Бургаско семейство остана без ток три часа, след като си плати сметката
Бургаско семейство от ж.к. „Славейков” остана без ток три часа, след като плати сметката си. Съпрузите се забавили с плащането и на 14 юли сутринта бързали още в първите минути на работния ден да се издължат към ЕВН. Платили редовно на касата 66,10 лева, питали дали има нужда да дадат допълнително необходимата сума за включване на електричеството в случай на нужда, тъй като били просрочили времето за плащане. Получили отрицателен отговор и спокойни си тръгнали от касата.
„Съпругът ми ме закара на работа, а той се прибра вкъщи. У дома е имало ток и за нас проблемът вече беше приключен. Приготвяхме се за празнична вечер, когато три часа по-късно токът угасна. Това беше просто възмутително. Знаем, че бяхме закъснели, но не е редно да се получават подобни недомислия. От ЕВН направо се подиграват, само три часа по-рано бяхме на касата, а ни накараха отново да се връщаме там, за да си платим и останалите 19 лева за включване.”, възмутена каза потърпевшата съпруга Бабева. Според нея е нередно по този начин клиентите да бъдат размотавани. „Ако мъжът ми не си беше вкъщи, можеше да останем и цяла нощ без ток, защото нямаше изобщо да знаем, че сме останали без електричество. За нас вече този проблем беше приключил, а се оказа, че за ЕВН – не. Нямах и представа, че могат да ни спрат тока при платена сметка. Имаха достатъчно дни на разположение да ни изключат, а не да го правят тогава, когато вече сме се издължили”, ядосва се жената.
Конкретният случай се е оказа, че не е единичен. Многобройни са подобните ситуации, при които хората остават без ток, заради забавяне на данните между касата и техниците.
От ЕВН заявиха, че ситуацията е неприятна, но хората трябва да плащат сметките си в срок. „Те са били подадени за изключване, но чисто физически техниците не успяват да обиколят всички адреси в един ден. За нас не е цел да прибягваме към тази крайна мярка.”, казаха от пресцентъра на електроразпределителното дружество. Коректните клиенти можели да сключат споразумение за плащане в даден случай, когато знаят, че ще бъдат затруднени със сметката в срок. Потърпевшото семейство било закъсняло няколко дни с плащането, затова се случило разминаването с техниците.
„Ако ни бяха спрели навреме – ще знаем и ще можем да реагираме веднага, но изобщо не очаквахме да ни изключат, след като сме били на касата”, каза обаче бургазлийката.
13
Коментара по темата
13.
до ,,до никой,,
25.07.2014 17:19:56
Да ти разясня ,че фактурата ми излиза на 20 декември ,аз съм си го платил на 22 декември ,а срокът за плащане е до 15 януари ,не мисля ,че не съм я платил на време ,просто някой нещастник си е опъвал пи*ката като е гледал списъка,кой е за спиране и кой не ,така ,че не ми говори ти на мен дали е в срок или не ....... за целият филм аз вина няма НИКАКВААААА...... разбираш ли ...
12.
до миланкси
20.07.2014 10:58:35
кофти ситуация, но защо не ти стига времето за да си платиш на време?
ако имаше още 20 дни или 2 месеца на разположение, сигурно пак щеше да се забавиш.... и пак щеше да твориш такива разкази...
ако имаше още 20 дни или 2 месеца на разположение, сигурно пак щеше да се забавиш.... и пак щеше да твориш такива разкази...
11.
Милански
20.07.2014 08:53:07
Интересно, "такса включване" ...? Излизаме от един приятел за да си плати тока (беше позакъснял) на етажа, техник, точно отваря таблото.
- Мен ли ще изключваш?
- Да
-Добре отивам сега да си го платя, недей!
- Ми трябва да ти го изключа, - Добре, сега, като си го платя кога ще дойдеш да ми го включиш?
-След няколко часа.
- Ок изключвай (фактически изключването е да ти дръпнат една жичка от електромера).
След като техника я дърпа, следва въпрос "Свърши ли си вече работата"
- Да, след, което момчето отиде и си я закачи наново пред техника.
-Готови сме аре затваряй таблото. Платихме тока де, обаче след време ми се оплака че за следващият месец са му начислили такса "Включване". Та интересни работи :)
- Мен ли ще изключваш?
- Да
-Добре отивам сега да си го платя, недей!
- Ми трябва да ти го изключа, - Добре, сега, като си го платя кога ще дойдеш да ми го включиш?
-След няколко часа.
- Ок изключвай (фактически изключването е да ти дръпнат една жичка от електромера).
След като техника я дърпа, следва въпрос "Свърши ли си вече работата"
- Да, след, което момчето отиде и си я закачи наново пред техника.
-Готови сме аре затваряй таблото. Платихме тока де, обаче след време ми се оплака че за следващият месец са му начислили такса "Включване". Та интересни работи :)
10.
до никой
19.07.2014 22:56:10
ами ако си беше платил навреме, нямаше да имаш нерви.
на крива ракета космоса и крив!
7ми благодаря за съвета за предупрежденията - ще използвам тази възможност. хората са го измислили
ама не, на българина му дай да се оплаква от другите!
на крива ракета космоса и крив!
7ми благодаря за съвета за предупрежденията - ще използвам тази възможност. хората са го измислили
ама не, на българина му дай да се оплаква от другите!
9.
Никой
19.07.2014 19:41:34
2009 г на 22 декември си плащам сметката към ЕВН и на 11 януари 2010 г сутринта щрак ,няма ток , до обяд бягах с касовата бележка за да показвам ,че ми е платен още декември ,като започнах от клонът в М.Рудник през какви ли не служители който ,само вдигаха рамене и казваха: ,,ами трябва да си платиш такса включване и до 12 часа ще дойдат техници да те включат отново ... обяснявах ,че сега е 10 сутринта и в 22 вечерта никой няма да дойде ,а това означава ,че утре ще дойдат ,а е зима и аз се отоплявам на ток ,но всеки дигаше рамене ........... ,, и накрая стигнах до началника на клона който излезна разбран човек ,звънна един телефон и след след час без да плащам тази такса включване имах ток ,но това ми костваше адски много нерви и бягане от кабинет на кабинет докато се реши този проблем .......
8.
цецо
19.07.2014 19:01:50
Благодаря за съветите но аз неразбирам как евн задължава предварително абонатитеси преди да е извършила дадена услуга второ защо начислява втората по висока такса включване въпреки ясно написаните си общи условия това господа е измама за мен оказасе в големи количества
7.
опашкиииии
19.07.2014 18:44:23
и аз не разбирам защо непременно на някого му се чака на опашка в пощата...
дебитна карта има ли? аз плащам онлайн през сайта им.
за всички, които искат да си спестят чакането на опашки
1. взимате една стара платена фактура
2. влизате в сайта на ЕВН www.evn.bg , там има един бутон който се казва онлайн плюс
3. виждате всичко, което ви трябва и плащате по всяко време
освен това ПОЛЕЗНО:
отивате в един от техните офиси и им казвате, на кой телефон или имейл да ви изпращат съобщения предварително, преди да тръгнат да ви изключват. върши работа.
хайде, дано да помогне на повечко забравящи да си плащат навреме.
....а когато кабеларките ви спрат сигнала, не вдигате такъв вой.... феноменално!
дебитна карта има ли? аз плащам онлайн през сайта им.
за всички, които искат да си спестят чакането на опашки
1. взимате една стара платена фактура
2. влизате в сайта на ЕВН www.evn.bg , там има един бутон който се казва онлайн плюс
3. виждате всичко, което ви трябва и плащате по всяко време
освен това ПОЛЕЗНО:
отивате в един от техните офиси и им казвате, на кой телефон или имейл да ви изпращат съобщения предварително, преди да тръгнат да ви изключват. върши работа.
хайде, дано да помогне на повечко забравящи да си плащат навреме.
....а когато кабеларките ви спрат сигнала, не вдигате такъв вой.... феноменално!
6.
dada
19.07.2014 18:07:44
Da da i posle shte se chudish ot kade sa ti doshli zadaljeniqta uj si platil,a zashto ne sa gi oschetovodil :D
5.
цецо
19.07.2014 18:05:19
Това е практика в евн при мен беше абсолютно същото описано по горе има обаче нещо крайно нагло плащаш 19 лева а може да платиш и само 6 зависи от типа електромер дали той позволява дистанционно изключване и тук питам аз как техника без да е дошъл на адреса знае от кой тип е електромера и ти начисляват повисоката такса за обикновен такъв,при мен беше дистанционен ами взеха парите като за обикновен ако има желаещи за колективен иск аз съм първи
4.
bgman
19.07.2014 17:13:07
Тази отживелица "каси за плащане" вече я няма не само в цивилизованите страни, но и в Африка.
Само ние умираме да се редим на опашки като говеда вместо да платим по банка...
Само ние умираме да се редим на опашки като говеда вместо да платим по банка...
3.
Ток и жици
19.07.2014 15:54:20
Колко по-безболезнено е да си платиш тока навреме.Ако сумата ти идва в повече, свиваш потреблението. А и работата на мъжа не е да се прибира в къщи и да харчи ток, а да бачка и да плаща сметки.Сори, не можахте да ме разплачете!
2.
hm
19.07.2014 15:12:24
Начина да се предпазиш от подобни грешки е просто да си плащаш на време.
1.
м
19.07.2014 13:47:22
Само БОЙ,БОЙ И ПАК БОЙ ЗА ТЕЗИ ПАРАЗИТИ ЕВН!!!ЕДИН ГОЛЯМ КОЛ,И КОЛКОТО СИЛИ ИМАШ УДРЯЙ ЖИВОТНИТЕ КРАДЛИВИ!