Летище Бургас - златната кокошка на ТИМ
Ключови думи:
Летище Бургас, концесионер на Летище Бургас
За първите пет месеца на годината летище Варна отчита 9.3% ръст на пътниците спрямо същия период за изминалата година, докато при летище Бургас има намаляване на туристите с 1%. Това показва отчетът на концесионера Fraport към края на май. Общият им брой е близо 331 хил. По-голям обаче е ръстът при каргото, което нараства в Бургас със 77.9%, а във Варна с 50.5%. Това не е изненада заради ниската база, от която тръгват летищата (товарите на Бургас за първите пет месеца на годината са 2270 тона, докато на летище като Франкфурт са над 860 хил. тона)."Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" спечели конкурса за аерогарите във Варна и Бургас през 2006 г. и ги пое за 35 години. Регистрираното в България дружество е 60% собственост на германската Fraport. Останалите 40% от пролетта на 2008 г. официално са на компания от групата "Химимпорт", собственик и на авиопревозвача "България ер". Сред летищата, които Fraport управлява, освен Варна и Бургас са и тези във Франкфурт и в Лима, където компанията има 70% дял.
Когато се налива бетонът
От няколко години двете черноморски летища заедно изпреварват по брой пътници столичното, като за 2013 г. те вече са 3.8 млн., или с 5.5% повече от предходната година. Летището във Варна е обслужило 1.32 млн. души, а това в Бургас - 2.5 млн. души. През изминалата година "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" реализира ръст от почти 60% на приходите си спрямо предходната. Постъпенията достигнаха 198 млн. лв., а печалбата - 26.7 млн. лв. Растежът е закономерен, като половината от приходите идват от строителството, което е ангажимент на компанията по концесионния договор с държавата. Така през миналата година черноморските летища отвориха дългоочакваните си нови пътнически терминали във Варна и в Бургас заедно с необходимата за тях инфраструктура, като инвестицията беше общо над 150 млн. лв.
Ръст откъм морето
Увеличение има и при авиационните дейности, които достигат 58.5 млн. лв., или с 23% повече спрямо 2012 г. "Този ръст е резултат от комбинирания ефект от нововъведените такси сигурност и шум и нарасналия пътникопоток за годината на двете летища", се казва във финансовия отчет на компанията. Основните пазари на летище Варна остават Русия и Германия, а на Бургас – Русия и Великобритания. Най-голям е ръстът при пътниците от Русия, като сред дестинациите на челно място е Москва. Ръст има и сред клиентите, като за 2013 г. новите на летището във Варна са 13 авиокомпании от 131, а на Бургас – 7 от 145. През пролетта на тази година от Варна стартира нова редовна линия до Белград на Air Serbia, а от края на май започнаха полетите и на Turkish Airways до Истанбул.
9
Коментара по темата
9.
varnenec
19.05.2016 16:54:04
Alo,kasabova,kolko ti plasta tim za reklamata.tia smeshnici niamat I edin lev.vsickite im biznesi sa gubesti.do niakolko godini ste badat izritani na ulicata.samo razni papagali pliampat ce paliacovcite ot varna imat nesto.
8.
лечо
15.06.2014 15:43:12
Пак се пишат някакви скандални заглавия. Реално летището е на концесия при Фрапорт, което си е немска фирма. Има и някакво българско участие, но то е минимално, решенията ги вземат германците.
7.
Бургазлия
15.06.2014 14:21:52
КАКВА Е ПЕЧАЛБАТАНА БУРГАС САМО ШУМА ОТ САМОЛЕТИТЕ А БУРГАСКОТО ЛЕТИЩЕ ПРИЕМАПОВЕЧЕ ПЪТНИЦИ
6.
клошарят
13.06.2014 20:15:22
Тези големи печелбари какви парици дават на служителите си?
5.
Сфия
13.06.2014 19:09:05
Летище Бургас - златната кокошка на ТИМ,a Летище София ще е цял курник, златен.
4.
някой си.
13.06.2014 19:00:52
40% ТИМ. Терминалите са едни от малкото хубави инвестиции в инфраструктурата-ама много сладки приходи за инвеститора,но не и за страната,и за хората. При едно много добро управление,тези приходи можеха да отиват в държавната хазна,а не в нечии джобове.Така и за Летище София,нищо добро не го очаква,грабеж му е майката.
3.
АЗ!
13.06.2014 17:05:11
Касабова ти си лайновоз сера ти на скапания сайт !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2.
Варна
13.06.2014 16:57:17
какво става тука? ТИМ да не са закъснели с вноската за реклама на лайнояда касабова
1.
Факт
13.06.2014 16:16:59
Заглавието няма нищо общо със статията. Първо, че мажоритарни собственици са германците и второ, че и двете се движат добре, въпреки минималния спад на Бургас, който лесно ще се навакса. Терминалите са едни от малкото хубави инвестиции в инфраструктурата, особено за Варна, а всяка подобна инвестиция е полезна както за инвеститора, така и за страната, за хората и т.н.