Швейцарски експерти разследват аварията на правителствения самолет
Авариралият Фалкон е запечатан на стоянка на летището до началото на техническата експертиза, която трябва да извършат швейцарските авиоинженери.
Причината за аварийното кацане е проблем с единия колесник, който не успял да се затвори след излитането на самолета от Летище София.
Няколко часа преди инцидента, началникът на правителствения авиоотряд 28 подаде оставка заради недостатъчното финансиране на отряда. Той заявил, че с този бюджет не може да се поддържат летателните средства.
Снощи министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че служителите на авиоотряда са реагирали изключително професионално по време на инцидента.
„Надявам се, че е случайно съвпадение, но изпълнителният директор на авиоотряда подаде оставка. Дано да е случайно съвпадение с инцидента! Не вярвам да има каквато и да е умисъл. Ако се окаже, че има такава, нещата ще са много по-тежки от ревизия“, заплаши министърът.
В “Денят започва” по БНТ пък бившия директор на “Авиоотряд 28″ Пенчо Пенчев съобщи, че самолетът е въведен в експлоатация през 2001 година. Според него той е един от най-добрите в класа си, много модерен самолет с изключителна аеродинамика.
“От техническа гледна точка – много добър самолет”, каза Пенчев. До сега не е имало проблеми от технически характер с него. Екипажите са едни от най-опитните. За командира, който е бил вчера, Пенчев разказа, че е най-опитният пилот в отряда, изключителен професионалист, дългогодишен инструктор. Той смята, че единственият обективен проблем, който съществува още с закупуването на самолета, е препоръката да стои в хангар, който така и не е осигурен. По време на техническите прегледи е установено нарушение на лаковото покритие като преди три години в Швейцария то е било изцяло сменено. Пенчев предполага, че е имало проблеми в електрониката, но пилотите са действали изключително грамотно. Според него не е спестявано от техническата поддръжка на самолета през годините. Добави Коментар