Новият пътен възел на АМ „Тракия“ покрай Българово и Камено - моите 4 причини да го защитя
Ключови думи:
Българово, Десислава Терзиева, Бургас, Трейс груп холд АД, Пътна инфраструктура, Стефан Бонев, Йордан Йорданов
В края на миналата седмица край Бургас бе откри новият пътен възел „Българово“. В стилно розово костюмче пристигна регионалният министър Десислава Терзиева, огледа обекта, прочете едно от последните си публични слова, лисна менче с вода и пое обратно към София. За част от нас това бе пиар акция, с която отиващият си министър опита да отчете дейност, за други закъсняло действие, което трябваше да бъде изпълнено още преди три-четири години - при бивш министър на Борисов.Всичко около изграждането на пътния възел приключи изключително бързо. 2 млн.лв. бяха заложени в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, проведе се обществена поръчка, избра се изпълнител - „Трейс груп холд“ АД и само 45 дни по-късно имаме блестящо изпълнен обект.
Мнозина определиха пътния възел за абсолютно безсмислен и изразиха безкрайни съмнения, че няма съществена полза от него. „Кой ще слезе от магистралата, за да се движи по селския път?!“, чуха се коментари.
В контратеза на това твърдение, ви давам четири причини да го имаме този пътен възел:
Първата и може би най-значима полза при изграждането на т.нар. далечен северен обход е същественото намаляване на трафика от и към Бургас. Пътният възел е най-удачното алтернативно трасе към Несебър и Северното Черноморие. Отсечката Българово-Миролюбово-Тънково и Слънчев бряг бе рехабилитирана паралелно с изграждането на отклонението от АМ „Тракия“ и е в добро състояние, гарантиращо спокойно движение за шофьорите. До няколко месеца се очаква да приключи и обновяването на пътя в другия лот - от Камено към кв.“Горно Езерово“, с което ще се даде възможност трафикът да се изнася директно към детелината за ж.к.“Меден Рудник“, а оттам и Созопол, Приморско и Царево. Изчисленията за намаляването на пътнико-потока към Бургас засега са противоречиви – от 20 до 40 %. Още в първите дни е трудно да се даде прогноза, но видно и с просто око за преминаващите през отсечката, е, че тя ще скъси част от огромната тапа, образуваща се на входа на Бургас откъм АМ "Тракия" през летните месеци.
Втората пряка полза от пътния възел е възможността Камено и Българово да имат пряк достъп до АМ „Тракия“, а с това и далеч повече възможности за привличането на инвеститори. Неслучайно двамата кметове – червеният Стефан Бонев и герберовият Йордан Йорданов бяха сред най-щастливите на откриването. Йорданов разпалено разказваше на журналисти как преди време в Българово е трябвало да стъпи чужд инвеститор, харесал парцел, допаднало му, че съвсем наблизо има гара, но след като разбрал, че няма шанс скоро градчето да се отвори към АМ „Тракия“, се отказал и потърсил друго място. Инвестицията макар и скромна щеше да гарантира нови работни места в Българово. Случаят е показателен за трудностите, които имаше бизнесът, решил да изгради база в района. Сега с отварянето на пътния възел, наличието на жп гара и магистрала мястото става интересна локация за инвеститорите и шанс да се даде живец на двата града.
Не са за подценяване и облекченията, които ще имат жителите на Камено и Българово, което е третата пряка полза и това най-добре могат да го потвърдят хората от двата града. Особено тези в Камено, които блъскаха колите си по разбитата общинска пътна мрежа.
Четвъртата: Възможност за по-лесен достъп до Северна промишлена зона-Бургас и товарната база на „Лукойл“, с което ще се намали трафикът на тежкотоварни камиони към входа на Бургас. Пътният възел е изключително устойчив и няма проблем да поеме сериозни натоварвания, категорични бяха на откриването специалистите. Имаше и много критики, че пътният възел се изгражда едва ли не, за да обслужи нефтозавода. Но точно „Лукойл“ е един от най-големите данъкоплатци в държавата и най-малкото, което може да се направи в този случай е да му се помогне с изграждането на подходяща инфраструктура. И без това неговите товарни камиони няма да станат по-малко или повече и ще си минават по пътища, които не могат да понесат подобна тежест и интензитет.
15
Коментара по темата
15.
станислав
02.03.2016 13:47:23
Evala,be kmete!
14.
станислав
02.03.2016 13:47:23
Evala,be kmete!
13.
Светослав
02.03.2016 13:41:35
Трябва да има път
12.
До by the way
22.07.2014 13:55:18
by the way, много си прост. какви мутри , какви пет лева. нали за това я направиха хората да имат бърза връзка от единия край до другия на България. но ти като си ходиш само на село и до лозето за какво ти е магистрала. а и на москвича ти не му е мястото там. що не си стоиш на село, а ми си вземал коментари да правиш !!!!
11.
ФАРАДЖИЯ
22.07.2014 12:57:13
КАЛЪДЕРЕНСКИ,КАМЕНО Е НИЩО----ЛУКОЙЛ Е
10.
by the way
22.07.2014 12:44:33
Шофьора,за магистралата като хвърлиха толкова пари извън сезона колко коли минават?Само мутрите!
9.
Smith
22.07.2014 11:08:39
Да бяха продължили разширението на пътя Бургас - Поморие - Несебър, вместо да трошат народни пари за Лукойл. Ама в простите комунистически кратуни само кражби и далавери се въртят.
8.
===
22.07.2014 09:55:30
ПРИЧИНАТА Е ЕДНА - ЛУКОЙЛ. ОСТАНАЛОТО Е ОПРАВДАНИЕ.
7.
Бс
22.07.2014 09:39:58
Опитват се да вкарат трафика към Слънчев Бряг в селски път, това е проблема. Иначе е от важно значение за жителите на Камено и Българово ицистерните за Нефтохим.
6.
Дернев
22.07.2014 09:34:56
Пътният възел е много важен и е начало на една нова транспортна инфраструктура на С и Ю от Бс. Тя обаче трябва да бъде свързана с проекти като: АМ"ЧМ", разширяването на пристанището, новата ЖП гара на Бс, скоростен път или АМ към Турция, която ще стане част от ЧМ-я магистрален пръстен. Вкарването на трафика пак към детелината за ж.к.“Меден Рудник“ не е дългосрочно решение на проблема.
5.
шофьора
22.07.2014 09:29:12
....абе човек ти си го защитавай ако щеш и с 44 причини. Факт е че от както го пуснаха този възел, да минават има няма 20- 30 коли на ден. А нали щеше да обере 40% от трафика за Сл. Бряг. Ще обере- чушки ще обере....
4.
путник
22.07.2014 08:48:59
ТИ К.К. да не си курвата на Камено , сигурно си, щом хвалиш в поредна статия червеногъзестия Бонбонев , който направи точно нула за пътния възел !!! И забрави да споменеш титлата инДжинер !
3.
пътник
22.07.2014 08:24:27
Отговор към "пътуващия"--и този ще се оправи КОЛЕГА, но всичко с магическа пръчка не става.
2.
пътуващ
22.07.2014 08:00:57
Въпрос към автора на статията относно първата причина - колко пъти сте минавали по въпросните пътища към Сл. Бряг и най- вече през Камено към Г. Езерово ??
1.
K.K
22.07.2014 07:49:40
admiracii za kmeta na Kameno