Надзорът за билетната система в градския транспорт на Бургас е гарантиран. Ако румънската Uti се провали - няма да платим
-Да, готови сме да подпишем договор. Комисията за защита на конкуренцията(КЗК) е отхвърлила жалбите на две фирми. Във Върховния административен съд(ВАС) е обжалвала една от тях, но доколкото знам вече е оттеглила жалбата си и оттук нататък няма пречки да подпишем договор с фирмата-победител – Uti group.
-Как успяхте да убедите консорциума атакуващ процедурата във ВАС да оттегли жалбата си?
-Не знам. Така са си решили. Трябва тях да попитате.
-Можеше ли Бургас да загуби парите по този лот на проекта за Интегриран градски транспорт, ако ВАС беше върнал преписката отново в Община Бургас?
-Реално имаше. Ясно е, че, ако не изпълним проекта по Интегрирания градски транспорт ще загубим средствата. Крайният срок, в който трябва да се усвоят тези 18,8 млн.лв. е април 2016 година.
-Имате ли подозрения, че румънската фирма Uti, която е класирана на първо място ще се справи с тази поръчка?
-Нямаме подозрения, че няма да се справи. Напротив. Доколкото разбираме Uti group са реализирали много подобни проекти в международен аспект и винаги са си вършили работата доста добре. А и не забравяйте, че надзорът е в наши ръце - ако те не изпълнят това, което трябва – няма да им се плати.
-Какви бяха референциите на Uti group, къде другаде са внедрявали подобни системи?
-Влизаме в тема, която е от компетенцията на комисията. Аз самият не съм неин член, но знам, че са представили референции от Румъния, работили са по проекта в София, както и Министерството на транспорта в България. Изпълнили са и проекти от Европейската комисия. Според мен имат достатъчно опит.
-Кога ще се реши дали други превозни средства на масовия транспорт – например таксита, ще може да се движат по бързите автобусни линии?
-В момента се обсъжда транспортната схема. Колегите използват и срещите с гражданите за обсъждането на бюджета, за да може да се започнат и дебатите. Но все пак това ще го подложим на широка дискусия, за да се избере най-приемливият вариант.
-А как ще контролирате нарушителите, които се движат по бързите линии?
-Контролът ще се извършва и от УКОРС, и от КАТ. А и предвиждаме по всички линии на BRT да има видеонаблюдение. Нарушителите ще бъдат записани и ще получават глобата си автоматично.
5
Коментара по темата
5.
Idarat al Aman al Bostan
13.01.2015 13:37:47
Утито е част от фирмите на Румьнското Разузнаване приближена до Румьнското МВР собственика е Евреин с румьнска жилка служител в Мосад
4.
бургазлия
13.01.2015 13:26:49
Дали румънците са платили на конкуренцията, или мутра на власт е упражнила влияние, кой да ти каже...
3.
XXX
13.01.2015 11:58:26
Предпочитам тази работа да я свъши чужда фирма с опит, било то и румънска, пред варианта сбирщайн от български фирмички създаден само за да участват в конкурса.
Трябва да се спре с практиката да печели фирмата предложила най-ниска цена а после само се оплакваме от качеството.
Ясно е, че румънците са си платили на другата фирма да изтегли жалбата и тази фирма ще се приспадне от инвестицията под някаква форма. По този начин вече беше изнудена и фирмата спечелила пробива към Струга.
Трябва да се спре с практиката да печели фирмата предложила най-ниска цена а после само се оплакваме от качеството.
Ясно е, че румънците са си платили на другата фирма да изтегли жалбата и тази фирма ще се приспадне от инвестицията под някаква форма. По този начин вече беше изнудена и фирмата спечелила пробива към Струга.
2.
Dimitar Nikolov
13.01.2015 11:45:14
Po-dobra e, 4e se e ot4ela na kogoto triabva... kato mu vidish turbuha na Stoy4ev, ste se setish!!!!
1.
кмета
13.01.2015 11:39:43
Той не бил компетентен да каже защо тази фирма е по-добра, като не межеш си уволнен...