Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

БДЖ скри тежък инцидент, който едва не обърна влака Бургас - София

Случаят край Калояновец е щял да се повтори край Карнобат
Ключови думи:


Тежка железопътна катастрофа се е разминала на косъм в малките часове днес, разказаха пред „Клуб Z” високопоставени служители на БДЖ. Инцидентът на практика е повторение на обстоятелствата от жестоката трагедия при Калояновец, при която загина машинистът Венко Тодоров, твърдят те.
При отпътуването от гара Карнобат в 3,22 ч. през нощта влакът от Бургас за София е бил насочен с редовен изходен сигнал по грешна линия към Лозарево от ръководителя движение на гарата. Само наблюдателността на машиниста, който е забелязал несъответствие с изходните стрелки, е предотвратила заплаха за живота и здравето на над 200 пътници във влака.

При катастрофата в Калояновец оцелелият помощник-машинист Христо Тиляшев също твърди, че причината за инцидента е в сигнализацията. Тогава той посочи, че предупредителният сигнал е бил различен от входния. Затова влакът се е движел с нормалната скорост за прав участък от 100 километра в час.

Сегашния инцидент край Карнобат се случва на същата жп линия, на която е и Калояновец. Железният път бе ремонтиран с пари от оперативна програма „Транспорт” и пуснат в експлоатация преди броени месеци. Сега обаче все повече железничари се питат за какво са похарчени стотиците милиони евро.

„Прикрива се фактът, че автоматичната локомотивна сигнализация не работи. В противен случай племенникът ми можеше да е жив”, каза бившият шеф на БДЖ Иван Иванов.

След трагедията в Калояновец ескалира напрежение между релсовата компания НК „Железопътна инфраструктура” и БДЖ. Двете компании взаимно си прехвърлят отговорността. Според НКЖИ вината е на машинистите, а според служителите на превозвача техен колега е загинал точно заради неработеща сигнализация.

„Нищо извънредно не се е случило. Нямало е опасност за безопасността на движението”, коментира главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Минчев.

Той потвърди за инцидента на гара Карнобат и призна, че вината за него наистина е на ръководителя на движение на гарата от тяхната компания. Минчев обаче уточни, че в Карнобат има и втори изходен сигнал, който е светел в червено и е нямало как влакът да продължи да се движи по грешната линия. Според версията на НКЖИ техният служител допуснал грешката, сам я е поправил и е сигнализирал машиниста да се върне.

Любопитна подробност при инцидента обаче е, че машинистът на влака Бургас – София е отказал да продължи пътуването, докато не бъде съставен акт за случая в Карнобат. От НКЖИ са отказвали да документират случая черно на бяло и затова композицията е престояла 73 минути на гарата в града
0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Лавров - политици като Кая Калас и Бербок илюстрират деградацията на ЕС Изказването на руския външен министър идва в контекста на засилващото се напрежение между Русия и Запада Фейсбук даде срок, ще трие масово клипове Архивирайте живите си предавания 
Митницата почерня от полиция Към момента няма конкретна информация за това за какво точно е проверката Геро прекали с отслабването Почитатели призовават актьора да сложи край на драстичното сваляне на килограми
Андрей Цеков отговори на публикуваните от Делян Пеевски чатове: Опит да ме въвлече в собствената си токсичност Стар номер от наръчниците на КГБ – да окаляш опонент като го привържеш към собствената си токсичност, коментира Цеков АПИ публикува карта с концентрация на катастрофи Има и План за действие за обезопасяване на отсечките
Пеевски показа чатовете си с Андрей Цеков от ПП Бившият министър многократно е търсил разговори с лидера на ДПС Ново начало  Вера Кочовска предрекла болестта на дъщерята на Гала Но ще оздравее, Бог бди над нея, казала ясновидката
Две партии не са подали финансовите си отчети в Сметната палата Глобата за непредставени отчети и за отчети, представени след законовия срок, е в размер от 5000 до 10 000 лв. Проф. Рачев обеща: Слънце и 25-26 градуса по Великден Затоплянето започва в събота, сряда и четвъртък ще летни
Младежи затъват с лоши кредити Взимат заеми за скъпи мобилни телефони и почивки Само за денонощие: Камери засякоха над 12 000 нарушители с превишена скорост Неправоспособните водачи, които са установени на територията на столицата, от началото на тази година, са 160