Трейс, Страбаг и шуменската Автомагистрали Черно Море искат да изграждат Бързата автобусна линия на Бургас
Ключови думи:
Чанка Коралска, Интегриран градски транспорт на Бургас, Оперативна програма Регионално развитие, ДжиПи груп, Трейс груп Холд, Страбаг, Понстройиннженеринг, Трейс груп Холд
Три фирми подадоха документи по обществената поръчка за изграждането на втория лот от Бързата автобусна линия на Бургас. Това стана ясно днес при отварянето на техническите предложения на участниците. Процедурата е с прогнозна стойност 8,72 млн.лв., без ДДС.По реда на подаване на офертите участниците са „Трейс груп Холд“ АД, Консорциум „Страбаг“ и „Автомагистрали Черно море“.
Първите две компании са редовни участници по обществените поръчки в Бургас и региона. „Трейс груп Холд“ АД е един от националните лидери в пътното строителство. Най-значимият проект, който те са изпълнили в Бургас е реконструкцията на Моста и предмостовото пространство.
„Страбаг“ спечели поръчката за централната автобусна спирка на бул.“Сан Стефано“, компанията бе и подизпълинтел на пробива на бул.“Струга“ с бул.“Янко Комитов“. Фирмата е дъщерна на австрийската „Щрабаг“.
Третият участник Автомагистрали „Черно море“ е със седалище в Шумен. Дружеството е ангажирано да изгради околовръстния път на Малко Търново. 40 % от капитала е собственост на шуменския бизнесмен Димо Димов, считан за близък до дългогодишния депутат и сив кардинал на Българската социалистическа партия(БСП) Димитър Дъбов. Автомагистрали „Черно море“ поеха преди няколко месеца строежа на сектор „А“ на стадион „Георги Аспарухов“ в София.
Според заданието избраният изпълнител ще трябва да изгради трасето на бъдещия БРТ от ул.„Индустриална“ през бул.“Мария Луиза“, кръстовището с бул.“Иван Вазов“, надлеза над пристанището, оттам по ул.“Спортна“, преминаването към бул.“Тодор Александров“ и бул.“Захари Стоянов“, както и навлизането в „Меден рудник“ по Източната районна артерия. Трасето е дълго 6,22 км, а в него освен реконструкцията на пътната мрежа и светофари е предвидено и изграждането на велоалеи и пешеходни зони. СМР-ата трябва да бъдат изпълнени за 10 месеца.
В другия от лотовете – за изграждането на Бързата автобусна линия от бул.“Иван Вазов“ до бул.“Стефан Стамболов“ и разклоненията към ж.к.“Изгрев“ и ж.к.“Славейков“ също имаше три кандидата. Тази сутрин комисията отвори документите на ДЗЗД „Интегриран транспорт“, в който влизат „Понстройинженеринг“ ЕАД и „ДжиПи Груп“ ООД, „Трейс груп Холд“ АД и „Страбаг“ АД. Този лот е с прогнозна стойност 12,91 млн.лв., без ДДС.
Изграждането на БРТ е част от мегапроекта за Интегриран градски транспорт на Бургас по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г.. Поради тази причина днес в заседателната зала на Община Бургас бе представителят на регионалното министерство Ненчо Ненчев, който следеше под лупа работата на комисията с председател Чанка Коралска.
5
Коментара по темата
5.
KJOR BURGAS - MOMI i STOICEVCI
21.08.2014 15:38:34
Po statistika v Obshtina Burgas pri naselenie ot blizo 250000 dushi, v zakupuvane na LICNI i FIRMENI LEKI avtomobili sa investirali okolo 180000 coveka.
Kato dobavim, ce v tezi koli se vozjat samo burgazlii ot vseki kompleks do centyra i vsjaka tocka na grada v kojato njama kak da vlezne AVTOBUS , to STOI VYPROSA , za CII SA NI TEZI EVREISKI DIZELOVI GYSENICI i koi SHTE NI OBEZSHTETI ZA KANCEROGENNITE PRAHOVI CASTICI otdeljani ot naftata , OT SHUMA na TEZI BRT-Avtobusi i DENONOSHTNIJA STRES ot dvijeshti se PREZ SYRCETO na JILISHTNITE KOMPLEKSI ....... PRAZNI REISOVE.
Tova koeto se pravi v momenta e o6te po-goljamo ZATYVANE FINANSOVO na obshtinata. Vsicki ste svideteli na ZADRYSTVANIJATA v grada, vmesto da se raboti v nasoka IZGRAJDANE - 4 VIADUKTA na trasetata sas zatapvanijata, typite grobari shte dozabijat celijat trafik. Traite si i shte vi kacat LICNITE VI avtomobili .... na glavite, shtoto shte VZEMAT VSICKITE PROSTRANSTVA PRED BLOKOVETE i KOOPERACIITE za da si napravjat trasetata . A tova ce TROSHAT KINTITE sabrani ot vashite PYTNI DANYCI kvo im puka.
Kato dobavim, ce v tezi koli se vozjat samo burgazlii ot vseki kompleks do centyra i vsjaka tocka na grada v kojato njama kak da vlezne AVTOBUS , to STOI VYPROSA , za CII SA NI TEZI EVREISKI DIZELOVI GYSENICI i koi SHTE NI OBEZSHTETI ZA KANCEROGENNITE PRAHOVI CASTICI otdeljani ot naftata , OT SHUMA na TEZI BRT-Avtobusi i DENONOSHTNIJA STRES ot dvijeshti se PREZ SYRCETO na JILISHTNITE KOMPLEKSI ....... PRAZNI REISOVE.
Tova koeto se pravi v momenta e o6te po-goljamo ZATYVANE FINANSOVO na obshtinata. Vsicki ste svideteli na ZADRYSTVANIJATA v grada, vmesto da se raboti v nasoka IZGRAJDANE - 4 VIADUKTA na trasetata sas zatapvanijata, typite grobari shte dozabijat celijat trafik. Traite si i shte vi kacat LICNITE VI avtomobili .... na glavite, shtoto shte VZEMAT VSICKITE PROSTRANSTVA PRED BLOKOVETE i KOOPERACIITE za da si napravjat trasetata . A tova ce TROSHAT KINTITE sabrani ot vashite PYTNI DANYCI kvo im puka.
4.
До лора
20.08.2014 21:41:08
Лора за съжаление не само ,че Няма съд ами цари пълна анархия-ако решат,и ако много много знаеш тези изроди може всичко да ти вземат
3.
лора
19.08.2014 19:37:04
Милко милков на "понстройинженеринг" нали построи подземния паркинг на пл"кирил и методи", че вече се нареди на друга далавера. Няма ли съд за такива изроди, няма ли кой да ги ограничи да участват в други поръчки ?
2.
жеко
19.08.2014 17:49:01
до ЦГЧ въобще няма значение важното е да се лапне поръчката и парата а дали няма да стане пак някой куц проект като колоездачните пътеки и кръговите към поморие никой не го интересува
1.
ЦГЧ
19.08.2014 17:18:20
Някой може ли да обясни на човешки какво ще представлява този ,,интегриран'' проект - от къде ще минават автобусите и за къде?