Първите тръби за „Южен поток“ идват до дни в "БМФ Порт Бургас", тук ще ги заваряват
Ключови думи:
бургас, бмф порт бургас, кап. жорж дерелиев, изпълнителен директор, южен поток, тръби, май, кран, 100 тона
Първите тръби от газопровода „Южен поток” пристигат на бургаското пристанище в края на месеца. Те ще бъдат разтоварвани на 32-ро корабно място в концесионната територия на „БМФ Порт Бургас”, съобщи днес изпълнителният директор на компанията кап. Жорж Дерелиев. Територията на бургаското частно пристанище е предпочетена пред държавния оператор, заради площите на местата за складиране на тръбите. Те ще бъдат разтоварвани от два нови мобилни 100-тонни кранове, каквито досега е нямало в България, и ще се складират на една от реновираните товаро-разтоварни площадки с площ от 50 000 кв. м, одобрена от представителите на „Южен поток”.
Тук в Бургас тръбите ще се заваряват по четири, като складирането на заварените ще започне през септември, които ще са с дължина 49 метра и тегло над 40 тона.
|
Подводната част на газопровода ще се състои от четири паралелни тръби. Първоначално в Бургас и Варна ще бъдат доставени общо около 840 000 тона тръби, които са дебелостенни, специално произведени за този предизвикателен проект. Това е най-дълбоководният проект - газопреносна мрежа, която се изгражда около на 2200 – 2300 м дълбочина. По информация от „Южен поток транспорт”, по втората тръба една част от тръбите ще са от руски производител, а друга - от японски производител. Очакваме в следващите дни тук да пристигне и първият кораб с тръби от Русия и да започне регулярната доставка”, каза кап. Дерелиев.
През декември съоръженията ще бъдат транспортирани до кораба, откъдето ще започне монтирането им в морето. Няколко са причините частното пристанище да бъде избрано за доставката. Едно от важните условия е сигурността - територията на целия порт е под постоянно видеонаблюдение, спазват се всички мерки и стандарти за безопасност, уточни той.
"Другата важна причина е, че корабът, който ще монтира тръбите, има дълбочина на газене от 12,5 м. Единствено 32-ро корабно място, което се намира на територията на БМФ Порт – Бургас, позволява акостирането на подобни кораби", каза кап. Дерелиев.
|
Инвестиционната програмата на „БМФ Порт Бургас” ЕАД предвижда през 2014 г. в обновяване на инфраструктурата и техническите съоръжения да бъдат вложени над 20 млн. евро. Дружеството е концесионер на пристанищните терминали „Бургас изток – 2”, „Бургас Запад” и Складова база „Лозово” /сухо пристанище/. И в трите си концесии то встъпи с устремни крупни инвестиции и гъвкав мениджмънт. Ръководството на „БМФ Порт Бургас” счита, че с бързата модернизация на съществуващата инфраструктура и цялостното обновяване на техническия парк пристанището ще достигне максимален капацитет за обработка на товарите и ще се превърне в най-предпочитания и конкурентен черноморски порт. От отдаването на концесия досега товарооборотът в терминалите е увеличен два пъти, в сравнение с годините, когато са били държавна собственост.
6
Коментара по темата
6.
иво
20.05.2014 16:25:38
"...ще се превърне в най-предпочитания и конкурентен черноморски порт." Ето основание прокуратурата да се самосезира и да се потърси сметка защо 21в. се говори с "ЩЕ", а не Е..... щото батко нали знаеш че по тая неолиберална схема ни играят рашките(и наще педерашки)от 89 насам и все ни показват как не можем да се справим ( а всъщност техен човек) и трябвало да се продаде(и ето демокрацията не действа) ... отново на техен човек и така .. кучето си лае кервана си вири, но идат избори ;)
5.
Евгени
20.05.2014 13:45:32
Руснака пак си опече работата,Ганю пак ще опъва каиша и ще плаща дебели сметки!
4.
Блядистанската Простития
20.05.2014 05:06:30
И ко излезе-ние им харизахме бг територия за без пари, руснаците данъкоплатци им харизаха няколко милиярда за и те не знаят какво...и от цялата простотия се раздадоха едни рушвети и се окрадаха половината милиярди. Иначе ходил незнам си кой в Китай, на тях щял да продава. А на нас потреблението на газ намалява, климата ни се затопля и от цялата работа ще спечелят само другарите комисионни, а пролетарията ще блее след eС-класите им и ще ходи на гурбет да им чисти палатите в Швейцария и Лондон. А че газта не е руска а казахстанска и че по-вероятно ще свърши газта преди да се изплати тръбата на никой не му пука. Ко да му пука на червения боклук кат ще купи апартамент на детето в нюйорк, а той ще се прави на голям мъж пред малоумниците от електората и те ще му пляскат колко е умен и могъщ и богат и тн. Жалка картина. И като всяка грозна картина нито ще я бъде много дълго, нито някой ще я запомни с нещо.
3.
d
19.05.2014 23:20:08
2500 метра дълбочина
2.
Дернев
19.05.2014 22:42:31
"...ще се превърне в най-предпочитания и конкурентен черноморски порт." Ето основание прокуратурата да се самосезира и да се потърси сметка защо 21в. се говори с "ЩЕ", а не Е. И трябва да го направи, защото това правителство и тази коалиция продължават с плранове за огромно разхищение на държавни средства срещу интереса на държавата. А концесиите са свързани с приказката за баницата.
1.
eee
19.05.2014 21:37:56
Офффф...омръзна ми вече бе...Всеки ден нарувам из форума като овчар и всеки ден ви повтарям: ДА ЕВА маменката и на Бареков и на Бойко , и на Местан, и на Делян и на Сидер ага, и на Куневица, и на Станиша ! Всички са маскари ! Цакат ви както си искат , за тях сте по- долни и презрени и от добитък! Лъжат ви както си искат и всяват кавги и интриги , а помежду си делят окрадените народни пари ! За тези изброените, вие сте овце, пионки - гласоподаватели ! Голтаците Борисов и Станишев станаха мултимилионери на наш гръб , ей...! До вчера мишки - днес милионери....как се става милионер с депутатска или министерска заплата, а ? Те си пълнят гушите и връзват лой и ви гледат сеира как се ръмжите и джафкате едни други!