Родители принудени да бягат от работа, за да плащат такси в детска градина в Бургас
Ключови думи:
детска градина, звездица зорница, одз 2, бургас, такса, касиерка, проблем, родители, флагман
Родители са принудени да бягат от работа и да лъжат шефа си, за да могат да платят таксата на децата си за детска градина в Бургас. За проблема сигнализира притеснена майка, чието дете от четири години посещава ОДЗ № 2 „Звездица Зорница”. Причина тревогите се оказва променено работно време и касиерка, която не го спазва.
„Моето работно време, както и това на съпруга ми, е от 8,30 до 17,30 часа. От лятото работното време на касата на детската градина е променено и вместо от 07. 30 ч., както беше, сега вече е от 08.00 до 11.30ч. и от 13.00 до 17.30ч. /от първо до десето число на месеца/ и от 08.00 до 16.30ч /за останалите дни в месеца/”, пише Славея Димова до рубриката „Вашият сигнал до Флагман.бг”
На 1-ви октомври жената отишла малко преди 17,00 часа, но там вече нямало никой. Няколко дни по-късно тя отново отишла до касата, но този път в началото на работния ден.
„До 08.15ч не бях обслужена и тръгнах, за да не закъснея за работа, а имаше само двама родители пред мен. На следващата сутрин отново не успях да заплатя и се наложи да отида още един път”, оплаква се бургаската майка.
Подобни тревоги я сполетяват и през настоящия месец ноември и две сутрини тя не може да внесе таксата, за да може детето й да посещава градината. В 16,00 часа на 14 ноември касата е затворена, там няма никой.
„Допитах се до други родители от ОДЗ № 2 и те ми потвърдиха, че също са недоволни от организацията по плащането. И на тях им се случвало да посещават касата в работното й време, тя да не работи”, възмущава се Славея.
Според нея проблемът се задълбочава още повече и от факта, че освен вноските за детска градина, при въпросната служителка се плащат и тези за допълнителни дейности като английски език, рисуване, футбол. Всичко това забавяло и затруднявало работния процес на касиерката.
„Тези допълнителни дейности са външни, водят се от външни фирми и са по желание за нас родителите, едва ли влизат в задълженията на касиера. Вероятно това е допълнителен труд за нея и градината. След разговори с мои приятели, чиито деца посещават други учебни заведения на територията на нашия град разбрах, че в другите градини работното време е както беше при нас от 07.30ч и таксите за тези допълнителни дейности са забранени да се събират от касиера на съответната градинка. По този начин при тях не се затруднява плащането на градинската такса”, обяснява майката.
Очакваме и други ваши сигнали на редакционната ни поща: mediator.bs@gmail.com
10
Коментара по темата
10.
мир
23.11.2014 10:27:39
ми след като касиерката я няма на работното и място нормално е да плати на 14-ят ден от месеца а за безработните майки аз не съм от тях има и такива кадри който забравят че децата им посещават детско заведение все пак градините работят до 18:00-18:30
9.
м
23.11.2014 08:45:45
срока е до 10-ти,тази отишла на 14-ти и сега реве.да не говоря как се налага учители да чакат след работното време да вземат децата понеже безработните майки се клатят по кафетата и моловете,това защо не го пишете?
8.
мир
22.11.2014 20:35:43
както казах и в предния си коментар след като имат толкова задължения да ходят по институции и прочие да поставят и друго лице на което може да се плати таксата за детска градина предполагам че всяка детска градина събира таксите до 10-то число на месеца в случай че не си платиш ти се начислява лихва затова че някой не си е седял на работното място и не си спазил работното време ако съм на мястото на тези родители които не могат да си платят таксите в детското заведение ще съм с пълното си право да се обърна към директора
7.
ние ходим в Звездица
22.11.2014 19:38:43
Детето ми ходи в тази градина. Имаше анкета относно препоръките на родителите спрямо положението като цяло в градината. Едно искане имах само точно за таксата - направете го и чрез интернет бе хора, толкова ли е сложно. Ще забравим за каси и за раб. време. Ако дали някой ще се размърда от администрацията???
6.
Niki
22.11.2014 16:09:00
Тези родители, които са сигнализирали до редакцията явно си нямат никаква представа за отчитане на касиер и срокове, в които се представят данни до институциите! Задължение на касиера не е само да стои и да ЧАКА ДОБРОСЪВЕСТНИТЕ РОДИТЕЛИ ДА БЛАГОВОЛЯТ ДА СИ ПЛАТЯТ ТАКСИТЕ, а своевременно да се отчете при счетоводител и банка..... Да не говорим и за нередовните платци! По принцип нека се ограмотят тези родители първо, след това да се консултират с Директора на съответното детско заведение.... и чак тогава да се жалват!!!!!
5.
Free markets
22.11.2014 13:05:56
Abe stiga a tova komunistichesko gledane na deca. Durgavata zashto se burka v tozi business -- taka samo goni chastnite detski gradini i konkurenciata. Na uchitelkite NISHTO ne plashtate. I te tolkova vi gledat i uchat decata. Privatiziraite gi tezi gradini. Stiga sus tova bolno mislene che durgavata e dlugna da osiguriava. Nali durgavata ot vas shte gi otkradne tezi pari, i nikakva rabota niama da svurshi. Nauchete se da plashtate na uchitelkite!!!'
4.
българин
22.11.2014 12:08:50
Мн е прав зидара,как може такава турска пропаганда в детска градина!
3.
Кмета
22.11.2014 11:57:23
Най-добрия град за живеене няма да се съобразява с недобросъвестни родители. Ако не плащате, няма да ви гледаме децата!
2.
мир
22.11.2014 11:53:19
до 1 коментара ти е неуместен а на тези родители които се опитват да платят си таксата и въпросната касиерка я няма в работно време да се обърнат към директорката на детската градина като има допълнителна работа да извикат човек който да седи там и да издава бележки до края на работното време на касиерката
1.
Зидаро Мазач
22.11.2014 11:45:42
Какво е това АЙШЕ полегнало на Червен Полумесец.Каква е тая турска пропаганда .Това Детска Градина вьв Бургас ли е или в центьра на Кьрклаери.Червения ПОЛУМЕСЕЦе символ на Турската БЬРЗА ПОМОЩ .От нея ли ще тьрсеят помощ и спешни операци Истанбулски киники най-малките жители на Бургас