Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

ТИМ посегна към "БДЖ Товарни превози"

Държавната компания има много вземания, но те са към офшорки
Ключови думи:
Въпреки че все още официално не е обявена приватизационна процедура за "БДЖ-Товарни превози" основните кандидати за компанията вече са ясни, съобщава Клуб Z.

Единственият сериозен стратегически инвеститор, който не само че не е загубил, а е засилил интереса си към закъсалото дружество, е румънската "Груп Феровиар Ромън". Тази компания и в момента присъства на пазара на жп превози у нас, тъй като е съсобственик в най-големия частен жп превозвач у нас "Българска железопътна компания". Другият акционер в това предприятие е собственикът на "Агрополихим"-Девня Филип Ромбаут.

Според запознати "Груп Феровиар Ромън" вече е събрала екип от водещи специалисти в жп сектора, които ще трябва да направят екшън план, с който "БДЖ-Товарни превози" да бъдат стабилизирани финансово бързо след приватизацията им. Освен това за подобно развитие на нещата около БДЖ има и стабилна политическа основа.

След като демократът Клаус Йоханис стана президент на Румъния, София трудно би могла да обясни, защо е предпочела друга оферта, която не е от стратегически инвеститор.

Освен "Груп Феровиар Ромън" обаче се очаква в наддаването за "БДЖ-Товарни превози" да се включи и мощна варненска групировка, която вече има концесии върху летища, речни пристанища и дори собствена авиокомпания. Клуб Z не посочва името на консорциума, но за всички е ясно, че става въпрос за ТИМ.

Други сериозни играчи за БДЖ едва ли ще дойдат. Около предстоящата сделка слухти и австрийска компания, която предлага услугите си като "ракета носител", която би могла във всеки един момент да официализира интересите на български бизнесмени, предпочитащи да стоят на сянка. До момента обаче австрийците не могат да намерят клиент. Според неофициална информация бизнесменът Христо Ковачки, който е най-големият длъжник на БДЖ (над 15 000 000 лева!), няма да подава оферта за предприятието.

Руските държавни железници (РЖД) за момента също  са аут от играта. За тях основен приоритет е закупуването на гръцките железници в комплект с пристанището на Солун, но засега замисленият сценарий удря на камък.

Продажбата на "БДЖ-Товарни превози" трябва да мине много бързо и безпроблемно, обясниха източници на Клуб Z от ГЕРБ. Според тях това ще стане като не се обявява нова приватизационна процедура, а като се размрази предишния опит за раздържавяване, който бе спрян в момента когато партията на Бойко Борисов сдаде властта през февруари миналата година.

Замисълът на новото ръководството на БДЖ предвиждал още Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол да наеме като консултант фирма на бивш шеф на жп компанията, който бе неин шеф по време на първото правителство на ГЕРБ.

От продажбата на "БДЖ-Товарни превози" в хазната едва ли ще влязат значителни средства. Според експертите цената на жп компанията ще е близка до стойността на собствения капитал на предприятието, който е 69 милиона лева. В компанията работят над 3000 души, а голяма част от вземанията са от офшорки, които нямат никакво намерение да ги плащат.
6
Коментара по темата
6.
5678
23.11.2014 20:26:29
Както винаги траперът е много, много прав.......за съжаление!
5.
1234
23.11.2014 17:10:34
Цялото БДЖ никой не го иска - искат само Товарни превози.
4.
извора
23.11.2014 15:52:05
Никой няма желание за това дружество ВЕЧЕ,няма балъци да си хвърлят ей така парите ,разберете ,че не го искат това БДЖ!!!!
3.
хахах
23.11.2014 15:28:06
Първо го приписваха на Василев, после на Пееф, сега на варненци, а накрая ще се окаже, че никой не го иска БДж-то и дори не си е помислял да си хвърля паричките в тази бездънна яма.
2.
trapera
23.11.2014 14:46:21
Всички – без никакво изключение – от олигарсите, в чийто интерес ГЕРБ управлява Отечеството, са продукт на БКП, ДС или производните им мутри.

- ГЕРБ наля повече пари в АЕЦ-Белене – т.е. в Богомил Манчев – отколкото тройната коалиция.

- ГЕРБ даде на Цеко Минев повече ресурси (и написа за него повече закони), отколкото тройната коалиция.

- ГЕРБ вдигна процента пари на държавните фирми, наливани в Корпоративна банка – Цветан Василев, от 40 на сто (при тройната) на над 80 процента; в енергетиката (т.е. в най-червеното котило) тези пари са вече 90 процента. Като резултат, Цветан Василев държи над 12 процента от БВП.

- ГЕРБ направи така, че ТИМ да държат 10 процента от БВП; ТИМ дават тон за песен и в ЧЕЗ, и в ЕнергоПро – ще рече, окопаха се и в енергетиката. ГЕРБ им позволи това.

- ГЕРБ продължава да налива нашите пари във фирмите на Васил Божков-Черепа, техният любим магистрален строител.

- ГЕРБ направи всичко възможно, за да построи АЕЦ-Белене (Борисов твърдеше, че ако атомният бойлер го няма, цената на тока щяла да се вдигне 18 пъти).

- От ГЕРБ се хвалят, че са дали на руснаците „Южен поток” напук на възраженията на Брюксел.

От всички комунисти, яхали България в последните десетилетия, ГЕРБ са най-зловещите, защото дори не си правят труда да се правят на цивилизовани поне пред публиката. И резултатите ще бъдат същите.

Ще изпиете, драги, горчивата чаша до дъно отново. Този път ще ви я поднесат „антикомунистите” от ГЕРБ.
Помислете си само: поне една-трета от икономиката и още толкова от банките е в ръцете на мутри с комунистически произход и братски връзки с Москва.

Какво означава това ли? Ето какво:

- Предстои финансов крах от кипърски тип. Ако ми кажете, че четирите гангстерски банки у нас са стабилни, аз пък ще ви кажа да си припомните 1996-та. Те са толкова стабилни, колкото тогава беше Първа частна банка. И ще последват нейната съдба. Има надзор на БНБ, ще кажете. То и през 1996-та имаше – упражняван от същите хора, които „надзирават” нещата сега.

- В първите три месеца на годината потреблението на ток е паднало с 30 на сто, на горивата – с малко по-малко. Какво означава това ли? Всичко е спряло. ГЕРБ и техните приятели окончателно са удушили иконимиката; но не са станали по-малко алчни. Оттук:

- Още в края на лятото ще започнат да се случват странни и неочаквани неща. Внезапно ще изчезват (уж поради временни затруднения) някакви стоки или услуги. Ще се появят някакви временни ограничения върху финансовия оборот; временно няма да се плащат заплати, хонорари, дължими суми по договори и осигуровки, както и евентуално лихви по спестяванията. Без много шум ще се пуска държавен дълг и ще се вземат заеми. Олигарсите ще озвереят и ще тръгнат съвсем откровено да крадат публичните ресурси, без да се съобразяват с никакви закони. А през зимата ще лъсне грозната истина: че в държавата няма нито пари, нито – храна.

Това са, уважаеми „сини хора” (терминът не е мой – на Костов е) вашите „антикомунисти” от ГЕРБ. Решили сте – крепете ги. Но се гответе за момента, в който цъфне сметката…
1.
Славяна
23.11.2014 13:28:35
Ето как се раждат слуховете и спекулациите! Все още никой не е обявил нищо официално, даже не се знаят имената на компанийте, които евентуално биха се включили в едно наддаване за БДЖ, но определени медии започват с предположенията.
Много непрофесионално!
  Добави Коментар
Кметът на Минерални бани остава под домашен арест От прокуратурата коментираха, че разследването продължава, като е възможно и повдигането на нови обвинения Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути Тя е била оборудвана с шест бойни глави: всяка от тях оборудвана с шест суббоеприпаса
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли Има нужда от облекчаване на режима по отношение на предоставяните документи Русия превзе още територия в Източна Украйна Селото е разположено на 12 км северно от Курахово 
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам" Това сподели холивудска звезда, разказвайки перипетиите си Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово Движението ще бъде ограничено за 3 часа
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024 Надпреварата се провежда за първи път Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
Модерната суперхрана Просото се превърна в последен писък на модата по здравословното хранене Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас Спазвайте временната организация, която ще бъде въведена в района и използвайте обходни маршрути
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември Зрителите ще видят всичко запомнящо се от самия маратон и трудностите, през които премина Цанков Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно Министерството на финансите изтегли напред графика за увеличаване на акциза