Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Отвсякъде ме гледат очите на тикви и никъде няма портрет на народен будител

Факсимиле на писмото на второкласника Симеон Ненков от бургаското ОУ „Братя Миладинови“, адресирано до Флагман.бг
Ключови думи: мол галерия, тикви, народни будители, портрети, братя миладинови, симеон недков, ученик, бургас, флагман
В един октомврийски ден отидох в Мол „Галерия“ с моите родители. Когато се разхождахме видях много украси. Но какво ме учуди: всичките бяха за Хелуин. От всякъде ме гледаха очите на тикви, вещици, мумии и какви ли още не страховити създания. Никъде не видях портрети на Народни будители. А нали първи ноември е празник на будителите, които са събудили духа на българите преди много години? Исках да видя портретите на Паисий Хилендарски, д-р Петър Берон, Васил Априлов, Братя Миладинови – чието име носи училището ми, което празнува 90 години. В часовете по литература ние учихме едно стихотворение посветено, на този празник:

„Да се знае, да се помни,
че България е жива!
На будителите скромни,
българина китка свива.“
86
Коментара по темата
86.
*********
14.03.2023 16:18:21
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
85.
Иво
01.11.2015 19:53:15
Ами като не знаете как да втълпите на българските деца за будителите и изобщо за българската история, кой ви е виновен???Никой не натрапва на никого да празнува хелоуин. Това си е личен избое на всеки. А това, че не знаят и не празнуват будителите и мн. други подобни си въпрос на възпитание и култура. А такива в Бг. липсват много. Сърдете се на себе си а не на американците!!!
84.
Петър
25.10.2015 19:09:33
Да го закарат на музей какво очаква в Мола
83.
до будителите
30.11.2014 10:03:13
кой пак ма събуди толкова рано ве , така сладко си спях , нямате ли си друга работа ами само будите хората
82.
Николай
09.11.2014 08:45:38
Поздравления и успех в живота!!!
81.
Илия
02.11.2014 22:19:48
Поздравявам това дете, искам да му стисна ръка и да му благодаря.
80.
Таня
02.11.2014 21:04:59
Поздравявам детето, неговия учител и родителите му. България се нуждае от повече такива хора.
79.
Теория на вероятностите
02.11.2014 20:46:54
Може пък учителите на това дете да са от Варна или Хасково. Там също говорят на Я.
Знае ли човек, всичко е възможно.
78.
Логиката на тройното просто правило
02.11.2014 20:36:01
И учителите му, които са го учили как се пише "Пасий ХилЯндарски" и те сигурно са от Бургас.
Извод: Много е вероятно училището на детето да е наистина ОУ "Братя Миладинови", защото в Бургас има такова училище.
77.
Пасий ХилЯндарски
02.11.2014 20:29:19
Детето наистина е от Бургас. Това поне не може да му се отрече.
76.
до 74
01.11.2014 21:02:13
Виж се с какъв език си служиш - не с нормални думи, а с клишета и даскалски нравоучения! Ти си един промит мозък, който няма собствено мнение, а само копира хилядократно повтаряни чужди думи на продажници и ласкатели на властта, която и да е тя. Като те гледам на колко години си, явно почти целият ти живот е минал през комунизма и сигурен съм, че тогава не си и го помирисал този празник нито си го чувал какъв е що е. Празнувал си кротко 9-ти септември и 7-ми ноември и си се подмазвал на властта, ама нали сега политиката е друга и изведнъж стана големият отворко и патриот, че и набожен на всичкото отгоре. Утре, ако дойдат други на власт и го отменят този празник, сигурно и на тях ще се подмазваш по същия начин. И за какви католици ми говориш, след като Хелоуин се празнува предимно от протестанти в англо-саксонските страни? И обърни внимание в какви противоречия изпадаш! Засягаш религиозни теми и делиш хората на католици и православни, а забравяш, че денят на будителите е светски празник, тоест религията тук няма нищо общо. А ако си решил да намесваш религия и стари спорове между православие и католицизъм, то тогава се обади на БПЦ тя да си го организира този празник! Нали това й е работата?
75.
МНХ
01.11.2014 19:24:05
@коментар 64:
Грузия се намира в Европа и в Азия. Географски Армения е в Азия.
74.
Tzvetan Naydenov do 32
01.11.2014 19:22:49
Кретен нещастен-Без извинение!!! Този Хелоуин не е български празник, а католически празник и няма нищо общо с България, а 1-ви ноември е ден на признателност на Българските просветители, които са дали всичко от себе си за ограмотяване на Българския народ, а ти като не го признаваш, иди в католическа държава и си го празнувай!!! Ти не си Българин, а продажник!!!
73.
стоян
01.11.2014 16:30:38
Браво на това дете.
72.
Милка
01.11.2014 15:14:53
Поздравления за написаното.
71.
Георги
01.11.2014 15:14:04
Браво на детето
70.
Интернет
01.11.2014 14:48:06
http://www.youtube.com/watch?v=yGnF7T5z0r8
69.
Интернет полудя
01.11.2014 14:43:35
http://vchas.net/%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%BE-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%87%D0%B5-%D0%BE%D1%82-%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B3%D0%B0%D1%81-%D0%BE%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D0%BE%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD/86555/?xjt=1&fbg=1
68.
Така е
01.11.2014 14:08:21
След преврата на 9-и септември 1944 г. дошлите на власт със съветските щикове нашенски комунисти веднага вадят от календара Деня на будителите. Той не им е нужен. За тях будителите са вредни люде. Врагове на народа. Полага им се забрава - ако са умрели вече. Ако са живи - куршум или затвор. След вътрешнопартийния преврат на 10-и ноември 1989 г. синовете и внуците на деветосептемврийците веднага върнаха празника.Това бе част от плана им да превърнат тъмното си комунистическо минало в светло капиталистическо бъдеще.(Тоя план успя.Е, за сметка на горкия народ, ама на тях какво им пука - те пак са тук и дори са по-добре отпреди).
Като започнахме отново да честваме празника и си спомнихме някогашните будители, се оказа, че днес такива няма.
Няма и туй то!
Изчезнаха, загубени в 25-годишния сбъркан преход?
Или не ги виждаме?
Нека се огледаме наоколо.Къде са днешните будители?
Кои са?!
Аз се сещам за един: 100-годишния дядо Добри, дето проси пред храма "Свети Александър Невски" и дарява всичко, което получи.
Обаче един млад боклук някак си накара добрия старец да му целува ръка. И извика фотографи да снимат това светотатство.
И те снимаха. И снимката излезе във вестниците,по телевизиите и сайтовете. А младият боклук стана евродепутат.
Нека потърсим днешните будители. Нека назовем имена. Помогнете ми, защото аз не мога.
А иначе...честит Празник!
Да поменем някогашните - истинските! - будители.
Нали днес е Задушница...
67.
АБВ
01.11.2014 14:04:27
Честит празник!
66.
Студент
01.11.2014 13:54:44
Честит празник на всички преподаватели, това са съвременните будители.
65.
Наблюдател
01.11.2014 13:48:40
Поздравления за детето, за учителките му и за всички Българи. Честит празник!
64.
@МНХ
01.11.2014 12:05:11
В Европейския съюз официалните азбуки за 3 - латиница, кирилица и гръцкта, НО в ЕВРОПА (ЕС + още дузина държави) има поне още две азбуки: арменската и грузинската
63.
МНХ
01.11.2014 09:34:38
@GROZEN SI TI
Предполагам не съзнаваш какви глупости си написал. Хората с ограничени и често сбъркани познания не го съзнават.
В Европа официалните азбуки са три - латиница, кирилица и гръцката азбука. Сигурно и гърците трябва да се откажат от тяхната? Ти ли ще отидеш да кажеш на люлката на демокрацията, че не пишат по "европейски"? На китайците, японците и арабите кога ще им кажем да си сменят азбуката?
А това с тоталитарния цар е просто черешката на тортата! Защото сигурно преди това нашия цар е бил по-малко тоталитарен (каква глупост само и то в епични размери!) и византийския император е бил сигурно президент без власт, избиран на всеки 4 години?
Кирилицата е официална азбука в над 10 страни и над 350 милиона човека по света я използват. В това число минали и настоящи учени.
Бъди горд, че си наследник на делото на Кирил и Методий, защото то не е просто създаване на азбука, а свобода за хората по цял свят, която извоюват и пред чието дело ако не бледнее френската революция, то поне е равностойно. Чети, не бъди глупак!
62.
V@nko
31.10.2014 21:20:59
http://www.faktor.bg/mnenia/lacheni-carvuli/31389-helouin-ni-prevrasta-v-iztarbusheni-tikvi-ot-bostana-na-globalnoto-selo.html

прочетете...
61.
Инквизицията
31.10.2014 20:57:54
Ей, няма да ми ловиш вещиците, че лошо ти се пише!
60.
Скинар
31.10.2014 20:55:17
Тая вечер вещиците ще са в повече, така че Наслука и приятен лов! Вартоломеева нощ ще има за тях!... На тия вещици майтап им се струва!
59.
Ловец на вещици
31.10.2014 20:50:07
Ние за нищо не сме виновни! Празнуваме си будителите, а някой друг все ни пречи. Виж, другите... те са виновните за всичко - и Барак Обама, и ЕС, и Хелоуин... Ако не бяха те, сега щяхме да сме много напред.
58.
GROZNA E KIRILICATA, PAGUBNA BESHE
31.10.2014 20:44:18
Az mislia che e grozno da se pishe na Kirilica. kirilicata e naprsvena samo da razdeli rimlianite po nashite zemi, i da gi progoni, da dade totalitarna sila na "bulgarskia tsar".
Koi nai golemi ucheni pishat na kirilica, I koi pishat na latineca. Zashto delite Bulgarite, ot azbulata na Evropa be tupaci, zashtoto iskate da ia tupchete s vashte mutri.
57.
V@nko
31.10.2014 20:33:31
Интересно че никой не засегна темата за Ебола-та и за трета световна война...дали виновника и за тях е от Братята?
56.
МНХ
31.10.2014 20:01:53
Обръщам се най-напред към тези, които пишат на български език, но с латински букви - пишете на кирилица, хора, много е грозно иначе!
Второ - преди да твърдите и спорите, че Хелоуин е американски, католически или протестантски празник, най-напред се информирайте, защото пак е грозно и изпъква вашето невежество.
Хелоуин e маскарад, който се провежда на 31 октомври най-вече в англоговорящите страни Великобритания, Ирландия (по-късно е пренесен в Канада и САЩ). Началото си води от келтския езически ритуал Самайн и съвпада с честването на католическия ден на Вси светии. Корените на Хелоуин са келтски!!!
И още нещо - няма значение дали сме в ЕС или не, имаме си свои традиции, празници и обичаи, които е добре да познаваме и да предаваме на идните поколения. А чуждите такива, нека ги има и нека правят живота ни още по-цветен и разнообразен, но не и да почитаме и възхваляваме само тях!
55.
cc
31.10.2014 19:30:13
Simeoncho, ti imash tolkova "Bulgarska" kruv, kolkoto Serbina i Turchina do teb. Tezi 200 choveka Bulgari deto sa se stopili vuv velikite civilizacia ne mi gi hvali.
POchvai da uchesh angliiski, i komputri, inache gladen kato Mama shte ostanesh, se za minaloto shte pishesh.
54.
до 51
31.10.2014 19:20:21
Велика България... три морета, три фронта, редовна армия, цяла Европа треперела от нас... Това добре, ама не ти ли прави впечатление, че пишеш все в минало време? Огледай се, ослушай се, ти живееш в настоящето. Един народ почне ли да се хвали с миналото - забрави! Значи нещо не му е наред СЕГА. Каква й е ползата на Етиопия, че имала империя едва ли не и хилядолетна култура, след като народът й СЕГА умира от глад... Или Индия с нейната велика култура - лети в небето и изповядва велики духовни истини и прозрения, а болшинството от народа й гладува и проси по улиците. А развитите нации какво правят? Те даже нямат време да се гордеят със себе си, за да не си губят времето с глупости. Гордостта от миналото е за такива като нас, които нямаме с какво друго да блеснем.
53.
Христо
31.10.2014 19:08:16
Монката притежава истински тикви за родители. Какво точно са искали на тоя свят ден да пробудят в него с посещение в мола ми е напълно неясно. Предполагам и Коледа там празнуват, Гергьовден също. Нормално е да не им се получават нещата на тва уникално Родолюбиво Семейство!
52.
dо51
31.10.2014 19:07:15
Този с латиницата е турски мангал с промит мозък.
51.
njkoi
31.10.2014 18:53:08
този дето пише на латиница май не е в час кви траки кви римляни ти ходил ли си на училище история учил ли си знаеш ли за велика българия с кого е граничела чувал ли си че сме били на 3 морета имали сме най голямата редовна армия били сме се на три фронта цяла европа е треперела от страх изатова разделят българия на части ЗАЩОТО НИЕ НИКОГА НЕ СМЕ ИМАЛИ ПОЛИТИЦИ КОИТО ДА МИСЛЯТ ЗА БЪЛГАРИЯ А ПРОДАЖНИЦИ ЗА ЖЪЛТИ СТОТИНКИ И ТАКИВА КАТО ТЕБ С МОЗЪК КОЛКОТО АСПИРИН ПИШЕТЕ НА КИРИЛИЦА НЕГРАМОТНИЦИ
50.
Иван
31.10.2014 18:51:21
Радвам се че има истински дебат по темата, моето мнение че всички ние сме се отдалечили от своите корени и от Българското като цяло и всеки един от нас търси виновника и извинението за това. Нека бъдем Българи!
49.
до Тин-тин
31.10.2014 17:59:11
Нищо лошо, нека си го отбелязва Деня на будителите, но защо това трябва да става за сметка оплюването на други нации и техните празници. За какво ми е на мен такъв празник, който не може да вирее сам, а съществува само на базата на омразата и отрицанието на всичко чуждо? Няма година, когато да не се повтаря едно и също - и на 1ви ноември и на 14 февруари. Уж са празници, а все се намират хора, които да ти говорят назидателно и да те задължават едва ли не да ги празнуваш, защото били български или православни или не знам си какви измислени от тях празници... На такъв келеш направо му го казвам: Ако така ще ме задължаваш да празнувам този празник, по-добре си го празнувай сам или си го заври някъде където искаш, само не ме занимавай с проблемите си и глупостите си и не ги прави част и от моя живот!
48.
Тин-тин
31.10.2014 17:42:34
Какво лошо има, че детето иска да види портрети на нашите предци? Защо нападате детето (родителите) за това че искат да се отбележи достойно Деня на будителите? Да, наистина сме в ЕС, но се замислете драги съграждани, коя друга държава забравя своята история, своите празници и традиции заради чуждопоклоничеството? Най-простия пример, може ли някой да посочи държава в която се правят мартеници? Мисля че трябва да има повече такива семейства, които да възпитават децата си по този начин...
47.
47
31.10.2014 17:38:36
А не мислите ли,че поздравления заслужава и учителката на Симеон?
46.
до 42
31.10.2014 17:24:11
Първо, американците не са католици, а предимно протестанти. Второ, мартениците дори и да са български символ, нямат нищо общо с православието, поради което са отречени от православната църква... Тъй че в днешно време никой не знае какво празнува. Ако ти е приятно, празнувай си - каквото и да е, ако ли не - недей! Другото са догми, ограничения, предразсъдъци и всякакви глупости!
45.
F
31.10.2014 17:23:35
Da si ebe maikata toia Simeon, vmesto da hodi v Mall, do pochne da programira na komputura.
44.
Уточнение
31.10.2014 17:14:39
Първо трабва да се разберем - религиозен ли е този празник или не е! По принцип се приема денят на св. Иван Рилски - 1ви ноември - да е ден на будителите. Само че не мога да разбера какъв будител може да бъде една религиозна личност като него, който е бил отшелник и на практика е бягал от всичко светско вкл. и от хорското присъствие. Ще живея аз цял живот в пещера далеч от хората, ще ям само хляб и вода и едновременно с това ще ги събуждам... просто не става така! Не можеш да имаш някакво влияние върху светския живот на една нация по този начин. А ако става въпрос само за религиозен празник, добре, но в такъв случай той не трябва да е задължителен и не е нужно да оказва влияние върху живота на обикновените граждани, много от които даже не са религиозни.
43.
Do 42
31.10.2014 17:11:19
Kolko tie e zaplatata, kolko e zaplatata na Americancite.
Spirame da govorim.
Az imam polza takiva hora da slusham, ne bokluci kato teb.
42.
ssss
31.10.2014 17:07:40
Това е католически празник.Когато американците си вържат мартеници,тогава и аз ще празнувам този техен празник.
41.
Fuck nationalism
31.10.2014 17:04:01
Buditelite, sa opitvali da prodadat knigi, da gi zabelege niakoi, ama kakvo me interesivat, zatova pensiite sa 200 leva, ot mnogo buditeli
40.
??????????????
31.10.2014 16:51:16
До ХХХ-много елементарно мислене.
39.
ХХХ
31.10.2014 16:42:58
Щом будителите са по банкнотите, то значи че трябва с тях да се купува нещо - в случая - Хелоуин...
38.
??????????????
31.10.2014 16:41:47
Не виждам нищо лошо, в това, че второкласникът Симеон иска да се празнува деня на Неговото училище "Братя Миладинови", което става на 90 години. Едно от най-добрите в Бургас. Въросът е защо самото ръководство на ОУ"Братя Миладинови" не е помислило за това учениците да имат празненство на този ден и да го запомнят като Ден на народните будители, съвпаднал тази година с веселия хелоуин. Браво на Симеон, че се е сетил за този ден, защото сигурно има хубав спомен от честването, когато е бил в първи клас.
37.
Търговец в МОЛ Галерия
31.10.2014 16:39:44
Е, ама това дете много иска - в Мол Галерия да имало портрети на будители... Така мога ли да привличам клиентите? А после като си плащам наема пита ли ме някой какво ми е? Тогава никой не ми говори за будители и не ме пита патриот ли съм. Искат ми пари в брой и не ги интересува какво съм продавал - вещици ли, мумии ли, тикви ли. Ако ще и лайна ще продавам, щом ги купуват...Айде моля ви се! Прекалявате с вашите будители!
36.
брех...
31.10.2014 16:23:22
ай на бас, че над главата на детето втори клас е стояла я майка, я баща, амбициозни разни, такива, дето разбират твърде буквално национализма, та са му диктували, или направо са го накарали да препише написан от тях текст, бас, хем детето се упражнило за български език, хем му осигуряват известност...аман от амбициозни родители, бас, че плановете за детето са след 4 клас да влезе в ПМГ, бас, че ходи на британика, на частни учители по математика и така до момента, в който на детето ще му писне и точно га трябва да стане човек, ще стане маймун, ама не за хелоуин, а за всеки ден
35.
Where is the computer?!!
31.10.2014 16:16:21
Zashto tova dete pishe ne list!!!!
Komputrite sa izobreteni ot 1960 godona. Eba si vrushtaneto v orienta.
Tova opredeleno ne e dete, ami kuh roditel.
34.
Burgas e Trakia!!!
31.10.2014 16:14:00
Nai Rimsko-Trakiiskia raion iska da se pravi na orientalsko-Bulgarski!!!!
Sram!!!!
Izgonete go tozi zubrach na Sofiiski gluposti ot Burgas!!!!
33.
F
31.10.2014 16:09:29
Po dolu niakakva tupanarka prashta horata koito ne sa suglasni s neia na Terminal 2 --- da ne zabraviame, che chugdencite hraniat Burgas, a toi samo spi I legi. Murzel, prostotia e ostanal v Burgas, hubavo che ima Nashi deca navun, da ni hraniat.
32.
Атанас Атанасов
31.10.2014 16:03:25
Истинският празник е празник, само когато е спонтанен и е повод за радост и веселие, а не когато е наложен насила от държавата с държавен указ. През 1992 г. държавата наложи на гражданите си въпросния Ден на будителите и това, което предизвика беше недоумение. Хората се чудеха какъв е смисълът да се празнува нещо, което на практика дублира 24 май. И оттогава досега този празник фактически не се празнува, а е само повод за едни и същи спорове и дебати, които неизменно се повтарят на всеки 1 ноември. Нормално ли било да се празнува Хелоуин, ама защо не празнуваме нашия български празник, какви българи сме били ние, ама как можело такова нещо...
Задаването на подобни въпроси по-скоро показва, че нещо с нашия празник не е наред, да не казвам и по-силни думи. Това не е празник, а нещо, което се прави по задължение, само защото някой вместо тебе (в случая държавата) е решил да се разпорежда с теб и волята ти, решил е какво да правиш на този празник и какво да не правиш, решил е не да се веселиш и не да изпитваш радостни чувства, а да си сериозен, да ти се вменява някакво странно чувство за вина за нещо случило се преди 200 години... и ти се съгласяваш да играеш наложената ти от държавата роля на човек, който уж празнува въпросния "празник" само и само да не излезе, че не си патриот. И къде е тука веселието и радостното чувство от празника? Къде въобще е празника, има ли го? Ами няма го, това е истината. Вижте децата с каква радост празнуват Хелоуин без някой насила да ги е карал и сами си отговорете кой е истинският празник!
31.
Cc
31.10.2014 15:59:44
Burgas e Trakia, ne Bulgaria, milo dete. Bulgaria umria prez 1400 godina. Ti niamash bulgarska kruv, osven ako smiatash che si givial zad Balkans do Azia.
30.
F
31.10.2014 15:51:29
Deteto iska ne Evropeiska orientacia ami orientalska orientacia. Razbiram go, Evropa mu e chugda, shtoto mama e Ciganka.
29.
УЧИТЕЛ
31.10.2014 15:38:55
Само да отбележа. Във втори клас образователното направление се нарича Български език и литература. Браво на Симеон, трябва да има повече такива деца. Българинът трабва да знае историята си. Относно правописните грешки, те с времето ще се изчистят, но обичта към Родината се възпитава в най- ранна детска възраст. Браво Симеон!
28.
Възмутена
31.10.2014 15:21:50
Съгласна съм, но щом едно дете, дори и да е първолаче, смята, че почива заради хелуин, тогава какво е в очите на другите деца. Да не забравяме, че в ранна детска възраст, децата каквото видят и чуят това повтарят.
27.
Учител
31.10.2014 15:20:46
Браво на Симеон!
26.
123
31.10.2014 15:01:37
Това, че някое дете /вероятно първокласниче/е казало така и си няма представа защо почиват, не означава, че трябва да се правят генерални изводи, че почиват заради Хелуин.
Жалко за такива деца и учители им, които уж трябва да са и техните будителите, които да ги учат и да им предават пламъкът на знанието, а не да ги карат да се обличат като зомбита, вещици и и тн.
25.
Wake up!!!!
31.10.2014 14:50:52
Kogato niakoi ti kage che v Bulgaria se govori na Bulgarski, mu se izmei, shtoto ima 2-3 bulgarski dumi v "bulgarskia" ezik, vsicko drugo e mix ot chugdi ezici.
24.
Възмутена до 123
31.10.2014 14:44:57
Ами питай децата, това е информация от вчера, от едно дете, от едно от училищата в Бургас, тъй- като вчера са били с костюмите за хелуин на училище, една жена запита едно от децата не е ли рано, "празника" е утре, на което той отговаря, че правят в него ден в училище не мога да го нарека тържество, празненство, каквото и да е, защото утре ( днес) ще почиват заради хелуин. Официално може да е обявен като почивен за есенна ваканция от МОН, но децата това знаят, за тях не е есенна ваканция, а почивка за "празника"
23.
Remember the Real Truth!!!!
31.10.2014 14:43:09
Tupo dete,
Burgas vinagi e bil Trakiiski, Grucki i Rimlianski grad.
Burgas ne r Shumen.
Razhodi se iz razkopkite i shte vidish che NIAMA BULGARI ili Bulragski sledi v Burgas. Nas sa ni promivali suznanieto godini!! Burgas purvoto che ne e Bulgarsko ime, ami vtoroto e predimno multi- ethnik. Burgas e Evropa, Rome, I Trakia!!!!
22.
123
31.10.2014 14:41:47
Браво на Симеон! Дано има повече деца като теб. Не мога да разбера защо постоянно искат да ни обсебват с този Хелуин. Католиците да си го празнуват. Някъде, в някоя друга държава дали празнуват Българските празници - 1 ноември, 1 март и тн.?
21.
до LISTEN UP
31.10.2014 14:40:00
Ние сме си Европейци, ако не знаеш къде се намираш си е твой проблем. Никой не се връща назад, но за да вървим напред не трябва да забравяме кои сме били. Езиците не пречат на това да помним историята си, и да вървим напред, Не може винаги ние да трябва да сме толерантните и да се съгласяваме на всичко, което ни кажат. Затова децата ни се изпередастиха от прекалена толерантност. В БЪЛГАРИЯ СЕ ГОВОРИ НА БЪЛГАРСКИ ! Защо не говориш на български в щатите? Защо не говориш на български в Русия, който е близък до нашия и те го знаят, но те карат да говориш на руски, защото си в Русия, никъде другаде го няма това, само тук! Ако не ти отърва и на теб ще се съглася с коментар № 14 в частта за ТЕРМИНАЛ 2 - май се отнася и за теб
20.
123
31.10.2014 14:37:31
"Как може децата да не учат днес, защото е хелуин?"
Възмутена
31.10.2014 12:03:21

Учениците не учат днес, защото са в есенна ваканция, а не заради Хелуин.
19.
FOR THOSE ABOUT TO ROCK
31.10.2014 14:37:29
Dokato nashite deca se "BUDIAT", Amerikanskite stroiat business, kodirat, uchat finansi.
Nashite tupaci oshte se "BUDIAT", ama nazad --- zashtoto krushata ne pada po dalech --- roditelite im sa tupi, elementarni, prosti!!!!
18.
E
31.10.2014 14:32:45
Subudi se sus Siderov vuv ustna pregrudka!!!
Siderov shte ti go probudi, che shte zabravish che nikakuv Bulgarin ne si, ami si Traki.
17.
17
31.10.2014 14:29:10
до 16
първо се научи да пишеш, тъп гербераст
16.
LISTEN UP!!!
31.10.2014 14:24:29
Stiga nacionalism!!!!
Kakvi buditeli!!!
Nie sme evropeici veche ne Bulgari!!!
Nie nikoga ne sme bili "Bulgari"
Purvo nie sme bili Traki, Gurci, i Slaviani. Posle sme bili Rimliani, I chak nai nakraia sme bili 5% Bulgari, i 20% Turci. Taka che zashto da "budim", kakvo ima za BUDENE be TUPAK!!!??? Koi sa ni trakiiskite i Rimlianskite imperatori???? Veche sme Evropeici!!! Gledai tikvite, uchi ezici, I ne gledai nazad a napred!!!'
Flagman, publikuvaite tova!!!
15.
:-)
31.10.2014 14:04:12
ОУ "Братя Миладинови"... Това обяснява всичко. Чупка в кръста още от втори клас. Кирчо е много прав! Апчих, апчих. ;-)
14.
Възмутена
31.10.2014 14:03:21
Вие нормални ли сте? Те трябва да знаят историята си, а не да четат глупостите, който пише в учебниците, че нямало турско робство, имало турско присъствие, много добре сме си живели 500 години, имали сме пълна свобода. Я се съвземете родоотстъпници такива, като толкова много искате да празнувате чуждите празници Терминал 2 е за вас! После се чудите защо стават такива бедствия в страната, замислете се, ама и да се замислите, толкова са ви промити мозъците, че нищо няма да излезе от кратунките ви. Как може децата да не учат днес, защото е хелуин? Утре е Ден на Народните Будители, Архангелова задушница, ама във вашите дребни душички само чуждите празници : хелуин, свети валентин...и т.н. Съществувайте си и продължавайте да се чудите след това, ама как ми дойде това на главата, защо ми се случва... Как може родител да позволи на детето си да се маскира като дявол и каквото и да е друго изчадие? Хайде сега да видим свитите душички, колко нехаресвания ще дадат, защото не им е благо за ушите и очите...
13.
Хаха
31.10.2014 14:00:05
Днес празнуват всички герберасти. Боко Тиквата имал имен ден. hhhhhhhhhh
12.
Иванова
31.10.2014 13:59:08
Уважаеми/а m,
ако си бяхте направили труда да прочетете непредубедено моя коментар, може би щяхте да разберете идеята. А тя е, че не трябва да се празнува самата саможертвата, а причината за нея. Ето, Вашите родители са Ви възпитавали в патриотизъм и вижте колко злоба са култивирали във Вас. А когато на децата се обръща внимание на причините даден човек да остане в историята и кое го прави незаменим, е лесно да се научат да почитат родината и нейните герои. Особено много помага и липсата на думи като "пуцане" и "говненце" в речника на родителя.
11.
БУДИТЕЛ
31.10.2014 13:42:28
Напълно подкрепям думите на Иванова!
А това, няма как да е писано от второкласник! Родителите на това детенце явно имат нужда от "нещо" и решили да си направят реклама на гърба на детето. Все пак живеем в 21 век!!! Важно е да сме добри хора и не да учим децата си на това, как са ни "колили", "бесили" и как трябва да мразим другите, защото те са различни, а да ги учим на добро! На първо място да бъдат стойностни хора, а не псевдо патриоти, които ги има много в политическата ни класа.
10.
ВАЛЯ
31.10.2014 13:35:13
Децата мислят, че е "ден на будистите".
Каква литература във втори клас ? Все пак е "елитно училище" с много елитни госпожи , ама чак толкова.
9.
Лора
31.10.2014 13:35:04
Ясно е, че на едно дете не може да му хрумне подобно нещо, аман от тъпи поучения. А и ако родителите му или който е писал този банален текст искат да гледат портрети на будители, нека първо се научат как се пише Паисий Хилендарски
8.
3344
31.10.2014 13:32:38
Днес е Ден на Реформацията - моля не пишете глупости!
7.
m
31.10.2014 13:28:58
С мислене като на Иванова, скоро ще ги стигнем американците. Децата ти сигурно и разни игрички играят където стрелят и колят на поразия. И тях след някоя година може да ги видиш на екрана как се червят и мислят един час на въпрос свързан с историята на България. Обаче ако ги питат нещо за Хелоуин ще кажат дори откога датира тоя свят за вас "празник". И как точно трябва да почетем нашите герои ако не с букет цветя и мълчание? Само иху-аху-то ли търсим в тоя живот? Е заради такива родители е пълно с нахални говненца. 1-во ги научете да почитат родните празници и герои. Да ги знаят, почитат. Пък след това те да си решат дали да уважават чужди празници.
Та така доближаваме се до заветните американци. 1-во е Хелоуин, следва пуцане и колене,3-тия пол и т.н. "хубави" неща,,,,,
6.
Борил
31.10.2014 13:26:26
Кирчо,не се обаждай
5.
nashia
31.10.2014 13:24:42
pozdraviavam go za tova che e gord bulgarin i uvajava praznicite v Bulgaria predi tezi izvan neq !!!
4.
Иванова
31.10.2014 13:03:22
Националните празници ги свързвам с репортажите на медиите за незнаещите млади, пренебрегнатите паметници и Сидеров и бандата му, които поругават деня с поведението си. Остатъчното усещане от това е вина и безсилие. Докато Хелуин го виждам като повод да покажеш креативността си, и да се забавляваш и смееш. Децата ми гледат детски филмчета в които празнуват Хелуин. Логично е и те да искат да го празнуват. Защо да им отнемам повода за положителни емоции и да ги захранвам с вина за саможертвата на Васил Левски и Паисий Хилендарски. Считам, че статии от този тип са основният проблем за отрицателните емоции с които свързвам всеки национален празник. Винаги търсим лошото и се вторачваме в него, но не виждаме положителното. И начина по който отбелязваме празника е като на погребение. С цветята, виновно свели поглед...Как да е...
3.
Burgazliq
31.10.2014 12:59:52
Драги Симеоне ,
Благодаря ти за урокa по родолюбие !
Прости ни , мило дете , че сме толкова продажни !
Бъди жив и здрав , учи и пази България !
2.
123
31.10.2014 12:59:12
Кирчо ти си натегач и цяла тиква .Не е важно кой е натегач и кой не е .Който го е написал е прав , забравихме ицяло българските празници и празнуваме някакви глупости.Това е смисъла на написаното , ама ти си още една тиква .
1.
Кирчо
31.10.2014 12:49:22
Това ,един второкласник не може да измисли!Родителите му са "натегачи"
  Добави Коментар
"Путин е Хитлер на този век" Легендарен журналист скочи словесно на Владимир Путин Закъса Предлагат се звездни дрехи "втора употреба"
Напук на МНС Орбан кани Нетаняху в Унгария Близо 12 000 контрабандни „маркови“ стоки задържаха на МП Лесово По случая е образувано досъдебно производство по описа на ТД Митница Бургас
Майка на нападнато момиче в София: Банди ходят в мола за грабежи и изнасилвания Има групи, които се бият, носят оръжия – боксове, ножове, каза тя Британски генерал: Готови сме да се бием с Русия още сега И все пак британските сухопътни сили имат редица проблеми 
Може ли доц. Киселова да оглави парламента и да се сложи край на политическата криза? Политолог предлага нов критерий за избор на председател - ситото да е по научни степени Антисемитски акт ли е решението за арест на Бенямин Нетаняху? Международния наказателен съд в Хага издаде заповед и за ареста на бившият израелски военен министър заради военни престъпления
Пети опит за избор на парламентарен шеф Това ще е рекордният 12 ден на първото заседание на 51-ото Народно събрание Ражда ли се нова антиГЕРБ коалиция? Кирил Петков молил за подкрепа от „Възраждане“ Ако искат и ПП-ДБ могат да ни подкрепят, след като толкова пъти са искали нашата помощ, каза Костадин Костадинов
Разбиха престъпна мрежа с български просяци в Гърция Арестувани са четирима, издирват още двама замесени За по-качествен секс: Мастурбирайте поне веднъж седмично Редовните физически упражнения също  подобрят качеството на интимния живот