Големите вериги надуват двойно цената на колбасите
Много от българските месопреработватели се изтеглят от големите търговски вериги и предпочитат да продават продукцията си в малки специализирани магазини. Месарниците буквално никнат като гъби не само в столицата, но и в по-малките градове на страната.Там хората, които искат да избягат от „евтината конфекция” в колбасарството, имат възможност да си пазаруват хубави продукти, твърдят от бранша. Новата мода е един от начините да се преодолее отчасти натискът цените на месните продукти да вървят надолу, притиснати от ниската платежоспособност на българите и изискванията на големите търговски вериги за по-евтини стоки.
„Категорично отказваме да работим с големите хипермаркети, защото надуват цените ни до непродаваемост”, споделя пред "Монитор" Иван Костов, мениджър операции от свиленградския месокомбинат „Бурденис“. Един от малкото опити за съвместна работа пропаднал, след като колбас, който фирмата предлага по 20 лева на едро, се озовал в магазините на чужда търговска верига с надценка почти 100% и етикет 38 лева за кило. Предприятието работи само с българско месо и успява да оцелее с дружните усилия на 70-те работници, много от които са близки приятели и роднини.
Стандартът за месни продукти „Стара планина” отива на ремонт, за да може да отговаря на новите европейски изисквания за етикетиране на храните. Става дума за дребни детайли в съдържанието, които обаче трябва да се коригират, съобщава за „Монитор” д-р Светла Чамова, изпълнителен директор на Българската асоциация на месопреработвателите. Още през следващата седмица от организацията ще направят съвещание за актуализиране на утвърдения стандарт
Изискванията на „Стара планина”, които са в сила от лятото на 2010 година, са доброволни, но почти веднага след въвеждането им се разгоря тежък скандал заради наличието на следи от соя в продуктите на четири български предприятия. По-късно се оказа, че забранената съставка е попаднала заедно с подправките, които са ползвали фирмите. Добави Коментар