Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Големите вериги надуват двойно цената на колбасите

Салам от 20 лева килото се продава по 38 лева във веригите
Ключови думи:

Много от българските месопреработватели се изтеглят от големите търговски вериги и предпочитат да продават продукцията си в малки специализирани магазини. Месарниците буквално никнат като гъби не само в столицата, но и в по-малките градове на страната.Там хората, които искат да избягат от „евтината конфекция” в колбасарството, имат възможност да си пазаруват хубави продукти, твърдят от бранша. Новата мода е един от начините да се преодолее отчасти натискът цените на месните продукти да вървят надолу, притиснати от ниската платежоспособност на българите и изискванията на големите търговски вериги за по-евтини стоки.

„Категорично отказваме да работим с големите хипермаркети, защото надуват цените ни до непродаваемост”, споделя пред "Монитор"  Иван Костов, мениджър операции от свиленградския месокомбинат „Бурденис“. Един от малкото опити за съвместна работа пропаднал, след като колбас, който фирмата предлага по 20 лева на едро, се озовал в магазините на чужда търговска верига с надценка почти 100% и етикет 38 лева за кило. Предприятието работи само с българско месо и успява да оцелее с дружните усилия на 70-те работници, много от които са близки приятели и роднини.

Стандартът за месни продукти „Стара планина” отива на ремонт, за да може да отговаря на новите европейски изисквания за етикетиране на храните. Става дума за дребни детайли в съдържанието, които обаче трябва да се коригират, съобщава за „Монитор” д-р Светла Чамова, изпълнителен директор на Българската асоциация на месопреработвателите. Още през следващата седмица от организацията ще направят съвещание за актуализиране на утвърдения стандарт

Изискванията на „Стара планина”, които са в сила от лятото на 2010 година, са доброволни, но почти веднага след въвеждането им се разгоря тежък скандал заради наличието на следи от соя в продуктите на четири български предприятия. По-късно се оказа, че забранената съставка е попаднала заедно с подправките, които са ползвали фирмите.
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Разплакаха я В "Ергенът" Стана ясно дали е спал със 72-годишна Диньо и жената са само приятели
Шеф Ангелов към готвачките в Hell`s Kitchen: Имате яки трътки Кулинарният гуру похвали бургазлийката Тоби и Марина, чинията им била като за списание Прославят България Брат и сестра с отличия на СП
Джорджеску внася кандидатурата си за президент на Румъния на 7 март Независимият крайнодесен кандидат спечели първия тур на президентските избори на 24 ноември Организира мащабна среща Ганчев иска да е начело на борбата
Русия започна важни преговори с... УЕФА България с впечатляващо представяне на най-големия форум за туризъм в Германия Мирослав Боршош откри най-мащабния български щанд досега в Берлин
Спешен ход в "Ергенът" Виктор май не остави шансове на Мартин с една от най-интересните дами Сръбският Слави Трифонов почина, точно така, както Ванга му предрече Легендата Саша Попович умря в съня си
Развитие по казуса с кмета на Минерални бани Мюмюн Искендер заяви, че ще обсъди със семейството си дали да обжалва... Почина голямо медицинско светило Напусна ни проф. д-р Милан Миланов