Възмутително! В „Джъмбо се държат хулигански, не можеш да върнеш повредена играчка, а на място не ги пробват
Инспекторите на КЗП проверили магазин „Джъмбо”. Насочили ги към отдел „Информация”, който се намира на входа. Там са поставени различни информационни табели с послания към потребителите.
На една от тези табели инспекторите видели случаите, при които не се приема връщане на стоки. Табелата имала следното съдържание: „Уважаеми клиенти, връщане на стоки не се приема при: отворени опаковки, сезонни артикули, след изтичане на сезона, книги, преоценени стоки, сезонните артикули се заменят само с артикули от същия сезон, поради интензитета на промоции, замени стават по актуални към момента на замяната цени и при наличност в склада, Играчките с батерии не се пробват."
От КЗП приели, че става въпрос за нелоялна заблуждаваща търговска практика. Магазин „Джъмбо” буквално отнемали законовата възможност на клиентите си да направят рекламация на стоката и да си вземат дадените за нея пари, както е навсякъде в магазините в Европа.
„Самите надписите ограничават основни права на потребителите и изключват отговорности на продавача”, смятат от КЗП.
Държавните служители написали глоба от 500 лева, която вчера е потвърдена от Бургаския районен съд.
Проверка на Флагман.бг показа, че тази порочна практика в магазина не е променена. Наш репортер закупи няколко стоки, сред които и торбичка за подаръци за 5 лева. След като плати, реши да върне торбичката. Практика е в повечето европейски магазини в рамките на един месец клиентът да се откаже от стоката. Торбичка бе собственост на нашия репортер само няколко секунди. На касата отказаха да сторнират касовата бележка и ни обясниха да се обърнем към отдел „Информация”. Оттам взеха всички данни по лична карта, включително и телефонния номер на колегата ни – клиент и му дадоха ваучер за 5 лева за магазина, който може да бъде изразходен в рамките на няколко дни.
19
Коментара по темата
19.
клиент Раяйна Христова
18.08.2018 10:35:13
В магазин Джимбо точното определение на поведението на персонала е УРОДЛИВ.Продавачките, хванати от някой нощен бар се държат хулигански, безспорно не притежават необходимия ценз- 3 годишно обучение, мже би и без елементарен курс на обучение, но затова пък поведението и обслужването им напълно отговарят на гръцкия манталитет, каквато е веригата.
18.
Някой
10.06.2014 01:10:10
Ей дъждовната горичка ....подминавай си квото искаш и си задръж коментарите за теб при положение ,че даже не си и стъпвал там.Не може да се произнасяш за нещо което явно изобщо не ти е ясно.С тия онлайн пазаренете сте загубили представа какво е отношението калиент-продавач,както и комуникацията по принцип сигурно!!!!
17.
бирхан
07.06.2014 21:33:26
някой иска да щипне кинти от търговските вериги май , не става така ,ма пача . ТУКА ТРЕБЕ АКЪЛ , НЕ СТАВА САМО С УСТАТА
16.
работник
07.06.2014 14:55:24
Здравейте, скъпи коментатори! Имам един простичък въпрос, колко от вас са служители в големи вериги магазини? Аз съм служител на голяма верига магазин и не съм съгласен с това да се правят репортажи само в полза на клиента, ок клиента винаги има право, добре така да бъде! Всички в даден момент сме клиенти и потребители, но не всеки от нас е служител. Знаете ли колко е натоварващо психически разни надути от силикон кокошки да ти викат "Слушай к'во мойто момче(размахвайки изкуствените си нокти пред лицето ви)"- ами не съм ТВОЙТО момче мама ти мръсна. Колко от вас знае какво е разни повярвали си богаташки хлапета да ви питат "Ти знайш ли кой съм аз ве"- ми не не знам и слабо ме вълнува...Но въпреки тези изречения и въпреки унижението което повечето служители са длъжни да търпят в големите магазини, ние "РОБИТЕ" трябва да останем усмихнати и винаги в помощ на клиента и то защо, защото клиента има право!!! Защо никой не е написал дори и една статия за отношението на клиентите към персоналите на магазините, защо?!? Другото е извинявайте, ама Джъмбо си има опции за пробването на играчки, аз лично след като пазарих за 01,06 подаръка на децата си попитах на касата къде мога да проверя дали всичко е наред и съвсем нормално ми беше отговорено и бях насочен към специализирането за това място. Аз си бях закупил батерии, но ми беше необходима отверка, върнах се пак на касата за помощ и момичето се обърна към едно от момчетата което най-любезно си ми даде отверка. Проверих си стоката благодарих и заминах. Също така докато аз си изпробвах нещата една госпожа вдигна голям панаир как тя щяла да развива болтове, въпреки отношението на госпожата към служителите, те останаха видимо спокойни и и обясниха съвсем любезно да си запази касовата бележка и ако има проблем със стоката може да си я замени в събота и неделя.Вие какво искате? Не мога да ви разбера? Ръцете да не са ви на топличко някъде по надолу от кръста, че да не можете да си проверите играчките сами? Плюс това още от касите ви информират кога може да си върнете не работещата стока, това не е ли достатъчно за вас?
15.
rainforest
07.06.2014 14:02:08
Не знам защо,но до този момент въпросният магазин не ме е изкушил с нищо ,което не мога да си поръчам онлайн за децата или да закупя от Хипо или друг магазин,при това да бъде изпробвано на място .... разбира се онлайн не може да се изпробва но пък ако нещо не е наред в рамките на седмица нещата се коригирате... По думите на близки приятелки,пазарили от там,си губиш времето и тровиш нервите във въпросната верига... а аз подобно намерение нямам ;) Все пак са длъжни да спазват законите на държавата в която пребивават ... и от къде на къде няма да изпробват стоката ,която смяташ да закупиш ?Това е меко казано наглост!За това и смятам да се възползвам и за в бъдеще да подминавам подобни нагли търговци... ;))
14.
клиент
07.06.2014 13:54:17
Да вярно е че относно рекламациите системата е доста не удобна за клиентите, магазина не е в града за да имат възможност хората да се разкарват до там и обратно.Обаче и аз съм доволен от персонала, въпреки странната политика винаги съм бил обслужван с усмивка и винаги ми е обяснявано подробно за какво иде реч, но в крайна сметка и аз винаги съм се държал добре с тях, не може аз да обиждам някой и той да ми мълчи. Съгласете се, че колкото и права да имате като куповачи, обслужващия персонал не е длъжен да ви издържа арогантното отношение и вулгарния тон. В крайна сметка каквото повикало такова се обадило. И накратко към репортерката Николова и аз съм на мнение, че тази работа не е за вас, по-добре си намерете нещо с което можете да се развивате умствено. Всеки ден посещавам сайта на Флагман, но много ме разочаровахте! Станахте по-зле и от жълтата преса, много измислици, много лъжи!!! Жалко за редовните ви заслепени от глупостите който пишете читатели!!!!!! Само обърнете внимание на заглавието на статията" Възмутително! В „Джъмбо се държат хулигански, не можеш да върнеш повредена играчка, а на място не ги пробват".Като го прочетох си помислих, че има пребит или заплашван от служителите клиент, то страх да те хване.....
13.
Някой
07.06.2014 02:02:22
От Флгман да я гонят тая.Не ни стига негативизма който срещаме ежедневно ами сме длъжни и да четем грозните ви изказвания .То не е за всеки това да си репортер.Персонала е страхотен!аз пазаря там с огромно удоволствие точно поради тази причина.Имах рекламация 2 пъти ,но служителите винаги са възпитани и учтиви за разлика от другите вериги.Спри да пишеш тъпотийки и недей да ходиш там едва ли някой те забелязва така или иначе!И спрете да коментирате така хората както ви са написали по долу.Лидиика,мила моя простащина отивай си на село при офцете,там ти е мястото.
12.
потребител
07.06.2014 00:21:09
Ей едно нещо да нямате в града! Като нямаше Джъмбо в Бургас, защо няма?! Като ни направиха Джъмбо що да не го оплюем!!! Много гадни същества сте!!!!!!!! Възмутен съм от всичките коментари, то не е плюене по адрес на персонала, без даже да се замислите, че това са хора издържащи семейства и длъжни да спазват фирмените правила. То не са развалени играчки, ми за 10 лв. и произход Китай, вие какво по точно очаквате. Вижте се добре какво представлявате: номер 3 нарича персонала пумияри, номер 5 ги нарича мизерници и номер 6 го мързи да си вземе фактура и си мисли че служителите са длъжни да вървят с принтерите и касовите апарати след него....Нямам какво повече да добавя вие сами си преценете!
11.
редовен клиент
06.06.2014 23:58:10
Не съм съгласна със статията!!! Магазина си е много хубав, вярно няма продавачи на всеки ъгъл, но в крайна сметка всичко е до такава степен достъпно, че не ти трябва екскурзовод за да си пазариш. Другото е, че в кой магазин връщат пари? Почти на всякъде се предлага замяна на стоката, защо недоволствате? Съгласна съм със коментара малко по-надолу, в крайна сметка там работят хора, не може да тръгвате за някъде с рогата напред и да очаквате чудеса от работниците, ееееее срама нямате!!!! Ама защо се възмущавам, то от българина по-голяма гад има ли ?
10.
Някой
06.06.2014 23:47:44
Тая репортерка да си подаде молбата за напускане.Много е зле горката.Моето момиче като пишеш някоя глупост си помогни малко с някоя гънка от малкото си слабо и стопено мозъче.Ваучери!!!!!кви са тия глупости да не продават кисело мляко!!!Напускай работа ма пръдня.От както е Джъмбо в града всички деца са щастливи и доволни.Тоя дето е пускал КЗП пък да не говорим колко е умен като теб самата.ееееей пръщиш от мозък!
9.
измислица
06.06.2014 23:28:50
"Оттам взеха всички данни по лична карта, включително и телефонния номер на колегата ни – клиент и му дадоха ваучер за 5 лева за магазина, който може да бъде изразходен в рамките на няколко дни."- Това мила ми репортерко Николова е пълна глупост. Първо те не искат данни от лична карта, а само име и фамилия, второ телефона се дава по преценка на клиента и е необходим за издаване на акт за рекламация и трето магазина не предлага и не издава ВАУЧЕРИ !!!! Другото нещо което се смята за пълна глупост е връщането на сума, по законите на нашата република Чл. 112. (2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя. Също така в закона е записано, че търговеца има 30 дневен срок за отговор на предявената рекламация. Въпроса ми е към всички недоволни къде този магазин е преминал законите, че не ми става ясно? И госпожо автор на статията Лидия Николова, бих ви посъветвала да напуснете работа...
8.
клиент
06.06.2014 21:44:26
Не съм съгласна.Аз имах проблем с играчка закупена на 01.06.14.Отидох да я върна на 03.06.14,нямах проблем,бяха много мили с мен.
7.
Някой
06.06.2014 14:53:24
Пълни простотии пишете както винаги.Българина винаги е недоволен.Искате да си купите трабанче и да излезете и да карате мерцедеи и то s-класа.Разумния човек отива с ясната представа какво ще пазари,а не да плаща и после да се чуди 10 дена за какво го е купил.Друго-клиента има винаги право ДА ....но не забравяйте ,че в магазини като този работят и хора ,а не слуги дето да ви лижат задниците.Нямате никаква култура на пазарене.Ако сте навън ще ви изгонят всичките.Аз също купувам ПОСТОЯННО играчки за детето от същия магазин и служителите са много възпитани и винаги ми помагат.
6.
истината
06.06.2014 14:37:49
а някога да сте търсели сътрудник -цяло чудо е да намериш . За фактура ако по искаш е ходене по-мъките. Има начин да спазват законите ни - ние как спазваме техните като отидем в Гърция.Глобата може да е по-голяма но трябва инспектора да е много гъст с шефа си . Защото ще бъде отменена поради неправилно попълнени данни.
5.
потребител
06.06.2014 12:50:25
и в София са същите мизерници. Каквито са всичкигръцки фирми тук. Край с покупките за стотици левове в магазина им, да живее ebay.co.uk
4.
Клинет
06.06.2014 12:47:54
Купувала съм много играчки от този магазин и винаги са ги изпробвали на касата. Явно зависи на какъв служител ще попаднеш и дали му се занимава да я пробва.
3.
Изпатил
06.06.2014 12:34:16
Тея от джъмбо са такива пумияри , че нямам думи. Купувам количка с дистанционно за подарък в понеделник. Прибирам се , една и гума има дефект -липсва част. Отивам на другия ден да я сменя , щото ще я подарявам .... ми неможело сега да се смени - чак в събота, а аз ще я подарявам на дете , което в сряда заминава за Англия. .... Не 500лв, а 50 хиляди трябва да ги глобят за грозните им схеми .
2.
tq
06.06.2014 12:13:13
Nesym syglasna az sym vry6tala povredena stoka !?!?!
1.
potrebitel
06.06.2014 11:34:18
Че голяма глоба им сложили, направо смешна работа, тези хора от КЗП само дейност явно отчитат, пълни смешници, то затова се подиграват всички с обикновените хора