Кметът Димитър Николов: Бургас става капан за шофьори, ако пътен възел Запад не получи финансиране. Вече е опасно!
3 километра достигна тапата в Бургас от автомобили, пътуващи от магистрала "Тракия" към Южното Черноморие през уикенда. Освен нерви и стрес за шофьорите, пътно-транспортните произшествия вече са ежедневие. Има опасност и от драстично замърсяване на въздуха от изгорели автомобилни газове. Вече се отчитат и закъснения в разписанието на градския транспорт заради километричните опашки. Тези данни бяха изнесени днес на оперативка на кмета на Бургас Димитър Николов.
"Вече е опасно! Инфраструктурата на града не е проектирана за такъв трафик. Ако спешно не бъде отпуснато държавно финансиране за пътен възел Запад с обходен път, който да извежда транзит движението от автомагистрала "Тракия" към Южното Черноморие, градът ще стане капан за хора и автомобили", алармира кметът на Бургас.
Проблемът вече не е само регионален, а касае хиляди хора, планирали лятната си почивка на юг, които прекарват часове в колите си заради транспортния блокаж.
За самия Бургас последствията са огромни и те дават сериозни отражения върху местната икономика. Заради задръстванията, хората закъсняват за работа, доставките осъществявани от фирми, също и това води до сериозни финансови загуби за бизнеса.
На оперативката бяха представени данни, според които през юли от четири коли, влизащи в Бургас, три преминават транзит на път за Южното Черноморие. Още по-тежко ще бъде положението през август, когато е пикът на летния сезон. Заради голямото строителство, потокът не е само от леки автомобили, а е ежедневен от обслужващи курортите на юг от Бургас камиони.
"Изграждането на пътен възел "Запад" е от национално значение. Това ще спести преминаването на трафика през три жилищни зони на Бургас, отровните газове, шум, прах, амортизация на пътната инфраструктура, която Общината поддържа. Да не говорим за стреса, катастрофите, опасностите от прибягващите пешеходци през натоварените участъци", допълни Николов.
Цялостният проект за изграждане на пътен възел "Запад" с надлез е готов отдавна. Първият му етап приключи с отчуждаването на терени и преместването на подземните комуникации.
За изграждането на пътен възел "Запад" има правителствено решение. Общата стойност на проекта е 20 987 912,38 лв. с ДДС, от които са отпуснати едва 4 млн. С тях е изградена една от отсечките, които свързват ул. "Проф. Якимов" и "Одрин". Въпреки, че обектът е под шапката на Агенция Пътна инфраструктура, община Бургас вече инвестира близо 2 млн. лева отчуждаване на терени и преместване на подземната комуникация. Заради липсата на финансиране, останалите етапи от реализацията на проекта са замразени.
Стартирането на един от най-важните инфраструктурни обекти за Бургас и региона - надлез над Товарна жп гара с пътен възел на ул. "Одрин" и ул. "Крайезерна", ще доведе до извеждане на транзитния поток по обходен маршрут, разтоварване на основната улична мрежа и обезпечаване транспортно-комуникационното обслужване на територията. С новопроектираното трасе ще се осигури директна връзка от главен път І-6 София - Бургас и І-9 Варна - Бургас - М. Търново не само с производствените зони "Север", "Юг" и "Победа", пристанищния комплекс, но и с цялото южно черноморско крайбрежие.
18
Коментара по темата
18.
атанас
17.07.2014 08:27:05
още на Камено и Българово да се направи връзка ще излезе в пъти по евтино.
17.
Ponk
15.07.2014 02:21:04
Добре, че ми напомни забравих да спомена и другата изненада на която ще се натъкнат почиващите, а това са камионите, който по принцип се отклоняват по този маршрут. Но какво да се прави такива управници сме си избрали, работят на парче без много да се замислят важното е да има обекти за фирмичките им.
16.
ел
14.07.2014 23:30:54
Това с трафика през Славейков, не знам коя умна глава го измисли.И до сега от шум на камиони и коли, спим на затворени прозорци и климатици.Движението още при Джъмбо трябва да се отклони....
15.
Ponk
14.07.2014 22:50:06
Пътен възел "Запад" по никакъв начин няма да премахне тапата на входа на Бургас, просто ще облекчи трафика през "Трапезица" това не знам защо не се споменава никъде. Голяма част от потока на входа е в посока Варна което няма как да се избегне, а другата част ще чака така или иначе да се включи на и без това натовареното колело за да завие на дясно към този пътен възел. Когато се пусне в действие този пътен възел ще се образува тапа на кръстовището на КАТ където има светофар и лентата за направо е само една, което може би ще се промени но никой не е споменал нищо за сега. Кмета после ще ревне, че трябва да се прави и там кръгово и ето ти още 1-2 години задръствания. Друга невралгична точка ще се получи на връзката с надлез 'Владимир Павлов" защото движението от двете ленти трябва да премини в една и да се пристрои към другия поток. Пак ще се изхарчат един кош пари а резултата ще е минимален. Единственото рационално решение е пътен възел на 5-ти километър където да се прехвърля потока директно към посока Сарафово, и друг нов път който да сваля потока за южната част. Така единствено ще се избегне преминаването през града ни. Имаше накъде план за това но нещо не се споменава вече.
14.
rrrr
14.07.2014 22:08:22
А да,забравих.Всички сме като коне с капаци.Като научим един път и все по него минаваме.То затова всичките ни пътища с коловози.
13.
детелина
14.07.2014 21:56:31
А сфетофара на КАТ какво ще го правиш МИТЕ или пак ПОСЛЕ ще ревеш за ПАРИ !
12.
кера
14.07.2014 21:03:52
от де акъл у калинка , после другите били виновни . ТАПИТЕ СЕГА ЗАПОЧВАТ . газ мотору , дзънгър дзънгър дзаг . ТО ТРЕБЕ И АКЪЛ
11.
rrrr
14.07.2014 20:12:22
Ами всички карат а никой не гледа табели.За Созопол и надолу има една детелина още преди Джъмбо,пътя за Нефтозавода.От там до СО-МАТ по Крайезерна и излизаш точно на светофара на ст.Черноморец.Нареждаш се на светофара посока направо и си ти на ход.
10.
До 9
14.07.2014 18:52:04
И като свърнат на колелото към КАТ и тръгнат по "Одрин", дали пак няма да стигнат до "Трапезица?! Още по-безмислен и тъп обход - през разбит път и ЖП линии. Явно не минаваш често по "Одрин" за да видиш, че и там във всеки сезон движението си е натоварено.
9.
ДО КМЕТА
14.07.2014 18:20:16
АМИ СЛОЖИ ТАБЕЛИ ЗА СОЗОПОЛ ОЩЕ ОТ КРЪГОВОТО КОЛИТЕ ДА ТРЪГВАТ В ПОСОКА-КАТ КВО СЕ ПРАВИ НА ЛУД АМА ТОЙ ИСКА ДА ИМА ЗАДРЪСТВАНИЯ ЗА ДА МОЖЕ НАРОДА ДА РЕВЕ ЗА НОВИ КРЪГОВИ КРЪСТОВИЩА ВСИЧКО Е С ЦЕЛ 1/3 ОТ ПОТОКА АКО МИНЕ ПРЕЗ ИНДУСТРИАЛНАТА ЗОНА ТИЯ ЗАДРЪСТВАНИЯ НЯМА ДА ГИ ИМА
8.
до 2
14.07.2014 17:37:45
Сигурно и кръговото на Меден Рудник ти е криво.А за магистралата след Карнобат виж кой прави проекта и го трасира през блатото.Иначе си голям разбирач!
7.
до 2
14.07.2014 17:37:45
Сигурно и кръговото на Меден Рудник ти е криво.А за магистралата след Карнобат виж кой прави проекта и го трасира през блатото.Иначе си голям разбирач!
6.
до 1
14.07.2014 17:25:50
Те са се усетили и ги бяха предвидили..ама...Доганчо и Сергейчо ги спряха.
5.
до 1
14.07.2014 17:25:50
Те са се усетили и ги бяха предвидили..ама...Доганчо и Сергейчо ги спряха.
4.
до 2
14.07.2014 17:23:32
Ей угода нямате.Ако БКП-БСП направи нещо тогава е супер.
3.
до 2
14.07.2014 17:23:31
Ей угода нямате.Ако БКП-БСП направи нещо тогава е супер.
2.
бургазлия
14.07.2014 16:59:27
Няколко години реване как се строят магистрали, евтино, качествено, в срокове.
А в действителност:
- магистрала на вълни! - участъка Карнобат-Кабиле в целия на вълни, кой технически надзор го при това "нещо"?
- магистрала без инфраструктура - 6 спирки с по 2 биокенефа, никакви отбивки или места за обръщане, спестени са много милиони от липсващи детелини, за да падне цената на километър
- магистрала влизаща ДИРЕКТНО в областен град, не в околовръстно или обход, без алтернативни маршрути
Час и повече излизане от СОфия, 3 часа магистрала и час в задръстванията в Бургас и региона - реална полза минимална.
А в действителност:
- магистрала на вълни! - участъка Карнобат-Кабиле в целия на вълни, кой технически надзор го при това "нещо"?
- магистрала без инфраструктура - 6 спирки с по 2 биокенефа, никакви отбивки или места за обръщане, спестени са много милиони от липсващи детелини, за да падне цената на километър
- магистрала влизаща ДИРЕКТНО в областен град, не в околовръстно или обход, без алтернативни маршрути
Час и повече излизане от СОфия, 3 часа магистрала и час в задръстванията в Бургас и региона - реална полза минимална.
1.
freakybs
14.07.2014 16:36:43
Изграждането на пътния възел би трябвало да стане заедно с "Тракия", при положение, че умните герберасти се бяха усетили какъв поток от коли изведнъж ще се изсипе в Бургас.