Иван Вълков, ГЕРБ: Автосервизите в Бургас да се обединят, за да няма хаос, фалшиви ремонти и катастрофи
Кандидат-депутатът от ГЕРБ Иван Вълков, който е ангажиран пряко с проблемите на транспорта като бивш председател на ресорната комисия в парламента, днес потърси мнението на хората от бранша в Бургас за бъдещето на автосервизите, така че да няма повече хаос и да бъде максимално гарантирано качествето на услугите, както и работата им. Той обсъди проблемите с представителите на Сдружение и асоциация на сервизите в Бургас. По време на срещата стана ясно, че до този момент цари хаос и никой на практика не знае колко точно са сервизите, какви услуги предлагат, какви са резервните части, които ползват и има ли контрол върху това.
Иван Вълков каза, че след приемане на законопроекта за промяна на Закона за движение по пътищата, предстои да бъде приета наредба, която да регламентира дейността на автосервизите. За целта ще бъде търсено мнението на хората от бранша, така че дейността им да бъде ясна, без да им се пречи.
„В момента никой не може да каже колко сервиза има у нас, каква дейност извършват и какво качество предлагат”, каза Иван Вълков. По досегашни данни сервизите в региона са 65, макар че неофициално са с пъти повече. В същото време, освен по време на техническия годишен преглед, никой не следи кой как и какви гуми сменя и какви ремонти прави на колата си, за да бъде тя изправна на пътя.
Предвижда се режимът за сервизите да бъде само регистрационен, така че да изкара дейността на светло и да гарантира качеството, а не лицензионен.
„Така услугите ще са с по-високо качество, а в същото време ще излязат на светло и тези, които са в сивия сектор и си позволяват да подбиват цените с некачествени резервни части и не спазват трудовото законодателство”, казаха участниците в срещата.
Собствениците на автосервизи изразиха готовност да се включат в писането на наредбата след приемането на промените в Закона. Съветът на Вълков беше те да направят своя местна структура, за да участват пълноценно в новата уредба, за да работят спокойно.
12
Коментара по темата
12.
Георги
25.09.2014 21:18:05
Сега господа какво значи лицензиран сервиз ,веднага ви казвам лъскав сервиз в повечето случаи верига в няколко града търсещи персонал по обява от типа 'търсим автомонтьори може и без опит' един приемчик търсен със специалност ДВГ (уточнвам системите които се изучават в средните и полувисшите учебни заведения са с 20г назад и са неприложими днес) .Та в тези сервизи се работи на принципа проба грешка и всяка една грешка се изразява в сменен детайл който заплаща клиента разбира се и така докато се отстрани проблема.И когато отидете за рекламация ви носят от 100 кладенчета вода но никога грешката не е тяхна.И накрая ви носят една хубава фактура и така ... та всичко се прави с цел да останат само големите и сметките ви понякога да надхвърлят стойноста на колите
11.
gb
25.09.2014 19:39:05
Аз не искам сервизен картел, но настоявам всеки сервиз по закон да е длъжен да издава заедно със задължителния касов бон и протокол за ремонт - какво е сменено: части с техните каталожни и продуктови номера, и отделно труда който е извършен регулировка/настройка/монтаж демонтаж.
За всяко нещо да си има гаранция /период от време и/или пробег в км/ и сервиза да стои зад ремонта и вложените части. Да има институция тип ДАИ/КЗП, която да контролира отказите за обслужване на тези рекламации и да пише дебели актове на шмекерите.
Тогава бих казал, че се е направило нещо по въпроса.
За всяко нещо да си има гаранция /период от време и/или пробег в км/ и сервиза да стои зад ремонта и вложените части. Да има институция тип ДАИ/КЗП, която да контролира отказите за обслужване на тези рекламации и да пише дебели актове на шмекерите.
Тогава бих казал, че се е направило нещо по въпроса.
10.
ПАРИТЕ
25.09.2014 18:44:58
ЦЕЛТА Е ДА ОБРЪСНАТ И СЕРВИЗИТЕ-ДА ИМ ТЕГЛЯТ ПАРИТЕ- ПОВЕЧЕ ПАРИ В БЮДЖЕТА ПОВЕЧЕ ПАРИ ЗА КРАДЕНЕ
9.
жоро
25.09.2014 15:22:11
Когато инспектори започнат да го вкарват /автомобила,на жената,на любовницата,на сина,на дъщерята,на наш човек/ , отначало може и да боли, но после разбирайки, че така могат да правят още повече поразии , ще свикнат ? Ще се разделят на сервизи , които си плаща за да работят и други които не се сещат да платят, инспекторите през ден са при тях ? Нека проследим хоронологията на смени на ръководството на ИААА-София, на всички регионални директори на ДАИ , на техни служители за събиране на "данък спокойствие" ?Смениха дори министър за"продажби на книжки" ?Имат си традиции, само трябва да им се дадат още възможности ! ГЕРБ не си взимат поука ?
8.
пешо
25.09.2014 14:43:41
Тоя само простотии измисля. За годишните техничиски прегледи думи нямам, как се претупват. Колегата пред мен не му светеше левия стоп, но никой нищо не му каза и си мина без проблеми. На мен и фаровети ми не провериха, само имитираха, че ми проверяват спирачките, но да ми кажат има ли разлика между ляво и дясно колело и кава е в проценти-НЕ. Но паричките си ги прибират.
7.
жоро
25.09.2014 13:32:00
Простотиите на корумпирани депутати ! Всеки контрол изисква повече администрация, а това са повече причини за корупция! Защо вместо да стимулират потребителите да си търсят правата и да дадат възможност на съда да посочи, като причина некачествено или неизвършено техническо обслужване, некачествен или неизвършен ремонт , стимулират корупцията давайки повече причини за пари под масата? Предишния парламент отхвърлиха законопроекта на Вълков и Московски за регулация на автосервизите защото е поръчка на големите сервизи !
6.
x
25.09.2014 11:19:36
BALGARIA NQMA DA SE PPRAVI KAMOLI BURGAS DOKATO IMA 1 MILION SERVIZA OT KOITO NE IZLIZA I EDNA KASOVA BELEJKA SAMI SI PRAVETE SMETKATA KOGA SHTE SPECHELI DURJAVATA I NIE KATO NAROD NIKOGQA ZAHTOTO NIKOI NE GO EBE ZA NAS ILI IMASH ILI NQMASH V BULGARIA
5.
До коки
25.09.2014 10:15:30
Когато притежавам 25-30 годишна кола и си сменям гумите сам, поради липса на средства за закупуване на нова или смяна на гуми, сервизът на бай Иван ми е най-евтин съответно удобен. Трябва да има сервизи за нови автомобили с платежоспособни клиенти и такива като сервиза на бай Иван за клиенти с 30 годишна кола, която ползват за да идат на село да прекопаят картофите.
4.
koki
25.09.2014 09:18:40
Е вий какво...да се извършва търговска дейност и да не си плащат, а други да плащат така ли?!И каква гаранция получавате от гаража на бай иван дето разбира основно от ваз и заз.
3.
Авто гуни
25.09.2014 07:35:34
Господин дрюгарю Вълков,призива ви намирисва на картел.А за картел се стои на топло.
2.
Ringo
25.09.2014 02:09:09
Типично за ГРОБ, дайте да смачкаме малките сервизчета, за да има повече лапачка за големите. Какво значи регистрационен режим, като и сега за да имаш сервиз трябва да си направиш фирмичка и да обявиш дейността си. Пак някакви бюрокращини в полза на големите играчи.
1.
Аха
25.09.2014 01:29:47
И организиран рекет от ПП ГЕРБ за "организираните авто-сервизи". Вие в час ли сте?