„БМФ Порт Бургас” повиши товарооборота и назначава квалифицирани работници
Твърдението на Николай Тишев, изпълнителен директор на „Пристанище Бургас” ЕАД категорично не отговаря на истината - това е официалното становище на дружеството концесионер.
Според Тишев, по време на управлението на ГЕРБ, след предоставянето на концесия на пристанищен терминал „Бургас Запад”, са съкратени 250 души. Фактите обаче са съвършено различни, твърдят от ръководството на „БМФ Порт Бургас” ЕАД.
Договорът за предоставяне на концесия върху пристанищния терминал „Бургас Запад” влезе в сила на 3.05.2013 г. Тогава по чл. 123 от кодекса на труда в „БМФ Порт Бургас“ ЕАД бяха „прехвърлени“ на работа 489 работници и служители на „Пристанище Бургас“ ЕАД. Непосредствено преди договора за концесия голям брой служители от администрацията на държавното предприятие са били нарочно пренасочени към терминала за насипни товари - изкуствено, без служителите да имат някакви преки трудови задължения там.
Естеството на работата в терминала изключва наличието на многобройна администрация, се казва още в прессъобщението да медиите. Там се извършват товаро – разтоварни дейности, в които са ангажирани работници със специализирана квалификация, различна от тази на административните служители. Въпреки всичко дружеството се заема стриктно да изпълни заложената социална програма, която е част от концесионния договор. Започва преструктуриране на персонала и определени работни места с оглед поетите към държавата ангажименти и обстоятелството, че наследеният персоналът се „вля“ във вече съществуващо и работещо търговско дружество.
Съгласно концесионния договор за терминал „Бургас Запад” „БМФ Порт Бургас“ ЕАД трябва да поддържа 340 заети работни места за целия срок на действие на концесията – 35 години. „БМФ Порт Бургас“ е концесионер и на терминал „Бургас изток -2“ от 01.01.2012 г., където по договор следва да поддържа 207 заети работни места също за срок от 35 години. Тоест общо за двете концесии трябва да поддържа 547 работни места.
В момента в дружеството работят 695 души, т.е. със 148 повече от заложеното в концесионните договори. Назначенията продължават и сега, търсят се предимно механизатори и кранисти.
Относно съкращенията, данните са следните:
- м.май 2013 г. – съкратени 26 души – среден персонал, предимно административни длъжности.
- м. юни 2013 г. – съкратени 3-ма души.
- м. септември 2013 г. – съкратен 1 работник.
- м септември 2013 г. - прекратени трудови договори чрез обезщетение /изплатени 4 или 6 брутни работни заплати/, тоест напуснали по собствено желание - 56 души.
- м. октомври 2013 г. - прекратени трудови договори чрез обезщетение /изплатени 4 или 6 брутни работни заплати/, тоест напуснали по собствено желание - 3 работника.
От отдаването на концесия на терминал „Бургас Запад” са съкратени точно 30 души. При съкращенията са спазени всички предвидени в закона процедури – атестиране, подбор, предизвестия, изплащане на полагаемите съкращения. Няма висящи трудови дела. Данните са представени в Бюрото по труда – Бургас.
В същото време от 3 май 2013 г. досега са назначени 96 работници, чиито професии и квалификация съответстват на програмата, която е част от Бизнес предложението на дружеството-концесионер, а именно: висококвалифицирани специалисти, предимно владеещи чужди езици, квалифицирани пристанищни работници и др.
Дейността и товаропотокът на частта на пристанището, която е менажирана от „БМФ Порт Бургас” се повиши в пъти.
"Изказванията на изпълнителния директор на “Пристанище Бургас” ЕАД отдаваме на непрофесионализъм и сериозна неподготвеност, съчетани с безотговорност. За съжаление, тези неистини целят манипулиране на общественото мнение и насаждане на откровени заблуди. Подобна практика винаги се е оказвала изключително вредна за обществения и държавен интерес.
“БМФ Порт Бургас” ЕАД остава отворено за публичното и медийно внимание и ще продължава да следва своята политика за съживяване на Бургаското пристанище от латентното състояние, в което то се намираше години наред", се казва още в прессъобщението.
9
Коментара по темата
9.
до 7
27.05.2014 11:35:45
Ти си много спрял. Пристанището не е но един човек, че той да решава. има държава за тая цел, ама именно, щото не се спазваха законите от вашите хора вие сте свикнали да си правите каквото и както си искате. Долни мизерници.
8.
Дернев
26.05.2014 22:14:16
Чичо, управляващите в морския бизнес винаги са били едни и същи. Само центърът се измести от Вн в Сф, но пак през Вн. Но бургазлии си го заслужават.
7.
do 6
26.05.2014 22:08:32
Чиче, за гологлавия ямболия Тишев ти говоря, дето се е запънал като магаре на мост и не иска да отвори пътническия терминал и яхт-клуба за бургазлии и гости.
Айде със здраве и на следващите избори да не гласуваш пак с две 15-ки, че станишката няма да го преживее за втори път!
Айде със здраве и на следващите избори да не гласуваш пак с две 15-ки, че станишката няма да го преживее за втори път!
6.
чичо
26.05.2014 21:09:06
Кои проекти на кмета??? Нещо май не си у ред, Smith. Предишните управляващи подариха пристанището на домусчиев и това всички го знаят. Трябва да си кръгъл идиот, за да не го разбереш.
5.
Smith
26.05.2014 20:10:24
Истината боли, особено ако си некадърен гологлав комунист, спуснат с парашута да изпълнява позитански заповеди за жълти стотинки, опцията да крадне нещо дребно и едничка радост да гали себелюбието и манията си за величие като стопира, блокира или хвърля кал върху проектите на кмета за града, от която полза биха имали дори и малоумните БСП избиратели.
4.
Бургазлия
26.05.2014 19:56:48
В България основно се лъже, в пристанището подарено на Домуса двойно. Развили са си дебелите портофели някой, а държавата /ние/духа супата с приходи от там. Там мирише на мърша. Дерелиев, екзекутора нещо са го гепили в далавера за да го изхвърлят от борда и изпълнителен директор, Господ ще въздава според делата и още ще има.
3.
Антисоц
26.05.2014 18:37:16
Само се чудя що за социопат и ама наистина изрод трябва да си, за да "заложиш" такива съкращения на хора (имам в предвид "хората" изготвили и подписали договора). А колкото до "латентното състояние" на пристанището ще говоря в цифри: 4 500 000 официална печалба, когато беше дадена баницата западно пристанище срещу 900 000 лв. годишна такса. И ако някой си мисли, че кратерите на контейнерния терминал са оправени.....не знам кое е летаргия. А колкото до наемането на нови хора, нали трябва някой да се занимава с тръбите на Южен поток, иначе това щеше да е летаргичното държавно пристанище, с над 100 годишна история.
2.
bs
26.05.2014 18:33:02
AMMI KOI GO PREVATIZIRA?
1.
Дернев
26.05.2014 18:25:16
Не е желателна чак такава отвореност за публичното и медийно внимание, защото само напомня за баницата. Достатъчно е, без много приказки, а с работа, пристанището да заеме мястото си като основно пристанище в БГ, нещо което усилено му бе отказвано от всички властващи през годините. А за това се иска само преодоляване на съпротивлението, действало през годините до сега.