Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Няма да оставим на улицата 230 работници от държавното пристанище, част от тях ще обслужват пасажери, а останалите - товари

Разбирам Тишев, че е загрижен за работниците, но пътят за решаването на този въпрос не е в създаването на конфликт между Община и Държава, смята Павел Маринов
Ключови думи: Павел Маринов, областен управител, Пристанище Бургас, изпълнителен директор, Николай Тишев, работници, кораби, Зона за обществен достъп,

- Г-н Маринов, с изпълнителния директор на Пристанище-Бургас Николай Тишев сте на различни позиции за отварянето на Зоната за обществен достъп. Вие сте съпартийци и представлявате държавни структури, защо има разминаване между вас? Говорите ли си?

- С г-н Тишев многократно сме говорили на тези теми, той е напълно в течение на проектите за Зоната за обществен достъп. Аз разбирам неговата тревога и че е загрижен за предприятието и за работещите в него. Напълно основателна е тревогата, която той изразява. Но пътят за решаването на тези въпроси не минава през създаването на конфликти между Община и Държава. Трябва да се работи всеки ден по този въпрос, за да може да се намали риска от фалит на пристанищния оператор. Колкото по-рано се случи това, което е написано в документите, толкова по-добре за пристанищния оператор, за хората, за града.

- Ще има ли съкратени хора от Пристанището, реални ли са опасенията на хората и кой тогава подклажда конфликта между хората, които от една страна искат свободно да стигат до Морска гара, а от друга – на работниците и служителите на порта?

- Не трябва да остане никакво съмнение за качеството на проектите, свързани с модернизация и развитие на пристанище Бургас и не трябва те да бъдат използвани  за каквито и да било политически цели. Въпреки, че този проект беше платформа на партията, която ме е определила за областен управител три избора поред – 2007, 2009, 2011 година. Всички си спомняте, че той беше промотиран по такъв начин, че да стане необратим. Съпротивителните сили срещу него са големи и по-голяма част от тях не излизат от страна на обществеността в Бургас, а имат някакви други интереси. За да успокоя работниците и служителите на пристанището – никой не е изисквал да се съкращават хората от пристанищния оператор. Никой не го е искал и не е ставало никога дума за това. Това го казвам категорично, както в качеството си на областен управител сега, така и като бивш изпълнителен директор на Зоната за обществен достъп.
За да могат да слязат пасажери на пристанището, трябва да има контактна зона, която в Бургас не съществува за момента в пълнота. Зоната е оразмерена така, съгласно проекта, че да обслужва150 хиляди пътници годишно, което означава, че 75 кораба трябва да дойдат в Бургас. В момента морето е отделено от града. Пристанищният оператор ще бъде превърнат в по-мощен оператор на пасажери от „Бургасбус“.
Никой не смята да затваря корабни места. Никакви опасения не може да има за бъдещето на пристанищния оператор, както и за бъдещето на града. Дали тези места трябва да бъдат ползвани за скрап или за пътници, е въпрос, който се обсъжда на междуведомствен експертен съвет, чийто председатели са министрите на транспорта и на регионалното развитие. Всички проекти, съгласно Генералния план за развитие на Пристанище-Бургас, чиято валидност изтича 2015 година, предвиждат Пристанище Изток да стане пасажерски терминал, тъй като е най-близо до жилищната част на града. Не случайно бяха инвестирани пари от японския заем в търговската част на порта. Той обаче остана недовършен, благодарение на това, че вторият транш беше прекратен от предишното управление. Сега щяхме да имаме терминал за контейнери, който да съответства на този в Румъния.

- Има ли противопоставяне между развитието на търговската и пасажерската част?

- В никакъв случай тези теми не трябва да бъдат противопоставяни – търговската и пасажерската част, развитието на Пристанището, на Община Бургас и на останалите черноморски общини. Винаги е имало различни тълкувания на темата. Трябва всички да работим в една посока. Защото в противен случай чак следващото поколение може да почака Пристанището да се отвори за Бургас, което носи нов тип доходи. От първия ден, от който съм тук, аз очаквам да видя план за развитието на човешките ресурси от пристанищния оператор. Не съм го виждал досега. Който от работниците иска да бъде преквалифициран – ще има тази възможност. Но да държим най-печелившите и представителни корабни места в този вид и при тези условия на труд – това не може да продължи дълго.

- Какво точно ще обхваща Зоната за обществен достъп?

- Цялата територия на Пристанище Изток е Зоната за обществен достъп – Морска гара, жп гарата и автогарата на Общината. Голям част от проекта вече е компрометиран, защото всеки участник в него прави това, което си иска, без да се съобразява с интересите на останалите, за съжаление. Има ПУП, който преквалифицира търговската част в пасажерска, а товарите ще са в другата част на пристанището.

- Как могат да бъдат защитени интересите на работниците?

- Трябва да се направи планиране на човешките ресурси. Този разговор може да се направи в самото пристанище. Може да се направи ново щатно разписание. Не са големи разликите при обслужване на морски пътнически превоз и на товарния. Не са чак толкова драматични промените, свързани с преодоляване на психологически и физически пречки. Готов съм да съдействам, ако има такива.

- Има ли икономическа обосновка, че круизният туризъм ще е по-печеливш?

- Целият свят върви в тази посока и Бургас не може да прави изключение.

- Защо на тази среща не дойдоха представители на ръководството на Пристанище-Бургас?

- Попитайте тях. Аз поканих чрез медиите на среща тези, които смятат, че са им застрашени работните места.

- В момента сме в предизборна обстановка, смятате ли че това е причината за този конфликт?

- Няма конфликт, има неяснота. Всеки човек има страхове за работното си място, за семейството си. Аз съм готов да поканя всеки, за да обсъдим общата посока на развитие.

1
Коментара по темата
1.
Измекяри
08.07.2014 21:36:06
Кпй с кого се кара? Единственото българско пристанище, затворено на неплащащи хора? Какво ви е станало? Рекет в кръвта?
  Добави Коментар
Предколедно пуснаха под домашен арест Росен Кръстев Стъкларя Росен Кръстев е лидер на организирана престъпна група, занимаваща се с разпространение на наркотици  Полето на парите се отваря за тези 3 знака от понеделник Предстоящият период носи не само малки промени, но и истинско финансово земетресение, което ще означава край на тревогите
Роналдо и Джорджина си купиха две вили на красив остров, далеч от хората Островът се намира на около 25 километра от брега в средата на Червено море и на близо 1300 километра от столицата Рияд Митничар се заклещи между два автомобила на ГКПП Капитан Андреево-Капъкуле Инцидентът по време на проверка на границата остави служителя сериозно пострадал, шофьорът твърди, че е объркал педалите
Ето как да направите най-сочните постни чушки за Бъдни вечер Предлагаме ви една изпитана идея за вкусно ястие, което е абсолютно задължително за святата нощ Коледа събужда смелостта да отворим сърцето си и да си хванем гадже Психолозите обясняват как празниците усилват емоциите и търсенето на истински връзки, а коледната магия може да стане начало на нещо повече
Как да различим фалшивите евробанкноти Първото нещо, което трябва да гледаме, е релефът, обясни експерт ЕК одобри да получим близо €1,5 млрд. от третия транш по ПВУ Мотивира решението си да замрази €153 млн.
Гюлсерен от „Твоят мой живот“ избра да живее на село! Кара трактор и се грижи за животните 49-годишната актриса си е построила къща в село край Измир и когато не е ангажирана със снимки, се занимава с фермерство в огромния си двор Арестуваха Грета Тунберг в Лондон Тя е обвинена в подкрепа на забранената във Великобритания група „Palestine Action“
Наум Шопов пак е водещ на „Ергенът“, тръгва с жената Шоуто ще се снима два месеца, а той ще бъде там в компанията на жена си Теа и дъщеря си Амая Правителството одобри финансова подкрепа за Украйна по плана на Европа Финансовият принос на България в размер на 16 304,40 евро