Най-скъпите хобита
Гмуркане
Ако човек се отнася към това хоби сериозно, а не на принципа - “пробвахме в Шарм ел Шейх за 25 долара”, то би струвало хиляди годишно. Основната екипировка е поне 500 долара. Необходим е инструктаж или в по-добрия случай получаване на сертификат за гмуркач, който се взема срещу 300-400 долара. Най-скъпата част на удоволствието обаче е свързана с откриването на все нови и нови екзотични места по света, разкриващи неповторим подводен свят. Едно пътешествие до Големия бариерен корален риф е поне няколко хиляди. А и колкото по-надълбоко се гмурка човек, толкова по-сложна и съответно по-скъпа трябва да е екипировката.
Модели
на влакчета
Когато сте били на 6 г., Дядо Коледа може би ви е подарил първия електрически влак. При някои момченца този детски спомен остава толкова силен, че когато пораснат, стават запалени колекционери на релси, вагони, локомотиви, гари, семафори и какво ли още не. Някои стигат дотам, че отделят за това хоби цели помещения от дома си. Независимо че това хоби е напълно лишено от практически смисъл, то е много скъпо. Локомотив средна ръка струва около 300 долара, а колекционерските модели се оценяват на стотици хиляди.
Поло
Мнозина са желаещите да приличат на английски аристократи, и могат да си го позволят стига да притежават солидни банкови сметки. За практикуването на подобно хоби обаче е нужен добър кон, който струва между 20 000 и 40 000 долара, не са малки и разходите по грижите за него. Към това трябва да се прибави членството в клуб за играчи на поло, което излиза средно по 8000 долара годишно, както и заплащането на инструктора, чиито съвети са необходими, за да се овладее тази не много лесна игра, в която британските принцове Уилям и Хари са корифеи.
Летене с балон
Онези, у които Жул Верн е оставил незабравима емоция и могат да отделят минимум 50 хиляди долара, биха могли да опитат едно без съмнение вдигащо адреналина хоби, каквото е летенето със собствен въздушен балон и личен инструктор. Услугите на учителя излизат около $ 3500 месечно, а курсът на обучение продължава приблизително година. Впоследствие обаче обученият в летенето може да пътешества по света и да участва в гонки и фестивали, които вече са много популярни. Има още една подробност - по закон всеки летящ на въздушен балон трябва да си наеме спасителен екип, който да го следва с кола.
Пилотиране
Мнозина мечтаят да управляват самолет поне веднъж в живота си. За богатите границата за това е само небето. Първата стъпка е школата за летене и получаването на лиценз за частен пилот, което струва не по-малко от $ 5000. Цената на лекомоторните самолети и обслужването им е от порядъка на 100 000 долара. Арендата е значително по-малка - около $ 80 на час, но това също е доста скъпичко при редовно летене.
Формула 1
Оказва се, че за управлението на болид не е нужно обезателно да си талантлив състезател, но е задължително да си много богат. Притежаването на собствена кола от този тип струва поне 1 млн. долара, без да е включено обслужването. А дори и колата да се вземе под наем, което струва около 500 долара за 15 мин, пак трябва да се плати за инструктор, за задължителна застраховка срещу нещастни случаи и за аренда на състезателното трасе. Друг вариант е драгрейсингът. Там състезателите застават на старта и натискат газта при сигнал на светофара. Но освен скъпите подобрения по автомобила, за достигането на 300 км в час е нужно и специално гориво. Разходите за покупката на самата кола и за поддържането ѝ се движат между 200 хиляди и 1 млн. долара.
Отглеждане на
екзотични животни
Забравете за любимото коте, сега това не е модно. За да следва човек последната мода на бомонда, трябва да си има поне тигър. Самото животно струва около 200 000 долара, а за грижите за него и храната му отиват по $ 5000 на ден. Затова не е случайно, че този тип хоби е особено популярен сред богаташите в петролните емирства. Тигърът няма как да живее в къщата, дори тя да е огромна, така че трябва да му се оборудва специално открито пространство за поне 100 000 долара. И тъй като самотният тигър лесно може да изпадне в депресия, ще е добре да му се осигури и тигрица.
Събиране
на комикси
В американските филми събирачите на комикси може и да са пълнички пъпчиви младежи, които никога не са имали гадже, но често са технически гении, обаче дейсвителността е друга. Пазарът на колекционерските комикси се оценява на $ 10 млрд. Например комиксът за Батман, издаден през 1939 г., бе продаден за 1 млн. долара, а при това той не е най-редкият и ценният. Така че подобно хоби могат да си позволят само спортен тип гладко обръснати мъже, които никога не са имали друго гадже освен топмодел.
Колекциониране
на коли
Това съвсем очевидно е хоби за заможни хора. Съществуват няколко типа коли, които интересуват колекционерите. Всеки тип има своите особености и стил, както и цена. Колкото колата е по-рядка, толкова е по-скъпа. А повечето колекционери търсят уникални или редки модели, или такива, които някога са принадлежали на известни личности. Например “Бугати тайп 57S” от 1937 г. струва 4,4 млн. долара, “Ферари Калифорния” от 1961 г. - 10,8 млн., а състезателен болид “Мерцедес” за Формула 1 от 1954 г. стига до $ 30 млн.
Изкуство
Това безспорно е най-скъпото хоби в света, макар че често при него е размита границата между удоволствието и добрата инвестиция. Знае се, че изкуството е най-сигурната стойност, която е наподвластна на финансови кризи, затова и най-богатите на планетата имат най-пищните колекции. Оценката им се измерва в милиарди. Възможно е в нея да има творби на съвременни автори, които след това са се прочули и произведенията им са поскъпнали. Но мъртвите класици по принцип се търгуват на аукционите за милиони долари. Най-скъпата до момента картина е “Играчи на карти” на Пол Сезан, за която колекционер плати $ 250 млн. Някои градове имат по-ниски бюджети, а тук става въпрос за хоби. Добави Коментар