дори прилепи.
„Някои хора казват: Трябва да се зададат някъде много товари, тогава да се прокарат комуникации. Други пък твърдят, че ако има комуникации, те товарите сами идват... Мисля, че тази линия е нужна", коментира главният проектант инж. Петко Янков.
Активизирало се от дъждовете свлачище обаче може да сложи край и на последните надежди от тук да мине влак.
300 метра остават, за да се довърши съоръжението и още десетина километра, за да бъде пусната поне част от линията в експлоатация.
От "Железопътна инфраструктура" поясниха за bTV, че проектът за удвояване на линията Карнобат- Синдел, на стойност 200 милиона евро, се състезава за европейско финансиране по новия инвестиционен план, известен още като плана „Юнкер".
А за свлачището ще се търсят пари от бюджета на компанията.
9
Коментара по темата
9.
Стойчо
16.06.2015 23:37:05
Лека корекция журналета... Най-дългия тунел в Б-я си остава Козница между гарите Стрема и Копривщица - 5805 м. :)
8.
Дернев
21.02.2015 09:58:04
Тунела е важен и трябва да стане. Просто Вн трябва да разберат, че е по-важен за тях от АМ"Хемус", където те хвърлят усилията си. А това води до къде законно, къде незаконно отклонение на държавни и европейски средства и загуба на ценно време.
7.
КОЙ??КОЙ???КОЙ????
20.02.2015 14:48:34
100 милиона отиват в небитието.... ако не се вземат мерки..........
6.
Ilieva
19.02.2015 00:15:39
По време на комунизма по този тунел се работеше и пари имаше,а като дойде демокрацията парите изчезнаха,затваряха го,отваряха го и го оставиха да се срути!Виновни няма!
5.
Buden
18.02.2015 17:15:25
Участъка е е Карнобат - Варна , част от жп линията София - Карлово- Карнобат - Варна, но поредния малоумен Джурналист така го е написал, че никой не може да го разбере .
4.
Альоша тримаденко
18.02.2015 14:28:21
Гадни комуняги все пак западния капитализъм е на светлинни години от другаря путкин и ордата му нали.Строяло се било бла-бла..
3.
От Бургас
18.02.2015 11:27:55
Не е ясно за каква ЖП линия е писано.
Проекта Бургас-Варна минава покрай морето. Бургас, след 5-ти километър моста стои, м. Черно море, с. Лъка, Сл. Бтяг) В тунелите над Сл. бряг оитлежаваше коняка Сл. Бряг). Нерде Варна/Бургас, нерде Лозарево
Проекта Бургас-Варна минава покрай морето. Бургас, след 5-ти километър моста стои, м. Черно море, с. Лъка, Сл. Бтяг) В тунелите над Сл. бряг оитлежаваше коняка Сл. Бряг). Нерде Варна/Бургас, нерде Лозарево
2.
ne be
18.02.2015 10:47:29
До da be
Все пак се е строяло. Можеш ли да ми кажеш за 25 г. капитализъм колко тунела се построиха и колко високоскоростни ЖП линии?
Все пак се е строяло. Можеш ли да ми кажеш за 25 г. капитализъм колко тунела се построиха и колко високоскоростни ЖП линии?
1.
da be
18.02.2015 10:27:12
Простотии от времето на соца. Ако беше Бургас - Варна щяха да надупчат напряко не да обикаля половин България. Типично по социалистически - един 3 км тунел - 2 петилетки. В Алпите за 6-7 години тунела е 57 дълъг. Кой му трябва жк. Бургас - Варна за 5 часа и над 250 км.