Бургас се размина с монорелс и метро, но ще има най-хубавият градски транспорт
Преди три години, когато са били разисквани основните насоки, една от най-екзотичните идеи била да се внедри монорелс – влак, движещ се на една релса, изключително популярно средство за придвижване в Москва, Пекин и Токио. Километър монорелс със закупуването на влакчето обаче струвал 20 млн.долара.
Пропаднали и идеите за метро – заради подпочвените води и трамвай – заради мащаба на Бургас (било препоръчително само за градове с над 500 хил.жители). Така се стигнало до днешния вариант – бързата автобусна линия, известна още като „метро на колела“. Бъдещата БРТ ще тръгва от началото на ж.к.“Меден Рудник“ към МБАЛ – Бургас и разклонява до ж.к.“Изгрев“ и ж.к.“Славейков“. Дългосрочните планове са да стига до летище „Бургас“.
Така ще изглежда централната автобусна спирка след три месеца
|
Очаква се автобусите да минават на 3 минути и достигат за 15 минути от ж.к. "Славейков" до ж.к. "Меден Рудник".
Красимир Стойчев уточни, че в момента се умува върху варианта на кой да се разреши да се движи в БРТ. В нея може да се допускат линейки, патрулки, пожарни и автомобили със специален режим на движение, уточни Стойчев.
В същото време от фирмата-изпълнител, спечелила поръчката за изграждането на централната автобусна спирка припомниха, че от понеделник ще затворят едно от платната на бул.“Сан Стефано“. Обектът ще бъде приключен в изключително кратки срокове – за три месеца, зарекоха се от „Щрабаг“.
6
Коментара по темата
6.
Бургас
31.07.2014 12:44:58
Наистина, трябва да се направи подлез за пешеходците и то сега, когато мястото е строителна площадка. Къде е кмета да отговори. Имаше проект за подлез. Защо не се реализира?
5.
Цецо
31.07.2014 12:42:49
НАЛИ ЩЕШЕ ДА ИМА ПОДЛЕЗ НА МЯСТОТО НА ПЕШЕХОДНАТА ПЪТЕКА. ЗАЩО НЕ СЕ НАПРАВИ СЕГА, КОГАТО СЕ РАЗБУТВА ВСИЧКО. ЗАЩО ПРАВИМ ПОЛОВИНЧАТО НЕЩО - НАВСЯКЪДЕ ХОРА И АВТОМОБИЛИ СЕ РАЗДЕЛЯТ, САМО В БУРГАС НЕ. КАКТО СТАНА И С ПРОБИВА НА "ЯНКО КОМИТОВ". ТЪПИТЕ АРХИТЕКТИ НЕ СЛЕДЯТ ЛИ СВЕТОВНИТЕ ТЕНДЕНЦИИ ?!
4.
мишо
24.07.2014 10:48:08
Мястото никак не е подходящо за спирка. Вместо да се изгради подлез или надлез за пешеходците има предпоставка за бъдещо голямо задръстване на тази тъй натоварена улица. Най-важни са може би павилионите, които ще бъдат поставени на спирката, съгласно проекта. Дали те на са главната цел. Срамота. Ще се получи като велоалеята, която ликвидира крайбрежната пешеходна алея. В Бургас първо се прави после се микли.
3.
stabilniq
18.07.2014 10:30:29
Nikoi ne misli kakvo shte stane v posledstvie kato napravi neshto.. kak moje da zaemesh dve platna za nqkakva absolutna glupost pri polojenie che tozi ochastak e izkluchitelno natovaren i samo prez noshta nqma kolona ot koli tam.. po.edna lenta vav vsqka posoka i otdolo kato idvat ot ul.moskva nagore ot 2 platna stavat edno ? samo genii sa v tazi obshtina da gi vzemat v NASA da rabotqt
2.
Язък
17.07.2014 21:10:21
Тъкмо си мечтаех как с метрото ще ходя до небостъргача и океанариума в морската градина.
1.
Ahmak
17.07.2014 19:40:49
По средата на лятото