Валя Ахчиева снима тайно „Порт Европа” с опасен полет над Бургас, подозират интереси на ПИБ
Тайни авиоснимки са направени на частното пристанище „Порт Европа” в Бургас, което е гранична зона и тук това е недопустимо. Кадрите са снимани от частен самолет, пилотиран от лицето И.З., а на борда е била качена журналистката от БНТ Валя Ахчиева. На 4 юни, около 12,30 часа, свидетели забелязали, че над граничния обект, който при това е външна граница на Европа, прелита частен самолет „Tecnam P-92”, снишен опасно ниско над земята, за да бъдат кадрите още по-ясни.
Както Флагман пръв алармира, още от средата на месец май журналистката прави трескави опити да се сдобие на всяка цена с въздушни кадри на частния порт и търси пилоти, които да й помогнат в тази авантюра. Тогава тя се свърза със строителния предприемач Гико Ковачев, който има самолет на летище край Слънчев бряг. Бизнесменът категорично й отказал, тъй като няма право да лети над големи градове и места, където има струпване на много хора, тъй като това може сериозно да застраши живота им. Той обаче призна, че не всички от колегите му спазват законите за въздухоплаването и винаги може да се намери човек , който да се съгласи на такъв опасен и незаконен полет.
Все още не е ясно защо журналистката се впуска в такива рискови въздушни операции, за да се сдобие с авиоснимки на частния порт и защо те са й необходими.
„В момента съм в чужбина, нямам информация и ми е трудно да коментирам защо Валя Ахчиева е прелитала със самолет над пристанището ми. Вчера тя няколко пъти ме търси по телефона, но аз не искам да разговарям повече с нея, защото не е обективен журналист и не знам как ще изопачи думите ми”, каза по телефона собственикът на порта Николай Филипов.
Неотдавна в свое интервю той се възмути, че Ахчиева манипулира ловко събеседниците си, умишлено задава един и същ въпрос по няколко пъти и никога не излъчва цялото интервю, а само откъси, които сама е подбрала и обслужват целите й. Тя прави поръчкови предавания, маскирани като „разследваща журналистика”, които според бизнесмена обслужват корпоративни интереси. И използва за това не някаква частна своя медия, а ефира на Българската национална телевизия.
Сред заподозрените, които имат интерес да се притиска „Порт Европа”, е Първа инвестиционна банка. ПИБ е собственик на бившата фирма „Надин“, която сега се казва „Хефти метълс“ и са едни от най-големите износители на черни и цветни метали за Турция, и също така са собственици на фирма „Булмаркет“, която се занимава с внос и търговия на пропан-бутан. На тях това пристанището им трябва, за да си обработват техните материали. Но няма как законно да ми го вземат и затова ме притискат чрез Ахчиева, разкри в това интервю Филипов.
По-късно обаче лъсна още по-страшна истина - служители на ПИБ са свързани с офшорната компания, която притежава акциите на самите „Бургаски корабостроителници”. Това са Владимир Котларски и Красимир Атанасов. Те са пълномощници на ”Хюнас инвестмънтс лимитид”. Компанията е регистрирана на 15 март 2013 година в Република Сейшели, а фирмата, която извършва регистрацията, е Trident trust Company (Seychelles) Limited, с адрес – Tridemt Chambers, Capital City Building , PO Box 1388, Victoria, Mahe, Seychelles. Веднага, щом е регистрирана, „Хюнас” купува акциите на „Бургаски корабостроителници” от друга офшорна компания - „Плайнвю оперейшън лимитид” от Британските вирджински острови. Двете офшорки явно са си близки, защото се представляват от едно и също лице - Анастасия Темистоклеус Йоанидис.
Така бе осветен факта, че ПИБ задкулисно притежава „Бургаски корабостроителници”, макар че банката усърдно укриваше този факт от разгневените корабостроители, които идваха да протестират пред централния й офис в Бургас заради безцеремонното си уволнение. И докато хората се бореха за хляба си, банката се целеше в „Порт Европа”.
Затова не е изключено авиоснимките да са нужни на Валя Ахчиева за поредната журналистическа поръчка срещу пристанището, с която да бъде притискан Филипов.
По информация на „Флагман”, Ахчиева е търсела самолет за снимките от името на мастит петролен бос. И обещавала помощ от вътрешния министър Цветлин Йовчев, за да се извърши незаконния полет. Бизнесменът Гико Ковачев отрече Ахчиева да е споменавала пред него тези имена, но съмненията за политически чадър над предаването остават. Иначе е трудно да се обясни как пилотът И.З. е набрал смелост да лети над забранена за частни самолети територия, която е и гранична зона. Как е получил разрешение от Ръководството на въздушно движение (РВД) за такъв полет? Най-вероятно той е заявил безопасен маршрут, а после тайно се е отклонил от него. Защо тогава никой досега не е разследвал сериозно това нарушение, макар че е изминала цяла седмица от полета? Ще бъде ли санкциониран за действията си И.З., рискувал живота на десетки хора при евентуален инцидент със самолета му? И ако е чужд гражданин, не трябва ли да бъде разследван по съмнения за шпионаж, още повече – той е снижил самолета на непозволена височина, едва на около 150 – 200 метра от земята?
Още по-сложна е ситуацията със самата Валя Ахчиева. Нейното предаване „Открито” е свалено от БНТ още на 15 април и вече не се излъчва, а тя продължава да прави някакви разследвания. Какво точно се опитва да открие и кой й възлага тази задача? Ако това е БНТ, тя трябва да върне обратно на екран спряното предаване и да излъчи кадри, направени чрез грубо погазване на изискванията за въздушното движение. И не е ли заплаха за националната сигурност заснимането и разпространението на подобен снимков материал? Кой ще поеме такава отговорност? Ако Валя Ахчиева не работи в полза на обществения интерес, а обслужва определени олигархични кръгове, защо държавата й плаща, за да наема частни самолети и да снима над гранични обекти? Трябва ли обществената БНТ да се използва като трибуна за разчистване на сметки?
В „Порт Европа” имат основание да се съмняват в обективността на журналистката. Докато тя правеше серия от предавания срещу тях, сякаш изпусна нещо доста важно – как ПИБ придоби чрез съдия-изпълнител Таня Маджарова всички активи на „Бургаски корабостроителници” от свързаната с банката офшорка „Хюнас инвестмънтс лимитид”.
13
Коментара по темата
13.
Sin
17.06.2014 10:38:46
Флагман, вече тотално се излагате! Ясно си личи, че пускате каквото ви платят. Срамота!
12.
Емо
17.06.2014 10:04:38
Тази статия не беше ли публикувана на 10-ти юни? Сега на 17-ти юни отново се пуска като водеща новина. Явно Николай Филипов е подновил поръчката и е предплатил още една седмица статийка на челно място :)
11.
Mrgf
12.06.2014 16:53:38
Николайчо нали знаеш тарифата на Ахчиева - давай на ръка 50 хилядарки и ще започне да те хвали предаване след предавене
10.
Чичо Манчо
12.06.2014 16:48:50
Ахчиева е най-продажната журналистка в България и кара джипове и наема самолети,а вие хърби лапайте масура...........
9.
Mомчил Тенев
12.06.2014 16:44:38
А бе като е толкоз голяма работа Ахчийката защо не рови кака ПИБа взеха завода а????????
8.
Червен Кольо
12.06.2014 02:00:55
Само да питам флагманчето, защо разпространявате неверни информации, че предаването на Ахчиева е свалено, след като то си върви най-редовно и дори излъчиха вчера и спряната от покварения български депутат последна серия за контрабандата на горива.
Кой ще носи отговорност за лъжите Ви и чий интерес Вие защитавате - на бедния честен българин или на великия бизнесмен-чалгаджия пуснал некой лев да му нарисуват ореолче.
Кой ще носи отговорност за лъжите Ви и чий интерес Вие защитавате - на бедния честен българин или на великия бизнесмен-чалгаджия пуснал некой лев да му нарисуват ореолче.
7.
Социолог социопат
12.06.2014 01:41:51
А замисляли ли сте се как написаното е в унисон с управляващата власт-безвалст депутати-дупетати.
Ахчиева здраво им го изпраска, ама много е голяма кацата с изсраните лайна и трудно се ядат та да се скрият.
Гледайте последният и забранен репортаж тук и си отворете очите. Контрабандата и кражбите показани в предаването на Ахчиева едва ли достигат и един процент от истинските.
Вервайте ми - ако не искате ще ви прасна една статистическа справка с данни от митниците та да видите за що иде реч.
http://bnt.bg/predavanyia/otkrito-s-valya-ahchieva/ochakvajte-otkrito-10-yuni-2014-edno-neizla-cheno-razsledvane-za-sa-vmestna-aktsiya-na-kriminalna-politsiya-i-nap-na-pristanishte-burgaski-korabostroitelnitsi
Ахчиева здраво им го изпраска, ама много е голяма кацата с изсраните лайна и трудно се ядат та да се скрият.
Гледайте последният и забранен репортаж тук и си отворете очите. Контрабандата и кражбите показани в предаването на Ахчиева едва ли достигат и един процент от истинските.
Вервайте ми - ако не искате ще ви прасна една статистическа справка с данни от митниците та да видите за що иде реч.
http://bnt.bg/predavanyia/otkrito-s-valya-ahchieva/ochakvajte-otkrito-10-yuni-2014-edno-neizla-cheno-razsledvane-za-sa-vmestna-aktsiya-na-kriminalna-politsiya-i-nap-na-pristanishte-burgaski-korabostroitelnitsi
6.
кольо
11.06.2014 11:49:15
Та значи, когато Ахчиева снима се сещате да пишете за външната граница на Европа, а когато Филипов прави далаверите си на въпросната граница не ви пречи?
5.
nikol
10.06.2014 17:52:03
Защо не кажете ,как Николай Филипов стана собственик на това пристанище?И как разтоварва горива на него?
4.
Диди
10.06.2014 14:05:42
Именно, защо ни занимавате с платени публикации във Флагман? Някъде да виждате мнението на Ахчиева? Това не е ли едностранно представяне на история?
3.
ха
10.06.2014 12:41:08
защо ни занимавате с тази платена журналистка!!! спрете се малко, Ахчиева изпълнява само поръчки
2.
Шрек
10.06.2014 11:04:19
Ами тя е платена!!! Отклонява се вниманието към по-незначителния факт-Ахчиева използвала неразрешен въздушен маршрут за да снима порт на "великия" бизнесмен Филипов,по поръчка на "великата" бизнес-дама Бориславова.... Никъде не се раследва,при това ,от компетентни органи,как и единия и другия станаха "велики" бизнесмени...?????
1.
Alf
10.06.2014 09:58:57
Тази статия доста намирисва на платена.