Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Как ДПС усвои 1,5 млн.лв. с най-безумния път в Бургаско – между селата Венец и Терзийско

Техническият ръководител и работниците са с шуби на сливенската „Биндер“ООД на Батко и Братко. Как мислите - дали по този път две коли ще могат да се разминат?
Ключови думи: Георги Кенов, Карнобат, Сунгурларе, Георги Димитров, Растеж и устойчиво развитие на регионите, Мегаинвест холд, Запрянови 03, Автомагистрали Черно Море, Пътно поддържане Сливен, Инжстройинженеринг, Димо Димов, Димитър Дъбов
Ще потънат ли 1,5 млн.лв. държавни пари в най-безумния път в държавата – този, който свързва 103-те жители на сунгурларското село Терзийско със село Венец в Община Карнобат? Този въпрос си задават мнозина, след като в началото на година по инвестиционния механизъм на министерството на финансите „Растеж и устойчиво развитие на регионите“ на Община Сунгурларе бяха отпуснати 1 542 773 лв за „стабилизация на съществуващ селскостопански път“.

Плановете да се положи асфалт за 1,5 млн.лв. върху горския път, свързващ две слабо населени места, разбуни духовете още през февруари т.г. (ВИЖ ТУК). Оказа се, че Община Сунгурларе дори няма работен проект, а само идеен! Сиреч – кандидатствала е с картинка и мотивация, събрана на една страница А4 формат.  Малко, но напълно достатъчно, за да получи милион и половина лева.

Нашата проверка установи, че сунгурларският кмет на ДПС Георги Кенов стартира процедурата за избор на изпълнител през май т.г. След проектирането СМР-ата са остойностени за 1 262 500 лева, без ДДС (1 515 000 млн.лв., с ДДС).

За да не стават грешки, се поставят високи прагове пред желаещите да участват в поръчката – минималния оборот от строителни дейности на фирмите трябва да е 3 млн.лв., без ДДС. Т.е. - два и половина пъти по-висока сума от прогнозната стойност на поръчката. Поставя се праг и за технически спецификации-  все едно се строи не междуселски път, а първокласно шосе или магистрала. Отново, за да няма „грешки“ -  най-субективният фактор в обществените поръчки „техническо предложение“ оформя 40 % от общата оценка.

Оферти подават шест фирми, става ясно от преписката в Агенцията за обществени поръчки(АОП). Дупнишката „Мегаинсвест холд“ ЕООД, „Запрянови 03“ ООД, „Автомагистрали Черно море“ АД, ДЗЗД „Венец 2014“, „Пътно поддържане-Сливен“ ЕООД и „Инжстройинженеринг“ ЕООД. Всички те по един или друг начин са свързани с БСП или ДПС.  „Автомагистрали Черно море“, например е собственост на шуменския бизнесмен Димо Димов, един от най-близките на доскорошния сив кардинал на БСП Димитър Дъбов. За „Мегаинвест холд“ ООД от Дупница пък се твърди, че гравитира около Делян Пеевски.

За победител е определена варненската „Инжстройинженеринг“ ЕООД, която печели процедурата с предложена цена от 1 261 520 лв. Това е само с 980 лева по-ниска цена от тази на прогнозната стойност, което е най-ясното доказателство, че реален търг не е имало, а повечето фирми са подали идентични формални оферти, за да се създаде впечатление, че средствата са изразходени прозрачно. Договорът е подписан на 17 септември, а поставеният срок за работа – 2 месеца. Нов ясен показател, че всъщност там няма кой знае какво да се строи.

В края на октомври стартира асфалтирането на коларския път. Почистват се храсти и дървета, поставят се няколко пръста дренаж и се преминава към асфалтирането. Пътят запазва коларската си широчина, което прави невъзможно разминаването на два автомобила, ако някога това изобщо се случи, защото тук се движат основно джиповете на ловджии, а стотината стари хора от Терзийско почти не го напускат.

Ремонтът за 1,5 млн.лв. започва някъде около километър след с.Венец. Този кален сокак води към новото шосе. Ако можете да стигнете до него
До шосето за Терзийско откъм Венец, трудно може да се стигне, провери нашият репортерски екип.  Табели няма и за да откриеш правилната посока трябва да разчиташ на навигацията на хората от село Венец. Трябва ти и високопроходим автомобил, защото се минава около километър по черен път, който е собственост на Община Карнобат. Той те отвежда към най-затънтената част на Венец - до изоставени къщи и селскостопански обори. Там от нищото започва шосето за сунгурларското село Терзийско! За да свърши по аналогично абсурдния начин около 5-километровата отсечка. Пишем около 5 километра, защото никъде в тръжните книжа не открихме с каква дължина е въпросният път.

Абсурдите обаче не спират дотук. Противно на очакванията по обекта да се трудят служители на варненската „Инстройинженеринг“ ЕООД, такива липсват, установи наш репортер при проверката ни във вторник. Двата камиона, полагащи дренажа, са със сливенска регистрация, а неколцината работници са със шуби, брандирани с логото на сливенската „Биндер“ ООД. Това е същата тази фирма, заради която през 2008 година спряха европейското финансиране за България, заради скандала „Батко и Братко“. От 2012 година компанията формално има нов собственик – Иван Ангелов от старозагорската „Градус.

„Биндер“ участва в тази обществена поръчка чрез дъщерната си фирма „Пътно поддържане-Сливен“ ЕООД. Най-вероятно са наети като подизпълнители от варненската „Инжстройинженеринг“ ЕООД. Но от думите на работниците става ясно, че участието на „Инжстройинженеринг“ ЕООД в поръчката е фиктивно. „Биндер“ ООД и „Пътно поддържане-Сливен“ ЕООД извършвали всички СМР-та по проекта. Според твърденията на техническия ръководител работата съвсем скоро щяла да свърши. Още тази седмица били готови да полагат асфалта и да издават обекта.

Кметът на Сунгурларе Георги Кенов е убеден, че това асфалтиране е с фундаментално значение за развитието на общината. Както и честите му воаяжи до Лас Вегас и близкото обкръжение от млади консултантки по разни проекти
Във Венец никой не се вълнува, че пътят за Терзийско се асфалтира. Не им бил потребен. През там минавали само ловците от селото. Всички се чудят кому бе нужно да се асфалтира междуселският калдъръм. Но когато проектът бе одобрен, кметът на Община Сунгурларе Георги Кенов излезе пред медиите и обяви, че пътят ще е от фундаментално значение за развитието на общината.

През февруари т.г. сунгарларският кмет се разсърди на карнобатския си колега Георги Димитров, заради това, че отказа да отчуждава имоти с общински средства. Кенов изрази готовност Сунгурларе да плати и за отчуждените земи в Община Карнобат - само да се изпълни проекта.

Той така и не отговори кому бе нужен този важен „приоритет“, освен на тези, които предварително са били наясно как да се усвоят 1,5 милиона лева от българския данъкоплатец по възможно най-безконтролния начин.
23
Коментара по темата
23.
satelit
30.12.2014 18:02:21
Стига сте плюли Кенов,осата Н.Русев се стяга както винаги да става кмет!!!Та тогава ви жалка майка....."ще цъфни и вържи"...
22.
ММ
30.12.2014 10:36:43
Тоя КЕНОВ излезе най големия крадец на всички времена,от където може да открадне той е там,измамник,бандит,разбойник,престъпник,пумиар,крадеца вика дръжте крадеца,на него все хората са му виновни,що не вземе да погледне и насрания си гъз,вместо да обвинява другите за неговите далавери.
21.
СВИЛЕН МАЛИНОВ
23.12.2014 23:09:31
ТЪПИ СУНГУРЛАРЦИ,ТОЗИ КМЕТ КЕНОВ Е НАЙ УСПЕЛИЯ КМЕТ ДО СЕГА ОТ 25 ГОДИНИ,ДА Е ЖИВ И ЗДРАВ,НИЕ ОТ АТАКА ЩЕ ГЛАСУВАМЕ ЗА НЕГО ЗА ОЩЕ ЕДИН МАНДАТ ЗА ДА ВИ ДООПРАВИ.
20.
безразличен
22.12.2014 21:40:19
ооххх вижте охраненатааа свиня майка на последната снимкааааа не може да слезе от колата
19.
baba qga
19.12.2014 20:33:48
Аз пак искам да оправи пътя до Манолич.... още 20 години ли ще чакаме....
18.
АЛТЪН ДПС
19.12.2014 20:31:47
ПАРТИЙ МНОГО, НО ГИ КОМАНДВАТ ЕДНИ И СЪЩИ ХОРА. КЕНОВ- ПОДЛОГА
17.
ММ
19.12.2014 09:12:13
Глупаци тоя кмет знае само да краде и нищо друго
16.
ММ
18.12.2014 10:01:02
Защо кмета с тези пари не ремонтира пътя Терзийско-Грозден-Сонгурларе.
Защото няма интерес
15.
Turcheto aitos
18.12.2014 07:42:26
Това е защото продължавате да наемата стари чички да ви вършат работата а при тях винаги трябва да има и за тях нали те се мислят за диктатори и според тях е длъжно и за тях да има %
14.
Карнобатман
18.12.2014 04:03:08
този път ако върши работа на друг освен на Савой Клуб , нека да се обоснове ... иначе оставам с мисълта че е само за завода, щото на друг работа не върши, 1 515 000 млн.лв., с ДДС ОТИДОХА В ТЯХНИТЕ ДЖОБОВЕ...
13.
сунгурларе
17.12.2014 23:30:56
Всеки ден минават маршутки по този път да е жив и здрав кмета на общтина сунгурларе че мисли за малките населелени места
12.
за Сунгурларе
17.12.2014 23:29:50
А истинските(и глупави) гласоподаватели от селата си чупят колите да отидат до общинския център
11.
Чапая
17.12.2014 22:49:32
Този път винаги е липсвал на с.Терзийско. Нашите отци биха се радвали много да го видят. Района е известен отдавна селскостопаските култури- лозя, лавндула, слънчоглед, зърно, до 1990 имаше 4 сюри овце и една кози.Нищо не прече всичко това да се въстанови.
10.
До Кенова
17.12.2014 21:13:22
Кенова, ти май не знаеш, че мъжът ти е от ДПС /т.е. кмета на Сунгурларе/, а синът ти е от ББЦ! Голям смях, бе Кенова! Голям смях!
9.
до хахо
17.12.2014 21:05:53
Хахоооо този с 4000 дк. осигурява работа на такива като теб и мен и плаща данъци повече от нас , така че спри да слорадстваш ами уважаваѝ бизнеса...
8.
Кенова
17.12.2014 20:55:59
Защо ДПС?!???? Той Кенов е от ББЦ.
7.
наивник
17.12.2014 19:31:37
Ако е само този път ще хвърляме капи и ще храним кмета Кенов с мед и масло, на тероторията наречена България като този обект има още десетки хиляди, ама ние си мълчим, кучетата си лаят, кервана си върви...
6.
Xaxo
17.12.2014 18:19:32
4000 дка лозя,ама частни лозя нали.И що трябва с мойте пари от данъци да правят път на Сульо и Пульо да си бере по-лесно гроздето.
5.
Xaxo
17.12.2014 18:19:32
4000 дка лозя,ама частни лозя нали.И що трябва с мойте пари от данъци да правят път на Сульо и Пульо да си бере по-лесно гроздето.
4.
Гад Мръсна
17.12.2014 18:01:07
Пишете ПЪЛНИ ПРОСТОТИИ!!!Всеки ден минавам от там,за асфалт и дума не може да става още понеже все още тръмбоват чакъла,отсечката е 6 км и е достатъчно широка,да се разминат 2 камиона,а не 2 коли..! Дренажните канали са стандартни с бетонови корита! И да пътя е нужен,защото без него се затруднява работата на близо 4000 дка лозя!
3.
у4ител
17.12.2014 17:27:43
браво на кмета от 10 години патуваме от карнобат за сунгурларе най сетне ще стигнем на време за работа благодаря ти кмете
2.
Savoy
17.12.2014 17:21:26
е пътя е за завода то е ясно, само вие незнаете
1.
зрител
17.12.2014 16:15:50
Има лозя в Терзийско и Завод във Венец :)
  Добави Коментар
Нов политически трус в Южна Корея! Внесоха импийчмънт и срещу действащия президент Страната изпадна в политическа криза, когато президентът Юн Сук-йол, който е временно отстранен, обяви военно положение на 3 декември Брутални кадри от френско летище! Кюрди смляха от бой турски младежи без причина Пострадалите чакали полет за Турция на аеропорта "Шарл дьо Гол" в Париж
Изхвърлиха бебе на магистрала Разследващите са претърсили района за записи от камери и хора, които може да са били наблизо, когато детето е оставено Папата отвори „свещена врата“ в италиански затвор Франциск проявява специално внимание към лишените от свобода по време на 11-годишното си папство
Босненският министър на сигурността е арестуван за корупция Акцията се води от Министерството на вътрешните работи Крим обявява извънредно положение заради нефтения разлив Керченският проток е сцена на сериозна екологична криза
Редица квартали на София са без ток Вижте къде няма електричество На Витоша: Непочистени пътища, не може да се стигне до ски пистите Колоната от автомобили към хижа "Алеко" започва от Драгалевци и е километрична
Почина Георги Христов Три населени места в Община Троян са без ток Снежната покривка достигна 95 см
Байдън иска от Пентагона да продължи активните доставки на оръжия за Украйна Светът вече тръпне в очакване пред датата 20 януари, когато сенилният старец ще бъде заменен в Белия дом от Доналд Тръмп От 10 месеца няма и следа от 17-годишната Ивана от Дупница Дори награда от 50 000 лв. не доведе до щастлива развръзка