Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Българите карат най-старите таратайки в ЕС, втора и трета употреба

Таратайки пристигат на конвейр, тъговците ги излъскват, а новите собственици се гордеят с боклуците на Европа
Ключови думи:

Марката Volkswagen е легнала на сърцето на българския шофьор. Доказва го статистиката на КАТ за регистрираните към 1 юли 2014 г. моторни превозни средства в страната.

3 769 117 е общият им брой, от който трябва да се извадят към 94 000 ремаркета, получили регистрационни табели. От статистиката не става ясно колко са леките коли и какво е количеството на мотоциклети, мотопеди, автобуси, микробуси, трактори, комбайни...

С просто око обаче се вижда факт, за който досега имахме само предположения: българският автомобилен парк е отчайващо остарял.

1 475 443 са МПС-тата на възраст над 20 години.
1 105 116 са на възраст от 16 до 20 години.

Общият брой на тези две групи „старци“ надхвърля 2,5 милиона автомобила. Ако към него добавим още към 650 000 коли на възраст от 11 до 15 години, се вижда ясно, че „новите“ (до 10-годишни) превозни средства са малко над 537 000.

Ако масовият автомобил у нас може да бъде описан с две думи, те ще звучат така: стар Volkswagen. Германската „народна кола“ държи първенството между всички марки в България с 476 327 превозни средства.

Но от тях 238 940 са над 20-годишни, а още 151 368 са на възраст между 16 и 20 години. Най-новите (до 5-годишни) са едва 8995.
Не по-различна е картината и с втората по присъствие марка у нас „Опел“. От нея са регистрирани 436 651 автомобила, от които 230 000 са от 15- до 20-годишни.

Третото място се държи от Ford с 267 856 МПС-та, а четвъртото – от Mercedes с 258 047. Не всички мерцедеси са джипове и лимузини, а повече от една трета от бройката се формира от микробуси, камиони и автобуси, включително и рециклирани, които се използват в градския транспорт.

Като добавим още около 280 000 коли Audi и BMW, се вижда, че германската автомобилна индустрия е представена у нас с около 1,7 млн. автомобила. З

а сравнение – трите френски гиганта Renault, Peugeot и Citroen, имат общо малко над 500 000 превозни средства у нас, а петте японски Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi и Mazda - около 300 000. /trud.bg
6
Коментара по темата
6.
И до Хахо и до Другия
02.09.2014 09:39:54
Фините частици от дизела са проблема, Евро нормата няма нищо общо, дизелите отделят фини частици, които DPF- Diesel Partikel Filter трябва да лови, но и той не се справя с всичко. Лошото при тези частици, е че като се вдишат са много тежки и остават в дробовете и не могат да излязат. Идва едно но сега, спирачките отделят повече такива фини частици от дизел с евро 4, затова се работи доста в тази насока да се редуцират замърсяванията от спирачките, които са доста вредни за хората.
5.
1 до Хахо
01.09.2014 23:30:21
да разбира се-спорът е глупост, просто коментираме. имай едно на ум за дизела по принцип ако ти попадне инфо, а за щатите тея стари пърдялници ги лъскат из разни гаражи, няма кой да им плаща бензина да ги карат редовно, а и няма смисъл. погледни има статистика какво карат в момента и как живеят без градски транспорт и в разни квартали без магазин за цигари даже. Затова и стягат коланите последните години...
4.
Xaxo
01.09.2014 23:05:59
Не ми се спори.Намери някой завършил органична химия да ти обясни разликата.А това че, някви токсични елементи дето не подозирам, че ги има, и са прекалено дребни да ги лови катализатора е просто смешно.Катализатора не е сито че, да ги лови.Работи на съвсем друг принцип.На молекулно ниво.А за пропаганда не ми говори.Значи мерцедес бенц гл420 е забранен за продажба понеже е прекалено токсичен понеже е дизел а разни американски коли от 50-60 години на миналия век с по 6-8000 кубика бензинови двигатели са много екологични и още ги карат.Замисли се кой е най големия потребител на бензин в света и каква му е далаверата да рекламира дизела.
3.
номер1
01.09.2014 22:43:33
до Хахо
за Щатите: пример ти давам мерцедес бенц гл420 е пройзведен там и е забранен за продажба понеже е прекалено токсичен и много далеч от нормите дори с най-новите катализатори и го изнасят. карах такъв няколко години и пука по 15-20 градско освен другото и го смених с ленд крузер и познай разликата. Проблемът на тези нови дизели е високата компресия и пълното изгаряне на нафтата и следствие са някви токсични елементи дето не подозираш, че ги има, а са прекалено дребни и забрави да ги улови катализатор. Иначе за 1000лв дето са ти излишни може ги дариш за недохраненото дете от статията преди малко, даже 100 дари пак много хубаво ще направиш. За Япония питай някой познат японец ако имаш-забранени са да влизат в градовете дори много модели достъпни за продажба. Трудно ще намериш инфо в нета с тази немска пропаганда колко е хубав дизела и колко е по-добре от хибрид. При положение, че тойота рециклира батериите на над 90%, което стандартно за авто бранша е съвсем прилично ниво. Следващата ми кола ще е задължително на газ, но няма луксозни модели с фабрична, а пътувам много и с чужденци по бизнес и е важно да ми е престижна колата. Иначе за мен лично скъпа кола са пари на вятъра и се избиват с престиж пред други хора.
2.
Xaxo
01.09.2014 21:54:43
Номер 1 майна, изказа се много неподготвен.Дизелите с Евро 4 и Евро 5 са много по-екологични от бензинови дранголници на по 15-20 години.Немските дизели въобще не са забранени в Америка и Япония не знам кой те е заблудил.Причината че не ги карат е че, дизеловите автомобили са по-скъпи а в тези страни бензина е евтин.Ако искаш да направим експеримент.Залагам 1000лв.Идвам с моя дизел които е Евро 5 а ти с твоята бензинова кошница (която най-вероятно е бмв или голф 3) и връзваме двама цигани на ауспусите.А да видим на кой циганина ще издържи повече.
1.
Паззете си Здравето и карайте на газ или поне на б
01.09.2014 19:50:50
Проблемът не е колко са стари, а колко от тях са токсични нафтови печки. Колкото по нов е дизеловият дранголник-толкова повече замърсява въздуха и причинява рак и безплодие. Не е случайно, че най-голямото предизвикателство пред инженерите е катализатори за нафтови дранголници. Както не е случайно, че голяма част от немските дизели са забранени в Америка и Япония.
  Добави Коментар
Отново е на пазара Вместо пръстен и сватба, актьорът Филип Буков изчегърта жената до себе си и пак е ерген Загинал, бягайки от хотелската си стая Балконът бил неговия изход
Разследващ журналист твърди, че Ружа Игнатова е жива, крие се в Русия Много хора, свързани с Кремъл, също са ползвали услугите на криптокралицата Аржентински страсти в Дом на НХК Квартет „Либертанго“ и „Сбогом, Буенос Айрес“ в незабравима вечер
Експерт: Изпращаме годината в несигурна за бизнеса обстановка 19-годишен се вряза с колата си в ограда на къща По чудо няма загинали 
Има ли изход от парламентарната криза? БСП инициира разговори с пет групи Срещат се с депутати с ПП-ДБ, „Възраждане“, АСП, ИТН и МЕЧ Ще бъде ли издадена Европейска заповед за арест на Стоян Мавродиев? Софийски градски съд заседава
Късмет за Стрелеца, пари и любов за Скорпиона  Хороскоп за деня – 26 ноември 2024, вторник Шокиращо: Твърдят, че първата съпруга на Димо Алексиев го зарязала заради... Алексиев има тежки проблеми с алкохола и... дрогата?
Предизвикан е на бой Любовната драма за Беба може да влезе в клетката за ММА, ако зависи от Велин... "Взриви" телевизията Димо Алексиев произнесе присъда в Игрите, деликатна подробност е, че в момента той е зад решетките