Иван Вълков, ГЕРБ: През последната година Пристанище-Бургас се е управлявало по абсурден начин
По думите му така и не ставало ясно кой в Министерството на транспорта, Дирекция „Управление на държавните дружества“, е разрешил това планиране, нито с какви мотиви го е направил.
"Подобно нещо е абсурдно. В годишната програма на порта е заложено намаление на приходната част от обработени товари с около 20 %. Като пример мога да посоча, че за първото 9 месечие на 2014 г. са обработени 362 хил. тона. (при планирани 297 хил. тона). За същия период обаче през 2013 г. те са били 399 хил. тона. Това намаление е планирано предварително с ясната идея, че ще според цифрите предприятието ще излязе на печалба, но реално това е загуба. Подобни интерпретации се ползваха във времето на социализма“, допълни Вълков.
Той отправи въпрос към служебния министър на транспорта Николина Ангелкова какво е финансовото и икономическото състояние на "Пристанище Бургас" ЕАД за 2013 г. както и за периода 1 януари – 1 октомври 2014 г.
Бургаският депутат коментира и друг притеснителен факт. „По неясен начин е увеличен и списъчният състав в пристанището. Към 1.10.2014 г. той е бил 240 души, а към май 2013 г.-207. Оказва се, че по време на правителството на Орешарски персоналът е бил увеличен с близо 33 души, какво е наложило това обаче- не става ясно. Увеличението на служителите при заложен план за намаляне на товарооборотът води и до намаляне на конкурентноспособността. С 22% има намаляване на обработените товари на един зает. Това съществено намалява конкурентноспособността на държавния оператор на територията на бургаския порт“, допълни Иван Вълков.
Служебният министър Ангелкова заяви, че една от основните задачи пред служебния кабинет е била именно подобряване на финансово състояние на държавните предприятия. Тя призна, че по време на нейното управление е открито нереалистично планиране в бургаското пристанище и това е довело до решение за промяна в управлението му. Стига се до смяна на двама души в в борда на директорите.
„Въпросът да стане ясно какво точно се е случило в бургаското пристанище през последната година и половина и какво е реалното състояние на порта е мой ангажимент, който поех пред бургаската общественост. Пристанище Бургас е едно от основните пристанища на България с голямо международно значение, то е част от трансевропейската транспортна мрежа - ТЕN-T и ще продължи все повече да се развива. Това ще бъде възможно, само след като се постигне баланс и устойчивост във финансовата и икономическата политика и ясно се очертаят проблемите и целите“, категоричен бе Иван Вълков.
5
Коментара по темата
5.
S
06.11.2014 17:57:42
Niamat obrazovanie Bulgarite.
Ne iskat da si dokarat obuchenite Bulgari ot zapad, ami gi upravliavat mestni tupaci bez nikakuv opit i vizia.
Zatova trotoarite na Burgas izglegdat grozni, slabi, stroeni samo da se vzeme komisionna.
Ne iskat da si dokarat obuchenite Bulgari ot zapad, ami gi upravliavat mestni tupaci bez nikakuv opit i vizia.
Zatova trotoarite na Burgas izglegdat grozni, slabi, stroeni samo da se vzeme komisionna.
4.
моркия
06.11.2014 17:32:20
Вълков, чакаме обещаните от теб през 2010 г. инвестиции за разширение на пристанище Бургас!!!
3.
Изпразнен...порт
06.11.2014 17:16:02
Г-н Изпразнен, явно коментирате без да сте запознат в умишлено премълчаните факти. За 2013г. порта е с по-голям товарооборот, поради факта, че до май месец към него беше и Западно. След май месец то беше подарено от ГРОБ, и то не без подкрепата на господина Вълков на Домусбрадърс (братя Домусчиеви). Пфю. Що за лицемерие. А плана беше намален още докато директор беше Диян Димов- гербаджия, веднага след концесията.
2.
Изпразнен ташак
06.11.2014 16:36:03
Значи едната година пълният ташак спечелил 400 лева,на втората запланувал да изкара 15,но изкарал 30 и според него е на печалба,ама ако отиде да иска заем от банките нещата ще стоят по друг начин,а ние ясно,че банките,а не пълният ташак могат финансират предприятието и за да получиш добър заем трябва да имаш растеж,а при положение,че имаш свиване на работния обем определено няма логика да увеличаваш персонала,а напротив трябва да го намалиш,за да намалиш и загубата,която според ташака е печалба
1.
пълен ташак
06.11.2014 15:43:46
Случайно включих телевизора в момента, в който споменаха питане на Вълков за пристанище Бургас и се заслушах. Министърката отговори с цифри, от които стана ясно,че че управлението на пристанището за 2014г.,по-точно за 9 месеца е с с печалба над планираната.
Господинът отговори,че за него тази печалба не е истинска?!? и пристанището се управлявавало зле, а и били назначени повече хора. Ама Минестърката и в това каза друго. Значи, не е важно,че има разкрити повече работни места, не е важно е има печелба по-голяма от планираната, нито е важно,че междувременно има две концесии на части от пристанището / и това подробно обясни Министърката се е случвало в управлението на ГЕРБ и тогава този,същият Вълков е мълчал като п....., / важен е неговият "височайши" завършек. Пълен ташак!
Господинът отговори,че за него тази печалба не е истинска?!? и пристанището се управлявавало зле, а и били назначени повече хора. Ама Минестърката и в това каза друго. Значи, не е важно,че има разкрити повече работни места, не е важно е има печелба по-голяма от планираната, нито е важно,че междувременно има две концесии на части от пристанището / и това подробно обясни Министърката се е случвало в управлението на ГЕРБ и тогава този,същият Вълков е мълчал като п....., / важен е неговият "височайши" завършек. Пълен ташак!